Hienoa !
Tehdäänkö tarjous kytkinremontista, asiakkaalla omat osat
Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
No tottakai aina tarjouksia otetaan vastaan, Epäilen vain että hintaluokka on autonarvoon nähden huomattava jos teetättää
Kattelin tuossa mansemotoria niin taidan ottaa sen laatikon ja jakolaatikon välisen kumilimpun sekä jakolaatikon kannatinkumet kans uudet kun ne kerta pitää irti käyttää
2x näitä http://www.mansemotors.fi/jakovaihteist ... umi-nivaan
ja 1 x http://www.mansemotors.fi/kardaanin-kum ... dyn-laippa
Osat on kyllä ihan pilahintaisia, jopa suomesta ostettuna. Näissä ei bulgariasta tilatessa montaa euroa säästä (joskin kaikkea ei suomesta saa).
Nyt kun on leimaa niin ihan hyvillä mielin viittii laittaa kytkimenkin kun ei mee rahat ja vaiva "hukkaan". Takaiskarit vois kans tilata samaan nippuun, maksavat 25e kappale ja ne oli melko heikot
Kattelin tuossa mansemotoria niin taidan ottaa sen laatikon ja jakolaatikon välisen kumilimpun sekä jakolaatikon kannatinkumet kans uudet kun ne kerta pitää irti käyttää
2x näitä http://www.mansemotors.fi/jakovaihteist ... umi-nivaan
ja 1 x http://www.mansemotors.fi/kardaanin-kum ... dyn-laippa
Osat on kyllä ihan pilahintaisia, jopa suomesta ostettuna. Näissä ei bulgariasta tilatessa montaa euroa säästä (joskin kaikkea ei suomesta saa).
Nyt kun on leimaa niin ihan hyvillä mielin viittii laittaa kytkimenkin kun ei mee rahat ja vaiva "hukkaan". Takaiskarit vois kans tilata samaan nippuun, maksavat 25e kappale ja ne oli melko heikot
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Rassataan välillä jotain muuta ku laapottia, rojektina keväällä hankittu romun hinnalla hankittu vetovammainen Ariens X16 neliveto-hydroleikkuri.
Oireena siis ettei kulje mihinkään, sain sen erinäisten kikkailujen jälkeen kulkemaan ja toimimaan muuten mutta etupään veto oli olematonta ja hydrauliikan imusuodatin tukkeutui jatkuvasti alumiinimuhjusta. Pukkasin koneen nurkkaan odottamaan joutilasta talviaikaa joka näemmä oli nyt
Ihan v*tullisen purkamisen jälkeen oli hydrauliikan emoyksikkö käsissä ja hetken päästä auki, mitään vikaa ei ensivilkaisulla löytynyt
Mutta jostain se jatkuva metallinhohtoöljy on oltava peräisin joten koko hässäkkä atomeiksi ja siellähän se, itse ajopumppu on ihan paskana. Tuossa kuuluisi olla boorit sisällä
Eli tuo pumppu on joskus korkannut ja kun ajoa on jatkettu väkisin on se pyörinyt tuolla kotelossa mitensattuu ja jauhanut metallia koko vehkeen täyteen mennessään (onneksi pääosin alumiinia). No, ei auta minkään kun osina ei voi korjata kun niitä ei saa. Yhdenlaisen rebuild-kitin saa missä on nuo kaivatut pumpun pesät mutta ei akselia jonka tuo on tuhonnut mennessään..
No, tästä päästään taas väsyneeseen aiheeseen "osat suomessa". Näitä hydrauliosia edustaa yksi firma josta kyselin tuota.
<Joo, saadaan kuukauden toimitusajalla ja hintaa olis 1600 ja siihen alvit päälle.
Meinasin lentää perseelleni joskin jotain tällaista odotinkin kun nää on sellaisia semi-ammattileikkureita joten osat maksaa ja yksiköllä on hintaa kun se on pumppu, ajopumppu nelikolle ja ohjaustehostin kaikki samassa.
Näissä tilanteissa kannattaa osata englantia, valmistaja arienssin leikkureilla on brittiläinen countax, etsitään countax britanniasta ja soitetaan sinne saa yhteystiedot tänne
https://www.chinnormowers.co.uk/product ... nsmission/
joka on heidän virallinen osien jälleenmyyjä.
Kauppiaan kanssa sähköposteilua tinkaus onnistui ja perä on jo fedexin kyydissä tulossa suomeen alennuksella ja kauppias maksaa rahdit, on se britti kohtelias
UUDEN yksikön hinnaksi tuli euroissa jotain reilu 700, vähemmän kuin puolet suomihinnasta ilman veroa ja on tiistaina kotona.
Ymmärrän kaupankäynnin perusteet mutta jumalauta nyt taas, ei tuo brittikään sitä tappiolla myy. Ainahan on toki mahdollisuus että fedexin kyydissä on 35 kiloa tiiliä tällä hetkellä
Oireena siis ettei kulje mihinkään, sain sen erinäisten kikkailujen jälkeen kulkemaan ja toimimaan muuten mutta etupään veto oli olematonta ja hydrauliikan imusuodatin tukkeutui jatkuvasti alumiinimuhjusta. Pukkasin koneen nurkkaan odottamaan joutilasta talviaikaa joka näemmä oli nyt
Ihan v*tullisen purkamisen jälkeen oli hydrauliikan emoyksikkö käsissä ja hetken päästä auki, mitään vikaa ei ensivilkaisulla löytynyt
Mutta jostain se jatkuva metallinhohtoöljy on oltava peräisin joten koko hässäkkä atomeiksi ja siellähän se, itse ajopumppu on ihan paskana. Tuossa kuuluisi olla boorit sisällä
Eli tuo pumppu on joskus korkannut ja kun ajoa on jatkettu väkisin on se pyörinyt tuolla kotelossa mitensattuu ja jauhanut metallia koko vehkeen täyteen mennessään (onneksi pääosin alumiinia). No, ei auta minkään kun osina ei voi korjata kun niitä ei saa. Yhdenlaisen rebuild-kitin saa missä on nuo kaivatut pumpun pesät mutta ei akselia jonka tuo on tuhonnut mennessään..
No, tästä päästään taas väsyneeseen aiheeseen "osat suomessa". Näitä hydrauliosia edustaa yksi firma josta kyselin tuota.
<Joo, saadaan kuukauden toimitusajalla ja hintaa olis 1600 ja siihen alvit päälle.
Meinasin lentää perseelleni joskin jotain tällaista odotinkin kun nää on sellaisia semi-ammattileikkureita joten osat maksaa ja yksiköllä on hintaa kun se on pumppu, ajopumppu nelikolle ja ohjaustehostin kaikki samassa.
Näissä tilanteissa kannattaa osata englantia, valmistaja arienssin leikkureilla on brittiläinen countax, etsitään countax britanniasta ja soitetaan sinne saa yhteystiedot tänne
https://www.chinnormowers.co.uk/product ... nsmission/
joka on heidän virallinen osien jälleenmyyjä.
Kauppiaan kanssa sähköposteilua tinkaus onnistui ja perä on jo fedexin kyydissä tulossa suomeen alennuksella ja kauppias maksaa rahdit, on se britti kohtelias
UUDEN yksikön hinnaksi tuli euroissa jotain reilu 700, vähemmän kuin puolet suomihinnasta ilman veroa ja on tiistaina kotona.
Ymmärrän kaupankäynnin perusteet mutta jumalauta nyt taas, ei tuo brittikään sitä tappiolla myy. Ainahan on toki mahdollisuus että fedexin kyydissä on 35 kiloa tiiliä tällä hetkellä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No, ei ollu kivä ja pakettihan oli toimitettu tänään kuten luvattu mutta vaurioituneena. Melko paskaksi se oli reissussa saatukkin ja tästähän se soppa sitte alkaa kun selvitellään kuka ja mitä ja mille aletaan Käyttövipua on poikki ja kuoresta puuttuu pala(ei onneksi strategisesta kohtaa), pitää tutkia onko sisäisiä vaurioita.
En ollut vastaanottamassa pakettia kotona syystä lada, laitettiin tänään siihen toverin pajalla uus koplinki.
Pakoputki olis pitäny sarjalta irrottaa että olis saanu lootan alas saakka ja pultit näytti sille etteivät lähde suosiolla joten kikkailtiin lootaa vain takapäin ja vaihdettiin "välistä". Onnistui noinkin.
Samalla uusi kuminen välilaippa laatikoiden väliin ja uusia jakolaatikon kannattimia
Tämä sentään onnistui kuten suunniteltu, entinen kytkin oli todellakin entinen ja uudella alkoi pitää ja pelata. Ajo-omituisuudet ei juuri muuttunut mitä nyt vähän tutinat väheni kun nuita kumilimppuja laitettiin uusia
En ollut vastaanottamassa pakettia kotona syystä lada, laitettiin tänään siihen toverin pajalla uus koplinki.
Pakoputki olis pitäny sarjalta irrottaa että olis saanu lootan alas saakka ja pultit näytti sille etteivät lähde suosiolla joten kikkailtiin lootaa vain takapäin ja vaihdettiin "välistä". Onnistui noinkin.
Samalla uusi kuminen välilaippa laatikoiden väliin ja uusia jakolaatikon kannattimia
Tämä sentään onnistui kuten suunniteltu, entinen kytkin oli todellakin entinen ja uudella alkoi pitää ja pelata. Ajo-omituisuudet ei juuri muuttunut mitä nyt vähän tutinat väheni kun nuita kumilimppuja laitettiin uusia
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Peräasiaa selviteltiin puolin ja toisin, kauppias oli yhteistyöhaluinen vaikka eihän se hänen vika ole jos fedex paskoo paketin eikä olekkaan.. Reklamaatiolinja on kyseisen firman kanssa sen verran takkuinen että kauppias heitti hyvän tarjouksen kuljetusvaurioisesta perästä jos otan riskin sen kans, likimain -50%.
No minä pihi paskiainenhan otin tämän ja vaihtelin entisestä perästä rikkoutuneet käyttökepit sun muut ja värkkäsin paikoilleen.
Perän rakenne vaikka hienomekaniikkaa onkin niin on sellainen että sisäisiä vaurioita on hankala saada aikaan ja kun kaikki akselit pyöri käsin suorassa kuten pitää niin eikun koeajolle
Puoli tuntia rälläsin pitkin pihoja ja peltoja kun tuo nelivetoisena menee melkein mistä vaan eikä siinä mitään ongelmia ollut.. Ei muutakuin loputkin osat paikolleen ja odottelmaan ruohon kasvua
No minä pihi paskiainenhan otin tämän ja vaihtelin entisestä perästä rikkoutuneet käyttökepit sun muut ja värkkäsin paikoilleen.
Perän rakenne vaikka hienomekaniikkaa onkin niin on sellainen että sisäisiä vaurioita on hankala saada aikaan ja kun kaikki akselit pyöri käsin suorassa kuten pitää niin eikun koeajolle
Puoli tuntia rälläsin pitkin pihoja ja peltoja kun tuo nelivetoisena menee melkein mistä vaan eikä siinä mitään ongelmia ollut.. Ei muutakuin loputkin osat paikolleen ja odottelmaan ruohon kasvua
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)