W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Paikkailut jatkui..
Etu-umpion takaa löytyi siis toinen reikä ja oli siinä lopulta toinenkin reikä. Otin puskurin kiinnikeraudan irti etulokasuojasta, koska sen kohdalla/alla oli sanomista. Pistehitsiporalla lähti nätisti. Aluksi mallailin yhtä isompaa korjauspalaa, mutta päädyin kuitenkin tekemään kaksi pienempää lappua. Tällä kertaa hitsasin kokonaan altapäin.
Etu-umpion takaa löytyi siis toinen reikä ja oli siinä lopulta toinenkin reikä. Otin puskurin kiinnikeraudan irti etulokasuojasta, koska sen kohdalla/alla oli sanomista. Pistehitsiporalla lähti nätisti. Aluksi mallailin yhtä isompaa korjauspalaa, mutta päädyin kuitenkin tekemään kaksi pienempää lappua. Tällä kertaa hitsasin kokonaan altapäin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
On tässä jotain puuhasteltu ja nysvätty eteenpäin...
Tuossa irrotetussa puskurin/etulokasuojan kiinnikkeessä oli vähän sanomista. Pari pientä paikkaa siihen hitsasin.
Konehuoneen paikkauksia aloin pakkeloimaan. Hioin ja hapotin saumat ennen tasoittelua.
Venttilikopan otin irti ja kyllä se sieltä takosan puolikuusta on vähän vuotanut. Hommasin uuden tiivisteen ja maalasin venakopan siistimmäksi.
En vielä ole asentanut takaisin.
Tuossa irrotetussa puskurin/etulokasuojan kiinnikkeessä oli vähän sanomista. Pari pientä paikkaa siihen hitsasin.
Konehuoneen paikkauksia aloin pakkeloimaan. Hioin ja hapotin saumat ennen tasoittelua.
Venttilikopan otin irti ja kyllä se sieltä takosan puolikuusta on vähän vuotanut. Hommasin uuden tiivisteen ja maalasin venakopan siistimmäksi.
En vielä ole asentanut takaisin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Kasasin maalatun venttiilikopan uudella tiivisteellä. Laitoin hieman tiivistemassaa etenkin takapään puolikuun paikkeille. Kiristin 15Nm (ohjearvo 10Nm).
Maalasin ilmansuodatinkotelon nyt uudelleen samalla maalilla kuin venttiilikopankin, niin on samanlainen kiilto. Olin aiemmin maalannut nuo mattamustalla, mutta nyt maalasin Motipin moottorilohkomaalilla (kestää n. 150C lämpöä) niin se oli kiiltävää.
Suodatinkansi jäi vielä kuivamaan, laitetaan kuvaa sitten valmiista.
Paikkalappujen paikat kitattu. Laitoin paisarin ja ASD-säiliön sinnepiäin paikalleen, kun kohta pitää siirtää auto pois tallista hetkeksi.
Maalasin ilmansuodatinkotelon nyt uudelleen samalla maalilla kuin venttiilikopankin, niin on samanlainen kiilto. Olin aiemmin maalannut nuo mattamustalla, mutta nyt maalasin Motipin moottorilohkomaalilla (kestää n. 150C lämpöä) niin se oli kiiltävää.
Suodatinkansi jäi vielä kuivamaan, laitetaan kuvaa sitten valmiista.
Paikkalappujen paikat kitattu. Laitoin paisarin ja ASD-säiliön sinnepiäin paikalleen, kun kohta pitää siirtää auto pois tallista hetkeksi.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Hyvä, jopa museoitu ajoneuvo kun pikkuhiljaa kohta kohdalta muuttuu paremmaksi ja pikkuviat korjaantuu, se antaa tekijälle tyydytystä 

Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Juuh, eiköhän tästäkin konehuoneesta vielä siisti saada.
Harmi, kun en noita ruosteteikiä huomannut ja alkanut koluamaan silloin, kun oli muutakin hitsattavaa.
Mutta onnistuuhan se näinkin.
