220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Tänä aamuna töihin lähtiessä ekassa kiihdytyksessä Eemeli sammui ilman ennakkovaroitusta, aiemmin muutaman päivän aikana ollut pari kertaa pitkä startti. Nyt starttaa normaalisti, polttoaine tulee suodattimelle asti, vikakoodeja oli egr:n epäloogisesta signaalista, väännön hallinnasta, nokan asentotunnistimesta ja railpaineen vaihtelusta, poistin koodit ja uusintastarttauksilla on antanut satunnaisesti polttoaineen paine ja nokantunnistin koodin uudestaan satunnaisesti. Railpaine ei näyttäisi nousevan startatessa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Kummatkin jo yksistään riittää siihen että ei lähde käyntiinPimpula85 kirjoitti: ↑11.3.2022 22:14 Tänä aamuna töihin lähtiessä ekassa kiihdytyksessä Eemeli sammui ilman ennakkovaroitusta, aiemmin muutaman päivän aikana ollut pari kertaa pitkä startti. Nyt starttaa normaalisti, polttoaine tulee suodattimelle asti, vikakoodeja oli egr:n epäloogisesta signaalista, väännön hallinnasta, nokan asentotunnistimesta ja railpaineen vaihtelusta, poistin koodit ja uusintastarttauksilla on antanut satunnaisesti polttoaineen paine ja nokantunnistin koodin uudestaan satunnaisesti. Railpaine ei näyttäisi nousevan startatessa.
tarkista alkuun suutimien paluu puolen vuoto, railipaineen säädin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Nokan asentotunnistin on helppo vaihtaa ja halpa osa. Se aiheuttaa varmasti käynnistysongelman ellei juuri tätä ongelmaa niin myöhemmin, eli vaihtaisin sen kun vikakoodia tulee siitä.
Se vaan, että mielestäni nokka-akselin tunnistinta ei enää moottorin käydessä tarvita eli ei sammuttaisi ajosta...
Se vaan, että mielestäni nokka-akselin tunnistinta ei enää moottorin käydessä tarvita eli ei sammuttaisi ajosta...
wiimax.fi
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Mietin että koitan ekana kun pääsen auton luo että lähteekö kliinerillä käyntiin, ja jos lähtee niin jääkö pyörimään.
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Eipä muulinpotkullakaan, tosin ei kerenny startata kun hetken kun akku kuivu. Mietin että eilen kun hyytyi niin sekunti ennen sammumista lävähti punainen akun kuva tauluun, ja en älyttömästi ole hankaillut edes käyntiin, voisko olla vaan virranvähyys nyt sotkemassa. Akku on ehjä kyllä sen tiedän varmaksi. Kuitenkin ollut viime aikoina paljon vaan n40 km ajoa ja eber touhuillut joka aamu sen puol tuntia
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Äsken starttailtu ja luettu koodeja täydellä akulla, 4 pitkää starttia jokaisen jälkeen koodien luku ja poisto. Aina sama herja: railpaineventtiili, säätöpoikkeama.
Tilaanko sen railputken takapäässä olevan asian?
Tilaanko sen railputken takapäässä olevan asian?
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Mitä sen painerajaventtiilin oma testi näytti, sekö meni läpi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Ei tullu katottua. En saanu staria niin boschilla tutkin
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Se asia siellä takapäässä
on se railpainenventiili,
ota se irti ja tarkista sen orinkula sekä tuki rinkula usein vika on vain niissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Toivalan auton kautta löytyi pelkkää säädintä kohtuuhintaan. Autotalo Hartikainen oli sitä mieltä että tarttee ostaa koko railputki ja 1300€ olivat vailla
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Uudella säätimellä testattu ja olisko juurisyy paljastanu, ylivuodot irti startatessa muista ei tule mitään mutta 4 suutin työntää polttoainetta kuplina ylivuodon reiästä…9
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Tämä projekti vähän venähti kun hajos suutinta irrottaessa venttiilikoppa. 646:ssa ilmeisesti ainakin kahta erilaista venakoppaa, saako tuusattua ristiin, käsittääkseni huohotin erilainen
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Eikö se ole jos hankkii sopivan niin helpointa ?
Jos ei starttipilotillakaan yritä käyntiin niin turha vaihdella oikeastaan mitään osia.
Jos ei starttipilotillakaan yritä käyntiin niin turha vaihdella oikeastaan mitään osia.
wiimax.fi
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Vähän huonoa tuo saatavuus, tai saahan niitä mutta ei varsinaisesti 400€ venakopasta ole hyvä ratkaisu, viikon joutus vielä vartoileen. Lähti se lopulta pilotilla kun tarpeeks oli vaan virtaa, eli perusrauta on kunnossa kyllä
Re: 220cdi ei sammui ajosta eikä käynnisty
Tulihan se pakettiin tämäkin, pientä ylimääräistä jappasua aiheutti ykkösen suuttimen kiinnitys. Joku aikaisempi ”asentaja” oli saanu torsittua varmaan kierteen kappaleiksi kun joutui sitä vähän sepittämään. Kokeilin vielä käynnistyksen ja koeajon jälkeen huvikseni vanhalla railpaine säätimellä eikä käynnistynyt. Lieneekö kelleen tapahtanut aikaisemmin että samalla pettää säädin ja yksi suutin Alkuperäinen syy lienee tässäkin ollut joku autotalli softa, jossa oli suuttimen aukioloaikoja jatkettu ja ahtopainekäyrää säädelty, oikean ohjelman laiton jälkeen ”sulake” löytyi viikon ajon jälkeen