Lykkää pyörijä kiinni ja koita pyöritellä sitä. Jos tuntuu jousikuormainen parinkymmennen asteen klappi, niin keskipakosäätö löytyy. Jos ei, niin ei.
Jos on keskipakosäätö, niin sittenhän karttaan ei välttämättä tarvitse tehdä muuta kuin moottorijarrutukselle sytkän aikaistus (parikymmentä astetta).
Mutta jos sinne kerta kartat pystyy tekemään, niin tokihan sytkää kannattaa matka-ajoon vähän aikaistaa. Niille kierroksille ja alipaineille, missä matka-ajossa liikutaan, laitetaan ajoitusta niin paljon kuin sietää (eli siten että ei ala nakuttamaan eikä nykimään). Tippuu bensankulutus.
Jos on kiinteä jakaja, niin sitten toki kartta pitää tehdä koko kierros-/painealueelle.
edit. muokkasin vähä
edit2. tuo jakajassa oleva lirpake on asentoanturi. Omituisen näköinen. Antaa yhden pulssin per kampiakselin kaks kierrosta. Pystyyköhän sitä käyttämään ollenkaan... Minun käsittääkseni ei, mutta olenpa ollut ennenkin väärässä. Minulla antaa kuusi pulssia per kaksi kierrosta, eli yhden per sylinteri. Joku sanoi että se on minimi (Megasquirtille), mutta tiedäpä häntä. Ja varsinkaan MSD:stä en tiedä. 