Harmi, kun en noita ruosteteikiä huomannut ja alkanut koluamaan silloin, kun oli muutakin hitsattavaa.
Mutta onnistuuhan se näinkin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Siirsin auton ulos, jotta sain etulokasuojan irti. Tallissa ei mahtunut avaamaan vänkärin ovea riittävästi.
Hioin samalla ulkona hitsatut paikat ala/ulkopuolelta.
Hitsasin irroitetun etulokasuojan/puskurin kiinnikkeen takaisin.
Maalailin irrotettuja ja hapotettuja kiinnikkeitä yms pikkunippeleitä.
Myös ASD-säiliön telineen maalasin pohjamaaliin. Täytyy sille joku pintaväri keksiä. Se on alunperin ollut keltapassivoitu, mutta en nyt lähtenyt siihen hommaan.
Hioin samalla ulkona hitsatut paikat ala/ulkopuolelta.
Hitsasin irroitetun etulokasuojan/puskurin kiinnikkeen takaisin.
Maalailin irrotettuja ja hapotettuja kiinnikkeitä yms pikkunippeleitä.
Myös ASD-säiliön telineen maalasin pohjamaaliin. Täytyy sille joku pintaväri keksiä. Se on alunperin ollut keltapassivoitu, mutta en nyt lähtenyt siihen hommaan.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Pikku välihommana vaihdoin monitoimiviiksen uuteen. Vanhassa (alkuperäisessä!) ei ollut mitään toiminnallista vikaa, mutta merkinnät olivat jo kuluneet pahoin. Vaihto on helppo homma, varsinkin kun on bagitön ratti. Uudessa viiksessä ei ollut ratin kontatipintaan osuvia paloja ollenkaan, ne piti sirtää vanhasta. Uusi on Vemo -merkkinen. Merkinnät ovat näköjään vähän erilaiset.
Jäähdytysnesteen pintavahti ei toiminut. Otin sen irti ja putsasin ruostemömmöstä. Yleismittarin mukaan heräsi henkiin.
Muutamia pikkuosia maalasin pintaväriin. ASD-säiliön telineestä tuli nyt sitten musta. Onkohan kuinka paha pyhäinhäväistys...
Pakkeloin etunurkkaa vielä uudestaan, koska lokasuojan kiinnikettä hitsatessa pari kohtaa otti liikaa lämpöä ja tasoite lohkesi. Hoksasin kyllä kun aloin kiinnikettä hitsaamaan, että nyt meni pakkeloidessa turha työ hukkaan... Noh, aika nopeaan tuo oli korjattu.Jäähdytysnesteen pintavahti ei toiminut. Otin sen irti ja putsasin ruostemömmöstä. Yleismittarin mukaan heräsi henkiin.
Muutamia pikkuosia maalasin pintaväriin. ASD-säiliön telineestä tuli nyt sitten musta. Onkohan kuinka paha pyhäinhäväistys...


Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Oli myynnissä työkalupussi työkaluineen, niin nappasin talteen. Auton omat alkuperäiset työkalut eivät ole kulkeutuneet mukana minulle asti.
Vähän hapettumaa osassa avaimia, osa siistejä.
Vähän hapettumaa osassa avaimia, osa siistejä.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Tässäkin jotain pientä edistymisen merkkiä ilmassa...
Vähän ollut kiireitä ja käyttöauton päästöongelmaa yms mikä on jarruttanut museoauton käpistelyä.
Nyt aloitin sen verran, että purin kaikki pois edestä konehuoneen maalattavalta alueelta. Mattasin maalattavan alueen sekä lukkopellin ja aloittelin konehuoneen suojausta. Pitää suojata koko auto + rajata konehuoneen alue + lukkopelti, jottei sotkisi muita paikkoja maaliin...
Maalia en vielä hommannut. Konehuoneen ja lukkopellin maalauksessa ei ole mielestäni käytetty lakkaa ollenkaan vaikka on metalliväri. Maali hioutuu niin nopeasti pois/pohjamaalille.
