Sain tänään harvinaislaatuisen tilaisuuden koeajaa lähes uutta (70km ajettua) Mercedes - Benz ämälläää. Ensikäsitys oli että auto on kuin joku Nissan x-trail - pieni ja tehoton ja mitäänsanomaton pakkaus

. Mutta Mannesmannin näkemys oli toisenlainen : Kaukosäädöstä ovet auki. Peilissä syttyi alalaidassa saattovalot

mieletöntä. Ovi auki, peilitkin tajusivat kääntyä normiasentoon. Istuin kuskin paikalle. Penkki säädettävä ensin kohilleen. Pituussuunta oli manuaalinen

korkeus ja selkänoja sähköllä

no joo.. avain virtalukkoon, hups.. ei taida käynnistyä kun huolimattomasti hipaisin vain avaimella starttiasentoa.. mutta - mitä ihmettä?? auto silti starttaa vaikka avain oli jo kääntynyt takaisin. Volskin Touraekista muistin saman toiminnon.

missä on vaihteen valitsin..

ahaa.. ameriikan auto - se on tietty samalla viisiin kuin vanhoissa hiaseissa.. okei.. vähän sähköisempi tietty. Eiku pykälä D - asentoon ja menoksi. Kaasua painan.. mitä ihmettä.. auto lähtee kuin raketti mutta jotain puuttuu.. kaikki ei ole kohdallaan.. sitten ymmärrän.. ääni. Ääni on kuin ässässä.. ei juuri lainkaan ääntä.. voiko tällä autolla metsäkoneurakoitsija mennä tekemään huoltoja koneelleen. Voi. Autossa on mm. maastonappula mistä saa nopeuden pysymään vakiona esim 6km/h ... lukot yms. vissiin sähköllä

No joo.. ajan moottoritielle.. tietty pitää vanhana konkarina ekana kokeilla toimiiko "kick-down". Hyvin toimii.. 7 lovinen automaattiloota vaihtaa tasaisesti eikä vaihtoja todellakaan huomaa lainkaan. Lisävarusteena ko. autossa oli mm. jalopuusisusta, pysäköintitutkat (eteen ja taakse), astinlaudat.. (jotka menee kuulemma vaihtoon, kun olivat hapettuneet aika pahasti

).
Voin sanoa että olen monella autolla ajanut, mutta kuninkaallisin koeajokokemus oli ehdottomasti tämä ML. Vaikka maastoajoa ei tullut kokeiltuakaan, mutta ehkä sitä ei tällä autolla kaipaakaan.. G : n voimat on sitä varten. Ehkä seuraava koeajorapotti on G- sarjalaisesta, kuka tietää..