mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Kymppitonnin Mersu (Väyrynen)
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 25.2.2006 23:38    Viestin aihe: Kymppitonnin Mersu (Väyrynen) Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ukolla on pahkeinen iskenyt jälleen tuo jokakeväinen kuumoitustila, ja nyt tällä kertaa haussa on noin 10-15 k€ hintaluokkaa oleva Merceedes, ja kuulema eteenkin väyrysmallia...

Mutta, kertokaapas saako tuolla rahalla minkäkuntoista peliä alle? Kuulema automaatti ja dieseli piräisi oleman... Ja mitenkä nuo ovatten autoina onnistuneet? Jotain yleisimpiä vikakohteita sun muita huomionarvoisia seikkoja...

Onkos se tuo väykky nyt sitten sitä E -sarjaa vai? Ja millä W-koodilla? (notta tietää vähän etsiskellä... Embarassed )

Muoksin vähän otsaketta, ennen oli siis se "Kymppitonnilla Mersu???"


Viimeinen muokkaaja, eki pvm 20.3.2006 23:49, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esko R
Oulaisten ornitologi



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 725
Paikkakunta: Oulainen

 LähetäLähetetty: 26.2.2006 0:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väyrys malleja löytyy tuohon hintaan ja ilmeisimmin osa niistä on ihan harkitsemisen arvoisia ajoneuvoja.
Oven tiivisteet ja alusta kannattaa vilkuilla huoltokirjan ohella, kilometrit/huoltokirja.
Noissa 220D:ssä paljon ajetut ovat jopa varmempia kuin vähemmän ajetut, koska voidaan olettaa että, tietyillä kilometreillä oleviin on jo vaidettu kuluvat osat uusiin, ja näin ollen edessä on huolettomia kilometrejä enemmän kuin jollain vähemmän ajetulla vastaavalla. Shocked
_________________
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mariini
Herrasmies



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1011
Paikkakunta: Länsirannikko

 LähetäLähetetty: 26.2.2006 2:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

W210, facelift tuli siinä -99 lopussa? Tunnistaa vilkkupeileistä, takavaloista ja matalammasta keulasta ja sumareista, kahta jälkimmäistä vaatii rinta rinnan vertailun. Pre-faceliftejä varmaan irtoaa tuolla rahalla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27054

 LähetäLähetetty: 26.2.2006 9:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuolla rahalla saa oikein hyvän väykyn, kun maksaa autosta 10000-13000 euroa ja käyttää tarvittaessa 2000-5000 euroa kunnostukseen.

Esimerkiksi tämä yksilö: (tosin keppivaihteinen) täydellinen ruiskutuspumppuremontti on juuri tehty ja moottoritilan polttoaineputket vaihdettu.
Ruostetta ei taida olla, eikä kolhuja tai naarmuja, ja sisustakin on oikein siisti...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 27.2.2006 0:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pumppuremontista tulikin mieleeni, jotta olikos noissa juurikin jotain tiivistysongelmia? Hämärästi muistan puhutun Lucaksen pumpuista joskus...

Milläs koneilla noita on muuten saanut dieselinä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 08.3.2006 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ukko tuossa pirautteli, notta nyt oli löytynyt ehdokas:

Väyrysmersu vuodelta 96, 220D eli ei liene tuo CDI? Ajettu 370 000km ja automaatti.

Samppanjan värinen ja hintaa 10 000€.

Kotkaan pitäisi lähteä lauvantaina kasselemaan, mitä tuosta nyt kannattaa sitten vilkaista? Kuulema pumppuremontti tehty hiljakkoin. Rolling Eyes

Mitä paikkoja alustasta pitäisi tutkiskella?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Malm
W123-Spesialisti
Räikkäpää



Liittynyt: 23 Lok 2005
Viestejä: 1657
Paikkakunta: Limika/Oulu

 LähetäLähetetty: 08.3.2006 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No tuo tiilerihän kirjoitteli just sopivan jutun kymppitonnin väykystä Very Happy
http://www.mese.fi/forum/viewt.....highlight=

-rosti
_________________
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi kuningasajatus
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 08.3.2006 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juuri sopivaan rakoon! Laughing Laughing Laughing Laughing

Täytyypä rintata raportti paprulle jotta ei jää nuo tarkistelemati... contract
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 11.3.2006 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipa se tuo Kotkan väyrynen sitten kotio hilattua... Laughing

Yksityinen kauppasi, het kun pihalle päästiin niin syynättiin jokaisen oven karmit: Kaikissa ovissa oli jotain sanomista, joissain oli ruoste kalvanut enemmänkin, jossain vähemmän...

Yleisilme oli siisti, joskin sitä latistivat kromihilystimet: Ovenkahvojen alla, takavaloissa (takarontissa olevat), etuvaloissa, ja tietenkin lokasuojien reunoissa hilvatan tökerösti laitetut kromikaaret jotka olivat vielä varmistetut päistään peltiruuveilla... idiot Ja vielä vaalean värisessä autossa. ttu

Kajuutassa oli oikein siistin näköistä, mitä nyt keskikonsolin puupanelien lakka on halkeillut ja sen kyynärnojan alaetupuolella olevan pikkulokeron kansi tunnosti oudolta. Beckerin ratio, ja vissiin saman merkin joku CDvaihtaja oli takarontissa, mykkä tosin.

Kuspojan säiliö oli tyhjä, tai ainakin valo loisti iloisena mittaristossa. Eipä sieltä vettä tullut joten tyhjä kai se on... Lisäksi palaneiden polttimoiden valo loimotti, ja etuparkin sekä jarruvalon polttimot olivatkin pimenneet.

Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???

Mutta että näin. Tekniikka tunnosti toimivan myös ilman ongelmia, olihan siihen kuulema ruiskupumppu huollettu ja hehkut vaihdettu, että lie hintansa haukkunut...

Säikyteltiin siinä myyjääkin hieman: Näihin tottumattomana odottelin että milloinkas ja missä se SRS:n merkkivalo käy näyttäytymässä, pitipä oikein kaivaa läppäri ja netistä etsiskellä notta kuuluuko sellaista olla edes... huh Mutta se näyttäytyykin vasta siellä virta-avaimen ollessa 1. pykälässään... happy


Mistäs tuollaiseen saisi käyttöohjekirjan? Entä onko tuo Classic -varustelu se köyhin? Mikä se Econ -namiska on siinä lämppärin säätimien seassa? Mitenkäs tuossa Beckerissä saa kuunneltua tuota CD-vaihtajaa (jos edes toimii)? Mites noiden ovien ruosteiden kanssa, viedäänkö Vehoon vai korjataanko ite?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rässi66



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4750
Paikkakunta: Wempääwä

 LähetäLähetetty: 11.3.2006 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:

Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???


On syvällisempää, luulisin.Crying or Very sad

eki kirjoitti:
Mistäs tuollaiseen saisi käyttöohjekirjan?

Veholta.
eki kirjoitti:
Entä onko tuo Classic -varustelu se köyhin?

On.
eki kirjoitti:
Mikä se Econ -namiska on siinä lämppärin säätimien seassa?
Ilmastoinnin taloudellisuus-asento tms.

eki kirjoitti:
Mitenkäs tuossa Beckerissä saa kuunneltua tuota CD-vaihtajaa (jos edes toimii)?

Vaiha source tai mode -napilla vaihtaja päälle ja töki 1-6 napeista levyjä.

eki kirjoitti:
Mites noiden ovien ruosteiden kanssa, viedäänkö Vehoon vai korjataanko ite?

Eikö se Veho/MB korjaa kahdeksan vuotta vanhoihin asti?

Kings of quote Very Happy
_________________
Pro HVM
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jarno.V
Opel - spesialisti



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1021
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

 LähetäLähetetty: 11.3.2006 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:
jarruvalon polttimot olivatkin pimenneet.

Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???

Ainakin muissa merkeissä vakkari ei toimi, jos molemmat jarrupolttimot todella on palaneet-> saa maasignaalin polttimoiden kautta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 12.3.2006 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa mannelavetin tempossa oli ainakin jonkinlainen relaatio jarruvaloihin...
Tosin tässä ei ole kuin toinen jarruvalo palanut, joten tuskin on vika siinä mutta saahan sitä toivoa... Sad Nuo tempomaatithan eivät kauhean kauaa ehjänä säily, vaan taidetaan päästä juotoshommiin jälleen...

Milläs se tuo ilmastointi sitten lähtee käymään? Kesällä automaattisestiko? (Kiva olisi meinaan testata sekin)

Rässille kiitokset quotailusta! Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 12.3.2006 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Örrrrkkkele Evil or Very Mad
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta.. ttu

Lorautettiin pesuaineet säiliöihin : Hantin puolen lampunpesuri ei tule ulos ja tuulilasin suuttimille menevä letku ilmeisesti haljennut...

Lisäksi ajovalot ovatten sisäpuolelta paskaiset, ja onpa tuo näemmä jo kertaalleen ylimaalattukin (huonosti teippailtu)... Alkaa löytymään hinnalle jo selityksiä... Twisted Evil help

Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 20.3.2006 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisää hauskaa:

Ukko kävi konttorilla paperihommissa, ilmoittivat että diesselivero on maksamati... help

Eräpäivä olisi ollut 9.3.2006 ja auto ostettiin 11.3.2006, katsoin tuolloin vielä kännykällä AKE:lta jottei ole mitään rasitteita, mutta ilmeisesti ei ollut vielä ehtinyt tuo vero sinne...

Notta mitäs tällaisessa tapauksessa pitäisi tehdä asialle? Ukon puheistakaan oikein selvää saanut (puhelimitse), jotta maksellaanko noi verot ennalta vai jäljestä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mannesman
Huima mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 392
Paikkakunta: Onttola

 LähetäLähetetty: 20.3.2006 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:
Örrrrkkkele Evil or Very Mad
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta.. ttu Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta. Laughing



Ladan ja väyrysen takavalot ovat sukua toisilleen.. Embarassed Ittelläni samoja ongelmia.. nippusiteellä takavalot kiinni ja herkuteltu liitoksia jos jonkin kerran.. mut nyt pelaa.. Wink
_________________
ML 270 CDI -00
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusamb
Väyrys-Fani



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3862
Paikkakunta: Näillä main

 LähetäLähetetty: 20.3.2006 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mannesman kirjoitti:
eki kirjoitti:
Örrrrkkkele Evil or Very Mad
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta.. ttu Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta. Laughing



Ladan ja väyrysen takavalot ovat sukua toisilleen.. Embarassed Ittelläni samoja ongelmia.. nippusiteellä takavalot kiinni ja herkuteltu liitoksia jos jonkin kerran.. mut nyt pelaa.. Wink

Eikä niitä lamppuja kannata kiirehtiä vaihtamaan, kun jossain välissä kuparit kolahtaa paikoilleen ja taas valot toimii Very Happy
_________________
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 21.3.2006 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ukko soitteli tänään edelliselle omistajalle, joka sanoi järjestävänsä asian... Kassotaan nyt miten käy...

Ei kellään ole tuohon sitä käyttöohjekirjan "Interiour" osaa ylimääräisenä jäänyt? Vehossa saivat järkättyä nuo muut vihkoset, muttei sitä osaa...

