mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 03.3.2014 23:55    Viestin aihe: S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto" Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moi arvon foorumilaiset!

Nyt näyttää siltä että sukuun on tullut mersu jäädäkseen, joten koen asiakseni ilmoittaa auton tänne rennolle mersufoorumille ja perustaa tämän huoltomuistio-tyyppisen aiheen. Tykkään kovasti lueskella muiden tekemiä vastaavanlaisia topikkeja ja onhan niissä usein hyödyllistä tietoakin - jospa tästäkin aiheesta olisi joskus jollekulle vastaavanlaista iloa.

Kaikki kuvat on Picasa-galleriassa. ja Flickr-albumissa.





Oikeastaan auton omistaa jo eläkkeellä oleva isäni, mutta jotenkin minä tällä nyt olen viime aikoina ajellut melko paljon Smile Mukavasti on väykky tähän asti palvellut ja perheen pienimmätkin oppivat tämän "ukin melluauton" ansiosta tunnistamaan tutun tähtilogon.

Autossa ei ole tällä hetkellä isompia vikoja, vakkari toimii välillä ja välillä ei, ja joskus ilmastointi alkaa puhaltaa kuskin puolelle tulikuumaa, ei ole näin talvella häirinnyt...
Päivitys: Vakkarin toimimattomuus johtui sekarengastuksesta, korjautui renkaat vaihtamalla. Ilmastointi ei ole sittemmin temppuillut, seurataan tilannetta... Tuolla on näköjään ohjeetkin ongelman ehkäisyyn: http://www.mese.fi/mekka/index....._puhdistus

Akkua rupesin lataamaan webaston takia kerran viikossa, edellistä en ladannut ja se kuoli (n. 2v vanha Exide). Kuskin peffagrilli on ja pysyy kylmänä (selkänoja sentään lämpenee vielä). Ruostehan tässäkin alkaa jo kukkia. Ei toki kovin paha vielä, kun vertaa joihinkin muihin. Pohja lienee melko hyvä kun on massattu huolellisesti joskus.

Ärsyttäviä ominaisuuksia löytyy jonkin verran:
- Parkkitutka piippailee välillä aivan omiaan -> ei taida saada pysyvästi pois päältä
- Takalasinpyyhkijä pyyhkii peruutettaessa ittekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä -> otin koko varren pois...
- Ohjaus kaupunkipyörittelyssä raskas ja kummallinen -> ei haittaa eteen- tai taaksepäin menoa, onneksi auto on maantiellä vakaa, joskin pientä sivutuuliherkkyyttä olen havaitsevinani
- Auto on kylmä -> Pitänee pistää pahvi keulalle ja vaihtaa termari, onneks ei taida tulla enää kovia pakkasia
- Autoa on madallettu, raapii pihasta lähdettäessä maahan -> ei voi ilmeisesti oikein kotikonstein säätää, vaatii mersun special jousipuristimen? -> kärsitään Smile
- Mersun "mainio" all-in-one rattiviiksi -> kyllä siihen tottuu... Kuten myös "käsi"jarruun
- Hyönteisen silmiä muistuttava muotoilu -> makuasia...

Kulutus on ollut 20km suuntaansa työmatkalla yli 7 litraa, nyt talvella 9 litran molemmin puolin (webasto). Ajotietokone näytti ennen nollautumista pitemmän ajan keskiarvoksi aina vaan 6.6 litraa... Pitäis varmaan ostaa joku 1.2 TDI Polo tai vastaava jos alkaa kulutuksesta valittamaan... Very Happy Vähän ehkä yläkanttiin tuo kulutus silti, on siinä toisaalta kyllä kaupunkipyörittelyäkin jonkin verran. Niin, se termari - on aika tuskaa saada lämmöt yli 80 asteen, josko tuon uskaltaisi itse vaihtaa... Edit: Termari vaihdettu, lämmöt nousee miten nousee eli ilmeisesti niin hyvin kuin tässä nyt ylipäätään voi.

Kulutusosat on tähän ilmeisesti (pääasiassa) halpoja, ei oo vielä tarvinnut vaihtaa juuri mitään. Meinasin saada slaagin kun katoin mitä pyyhkijänsulka maksaa, mut sit tajusin että niitähän tarvii vain sen yhden kappaleen => tuli sit ostettua uusi kuitenkin Very Happy Edit: Valeon sulka ei kestänyt seisonta-aikaa, tilalle kohtuuhintainen (25e) Boschilainen motonetista.

Autolla ajettu reilu 300tkm, josta ite n. pari-kolme tonnia. En ole aikaisemmin ollut kovin innostunut Mersuista (vaan Volvoista!), mutta onhan tää ihan kiva peli ja ei sentään mikään pemari.

Auto on eka automaattivaihteinen jota olen ajanut (enemmän kuin satunnaisesti) ja eka takavetoinen käyttöauto perheessä. Automaattilaatikosta en ole kokenut sinänsä olevan mitään iloa itselleni, jaksaisin kyllä hämmentää keppiä ihan mainiosti, pääsisi tipan pienemmällä kulutuksellakin. No, vaimo tykkää kovasti kun ei tartte kytkintä käyttää ja onhan tolla esim. mäkilähdöt luksusta - mihin tällaisessa autossa edes seisontajarrua tarvitsee? Vetotapakinasteluakaan en ole ikinä ymmärtänyt, takavedosta en ole keksinyt vielä mitään mullistavia etuja etuvetoon verrattuna, kerran kävin pyörittelemässä pari donitsia agrimarketin pihassa kun oli satanut lunta - sit kyllästyin ja läksin kotiin Smile Päivitys: Kyllä tällaisella hienostuneesti vaihtavalla tomaatilla ajelu on pahasta, joka kerta harmittaa kun kytkinpolkimellista joutuu ajamaan Confused. Takavedon merkittävin etu on ohjauksen vetelemättömyys, olen myös alkanut tottua tuohon mersun hitaahkon raskaaseen ruoriin, oikein miellyttävä pitemmän päälle.

Tässäpä yleistä löpinää autosta ja autoilusta ja näähän on meikäläisen mielipiteitä vaan... Seuraavaksi lista autolle tehdyistä huolloista ja remonteista, yritetään jatkossakin pitää huollot ajantasalla ja mieluummin etupainotteisesti kuin liian myöhään.

Tapahtumia vuoteen 2013 asti:
28.04.2000 023565 B-huolto (0/30), Autohaus Waller Schmid
08.03.2001 068597 B-huolto (Castrol 0/30), Autohaus Waller Schmid
15.01.2002 076692 B-huolto, Autohaus Waller Schmid
01.04.2003 XXXXXX Katsastus, Suomen Autokatsastus Oy Tikkurila
02.10.2003 XXXXXX Dinol+Ditec käsittely, Rusthalli Oy Jyväskylä
04.12.2003 103600 Öljynvaihto Mobil 0/40, Kalevi Puupponen KY Puuppola
01.10.2004 124121 Öljynvaihto(?) / A-huolto, Kalevi Puupponen KY Puuppola
23.05.2006 162847 Öljynvaihto / B-huolto Castrol Formula SLX 0W-40, Autobest Oy
02.04.2007 185000 Öljynvaihto, Autohuolto Kalevi Puupponen
04.01.2008 199332 Öljynvaihto Teboil Gold 5-40, Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
23.06.2008 205208 Jarruneste uusittu + öljynvaihto, Autobest Oy
15.08.2008 209301 Raidetangon päät, ohjaustark. (?), Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
22.01.2009 213163 Öljynvaihto 0W40 Teboil, Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
09.06.2009 216440 AT-öljyt+suodatin, ATF FEBI(Bilstein), AD-Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
21.04.2010 226282 Ruosteenestokäsittely, Hytösen korjaamo
12.05.2010 XXXXXX Ilmastointihuolto, AD Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
20.07.2010 231000 Katsastus, K1 Jyväskylä
13.10.2010 237045 Öljynvaihtohuolto (Mobil1 RallyF, öljynsuodatin, ilmansuodatin, p-ainesuod), AD Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
17.01.2011 XXXXXX Brilliant-käsittely, Autosuojaamo Haarniska Oy, Jyväskylä
06.10.2011 250171 Määräaikaishuolto (Castrol Magnatec 5W-40, öljynsuodatin, p-ainesuodatin+forte, ilmansuodatin, vaihteistoöljy (3,7 litraa), vaiht.suodatin), Kuvansin Autohuolto Oy
23.11.2011 XXXXXX Lisälämmittimen kellolaitteen johto korjattu, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
13.02.2012 EA1000 Exide Premium, Varkauden akkuhuolto
15.06.2012 XXXXXX B-huolto (Moott.öljy Edge Professional A3 0W-40 +suodatin, raitisilmasuodatin, jarruneste, peräöljy FE 75W-85, ilmastointihuolto), Autohuolto Gynther Oy Varkaus
21.06.2012 271122 Suutinten pohjatiiv. 3+4, etujarruletku, etukall.vakaimen puslat ja yhdystangot, pakokaasutesti, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
21.06.2012 271000 Katsastus, A-Katsastus Varkaus
18.10.2012 281442 Jarruvalokatkaisin, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
10.12.2012 285363 2. sylinterin pohjatiiviste, kampiaks. asentotunnistin, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
09.01.2013 XXXXXX Ajoneuvoluokan muutos, Itä-Savon Katsastus Savonlinna

Tapahtumat keväästä 2013 eteenpäin (ns. itse maksetut)
Öljynvaihto suoritettu ostotapahtuman yhteydessä, myyjä maksoi.
25.06.2013 295500 1x suuttimen kunnostus, 3x kärkimutterin vaihto, 4x suuttimen testaus, 2x pistokkeen vaihto, Joutsenon Dieselasennus Oy 965,46e
30.09.2013 301055 Katsastus, K1 Lappeenranta 64e
17.10.2013 301500 Nokian HKPL 8 559,60e
1.11.2013 302000 Kumimatot (M+ rubber mats), Carsoft 150e (noin)
XX.02.2014 XXXXXX Akku Bosch 100Ah, Akku-arkka Lappeenranta 150e
07.02.2014 304200 PA-tuloputki uusittu (vanhassa kulki ilmakuplia), hehkut tarkastettu, suuttimien paluuvuodot ja korjausarvot tarkistettu, puristukset mitattu, Joutsenon Dieselasennus Oy 226,50e
28.04.2014 306080 Nokian Hakka Green 205/65-15 99H XL 2 kpl, Vianor Lappeenranta 240,19e
31.5.2014 XXXXXX Laturi+tiivistesarja+polttimo, Autokorjaamo Wallden Lahti 967,80e (+ vaihdettu parin kk jälkeen takuuseen taas uusi laturi)
8.9.2014 309XXX Moottoriöljy+suodatin+termostaatti, Korjauspalvelu Harri Hämäläinen Sulkava 165e
x.9.2014 309XXX Ruostesuojaus 620e
x.10.2014 309XXX Katsastus (joku etupään nivel piti kuulemma vaihdattaa...) 200e (hiha-arvio)
31.12.2014 310XXX Kuskin ovipeilin lasi (lämmitetty, ei-tummeneva) 32e
21.2.2015 310XXX Oikean takalasin nostin vaihdettu, auto takaisin liikennekäyttöön 69e
2.3.2015 310384 Käytetty avain (kuorien vaihtamista varten) 25e
22.3.2015 310828 Suodattimet uusiksi (PA, raitisilma, moottorin ilma), maskinsuojus 70e
31.3.2015 311000 Avaimen suojapussi 23.07e
3.5.2015 312000 Laatikkoöljyt + suodatin + johtoläpivienti + KYB-venttiili + ohjausboksi jne... 382.35e
14.5.2015 312500 OEM-11-reikä-vanteet + Hakka H 205/60R16 (5-6 mm, DOT3609) 430e
15.5.2015 312500 Muutoskatsastus (PA=>HA) 68e
25.5.2015 Kumimatto tavaratilaan (Motonetin rullasta ihan ite leikelty) 25e
1.6.2015 Keskikapselit ebaysta, "Blue Chrome Wreath" 19.26e
xx.6.2015 3XXXXX Moottoriöljyt + suodatin 51.70e
xx.6.2015 3XXXXX Etupuskurin ja moottorin pohjamuovit 61.74e
15.7.2016 313726 Takaluukun maalaus, lisäjarruvalo, katsastus. Itä-Savon Katsastus Savonlinna n. 300e
18.7.2016 314077 Etujarrulevyt+palat+as.sarja+jarruneste 116.50e
7.9.2016 317XXX Peruutuskamera 22.90e
6.11.2016 320130 Talvirenkaat alle, nokka-akselin anturia... 80e
19.12.2016 320XXX Lähivalopolttimo, "penkinlämmitin" 47e
19.5.2017 326XXX Polttimoita, kattotelineet, peltivanteet, valonkiillotussarja 200e
21.5.2017 327221 Moott.öljy+suodin, lasinpyyhkimen voitelua 40e
25.4.2018 329754 CTEK akkutesteripaneeli (+ puskurin ritilät) 44.54e
21.5.2018 330700 4 kpl Michelin CrossClimate+ 205/55R16 94V 485e
23.5.2018 330855 EGR defeat device 4.87e
25.5.2018 330938 Pakkasnesteen vaihto (CRC radiator clean, Febi 81254, akkuvesi) 53.05e
26.6.2018 331133 Vesipumppu (SKF VKPC 88843) 68.14e
28.6.2018 331281 Ratin suoja Motonet 40-3115 9.80e
xx.7.2018 330700 Kesähuolto: Vakaajan puslat, etup.laakerit, takajarrut+kaikki j.nesteet, ruostesuojausta 330e
25.8.2018 331743 Akku Biltema 80-21005 12/100/860 149e
27.8.2018 331762 Katsastus (Saimaan autokatsastus LPR) 55e

Heti hankinnan jälkeen ikävä yllätys oli suutinten vuotaminen. Rahallahan siitä selvisi ja siistiä jälkeä tekivät paikallisella pajalla:

Josko nuo nyt kestäisivät jonkin aikaa vuotamatta.

Seuraavat vastoinkäymiset olivat akun tsippaaminen (2v vanha Exide) ja PA-linjan vuoto, auto ei tykännyt lähteä käyntiin helmikuun keleillä. Uusi akku hommattiin ja Dieselasennus vaihtoi muoviputken. Asennuksen jälkeisenä päivänä meno hyytyi kutostien varteen ja hinuri oli tilattava. Vietiin auto takas pajalle, jossa totesivat että toinen linja oli poksahtanut irti => Laittoivat paikoilleen ja maksoivat hinauksen, totesivat että luultavasti heiltä jäänyt liitin huonosti kiinni. Reilu palvelu, täytyy suositella kys. pajaa. Suoritettujen testien mukaan kone on hyvässä iskussa ja uuden akun vaihtamisen jälkeen vakionopeudensäädinkään ei ole vielä reistannut kertaakaan.

TODO:
- Nesteiden uusiminen (laatikkoöljyt vaihdettu) (http://www.mersuforum.net/foru.....p;t=107727)
- Kuskin penkinlämppäri rikki
- Ruostekohtien rapsuttelua
- Polttoaineputket/letkut uusiksi konehuoneesta, ihan varmuuden välttämiseksi
- Moniurahihna, kiristin-ohjuri-jamitäliemuutakannattaavaihtaasamalla....
- Alustan kunto (+ muut dealerin alempana mainitsemat asiat)
- Imusarjan tilannetta voisi selvitellä, läpät, egr, ja mitä muita kirosanoja niitä olikaan... (http://forums.mercedesclub.org.....hp?t=97061)
- EGR:n poisto (http://forums.mercedesclub.org.....hp?t=68928)

DONE:
- TCM:n tutkiskelu (itsetutkiskelu myös kun tällaisesta puuhastelusta vanhan mersun parissa innostuu Shocked) => Tutkittu, öljyä löytyi... Itsetutkiskelu lopetettu tuloksettomana.
- Carsoftin opiskelua => Testattu ja toimivaksi todettu.
- Avaimiin tarttis löytää uudet kuoret jos haluais siistit => Kuoret löytyi, kiitos dealerille, nyt on vaan sitten toiset avaimet kokonaan hukassa :/
- Alkuperäiset 11-reikäiset ja 16-tuumaiset aluvanteet olisi ihan kivat kesäksi. Paremmat ainakin kuin nuo nykyiset Alessiot. => Löytyi
- Täysverolliseksi tarvinnee saada ennemmin tai myöhemmin, takapenkit on jo kaivettu esiin varastojen kätköistä... => Tehty, nyt tuetaan valtiontaloutta oikein urakalla.
- Koneen päälle voisi puunata ja viritellä muovin takaisin, hankalahan se on mutta onhan nuo suuttimetkin vasta laitettu taas... => Saa olla paikoillaan toistaiseksi, tilannetta seurataan... => Otettu taas pois, pysyy siistimpänä muovit autotallin hyllyllä...
- Ajovalojen kiilloitusta => 1 kierros tehty, oli siitä hieman apua


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 27.8.2018 12:45, muokattu 68 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 04.3.2014 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Elä vaan laita venäläisiä renkaita alle, mänöö ajo pilalle. Idea Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 04.3.2014 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Meinasin saada slaagin kun katoin mitä pyyhkijänsulka maksaa, mut sit tajusin että niitähän tarvii vain sen yhden kappaleen => tuli sit ostettua uusi kuitenkin

Hih Laughing

Lainaus:
En ole aikaisemmin ollut kovin innostunut Mersuista (vaan Volvoista!)

Minulla oli joskus 850 Volvo. Kelpo peli, mutta innostusta himmensi etuvetoisen vetely kiihdytyksissä.
Kyllä senkin kanssa oppii elämään, varsinkin kun kuljettaja ei ole ensi kertaa pappia kyydissä.
Nykyinen etuvetoauto ei jaksa vedellä sivusuuntaan, täysi työ että edes eteenpäin (Felicia D).

Muttaniin, asiaan, kovasti paljon tervetuloa Meselle ! Cool
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 04.3.2014 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä nimimerkki? Onko kytköstystä itärenkaisiin? Olis ehkä tarvetta hieman kummallisemmille sellaisille.

Tervetuloa myös täältäkäsin. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 04.3.2014 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Itsehän omistan tällä hetkellä peräti kaksi 850 Volvoa, toinen on serkulla ajossa ja toinen purettuna tuossa takapihalla. Ei oo kyllä vetelyt häirinny, johtuneeko sit rauhallisesta ajotyylistä vai mistä. Suoraan nuo kulki kuin juna kun 6-tietä paineli menemään.

Ja ainut kytkentä itärenkaisiin on isäpapan John Deeren takarenkaat, joiden kyljestä tuo nimimerkkikin tuli napattua... Very Happy Toivottavasti nicki ei aiheuta hylkimisreaktiota kenellekään, ainakin täällä itärajan tuntumassa kun joskus on havaittavissa pientä vihamielisyyttä itärajan toiselta puolelta tulevia kohtaan. Itsellä ilmenee lähinnä liikenteessä pientä road ragea, kun katselee millaista tuo pitkäkilpisten meno välillä on.

Ja peli on oikeastaan venäläisten renkaiden suhteen jo menetetty, tuli hommattua HKPL 8:t "Made in Russia"... Mutta ihan hyvin tuntuu mersu noilla menevän.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 05.3.2014 0:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No niin tuo näyttää Misukkakin pukkaavan talavituotteen Vennäältä, ainakin menekkikokoset.


Vaan, vaan... Ei tuo pirssi voi olla Väyrysmerssu, vaan joku muovinen kiinankopio. Ruostetta ei ole visuaalisesti havaittavissa. Photoshop? Rolling Eyes Very Happy
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fenton
Jyllisti

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 23 Maa 2008
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Nastola

 LähetäLähetetty: 05.3.2014 5:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Takalasinpyyhkijä pyyhkii peruutettaessa ittekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä

Ka, niinhän sen kuuluukin tehdä.
_________________
Ville

Meillä mennään jeepillä Vennään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 05.3.2014 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täytynee siis laittaa tarkempia kuvia että ruosteet erottuu!

Takalasinpyyhkimen automaattikäynnistys pakilla on ominaisuus juu eikä vika. Samaan olen törmännyt jossakin muussakin autossa, en vaan muista missä. Häiritseväksi ominaisuuden koen siksi, että se pyyhkii lasia surutta kuivana tai hiekkaisena. Ja saattaa vaikka käynnistyä sulka kiinni jäätyneenä. Olen mieluummin ilman koko pyyhkijää, hyvin on ainakin tämä talvikausi mennyt vaikkei lasista näekään aina läpi Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 05.3.2014 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:
Itsehän omistan tällä hetkellä peräti kaksi 850 Volvoa, toinen on serkulla ajossa ja toinen purettuna tuossa takapihalla. Ei oo kyllä vetelyt häirinny...

Ei ihmekään, lakkasi ne minuakin häiritsemästä kun myin vollen Vesalle whistle

Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 05.3.2014 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt kun on pelkkä akselinpää takalasissa törröttämässä, niin ampuu muuten siitä oikein nätissä kaaressa pesunesteet suoraan taaksepäin. Tulee mieleen tilanteita, joissa kys. toiminnolla voisi osoittaa mielipiteensä joidenkin kanssa-autoilijoiden ajotavoista, mutta enhän mie nyt semmosta oikeesti kehtais... whistle
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 21.4.2014 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muutama kupliva kuva tänään...

Takaluukku taitaa ruostua aina kaikissa autoissa:


Mersusta ruostuu myös katto (!?):


Ruosteinen eleganssi alkaa puskea esiin Smile


Kiveniskemiä korjataan mustaan autoon tietenkin vihreällä värillä Shocked


Ja ovitiivisteiden alta kukkii luonnollisesti myös:


Pohja näyttää ihan hyvältä, mutta ulkonäköhän ei välttämättä takaa mitään. Paksussa massassa ainakin:
























Edit: Linkitän muutaman enemmän tai vähemmän vanhan kuvan tähän:










Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 19.12.2016 17:15, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 21.4.2014 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

20.04.2014 305739 Kesärenkaat alle



Talvirenkailla (HKPL kasit) tuli ajettua ainoastaan n. 4000 km, joten ne ovat edelleen täysin uudenveroisessa kunnossa. Etu- ja takarenkaiden välillä ei ollut havaittavissa minkäänlaista eroa kulutuspinnassa ja aivan kaikki nastatkin ovat edelleen tallella. Suurin osa ajosta oli kuivaa kestopäällystettä, jonka olisin odottanut olevan nastarenkaille huono asia. Näköjään tuo ajomäärä ei vielä vaikuttanut mihinkään.

Kesäkumit ovat sekakokoiset Michelin Energy Saverit (edessä 195/65 R15 ja takana 205/65 R15), ovat vielä hyvässä iskussa ja noiden pitäisi käsittääkseni kestää aika hyvin kilometrejä.


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 21.4.2014 15:28, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 21.4.2014 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omat kokemukset eivät puolla Michelin ES:ien kulutuskestävyyttä, mutta rengas on erinomaisen hiljainen ja mielestäni kelpo ajettava.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 21.4.2014 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu ennen oikiat "Äksä-Miseliinit" kesti ajaa kaksi autoa paaliin, nykyään kaksi kesää ja kummit paaliin. Ja miksipä kestäisi, vaatimukset renkaalta sisältävät jo nykyautojen suorituskyvystäkin johtuen paljon enemmän muita ominaisuuksia kuin ikuista kulutuskestoa. Toisaalta renkaan osuus sen kulumisesta on viidennes karkeasti. Muut tekijät; auton säädöt, keli, ajoalusta, kuormaus, paineet, jne. ja ennenkaikkea ajotapa on se loput 4/5 osaa.

Toinen syy miksei oikein mikään kummi enää kestä käyttöä eikä ajan hammasta on korkea-aromaattisten hiilivetyjen käytön kieltäminen. Kun luomua tehdään orgaanisista materiaaleista, niin lahoaahan ne. Saa muutaman vuoden ikästä ka-kummin orkkisrunkoa kipata hylkyyn kun kyljet irvistelee halkeamilla. Toisaalta on välillä -90 luvun Misukkaa joka ois täysin priimaa pinnotukseen, muttei ikänsä vuoksi huolita. Sama ongelma pinnotteiden kanssa, Remmit ei pysy kiinni kun ei välikumissa saa olla myrkkyjä, eikä ne remmit kestä eikä pidä.

Tuli tuossa syssyllä joku romukumierä kierrätykseen jonkun tallin perukoilta. Matkassa yks sota-aikainen Jaroslavin rengastehtaan tuote Gaz AA:n alta. (?) Muuten olis ollu vielä kelpo tuote, mutta ruoste oli syöny reunakaapelit. Nyt ollaan taas säästörenkaiden aikakaudella, kun urasyvyys vain kasvaa ajan kanssa, pintauranpohjien halkeillessa:lol:
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8737

 LähetäLähetetty: 22.4.2014 9:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Ei ihmekään, lakkasi ne minuakin häiritsemästä kun myin vollen Vesalle whistle


Minä oonkin sitten sairastanu merkkiä senkin edestä tuon jälkeen. Kiitos. Embarassed

Topicin aloittajelle täydet pisteet täsmällisyydestä ja dokumentoinnista huoltojen yms suhteen. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 01.5.2014 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä olleetkaan Misukat priimakunnossa, kylkeen oli ilmestynyt patti talvisäilytyksen aikana, vai liekö ollut jo viime kesänä. Huomasin vasta nyt kun selvittelin ratin tärinää ja otin etupyörät pois. Päätin uusia vain 2 kumia ja otin tarjoukset paikallisista isoista puljuista (Vianor ja Euromaster), Hakka Green (Vianor) tai Michelin ES (Euromaster) olivat euron tarkkuudella saman hintaiset. Nokialaiset sai heti asennettuna mukaan, misukoita olis joutunut odottamaan pari päivää => otin noksut.

Auto oli pari päivää takavarpaillaan:


Käytin tilaisuuden hyväksi ja puunasin ja vahasin tuon irrallaan olleen vanneparin:


Huono kuva koeajolenkiltä:


Ravistukset hävisi, hyvin kulkee. Vanteet on toki 15-tuumaset pappamallit ja renkaat näyttää niiden päällä aika donitseilta, mut itseäni ei juuri häiritse. Alkaa oikeastaan jo silmä tottua noihin, jos jotain tilalle ottaisin niin korkeintaan jotkut sopivan hillityt ja siistikuntoiset 16/17-tuumaiset orkkisvanteet.

Niin, ja vakkarin toiminnasta oli tuolla juttua: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=50801

Minullahan vakkari alkoi kesärenkailla taas potkia itseään pois päältä, ja epäilys kohdistuu nyt tuohon sekarengastukseen, mikä tässä aiemmin oli (2x 195/65 R15 ja 2x 205/65 R15). Nyt on kaikki 205/65 R15, seurataan tilannetta...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 11.5.2014 0:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:


Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.


Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma toks
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jupi



Liittynyt: 15 Huh 2008
Viestejä: 732
Paikkakunta: ylivieska

 LähetäLähetetty: 11.5.2014 7:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:


Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.


Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma toks


ottaa sade tunnistimelta johon irti liittimestä(lasilta) nii toimii niinku normaalit pyyhkiät.
_________________
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 11.5.2014 9:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Takalasinpyyhkijästä oli kyse, siinä on kyllä tuo toiminto vaikkei ole sadetunnistinta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jupi



Liittynyt: 15 Huh 2008
Viestejä: 732
Paikkakunta: ylivieska

 LähetäLähetetty: 11.5.2014 9:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Takalasinpyyhkijästä oli kyse, siinä on kyllä tuo toiminto vaikkei ole sadetunnistinta.


Laughing no nii.. pitäs varmaan lukia kunnolla Embarassed
_________________
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 14.5.2014 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:


Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.


Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma toks


Kiitos tarjouksesta, täytyy katsoa josko auto vielä joskus täälläpäin piipahtaa - meni nimittäin nyt vuorostaan siskolleni pääkaupunkiseudulle ajoon (Tästähän on tulossa kovaa vauhtia oikein kunnon kiertotähti). Itelleni hommasin Volvon kesämenopeliksi ja ens talveksi pitää kattoa tilannetta taas erikseen.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.6.2014 12:55    Viestin aihe: Keskikesän tilannepäivitys Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auto on ollut koko ajan ajossa, eikä remonteiltakaan ole vältytty. Laturi hajosi alkukesällä ja taas tuli n. tonnin remppa, kuulemma.

Auto olisi muuten hyvä ajella, mutta nuo remppakulut arveluttavat... Toisaalta tässä olisi nyt laitettuna jo paljon kalliita kohteita, mut silti mietityttää mikä tonnin osa seuraavaksi hajoaa...

Isäpappa alkaa olla sitä mieltä, että jätettäisiin tämä vara-vara-autoksi, eli ajettaisiin vain, jos joku muu suvun autoista hajoaa.

Minä ajan siis talvella joko tällä tai sit VAG-konsernin SDI-koneisella tuotteella. Ymmärrettävästi tämä olisi mieluisampi vaihtoehto, mutta en haluaisi talvella(kaan) jännittää että pääseekö sinne töihin vai ei...

Pyytäisinkin foorumin tietäjiltä asiantuntevia mielipiteitä, mitä ennakoivia toimenpiteitä ja tarkistuksia tälle kannattaisi tehdä talvea vasten, jotta kalliilta remonteilta vältyttäisiin ja pihalla pakkasessa ei tarvitsisi alkaa epätoivon vimmalla tekemään remontteja.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 03.8.2014 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarvittavan huollon ja perustarkastuksien (alustan ja jarrujen osat, hihna, vesipumppu, tukipyörä, vuodot, jarruputket ja -letkut...jne...) lisäksi erityisesti etupyöränlaakerien huolellinen tarkastus ja tarvittaessa vaihto.
Jos olisi oikeasti osaava korjaamo lähellä niin parasta olisi käyttää autoa siellä, puolessa tunnissa tutkii aika paljon näiden perusjuttuja.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 23.8.2014 23:18    Viestin aihe: Taas hajosi laturi Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laturin vaihtaminen alkukesästä maksoi n. 967 euroa. Ja nyt se hajosi taas. Mersu ei lähtenyt tänään käyntiin, naksahti vaan. Akkua ladattiin muutama tunti, jonka jälkeen käynnistyi kyllä, mutta näytössä "Battery/Alternator Visit workshop"...

Mitattiin että ei lataa (11.XX volttia riippumatta kierroksista), tsekattiin miltä laturi näyttää:





Mitähän tuosta nyt taas kärähti ja miksi? Takuuseen lie menee mut harmittaa ja menee luotto koko autoon tällaisten takia.

BTW, Saattaa olla mersu kohta myynnissä, talveksi tämä oli oikeastaan menossa seisontaan joka tapauksessa. Auto on tilava ja ihan hyvä ajaa, mut hinta-laatu-suhde ei kyllä miellytä, jos koko ajan hajoaa jotain ja osat on näinkin kalliita. Miksi ihmeessä laturin pitää olla noin julmetun hintainen ja vesijäähdytteinen? Seatiin vaihdoin juuri uuden laturin, joka oli ihan tavallinen, maksoi n. 192 euroa (hihnan kanssa) ja vaihto oli ehkä n. tunnin homma itse huolellisesti tehtynä ja muita tarkistuksia samalla suorittaen. Kai tää vaan tarvii virtaa niin paljon kaikkine varusteineen...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 01.9.2014 1:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyviä uutisia: laturi mennee takuuseen asennuksineen päivineen. Fixus-ketju hoitaa homman siten, että ei tartte onneksi alkuperäiselle pajalle viedä.

Auto menee laturin korjauksen jälkeen öljynvaihtoon ja ruostesuojaukseen :O - ehkä tästä ei vielä ollakaan luopumassa... Tuolla aiemmin kuvissa näkyviä ruostekukkasiakin olisi tarkoitus sipistellä siten, että itse tekisi mahdollisimman paljon alkutöitä ja toivottavasti joku osaava sit loput Smile Mutta kattellaan.. Jos sitä talven aikana vaikka ehtisi jotain tehdäkin, edellytykset sinänsä on olemassa kun tällä ei ole tarkoitus ajella.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 05.10.2014 17:15    Viestin aihe: Ruostehommia Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alustan massaus on suoritettu (Savonlinnan Autosuojaamo):







Seuraavana vuorossa ovien + muiden kukintojen korjaus (alustavasti kyselty ajanvarausta paikalliselle pajalle):

_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 31.12.2014 11:52    Viestin aihe: VIN Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auto odottelee edelleen maalaria, eipä tuo kuivassa tallissa varmaan miksikään mene.

Kuskin ovipeilin lasi vaihtui Alvadin perusmalliseen (lämmitetty, mutta ilman tummennusta):


Vanha oli vähän törkyisen näköinen:


Niin, vuosikatsastuskin on suoritettu taas onnistuneesti, jonkun nivelen joutui kuulemma vaihtamaan, ja öljyt+suodatin+termostaatti vaihtuivat myös.
Edit: Näköjään vänkärin puolen ylätukivarsi on vaihtunut ainakin:


"L 21750", elikkä laadukas Lemförder-tuote (?)

Lomapäivien ratoksi kattelin vähän mitä tuolla VIN-koodilla löytyy:

Ident. number (FIN) WDB2102061A983659
Baumuster 210206
Sales name E 220 CDI
Cabin 00000
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check?su=b_pf0opi
Order number 0 - 239 14612
Delivery date 1999-08-23
PAINT1 753U
Interior color 451A
Engine 611961 30 141995
Front axle 2 AL2910X0612206138758
Gearbox 722699 01 706860
Lights units HELLA
Retarder 1 990823
Class 1
Audio serial number AL2910X0612206138758

220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
450A FABRIC-ELEGANCE
451A CLOTH ELEGANCE ANTHRACITE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
641 LIGHT ALLOY WHEEL, 11-HOLE DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
753U TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
800
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 READING LAMP IN THE REAR
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)

Mikä on tuo tyhjä rivi (800)?

Edit:

Lainaus:
Lainaus:
Code 809 up to model year 1999
Code 800 from model year 2000

_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 31.12.2016 16:31, muokattu 2 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 18.2.2015 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väykky se edelleen kiskoo talviunia kylmässä tallissa. Ei ole maalari kerinnyt autoa fiksailemaan, saa nähdä ehtiikö ennen kevättä.

Ongelmahan on, että tälle ei oikein ole löytynyt käyttöä, on selvästi liian hieno auto kun kukaan ei uskalla ottaa ajoon...

Mikähän tällaisen arvo voisi olla, jos tästä nyt päätettäisiinkiin luopua... Se nyt on selvää että omiaan ei koskaan saa pois (kts. kululaskelmat aikaisemmista viesteistä) ja järkevintä olisi ajaa itse tämä loppuun ja nauttia mersun kieltämättä arvokkaista kyydeistä kun auto alkaa olla nyt aika hyvin tikissään. Mutta jotenkin pihasta tahtoo lähteä aina ensin muut autot ajoon ja väykky-parka on jäänyt ihan seinäruusuksi.

Vai pidetäänkö naftaliinissa ja odotetaan klassikkostatuksen nousua (voiko sellaista koskaan tapahtua väykylle, mätäneekö elektroniikka jne...), kommentteja?
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arto N
Betonileipuri
Miele-mies



Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 3146
Paikkakunta: Pitsatehtaan varjossa

 LähetäLähetetty: 18.2.2015 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajoon vaan. Statusta ei väykyllä saa, sääliä kyllä Laughing
_________________
® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.2.2015 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Njoo, turha se kai on sääliä tällaista autoa, käyttöönhän nämä on tehty. Voi sitten vaikka pyrkiä linttaklubiin kun auto tarpeeksi rähjääntyy.

Pari kysymystä tähän väliin, jos sopii...

Halusin ymmärtää polttoainepuolen toimintaa ja piirtelin joskus tuollaisen (ei mittakaavassa):


Onko periaate tuollainen?
Miksi paluu menee suodattimen kautta, olikos siinä olevinaan lämmityskierto vai mikä?
Osat on kalliita, hajoaako niitä usein?
Olikos näissä sellainen ominaisuus, että jos startti ei pyöritä kylmää konetta tarpeeksi nopeasti eli polttoaineen paine ei nouse tarpeeksi, ei "käynnistymislupaa" tule? Ja tämä olisi kierrettävissä lämmittämällä lämpöanturia jolloin pienempikin paine riittää tuohon "käynnistymislupaan"?

Ja sitten vielä avaimista kysymys (tuolla oli ainakin juttua aiheesta): Mistä tuollaisen DAS3-tyyppisen avaimen voisi hommata järkevään hintaan? (Tuo on se isoin infrapunamokkula mitä näissä on ollut). Tarvitsisin lähinnä ehjät kuoret kun tiputin toisen avaimista betoniin - toimii muuten täydellisesti mutta salpa on palasina ja metalliavain ei pysy paikoillaan. Ebayn ihmeellisestä maailmastakaan ei oikein tuota mallia löydy, muun mallisia IR-avaimia ja pelkkiä kuoriakin tuntuu olevan pilvin pimein tarjolla.

Onko näissä aina Tip-start ominaisuus ja miten sen pitäisi toimia?
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit