Hyvää yötä arvoisat foorumilaiset!
Eksyin pitkän harkinnan jälkeen juurille joita tuli aikoinaan vain selattua mielenkiinnosta. Autojen tekninen osaaminen on täysin poistunut muistista jos sellaista kunnollista oli koskaan.
Nyt kuitenkin autokuume on iskenyt ja lämmin paikka odottaa täyttöä. Vanhat Toyotat (kirosana lienee täällä) eivät uskalla alkaa kiertämään eurooppaa tai ehkä en itse vain anna lupaa niille. Olisikin siis aika ostaa ensimmäinen Mercedes ja hieman kokeilla ja katsoa miltä tuntuu 2500km matkalla. Kesän jo ollessa puolivälissä olen miettinyt ns. kovakattoista avoautoa jota voi ihailla lämpimässä sitten talven tai ulkoiluttaa harvoin.
Kysymys kuuluukin; Millaisissa hintaluokissa olisi soveliasta edes miettiä moisia ettei tule nyhdetyksi täysin tyhjän päälle? Onko oma 4000€ +-1000 arvio ruosteettomasta mahdoton asia ja mikä mahtaa kyseisissä autoissa olevan pahimmat kipupisteet olisi se R170 tai R171? Arvostan syväluotaavia analyysejä erityisesti mitä kysyä kiinnostavasta autosta, mutta ytimekkäät ehdotukset ovat myös tervetulleita esim. nyt myynnissä olevista.
Olen täysin ummikko nykyajan autokaupoissa. Kuvittelisin että tässä nettiauton autossa on ainakin 1000€ ilmaa kilometrien perusteella mikäli ei ruosteessa? 15788276
Kuvittelisin että 1999-2008 vuosiväli olisi positiivisin? Auto tulisi menemään stressitersin Saksaan ja sieltä takaisin Suomeen (lautalla puolet matkasta).
tl;dr olisi tarkoitus hankkia kätevä avomersu jolla mennä Saksaan alutalla ja sieltä ajaa Suomeen. Joskus tärkeässä tilanteessa ajaa talvellakin apuun Suomessa. Millaisia hintahaitareita autossa on ja onko R170 vai R171 ns. parempaa? Arvostan simppeliyttä ja helppoutta korjata mahdollisia tyyppivikoja (todennäköisesti korjaamossa ellei ole todella helppo).
Uusi MB kiinnostuja
Re: Uusi MB kiinnostuja
SLK on ensimmäinen sulavalinjainen kovakattoinen avoauto jossa katto taittuu piiloon.
Oma kokemus mallista on vain vähäisistä korjauksista mekaanikkoaikoina, mutta samaa tekniikkaa on monissa muissa malleissa.
R170 sai faceliftin vuonna 2000.
R170 moottori M111 on kestävä, R171:ssä M271 muuten oikein hyvä mutta jakoketju on vaihdettava tietyin välein.
Vaihteistoissa ei ole murheita, kun huolletaan.
Mainittu 4000+-1000€ on hintahaitarin alapää, vaikea sanoa löytyykö sillä hinnalla ruosteetonta.
Oma kokemus mallista on vain vähäisistä korjauksista mekaanikkoaikoina, mutta samaa tekniikkaa on monissa muissa malleissa.
R170 sai faceliftin vuonna 2000.
R170 moottori M111 on kestävä, R171:ssä M271 muuten oikein hyvä mutta jakoketju on vaihdettava tietyin välein.
Vaihteistoissa ei ole murheita, kun huolletaan.
Mainittu 4000+-1000€ on hintahaitarin alapää, vaikea sanoa löytyykö sillä hinnalla ruosteetonta.
wiimax.fi
-
Pureoriginal
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.6.2026 1:08
Re: Uusi MB kiinnostuja
Kiitos! Got it. Eli R170 faceliftilla lienee paras valinta jos löytää hyväkuntoisen noin 170 000km(?) ajetun? Onko hintahaitareita eri kokoonpanoihin ottaa kantaa jotka ei olisi vain kosmeettisia? Olisi itselleni tärkeää että vaikka auto ei olisi tehokkain niin luotettava kuitenkin jotta mikään ei pamahda kesken ajon vaan varoitusmerkkejä tulisi hieman ennakkoon.
Tuon taittuvan katon ominaisuuden takia hieman kiinnostuinkin kyseisestä autosta. Löytyy vakiajokit, mutta testinä olisi kiva kokeilu myös tälläinen pieniä matkoja varten. Myös vanhat autot ennen alkeellisen digitaalisia asioita kiinnostaa yksinkertaisuuden takia. Usein varmaankin myös helpompia korjata kuvittelisin mersuissakin.
Vuosittain lienee hyvä tehdä jokin perushuolto joka lienee noin 200€? Isompi huolto 600€ harvemmin?
Löysin muutamia "heti" ehdokkaita, mutta lieneekö jokin haudattuna näissä hinnoissa? Manuaali varmaankin on nykyaikana "halvempi" kuin automaatti.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15818973
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15792111
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15788276
Harmillisesti ei löydy mekaanikkokavereita jotka osaisi avittaa tälläisessä asiassa.
Tuon taittuvan katon ominaisuuden takia hieman kiinnostuinkin kyseisestä autosta. Löytyy vakiajokit, mutta testinä olisi kiva kokeilu myös tälläinen pieniä matkoja varten. Myös vanhat autot ennen alkeellisen digitaalisia asioita kiinnostaa yksinkertaisuuden takia. Usein varmaankin myös helpompia korjata kuvittelisin mersuissakin.
Vuosittain lienee hyvä tehdä jokin perushuolto joka lienee noin 200€? Isompi huolto 600€ harvemmin?
Löysin muutamia "heti" ehdokkaita, mutta lieneekö jokin haudattuna näissä hinnoissa? Manuaali varmaankin on nykyaikana "halvempi" kuin automaatti.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15818973
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15792111
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15788276
Harmillisesti ei löydy mekaanikkokavereita jotka osaisi avittaa tälläisessä asiassa.
Re: Uusi MB kiinnostuja
Itse jättäisin tuon keskimmäisen pois vaihtoehdoista.
Eniten ajettu & räpelletty.
"tiiviste vaatii herkistystä" skeptisenä epäilyttää lasinnostimen vaihtoa vaatinee..
Eniten ajettu & räpelletty.
"tiiviste vaatii herkistystä" skeptisenä epäilyttää lasinnostimen vaihtoa vaatinee..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Teddy
- Viestit: 856
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Uusi MB kiinnostuja
Eihän R170 mikään vanha auto ole, enemmänkin nimenomaan "alkeellisen digitaalinen"
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
Pureoriginal
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.6.2026 1:08
Re: Uusi MB kiinnostuja
Viimeisin lienee sellainen "perushyvä" vaikka hinta lienee toki sellainen joka ei ole liian halpa? Tinkimisvaraa tuossa ei liene paljoa ehkä?
Sisätilat toki vähän rähjäiset ja pohja lienee hyvä tarkastaa. Onko jotain yleisluontoista "auton ostamistarkastus" tsekkailua huoltamoilla erityisesti juuri Raisiossa? Lienee asiallista katsoa moisen kanssa alustan ruostemäärä?
Toki tuo ei juuri taida olla se facelift versio, mutta niitä ei liene myynnissä kovinkaan usein varmaankaan.
-
Pureoriginal
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.6.2026 1:08
Re: Uusi MB kiinnostuja
Nyt kun sitä tarkemminkin selvittelee niin auto on viety Saksasta Viroon vuonna 02.12.2014 ja tuotu Virosta Suomeen joskus 06.05.2015 ja ajoneuvovero 200€ vielä rekisterissä. Hieman hämäävä tuo ensirekisteröinti, mutta ei tietenkään ole tae juuri Suomessa rekisteröinnistä. Aloittelijana jotenkin outo tilanne jos auto ollut vielä alkuvuodesta yksityisellä Suomessa ja nyt autokaupalla.
Onko tässä kokeneemmille liian paljon outoutta että pysyisi kaukana?
Onko tässä kokeneemmille liian paljon outoutta että pysyisi kaukana?