Jostain lueskelin, että värimassa + kovetin toimisi tällaisessa konehuoneen maalauksessa. Täytyy maalikaupassa kysellä, osaisivatko auttaa.
Vähän ollut kiireitä ja käyttöauton päästöongelmaa yms mikä on jarruttanut museoauton käpistelyä.
Nyt aloitin sen verran, että purin kaikki pois edestä konehuoneen maalattavalta alueelta. Mattasin maalattavan alueen sekä lukkopellin ja aloittelin konehuoneen suojausta. Pitää suojata koko auto + rajata konehuoneen alue + lukkopelti, jottei sotkisi muita paikkoja maaliin...
Maalia en vielä hommannut. Konehuoneen ja lukkopellin maalauksessa ei ole mielestäni käytetty lakkaa ollenkaan vaikka on metalliväri. Maali hioutuu niin nopeasti pois/pohjamaalille.
Jostain lueskelin, että värimassa + kovetin toimisi tällaisessa konehuoneen maalauksessa. Täytyy maalikaupassa kysellä, osaisivatko auttaa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Kovettuuko se kovetin ollenkaan jos se ei pääse lakan kanssa kosketuksiin? Vai jääkö se sellaiseksi tahmeaksi kärpäspaperiksi lopun ikänsä ajaksi, saattaisin kokeilla ensin johonkin toisarvoiseen pellin palaan.
Mietin vaan että onko perus metallivärimassassa semmosia aineita että kovetin reagoisi ja kuivuisi kovaksi? Minusta ei. Saattaisin itse tehdä niin että laittaisin värimassan sekaan vähän lakkaa ja kovetinta. Silloin pinnasta tulee sellainen "puolikiiltävä" ja kovempi kuin pelkästä värimassasta joka ei myöskään yksikseen suojaa ruosteelta ollenkaan. Lakka sen pinnan sulkee.
Tai sitten vaan puolihimmeä/matta lakka päälle.
Mietin vaan että onko perus metallivärimassassa semmosia aineita että kovetin reagoisi ja kuivuisi kovaksi? Minusta ei. Saattaisin itse tehdä niin että laittaisin värimassan sekaan vähän lakkaa ja kovetinta. Silloin pinnasta tulee sellainen "puolikiiltävä" ja kovempi kuin pelkästä värimassasta joka ei myöskään yksikseen suojaa ruosteelta ollenkaan. Lakka sen pinnan sulkee.
Tai sitten vaan puolihimmeä/matta lakka päälle.
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Jaa-a. Täytyy keskustella maalikaupassa kunhan itseni sinne saan raahattua.
Naapurifoorumien projekteista lunttasin tuollaisen tiedon, että värimassa + 1/10 kovetinta toisi alkuperäisen kaltaisen tuloksen.
Ei se mattalakkakaan tosin mikään synti olisi.
Naapurifoorumien projekteista lunttasin tuollaisen tiedon, että värimassa + 1/10 kovetinta toisi alkuperäisen kaltaisen tuloksen.
Ei se mattalakkakaan tosin mikään synti olisi.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
No nyt siihen olisi pohjamaali ruiskittu. Sävyn katsoi maalikaupassa värikoodin mukaan, että pohjamaali pitäisi tuollainen tummanharmaa olla. Hioessa näyttänyt minusta enemmänkin vaaleanharmaalta, mutta nyt se on tuollainen.
Hankala oli saada tuonne ihan umpiokehyksen taakse syvennykseen maalia. Jonkin verran sinne jäi sumurajaa, onneksi filleri niin voi hioa. Täytyy pintavärin kanssa yrittää saada paremmin osumaan.
Ei maalikaupassa oikein osannut sanoa tuohon värimassa + kovetin asiaan mitään. Suositteli mattalakkaa ja toki sillä saisi kestävämmän pinnan.