Korjattiin tuossa viikonloppuna tuota takavaloa, sieltä oli pohjasta yksi muovikynsi lohjennut, eikä polttimo pitimineen enää pysynyt siinä. Samalla löytyi kunnon ruosteläikkä sieltä lampun alta kun irroitettiin tuota takavaloa... Laughing

Mikä piru muuten on kun ei tunnu nuo ovet menevän kiinni, niinkuin "kassakaapissa", kuten aikoinaan sanottiin... Pitäähän ne perkule ovet sulkeutua pelkän ajatuksen voimalla... shout
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 0:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipa mieleeni kertoilla, miten on tämä pieni taival kymppitonnin väykyllä sujunut. Dealer oli oikeassa siinä, että tämän hintaluokan vehkeeseen saa käyttää sen muutaman tuhannen euroa korjauksiin. Very Happy

Tähän mennessä tehtyä:

  • Ilmastoinnin lauhdutin, lauhduttimen II-tuulettimen hihna, sekä kuivain + kylmäaineen täyttö
  • Vasemman etupyörän alapallonivel, raidetangon pää sekä molemmille puolin kallistuksenvakaajan koiranluut + nelipyöräsuuntaus (edelleen puoltaa ojaan päin)
  • Seisontajarrut (kengät, jouset, vaijerit) sekä takajarrut (palat, tapit / jouset, jarrulevyt), jarrunesteen vaihto
  • Kourallinen polttimoita kojelautaan vaihdeltu, sekä konepellin avausvipu
  • Ajovalot vaihdettu (himmeiden "lasien" takia)
  • EGR eliminoitu (laakerinkuula alipaineletkussa), sekä imusarja pesty
  • Suuttimien paluuputket uusittu
  • Lokareiden sisältä, konetilasta, sekä moottorin alamuovien päältä pesty roskat pois
  • Ja tietysti normihuolto (suodattimet, öljyt)


Ja seuraavat ovat pikapikaa edessä:


  • Ruostevauriot:

    • Joka oven ylä- ja alareunat ruosteessa
    • Edestä jousien yläkupit ruosteessa (toinen jo irti melkein, ensiapuna hitsattiin suorasta)
    • Myös takana alkavaa ruostevauriota (mm. pohjaanlyöntikumien kiinnistyspisteet näyttävät aika heikolta. Miltei samanlainen rakenne kuin W123:ssakin)


  • ABS sekä ETS eivät toimi (Yllättävää että molemmat merkkivalot löytyivät kun ronklasin mittariston polttimoja etsiessäni seisontajarrun merkkivaloa. Vikadiagnostiikka ilmoittaa vian olevan ABS-pumpussa. )
  • Etujarrulevyt ovat kuluneet vaihtokuntoon, lisäksi kulumistunnistimet ovat kaikonneet molemmin puolin
  • Automaattilaatikon öljynvaihto ASAP. Tosin kustannukset n. 150-200€, joten jarrut kuntoon ensin.
  • Jäähdytysnesteen vaihto
  • Kiertovesipumppu ei toimi, tai pumppu kyllä toimii mutta virtaa ei tule sinne saakka
  • Vakionopeudensäädin ei toimi, voinee olla myös kytköksissä tuohon ABS-vikaan
  • Viime katsastuksessa K-arvo 2,8. Uusintatestissä ankaran motarilla kiusaamisen jälkeen vieläkin 2,3. Suuttimet / ruiskutuspumppu?
  • Perä ulisee ja sen tiivisteet vuotavat. samoin kardaanissa tuntuu pyörimissuunnassa välystä, mutta välystä aiheuttava kohta on pakoputken lämpösuojan yläpuolella joten ei tietoa mikä osa on väljä.
  • Takaripustuksen ja korin väliset puslat heikot (toinen jo hieman revennytkin)
  • Pakoputkisto vaihtokunnossa (ensiapuna hitsattu löydetyt vuotokohdat)


Että onhan siinä tekemistä, mutta otetaan haasteena! Twisted Evil
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rässi66



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4750
Paikkakunta: Wempääwä

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 0:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Etulevyt helppo vaihtaa ja tunnistimet tullee uusien palojen paketissa.

Täh? Laatikon öljynvaihto 150-200€? Shocked Millä laskuopilla? Vaiha ite.
Olikos tuonikäsissä vielä mittatikku?

Siinä pakarin lämpösuojan yläpuolella on kai kardaanin ristinivel Väykyssäkin?

Tuo puslahomma on enempi työläs kuin vaikea/kallis.
_________________
Pro HVM
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 0:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rässi66 kirjoitti:
Etulevyt helppo vaihtaa ja tunnistimet tullee uusien palojen paketissa.

Täh? Laatikon öljynvaihto 150-200€? Shocked Millä laskuopilla? Vaiha ite.
Olikos tuonikäsissä vielä mittatikku?

Siinä pakarin lämpösuojan yläpuolella on kai kardaanin ristinivel Väykyssäkin?

Tuo puslahomma on enempi työläs kuin vaikea/kallis.


Vehon laskuopilla! Mr. Green Tuo hintahaitari kuulema riippuu siitä, kuinka paljon saavat ölppää vaihdetuksi. Sinällään ei kuitenkaan kauhean suuri hinta, kun öljyt jo maksavat sen 15€/l ja sen 5-9l pitäisi menemän, ja suodatin siihen... Rolling Eyes Eipä tuossa sinällään, vaikka itsekin vaihtaisi, mutta kun ei ole tuota tikkua, ja jos sattuukin niin että aski ei tykkää vaihdosta (kliks), niin pääsee muitakin tilittämään kuin itseään. Twisted Evil

Täytyy katsoa tarkemmin tuota kardaanihommaa, kun sitä ei näe ennenkuin ottaa pakarin ja suojapellit veks. Käden sai mahdutettua laatikon taakse ja johonkin kardaanin keskivaiheille, ja "mutkalle" kiertäessä tuntuu olevan välystä.

Muut nyt ovatkin tosiaan rutiinihommia, tosin tuo ABS:n pumppu saattaa tuoda uutena aiheena jotain erikoisuuksia, mutta eiköhän se siitä. (Ei ole muuten kukaan vielä tiennyt, milloin tuo ABS-pumppu pitäisi toimia.. Razz )
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veppe
Mekka-master



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1720
Paikkakunta: Tikkakoski

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 0:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:

Täytyy katsoa tarkemmin tuota kardaanihommaa, kun sitä ei näe ennenkuin ottaa pakarin ja suojapellit veks. Käden sai mahdutettua laatikon taakse ja johonkin kardaanin keskivaiheille, ja "mutkalle" kiertäessä tuntuu olevan välystä.

Ainakaan 124:ssa ei tarvi pakaria irrottaa, jotta voi tsekkailla välyksiä. Avaat sen suojapellin ruuvit ja pyöräytät sen sieltä pakarin ja pohjan välistä pois Idea

Ja jos tarvii kiristellä sitä keskimutteria, niin näin tekivät pajalla:
32 millinen (vai oliko 42 tai vielä isompi) kiintoavain siihen mutteriin ja sitten pyörittelet kardaania (vaikka vähän kauempaakin) vähän isommilla papukaijapihdeillä. Näin ei tarvi välittää, vaikka pakari onkin vähän tiellä Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 1:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Selvä homma, täytyy vilkaista tuo homma tarkemmin, kun vaihtuu talvirenkaat alle. Kiitoksia vinkistä!
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
raul
Doctor Zhiguli



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1864
Paikkakunta: Etelävaltio

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 7:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljonko väykyllä on ehditty ajamaan tähän mennessä? Entä paljonko kokonaiskilometrilukema onl, mikäli sellainen "luotettava" on tiedossa?

Ajattelin vaan kun toi vikalista on aika pitkä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jube
Kemijärven Isäntä

Melkone poppa ukko


Liittynyt: 01 Maa 2006
Viestejä: 4223

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 9:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

raul kirjoitti:
Paljonko väykyllä on ehditty ajamaan tähän mennessä? Entä paljonko kokonaiskilometrilukema onl, mikäli sellainen "luotettava" on tiedossa?

Ajattelin vaan kun toi vikalista on aika pitkä...


Itellä tuli kans Shocked Shocked Shocked ilme heti naamalle...
Asenteenne lienee kuitenkin onneksi sellainen, että pikkuhiljaa laitetaan väykky kuntioon ja sitä pidetään pidempään. Hyvä näin Wink

Itse luultavasti ekana ottasin vähän beerhug jonka jälkeen jurppis vielä enemmän Evil or Very Mad sitten kauppaisin torin laidalla väykyn osia 5€/kpl ttu
_________________
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
BMW e61 525d -05
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e30 320i cabriolet -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eihän nuo ole kuin pikkuvikoja, heleppo korjata! Laughing
Eikä sinällään tuolla kilometrilukemalla mikään ihmekkään ole, että jotain sanottavaa löytyy. (Ja hei, tämä on Väyrynen! Laughing ) Ajokilometrejä on mittarin mukaan 375 tuhatta ja rapiat. Eli meidän aikanamme tuo viitisen tuhatta on tullut lisää.

Siitä sitten ei ole tietoa onko sitä lukemaa joku käynyt tuunaamassa. Tuskin sitä suomessa kukaan osaa, ja ainakin VIN:n tietojen mukaan tuo on tänne uutena uitettu... Rolling Eyes Kai sen saisi SAUK:lta tietoon, miten on kehittyneet nuo kilometrit?

Jaaniin, semmonen vika unohtui vielä sanoa, että apukuskin penkin korkeussäätö antaa periksi. Eli jos sen joku hiisaa ylemmäs, niin joka kerran kun jakkaralle istuu, se putoaa pykälällä... happy

Mielessä käynyt kyllä kuva vanhasta taksista, tuo jakkaravika kun vielä vahventaa asiaa. Razz

Ja Jube, kyllä nämä touhut jäävät kirkkaasti noista teidän turbotusprojektistanne! Laughing
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliskohan pitänyt jättää kuitenkin kysymättä sitä lukemaa!!!!!!

Tämmöset tiedot tuli:
07.11.1996 0 Hki-Itäväylän katsastusasema
04.03.1998 0 Vantaa-Seutulan katsastusasema
12.10.1999 450 000 Helsinki-Hakuninmaan katsastusasema
01.10.2001 244 000 Nurmon katsastusasema
04.10.2002 264 000 Nurmon katsastusasema
29.03.2005 332 000 Kouvolan katsastusasema

Eli puolet karannu johonkin...
hang idiot Rolling Eyes supersad happy happy happy happy

Kuinka minusta tuntuu että tuossa alkupäässä on joku virhe? Miten helevetissä voi ehtiä ajamaan 450 000 km PUOLESSATOISTA VUODESSA??? Sehän tekee 1200 km päivässä?
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13053
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:
Miten helevetissä voi ehtiä ajamaan 450 000 km PUOLESSATOISTA VUODESSA??? Sehän tekee 1200 km päivässä?

Kah, vanha taksi. Confused
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27054

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikun kolmessa vuodessa on ajettu tyypilliset 450000 taksissa, sitten on ruuvattu mittarista pois 300000-400000 ....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mutta helevetin hyvin on taksarilla pyyhkinyt, jos on noin paljon ajoja vuoden jokaisena päivänä happy

Taidankin vaihtaa alaa. Laughing

Ah, mutta minkäköhän takia ekat vuodet ovat 0 km? Rolling Eyes
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Santeri Alkio



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2096

 LähetäLähetetty: 18.10.2006 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:
Taidankin vaihtaa alaa. Laughing


Kannattaa! Karkkilassakin pyörii uusi Mercedes taksi, joku 420CDI, harmahtavansininen Shocked Shocked
Mitäs tuommoisella on hintaa taksiyrittäjän veronpalautusten jälkeen?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit