230 kompressor

Katso myös W210
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

M111.982 - ahtimen öljyn täyttöproppu hukassa

Viesti Kirjoittaja eerola »

Piti vaihtamani tuohon M111-koneen ahtimeen öljyt... Tällä kertaa kone tarkkaanottaen M111.982 ja se on kiinni 208.348-korin autossa.

Kuten täällä totesin, vastaavan koneen facelift-SLK-sovelluksessa ahtimen päältä löytyi hyvin GM-tyyppien kuvaaman täyttöpropun näköinen kanta.

Nyt yritin fikkarin avulla tihrustella, mitäkö pitäisi facelift-mallin CLK:ssa siirrellä edestä pois, jotta operaatio pääsee alkamaan. Enkä näe kuin torxit, joilla ahdin on moottorin kyljessä kiinni! :shock:

Onko tässä nyt käynyt niin, että tuosta ahtimesta on oikeasti tehty umpinainen ja täyttöproppu jätetty pois? Jos näin on, mistä ihmeestä tehdas sinne öljyt on plöräyttänyt - eli ei kai niitä nyt sentään vielä kasaamisvaiheessa sinne voida kaataa :?

Onko se proppu vain siirretty jonnekin piiloon vai mitä tässä on tapahtunut?
-T

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: M111.982 - ahtimen öljyn täyttöproppu hukassa

Viesti Kirjoittaja Roisto »

eerola kirjoitti:Onko tässä nyt käynyt niin, että tuosta ahtimesta on oikeasti tehty umpinainen ja täyttöproppu jätetty pois? Jos näin on, mistä ihmeestä tehdas sinne öljyt on plöräyttänyt - eli ei kai niitä nyt sentään vielä kasaamisvaiheessa sinne voida kaataa :?
Jos ovat oikein v*ttumaisiksi ruvenneet, niin ovat pistäneet propun alapuolelle. Tehtaalla voivat helposti lurauttaa liemet mööpeliin ennen asennusta, kun vehke on irrallaan mutta öljyn vaihtoa varten kompressori pitäisi ottaa irti.

Tämä viesti on pessimismin ja spekuloinnin maksimointia, joten tulkitkaa varauksin. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”