Hankala oli saada tuonne ihan umpiokehyksen taakse syvennykseen maalia. Jonkin verran sinne jäi sumurajaa, onneksi filleri niin voi hioa. Täytyy pintavärin kanssa yrittää saada paremmin osumaan.
Ei maalikaupassa oikein osannut sanoa tuohon värimassa + kovetin asiaan mitään. Suositteli mattalakkaa ja toki sillä saisi kestävämmän pinnan.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Hioin sumurajat tasaiseksi P320 paperilla ja lopuksi P800 paperilla kaikki maalatut alueet.
Otin maalissa olevat suojamuovit pois jottei niistä irtoilisi roskaa sitten pintaa malatessa. Rajasin ja suojasin konehuoneen tarvittavilta alueilta uudelleen.
Laitoin satiinilakkaa tilaukseen niin tuleepahan sitten vähän kestävämpi pinta. Alkuviikosta käyn hakemassa pintaväriä mallikappaleen kanssa. Jospa se lakkakin saapuisi ensiviikolla niin saisi tämänkin homman mahdollisesti valmiiksi.
Otin maalissa olevat suojamuovit pois jottei niistä irtoilisi roskaa sitten pintaa malatessa. Rajasin ja suojasin konehuoneen tarvittavilta alueilta uudelleen.
Laitoin satiinilakkaa tilaukseen niin tuleepahan sitten vähän kestävämpi pinta. Alkuviikosta käyn hakemassa pintaväriä mallikappaleen kanssa. Jospa se lakkakin saapuisi ensiviikolla niin saisi tämänkin homman mahdollisesti valmiiksi.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Pintaväri ostettu, satiinilakka saapui ja nyt ne olisi ruiskittu pintaan. Lakka jäi vielä kuivamaan, kiilto selviää kunhan kuivahtaa.
Ja sävy selviää kun saa suojaukset purettua. Piiloonhan nuo kaikki jää, että sillälailla ei ole niin kriittinen.
Ihan ok onnistui, jotain pieniä kauneusvirheitä kotimaalauksessa tahtoo tulla, mutta toistaiseksi olen ihan tyytyväinen.
Ja sävy selviää kun saa suojaukset purettua. Piiloonhan nuo kaikki jää, että sillälailla ei ole niin kriittinen.
Ihan ok onnistui, jotain pieniä kauneusvirheitä kotimaalauksessa tahtoo tulla, mutta toistaiseksi olen ihan tyytyväinen.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Saitko nippelit ja nappelit lukkopellistä fiksusti irti ? Omasta irrotin sitä muovia jota pitkin tuulihaka liukuu (kai se sellainen oli) ja ensin ihmettelin että millä se edes on kiinni, no sehän oli levittyvällä osalla pellin reikään tarttuva ja pienenpieni muovitappi lukitsee sen levittyvän osan. Sitä tappia ei saa ulospäin pois, joten painoin sen sisäänpäin ja hevon #¤%&seeseenhän se luonnollisesti meni
eli kotelorakenteen sisälle mihin lie 


wiimax.fi
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Noooo krhm... saindealer kirjoitti: ↑11.6.2025 20:22 Saitko nippelit ja nappelit lukkopellistä fiksusti irti ? Omasta irrotin sitä muovia jota pitkin tuulihaka liukuu (kai se sellainen oli) ja ensin ihmettelin että millä se edes on kiinni, no sehän oli levittyvällä osalla pellin reikään tarttuva ja pienenpieni muovitappi lukitsee sen levittyvän osan. Sitä tappia ei saa ulospäin pois, joten painoin sen sisäänpäin ja hevon #¤%&seeseenhän se luonnollisesti menieli kotelorakenteen sisälle mihin lie
![]()


Ja kasatessa paljastuu sitten loput hölmöilyt...

Tuulihaan suojamuovia sai alkuperäisosana vielä pari vuotta sitten.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
No joo, ihan hyvin tuo maalaus onnistui. On siinä ihan vähän sävyeroa, mutta ei se niin haittaa kun kappaleet ovat erillään toisistaan.
Sipaisin pari kerrosta maalia myös tuohon tyyppikilpeen, mutta lakkaa en ollenkaan. Saman tyylinen kiilto kuin tuossa satiinilakassa, ehkä aavistuksen enemmän matta.
Aloin kasailemaan osia takaisn paikoilleen. Hieman hankaluuksia muistaa, miten kaikki johdot yms reitittyy, mutta kyllä ne sinne lopulta asettuu.
Sipaisin pari kerrosta maalia myös tuohon tyyppikilpeen, mutta lakkaa en ollenkaan. Saman tyylinen kiilto kuin tuossa satiinilakassa, ehkä aavistuksen enemmän matta.
Aloin kasailemaan osia takaisn paikoilleen. Hieman hankaluuksia muistaa, miten kaikki johdot yms reitittyy, mutta kyllä ne sinne lopulta asettuu.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Totta vie, on onnistunut maalaus
Mistä kohdasta löytyy seuraava paikka jota siistiä, vai onko nyt aika hieman ajella kun kesä on kauneimmillaan ?

Mistä kohdasta löytyy seuraava paikka jota siistiä, vai onko nyt aika hieman ajella kun kesä on kauneimmillaan ?
wiimax.fi
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
Kiitos.
Kyllä nyt olisi tarkoitus kasata, tankata ilmastointi ja ajella loppukesä.
Seuraava sipistely ei vielä tiedossa
Kyllä nyt olisi tarkoitus kasata, tankata ilmastointi ja ajella loppukesä.
Seuraava sipistely ei vielä tiedossa
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 230E 1986 -museoajoneuvo-
No nyt se on kasassa ja ajossa
Kasasin puuttuvat osat paikalleen. Laitoin uuden paisuntasäiliön ja se alkoi vuotamaan tasoanturin reiästä. Syynä oli se, että joku oli unohtanut siirtää tasoanturin O-renkaan vanhasta säiliöstä uuteen säiliöön. Tiivisteellä vuoto yllättäen korjaantui.
Tasoanturiin tulevasta liittimestä oli toinen johto irti, sen tinasin takaisin paikalleen.
Jännästi neste "lokeroitui" paisariin, kun täytin järjestelmää. Tasoanturin kohdalla pinta ei noussut, piti puristella letkuista pitkän aikaa että sai siihenkin kohtaan nestettä. Ajoin moottorin käyntilämpöön ja nyt tasoanturin kohdalla on enemmän nestettä kuin muualla säiliössä. Kuvasta ei oikein näe, mutta myös tuossa korkin alapuolella taso on matalammalla. Näyttäisi, että tasoanturin kohdalla on oma lokeronsa.... Onkohan tuo säiliö jotenkin viallinen? Pissapojan säiliötä en uusinut, koska äkkiseltään etsittynä uusissa on aina optio säiliön lämmitykselle. Tässä ei lämmitystä ole joten säliökin saa olla tuollainen. Laitoin säiliöön vettä todetakseni että se vuotaa pissapojan pumpun liitännästä. Itse pumppu tuntui asettuvan hyvin, mutta läpivientitiiviste piti tiivistää liimalla, niin alkoin pitämään.
ASD -öljysäiliökin löysi paikkansa, eikä musta säiliön tukirauta hyppää silmille mitenkään pahasti. Siistimpi, kuin hapettunut. Täytin säiliön ZHM -nesteellä ja ilmasin perän varulta koska säiliö oli irti välillä. Ei sieltä ilmaa tullut.
Liimasin uudet tarrat lukkopeltiin. Laitoin umpiot paikalleen. Vänkärin puolen umpiossa yksi lasia paikallaan pitävä klipsi on mennyt rikki. Minulla oli yksi saman puolen varaosa ja ajattelin vaihtaa sen tähän. Mutta.... kun irrotin siitä umpiosta lasia niin eikö se saman kohdan kiinnike napsahtanut poikki tästä varaosastakin
No ei korjata sitä sitten vielä...
Kun kaikki osat oli paikallaan, löin konepellin kiinni. Piti avata se, mutta aukaisukahvasta ei tapahtunutkaan mitään. Tuli mieleen, että ehken laittanut vaijeria oikein paikalleen. Maskin säleikön välistä pystyi onneksi "murtautumaan" konehuoneeseen ja sain sitä kautta ronkittua konepelin auki. Asetin vaijerin oikein hahloonsa ja nyt konepelti aukeaa ihan hytistä käsin.
Vaihdoin vielä moottoriöljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Nyt osasin ostaa oikeanlaisen ilmasuodattimen niin saipa senkin vaihdettua.
Sitten piti hoitaa vielä lailliset renkaat alle. Pari vuotta sitten ostetut Nokialaiset sulivat sakkorajalle joten kävin vielä ostamassa kierroksen Kumhoja alle. Kylläpä tuntui mukavalle hypätä tämän rattiin taas pitkän talven jälkeen.
Juhannuksen jälkeen jos saisi ilmastoinnin täytettyä.

Tasoanturiin tulevasta liittimestä oli toinen johto irti, sen tinasin takaisin paikalleen.
Jännästi neste "lokeroitui" paisariin, kun täytin järjestelmää. Tasoanturin kohdalla pinta ei noussut, piti puristella letkuista pitkän aikaa että sai siihenkin kohtaan nestettä. Ajoin moottorin käyntilämpöön ja nyt tasoanturin kohdalla on enemmän nestettä kuin muualla säiliössä. Kuvasta ei oikein näe, mutta myös tuossa korkin alapuolella taso on matalammalla. Näyttäisi, että tasoanturin kohdalla on oma lokeronsa.... Onkohan tuo säiliö jotenkin viallinen? Pissapojan säiliötä en uusinut, koska äkkiseltään etsittynä uusissa on aina optio säiliön lämmitykselle. Tässä ei lämmitystä ole joten säliökin saa olla tuollainen. Laitoin säiliöön vettä todetakseni että se vuotaa pissapojan pumpun liitännästä. Itse pumppu tuntui asettuvan hyvin, mutta läpivientitiiviste piti tiivistää liimalla, niin alkoin pitämään.
ASD -öljysäiliökin löysi paikkansa, eikä musta säiliön tukirauta hyppää silmille mitenkään pahasti. Siistimpi, kuin hapettunut. Täytin säiliön ZHM -nesteellä ja ilmasin perän varulta koska säiliö oli irti välillä. Ei sieltä ilmaa tullut.
Liimasin uudet tarrat lukkopeltiin. Laitoin umpiot paikalleen. Vänkärin puolen umpiossa yksi lasia paikallaan pitävä klipsi on mennyt rikki. Minulla oli yksi saman puolen varaosa ja ajattelin vaihtaa sen tähän. Mutta.... kun irrotin siitä umpiosta lasia niin eikö se saman kohdan kiinnike napsahtanut poikki tästä varaosastakin


Kun kaikki osat oli paikallaan, löin konepellin kiinni. Piti avata se, mutta aukaisukahvasta ei tapahtunutkaan mitään. Tuli mieleen, että ehken laittanut vaijeria oikein paikalleen. Maskin säleikön välistä pystyi onneksi "murtautumaan" konehuoneeseen ja sain sitä kautta ronkittua konepelin auki. Asetin vaijerin oikein hahloonsa ja nyt konepelti aukeaa ihan hytistä käsin.
Vaihdoin vielä moottoriöljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Nyt osasin ostaa oikeanlaisen ilmasuodattimen niin saipa senkin vaihdettua.
Sitten piti hoitaa vielä lailliset renkaat alle. Pari vuotta sitten ostetut Nokialaiset sulivat sakkorajalle joten kävin vielä ostamassa kierroksen Kumhoja alle. Kylläpä tuntui mukavalle hypätä tämän rattiin taas pitkän talven jälkeen.
Juhannuksen jälkeen jos saisi ilmastoinnin täytettyä.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic