w905, 616 Sprinter ABS ongelma
w905, 616 Sprinter ABS ongelma
Sprinterin abs-ohjain yksikössä, alan korjaamojen mukaan korjaamaton vika. Antaa vikakoodin C1011, VALVE RELAY: Under-voltage detected.
Mistään ei ole löytynyt saman numeroista yksikköä tilalle ( 0 265 900 041). Sellainen käsitys tullut, että tätä numero sarjaa vain tässä 616 mallissa ja näitä kun ei puissa kasva. Katsastus alkaa painamaan päälle, ja kun tällä olisi vielä käyttö tarvetta. ( Linja-auto korilla)
Kysymys kuuluukin, onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin uusi korvaava abs-yksikkö tilalle (hinta kait n.3000€) ?
Vai onnistuuko laittaa yksikkö samanlaisesta autosta toisella numerolla, jos vaihtaa samalla jotain muutakin ja mitä pitää vaihtaa, jos onnistuu?
Eli mitkä osat pitää olla abs-yksikön kanssa samaa paria, että toimii? Moottorin ohjain, mittaristo, sulakerasia?
Tai onko asiasta perillä olevilla jotain muuta keinoa tälläisen korjaukseen?
Ettei tarvisi purkuun laittaa..
Mistään ei ole löytynyt saman numeroista yksikköä tilalle ( 0 265 900 041). Sellainen käsitys tullut, että tätä numero sarjaa vain tässä 616 mallissa ja näitä kun ei puissa kasva. Katsastus alkaa painamaan päälle, ja kun tällä olisi vielä käyttö tarvetta. ( Linja-auto korilla)
Kysymys kuuluukin, onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin uusi korvaava abs-yksikkö tilalle (hinta kait n.3000€) ?
Vai onnistuuko laittaa yksikkö samanlaisesta autosta toisella numerolla, jos vaihtaa samalla jotain muutakin ja mitä pitää vaihtaa, jos onnistuu?
Eli mitkä osat pitää olla abs-yksikön kanssa samaa paria, että toimii? Moottorin ohjain, mittaristo, sulakerasia?
Tai onko asiasta perillä olevilla jotain muuta keinoa tälläisen korjaukseen?
Ettei tarvisi purkuun laittaa..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sama tai korvaava No,miihhali kirjoitti:Niin, no sitä en tiedä. Siksi täältä kyselen. Mutta mikä sitten aiheuttaa sen että pitää olla juuri samalla numerolla että toimii? Jos ei ole "naimisissa" muiden boksien / osien kanssa? Mistä se auto sen tietää mikä numero sielä abs-yksikön kyljessä lukee? Voiko joku vääntää rautalangasta?
(ohjelmisto eroja ainkin
ja jos/kun piirit on eri niin niin ohjelman vaihto ei onnistu)
kyllä se juttelee monekin boxsin kanssa
auton varustelusta riiippuen ecu, ki, tcu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mistäs tuon korvaavan numeron saan selville?CDI203 kirjoitti:Sama tai korvaava No,miihhali kirjoitti:Niin, no sitä en tiedä. Siksi täältä kyselen. Mutta mikä sitten aiheuttaa sen että pitää olla juuri samalla numerolla että toimii? Jos ei ole "naimisissa" muiden boksien / osien kanssa? Mistä se auto sen tietää mikä numero sielä abs-yksikön kyljessä lukee? Voiko joku vääntää rautalangasta?
(ohjelmisto eroja ainkin
ja jos/kun piirit on eri niin niin ohjelman vaihto ei onnistu)
kyllä se juttelee monekin boxsin kanssa
auton varustelusta riiippuen ecu, ki, tcu
Tarkoitatko piireillä jarrupiirejä ja mahdollisia luistonesto yms piirejä? Parista sprinteristä nyt irrottanut tuon abs-yksikön ja niissä putkitukset olleet ainakin pumpun päässä ihan samalla tavalla. Mutta numero sarjat eri. Toinen 416 ja toinen samanlainen 616.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Epc vai mikä partsinfo se nyt onkaan,miihhali kirjoitti:Mistäs tuon korvaavan numeron saan selville?CDI203 kirjoitti:Sama tai korvaava No,miihhali kirjoitti:Niin, no sitä en tiedä. Siksi täältä kyselen. Mutta mikä sitten aiheuttaa sen että pitää olla juuri samalla numerolla että toimii? Jos ei ole "naimisissa" muiden boksien / osien kanssa? Mistä se auto sen tietää mikä numero sielä abs-yksikön kyljessä lukee? Voiko joku vääntää rautalangasta?
(ohjelmisto eroja ainkin
ja jos/kun piirit on eri niin niin ohjelman vaihto ei onnistu)
kyllä se juttelee monekin boxsin kanssa
auton varustelusta riiippuen ecu, ki, tcu
Tarkoitatko piireillä jarrupiirejä ja mahdollisia luistonesto yms piirejä? Parista sprinteristä nyt irrottanut tuon abs-yksikön ja niissä putkitukset olleet ainakin pumpun päässä ihan samalla tavalla. Mutta numero sarjat eri. Toinen 416 ja toinen samanlainen 616.
piirejä piirilevyllä
voihan sitä jonkun muunkin kokeila mutta yleensä ei toimi,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
olikos se sopivuus listlla,miihhali kirjoitti:Vaikuttaisi siltä että tuli kuntoon.
Kokeiltiin vaihtaa 416 sprintterin 043 loppuinen ohjainyksikkö tuon alkuperäsen 041 loppuisen tilalle pumpun kylkeen. Ja kas vain, valot sammuivat ja absit alko pelaamaan!
jos ei niin sitten on kyllä käynnyt hyvä tuuri
Hyvä että toimi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei ainakaan mun ymmärryksen mukaan. Jos nyt oikeasta paikasta katsoin, niin näytti 4 eri version 616 malliin kaikkiin samaa ohjainyksikkö numeroa. Ainoastaan pumppupuolen numeroissa eroja, mutta onko se sitten tietty ohjainyksikkö numero "naimisissa" tietyn pumppunumeron kanssa aina?
No joka tapauksessa ihan summa mutikassa tuota alettiin kokeilemaan, ajatuksella ettei mitään häviäkään. Ja pääasia että nyt pelaa!
No joka tapauksessa ihan summa mutikassa tuota alettiin kokeilemaan, ajatuksella ettei mitään häviäkään. Ja pääasia että nyt pelaa!