Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Jahah. Samassa kontissa kun toi käyttis s500 tuli tämäkin. Nyt ässä alkaa olla ajettu jo 290. Tämähän lojunut odottelemassa.
Jospa siis aloittaisi kunnostelemaan tästä käyttöpeliä kun ei tarvitse kuskailla kun riittäisi kaksiovisena kahden aikuisen kuskailuun. Jälkikasvu harvemmin kyydissä.
Etukulma saanut osuman ja ne vauriot pitäisi korjailla. Tarvitsee loksun, umpion ja lampunpesin yläpäästä rikki. Konepellin nurkassa/reunassa pieni osuma joitakin senttejä. Saattanee saada ihan oiottua ja maalailtua kuntoon. Puskimessa pientä sanomista myös. Mutta kannattaa laitella kuntoon kun ajeltu kaiketi 37 ja moottorikin sen verran uutta sarjanumreon perusteella ettei ne hammaspeikot ole ketjupyöriä varmaankaan tuhonnut/tuhoamassa. Sitten kun leimassa on aika ihmetellä mitä comand sanoo suomesta jne.
Pistetään tää tänne niin jos sais motivaatiota edistää asiaa sosiaalisella paineella.
Jospa siis aloittaisi kunnostelemaan tästä käyttöpeliä kun ei tarvitse kuskailla kun riittäisi kaksiovisena kahden aikuisen kuskailuun. Jälkikasvu harvemmin kyydissä.
Etukulma saanut osuman ja ne vauriot pitäisi korjailla. Tarvitsee loksun, umpion ja lampunpesin yläpäästä rikki. Konepellin nurkassa/reunassa pieni osuma joitakin senttejä. Saattanee saada ihan oiottua ja maalailtua kuntoon. Puskimessa pientä sanomista myös. Mutta kannattaa laitella kuntoon kun ajeltu kaiketi 37 ja moottorikin sen verran uutta sarjanumreon perusteella ettei ne hammaspeikot ole ketjupyöriä varmaankaan tuhonnut/tuhoamassa. Sitten kun leimassa on aika ihmetellä mitä comand sanoo suomesta jne.
Pistetään tää tänne niin jos sais motivaatiota edistää asiaa sosiaalisella paineella.
- Liitteet
-
- 584885_20.jpg (44.78 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_18.jpg (58.29 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_6.jpg (65.43 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_5.jpg (52.71 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_4.jpg (34.55 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_3.jpg (47.64 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_2.jpg (49.07 KiB) Katsottu 375 kertaa
-
- 584885_1.jpg (49.26 KiB) Katsottu 375 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Tähän asti ollut huono menestys varaosien suhteen. Loksu jonka tilasin latvia/liettua myyjältä ebäystä oli kuvakaäsitelty myyntikuva ja se yli oli vissiin kävelty. No, pitää katsoa saako sen alareunan oikaistua nätiksi ja maalatahan se pitää tietenkin. Polttoainepumppu ei enää suostunut pyörimään ja se oli taas oma hommansa kun jälleen kerran latvia/liettuamyyjältä yritti ostella pumppua. Ei vastailtu viikkoon pariin - itseasiassa ei ole vastattu vieläkään. No kun pumppu ensialkuun vaikutti olleen jumissa polttoainesäiliön tiivisteen hajoamistuotteista ajattelin että laittaakin tarvikepumpun. Kas kun tässä mallissa on suodatin pumpussa. Semmoinen parin kolmen teepussin oloinen keksinöksennös.
- Liitteet
-
- dent.jpg (222.42 KiB) Katsottu 344 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Kuvat menee käänteisesti järjestyksessä niin teen pumppuhässäkästä oman ruudun.
Pumppu siis ei enää toiminut ja syyksi epäilin aluksi että tankin ja pumpun välinen kumitiiviste joka oli hapartunut olisi tukkinut pumpun. Pumpun imujalan reijässä ja suodattimessa näkyi mustaa (tiivisteen väristä) tököttiä. Mutta kun pumpun purki huomasi että commutaattori oli hapettunut. Varmaankin liian vähän bensaa ollut tankissa. Putsasin laserilla kuparit näkyviin ja kasasin pumpun niin se alkoi pyöriä. Pumppua olisi pitänyt käytellä usein ja tankata varmaan pienkonebensaa tms. Kuvissa näkyy jotain harmaatakin töhnää. Pitänee luututa tankki jollain mikrokuituliinalla tms.
Pumppu siis ei enää toiminut ja syyksi epäilin aluksi että tankin ja pumpun välinen kumitiiviste joka oli hapartunut olisi tukkinut pumpun. Pumpun imujalan reijässä ja suodattimessa näkyi mustaa (tiivisteen väristä) tököttiä. Mutta kun pumpun purki huomasi että commutaattori oli hapettunut. Varmaankin liian vähän bensaa ollut tankissa. Putsasin laserilla kuparit näkyviin ja kasasin pumpun niin se alkoi pyöriä. Pumppua olisi pitänyt käytellä usein ja tankata varmaan pienkonebensaa tms. Kuvissa näkyy jotain harmaatakin töhnää. Pitänee luututa tankki jollain mikrokuituliinalla tms.
- Liitteet
-
- a.jpg (269.49 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- b.jpg (225.13 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- c.jpg (214.64 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- d.jpg (317.76 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- e.jpg (269.93 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- f.jpg (335.73 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- g.jpg (143.86 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- i.jpg (310.9 KiB) Katsottu 338 kertaa
-
- h.jpg (131.15 KiB) Katsottu 338 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
On mennyt vähän usko liettua/latvia tyyppeihin. Olen odotellut mm tankin tiivisteiden kaupan loppuhuipennusta eli pumpun asentamisen tapahtumispäivää mutta on saanut pettyä. Pitänee tilailla jostain muualta kun eepäystä ja vehollahan olisi ollut peräti yksi tiiviste kun kaksi on hapertunut ja mömmööntynyt käyttökelvottomaksi, pumpun lisäksi kuskin puolella tankissa on ns delivery unit" ja vaatii samanlaisen tiivisteen. Tilaamani pumppu sentään saapui ja se oli tosiaan tarvikelaatua mm tankin sisällä olevia alunperin juotettuja liitoksia oli tehty liittimillä eli tankissa on nyt polttoaineen ja ilman lisäksi 2 puristusliitosta ja 2 abico liitoksen tyyppistä sähköä johtavaa liitosta verrattuna alkuperäiseen. Myyntikuva oli orkkispumpusta johon teipattu delphin tyyppitarra.
- Liitteet
-
- tarvikepunppu.jpg (258.7 KiB) Katsottu 327 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Osa helman(irroitettu loksun poistamista varten ajat sitten) kiinnikkeistä hukassa... Kaikki jos uusisi niin oemosat.fi haluaa 267 eur
No, taidan uusia vain puuttuvat. Niin pääsee järkevämmällä hinnalla.
Suurin ongelma onkin umpiot. Olen vuosien varrella katsellut käytettyjä ja ehjiä ei ole kenelläkään myynnissä. Purkuautoissa on ehjiä H7 umpioita ja tässä tietysti bixenon jollain kääntymistoiminnoilla.
Code 616 on Model 209.
Bi-xenon Active light system, with dynamic range adjustment & cornering light function in fog lamps.
Sellaisia ei ole ehjänä tullut vastaan edes yksittäisinä parista puhumattakaan, jostain syystä kaikissa korvakkeet rikki tai jotain omia johdotuksia virityksiä tehty. Lisäksi varaosanumero euromallille vähän arvailussa (orkkikset A2098201761 ja A2098201861) koska veho kertoo hinnan 1500eur vai oliko 1700eur muttei varaosanumeroa. Piti ihan suoraan sanoa että ei nyt tällä kerralla tule umpioista kauppaa.
No koska se kuskin puolen umpio on jäänyt palasina japaniaan niin ei voi tehdä helpointa ratkaisua ostaa sinne oemxenonshopista sisuskalut oikeanpuoleiseen liikenteeseen 188usd posteineen. Tai no usa on vähän boikotissa nyt muutenkin...
Pieni riski ostaa Englannista se puuttuva vaihtaa sisuskalut ja saada suikkalakilta käsky vaihtaa hyväksytyt umpiot...
Jos joku haluaa omaansa hienot tuninkiumpiot ja haluaa myydä bixenonit jotka tähän käy niin voisin ostaa ehjät sellaiset.

Suurin ongelma onkin umpiot. Olen vuosien varrella katsellut käytettyjä ja ehjiä ei ole kenelläkään myynnissä. Purkuautoissa on ehjiä H7 umpioita ja tässä tietysti bixenon jollain kääntymistoiminnoilla.
Code 616 on Model 209.
Bi-xenon Active light system, with dynamic range adjustment & cornering light function in fog lamps.
Sellaisia ei ole ehjänä tullut vastaan edes yksittäisinä parista puhumattakaan, jostain syystä kaikissa korvakkeet rikki tai jotain omia johdotuksia virityksiä tehty. Lisäksi varaosanumero euromallille vähän arvailussa (orkkikset A2098201761 ja A2098201861) koska veho kertoo hinnan 1500eur vai oliko 1700eur muttei varaosanumeroa. Piti ihan suoraan sanoa että ei nyt tällä kerralla tule umpioista kauppaa.
No koska se kuskin puolen umpio on jäänyt palasina japaniaan niin ei voi tehdä helpointa ratkaisua ostaa sinne oemxenonshopista sisuskalut oikeanpuoleiseen liikenteeseen 188usd posteineen. Tai no usa on vähän boikotissa nyt muutenkin...
Pieni riski ostaa Englannista se puuttuva vaihtaa sisuskalut ja saada suikkalakilta käsky vaihtaa hyväksytyt umpiot...
Jos joku haluaa omaansa hienot tuninkiumpiot ja haluaa myydä bixenonit jotka tähän käy niin voisin ostaa ehjät sellaiset.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Hieno auto! Ovoko on hyvä paikka ostella purkuosia.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Onhan se itseasiassa ripeämpi kuin W220 S500

Parempi kuitenkin ois V8 kun V6.
Polttoainepumpuksi nyt ensialkuun se tarvike jos tankista irtoilee jotain niin menköön tarvikkeen teepusseihin. Sit orkkispumppu kun on ajellut jonkin aikaa. Pumppu on kyllä aika tärkeä asia että toimii. Itseasiassa usassa on pumppujen ja suodattimien yms takia vaihtokampanja jossa pitää vaihtaa koko tankki koska ei saa päästä luontoon tankista mitään on joku päästöttömyysjuttu. Mersulle laskua 3000-4000 eur. Taisi koskea w211 ja ehkä 209 myös. V€holla kun kyselin pumpun saatavuutta totesivat että pitäisi vaihtaa 10v välein ja tais olla 530eur, originalteile.mercedes-benz.de 370eur. No, uskon sen vaihtotarpeen. Ihan kun jostain ooppelista toi systeemi. Ennen oli kätevää kun pumpun ja suodattimen voi vaihdella auton alla. Nyt pitää saada se hemmetin muovirengas naputeltua irti jotta saa vaihtaa pumput ynnä muut ja sit siivota tankin tiivisteen jämistä.
Taisi olla että jonnekkin 2005 asti oli erillinen suodatin näissä jossakin (käsittääkseni pumpun ja moottorille menevän linjan välissä. Vanhemmissa on käsittääkseni tankin ja pumpun välissä suodattimet. Korjatkaapa jos on toisin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Japaninlaisten hylkäämä CLK350 kunnostelua
Unohtui ottaa kuvia polttoainetankin/pumpun tiivisteistä. Tässä parempi jonka jätin siltä varalta jos ei löydy muuta kuin se yksi vehon tiiviste (220 ei enää saa kaikkia kumiosia).
Aika huonoja tuli kun kuvasin ilman laseja
Muuta kuin tuota kumia en keksi mitä pumpun imujalassa ja suodattimessa se musta möhnä olisi?
Aika huonoja tuli kun kuvasin ilman laseja

Muuta kuin tuota kumia en keksi mitä pumpun imujalassa ja suodattimessa se musta möhnä olisi?
- Liitteet
-
- 20250825_160133.jpg (160.25 KiB) Katsottu 50 kertaa
-
- 20250825_160147.jpg (141.23 KiB) Katsottu 50 kertaa
-
- 20250825_160201.jpg (150.73 KiB) Katsottu 50 kertaa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.