Hain turpo porsaan

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Hain turpo porsaan

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

tästä lähdettiin kirjoitti:Tuli perinteisestä hieman poikkeava jussi, lähdetään hakemaan edellisen porsaan tilalle uudempaa ja vähän nopeampaa. Tarkoitus olis huomenna lentää Standsted:iin, tällätä myyjä, pällistellä ja koe-ajaa auto ja jos kaikki on niinkuin luvattu, vaihtaa oravan nahat avaimiin. Seuraava etappi ois kotimatkalle selkeesti osuva nyrre jossa ois tarkoitus käydä ajelemassa turistikierroksia maisemia ihaillen. Viinilastin autoon noston jälkeen pitäisi olla sunnuntai illan lautassa kohti turkua.
Ja tähän päädyttiin


Auto tutkittiin ja todettiin ilmastointia lukuun ottamatta luvatunlaiseksi. Virallisen osuuden jälkeen nenä kohti Nürburgringiä. Autoon totutellessa peri Brittiläisessä kaatosateessa sai ahtojen kanssa olla varuiillaan, muulinpotku sai aikaan levottomuutta persuksissa. Aika Dr. Jecyll and mr. Hyde laite, alta 3000rpm oli kuin ois ajellu NA:lla ja sen jälkeen pellin alla heräs, suihkumoottorin suhinan/ujelluksen saattelemana alkoi maisema vaihtumaan. Päästiin melkein lauttarantaan kun meno hyytyi, ei kulkenu eikä ottanu kierroksia, tien sivuun ihmettelemään pää pellin alla. Mitään hälyyttävää ei löytyny joten jatkettiiin matkaa varovasti. Aamulla sain Suomesta (iso kiitos kaikesta avusta, tuli enempi kuin tarpeeseen!) vinkin tarkistaa kaikki paineletkut. Syyllinen löytyi MAFin ja ahtimen välistä, löysä klemmari. Takas baanalle, lähti ku hauki rannasta ja boff. tiensivuun, pelti auki ja kas, turbon ja välijäähdyttimen letku oli irti, pari heittovuoroa, toiseen kertaan läpikotainen kaikkien letkujen tarkistus, osasta pienempiä letkuja puuttui nippusiteet mikä pisti silmään. Kolmas kerta toden sanoo, joko nyt, taas kakkosta tupaan ja piff. Auto toimi ja ajettiin seuraavalle huoltikselle, takapihalla oli käynnissä bussin akuutti huolto josta saatiin nippusiteitä ja hukkaportin letku pysymään paikallaan.
Tällä kertaa toimi, kulki niin maan... ja Saksan baanalle koittamaan. Ei tarvinnut kauankaa ajaa niin saatiin BMW Z4 ajokaveriks jonka kanssa kakkoskuski piti reipasta +200km/h matkavauhtia, Saksalaisine stop&go kiihdyttelyineen. Oma mieli paloi ratin taa koittamaan miltä se matkan teko isoa kovaa tuntui. Tien vieri parkkiin vaihtamaan kuskia ja naama naurussa liikenteen sekaan. Reipas kiihdytys ykkösellä, sopiva rako liikenteessä, kakkosta ja sekaan, BOFF. Konepellin alta puski valkosta savua/hoyryä ja taustapeilistä ei näkyny maisemia. Auto heti veks käynnistä, rullaten tienlaitaa seuraavalle Rastplatzille toteamaan tiedetty.
Kansipahvi oli toiminut sulakkeena. Jälkikäteen todettin säädettävän ahtopaineen ollen säädettynä turhan isolle ahdolle. Viisaampien neuvojen mukaan ADAC paikalle, auto hinurin kyytiin ja ihmettelemään. Auto jäi hinuriliikkeen pihaan odottamaan noutoa, kuskaus lauttarantaan olis ollu 2k€ joten pääteltiin lentää kotia ja käydä tulevana vkl hakemassa kärryn kanssa pois.

Nürburgring jäi 100km päähän, jos sitten ens kerralla...
Viimeksi muokannut SamuliS, 27.6.2007 1:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Haukkukaa vaan mun maku, mutta aivan sairaan hieno :!: onnea 8) tollasen vois itekkin ottaa kakkos autoks :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No voi halavattu, ST-meininkiä. :(

Toivotaan, että pääset vaivasta rahalla. Auto on kyllä hienon näköinen. :D
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Viimeksi muokannut SamuliS, 27.6.2007 1:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Onnittelut hienosta laitteesta. :D Tuolla ei varmaan jää heti jalkoihin vähän nopeammallekkaan laitteelle. :? Se fiilis nuissa vehkeissä on kohillaan. :D 8)
BMW 318d -09
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Normi turbo vaiko turbo S?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Fetisisti kirjoitti:Normi turbo vaiko turbo S?
Toi on "S", '89:ssä on kaikki S kilkkeet., eli lähtökohtaisesti ollu 250 kaakkinen. Ainut oikea ja aito S on '88 951S.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tjoo, niinhän se olikin "S" kohdalla. Minkäslainen ajettava tuo turbo on verrattuna aikaisempaan porsaaseen. "hieman" mikroautomaisempi?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Fetisisti kirjoitti:Tjoo, niinhän se olikin "S" kohdalla. Minkäslainen ajettava tuo turbo on verrattuna aikaisempaan porsaaseen. "hieman" mikroautomaisempi?
Eri auto, täysin. Alusta toimii ja pitää auton tiessä kovassakin nopeudessa. Ohjaus ei ole ihan niin tarkka, tehostin vie tuntumaa, mut 225 narvien kanssa ihan kiva ettei tarvii hies vääntää. Lukkoperä on mukava varuste, pitoo löytyy lähties. Kiihtyvyys vetää suun messingille, alle kolmen tonnin se on ku vapari, mut sit alkaa tapahtumaan. Vapaavirtaus suodatin päästää suhinan kuulumaan, kuulostaa ku suihkumoottori ottais kierroksia ja ahdot kun on yli 0, niin alkaa tapahtumaan, vihasesti.
Dramaattisinta on jarrut, pysähtyvyys ja pysäytysvoima on käsittämätöntä. kahensadan vauhdista hidastuvuus on eleettömän rauhallista ja nopeaa. Kunnolla polkemalla tulee nenä kipeäks.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Hienolta toi näyttää. Pienessä sairaassa mielessäni olen aina himoinnut porkkee vaan ei täälä oikeen pysty nauttiin tommosesta autosta
:?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jaa nuoko porssen halkastut veekasit on vielä läpihönkimättömällä kannella. Vai meneekös tosta pakosarja öljypohjan ali?

Mites muute pelittää kun on ilmamassamittari tossa ennen turpoa ja sitte BOV jälkeen. Taitaa vähän rikkaalle heittää kun BOV alkaa vuotamaan :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Melitos kirjoitti:Jaa nuoko porssen halkastut veekasit on vielä läpihönkimättömällä kannella. Vai meneekös tosta pakosarja öljypohjan ali?

Mites muute pelittää kun on ilmamassamittari tossa ennen turpoa ja sitte BOV jälkeen. Taitaa vähän rikkaalle heittää kun BOV alkaa vuotamaan :shock:
BOV?
Joo, kävi aika rikkaalla kun vuoti..
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

huh helpotti

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Loistavaa ja vielä enempi. Löytyi Vaittinen joka tuo auton Suomeen naurettavan edullisesti ja auto on vkl/ma kotona :lol: :lol: :lol:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

SamuliS kirjoitti:BOV?
Blow off valve tjsp. päästää kaasunnostolla paineet pois ettei paineet jää läppää vasten lepäämään.

E: Ja tietävät korjaa jos olen väärässä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

SamuliS kirjoitti:yksi kuva
toinen kuva
Jostain syystä en saa kuvia näkymään :roll:

Mutta varmaan ihan hieno laite kuitenkin :lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Jani kirjoitti: Jostain syystä en saa kuvia näkymään :roll:

Mutta varmaan ihan hieno laite kuitenkin :lol:
Kyll täällä näkyy ensimmäinen kuva :shock:
Kuva

toinen kuva Kuva

vaan oisko viärä albumi :roll:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

^Oisko tuossa kohta käytössä se "blow-job valve" :lol:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Täällä nyt on kovin toi poikarakkaus ilmassa :bates: teitin täytyy pitää seuraava miitti DTM:ssä :lol:

Korjasin kuvien klinkint, ny pitäis näkyy.
BOV lyhenne ei ollu tuttu, blow job valve kylläkin :shock: :roll: :lol:
Ei tossa oo BOVia, eikä muitakaan bon jovia. susiHukkaportti löytyy, oikein tikitaalisesti sääettävä (valitettavasti).

Kyllä on ollu hymy herkässä. Tietää että auto tulee kotia ja halvalla, ei voi kuin lätkätuulettaa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

SamuliS kirjoitti:BOV lyhenne ei ollu tuttu, blow job valve kylläkin :shock: :roll: :lol:
Ei tossa oo BOVia, eikä muitakaan bon jovia. susiHukkaportti löytyy, oikein tikitaalisesti sääettävä (valitettavasti).

Kyllä on ollu hymy herkässä. Tietää että auto tulee kotia ja halvalla, ei voi kuin lätkätuulettaa.
http://palkki.oulu.fi/~melitos/BJV.jpg Jos tuo ei ole BOV eli dumppi niin...
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

jep
Viimeksi muokannut SamuliS, 02.7.2007 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Se ois Vaittisen toimesta porsas noudettavissa espoon suunnalta huomen aamulla.. :lol:
Uus kansipaffi odottelee pöydällä..
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Auto haettu kotipihaan apujoukkojen avustuksella.
Pidettiin Raul:in kanssa pieni muotoinen turbo miitti, Volvo, Seat ja rikkinäinen Porsche.
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kansi on auki ja tuhot todennettu. Kakkos ja kolmospytyt käyttökelvottomat, kansipahvi oli antanut periksi kolmos ja nelospyttyjen kohilta, ahtoa on ollu aika reippaasti.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Jo on paska mähis. Pystyykös ton putkittamaan? äkkiseltään näyttäs että vois onnistuakkin vai menikö lohko uusiin
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Pega kirjoitti:Pystyykös ton putkittamaan?
Pystyy, vaatii vaan kaikkien neljän putkittamisen. Porata ei voi, alukone pinnoituksella. Pitänee ettiä "uus" lohko mistä lähteä liikenteeseen. Vanha kone on alle 2 vuotta sitten rakennettu, taidettu munia tekovaiheessa.
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

Voimia korjailuun, mahtaa syödä miestä kun rahaa on jo varmaankin kohtuudella mennyt ja auto seisoo verstaalla. Kohta alkaa ajokelitkin tältä suvelta olla ohi. :cry:
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tsemii vaan tuon kanssa, taitaa olla hinnakkaita nuo varaosat tuohon. :? Pähee laite. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Maksaahan se, Porsche :roll: :shock: . Tieshän sitä varautua pahimpaan (kiero kanki, ehkä), mut kone onkin pikkasen pahemmas kunnos. Kone on lämpöleikannu kun ahdot on vetäny koneen laihalle.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Sen oon huomannu kaikes ruuvaamises että se joka on virityksen tehny osaa kuulostella moottoria ja oppinu elämään sen kanssa.Jos koneesta kuuluu jotain tiettyä kopinaa niin heti osaa päästää kaasusta jne. Sitten kun auto/mp vaihtaa omistajaa niin uus omistaja ei osaakkaan lukea autoa kuten edellinen ja sitten tulee niitä pamauksia...monia on kokemuksia näistä...

tiedä sitten mitä tässä tapauksessa,mutta luuulis että edellinen omistaja on tienny auton bensan saanti ongelmasta ja osannu varoa eikä oo kunnolla tohtinu antaa labambaa...nyt kun sä sitä vähä rankaasit niin kone antautui...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

NicNac kirjoitti:Mutta edellinen omistaja on tienny auton bensan saanti ongelmasta ja osannu varoa eikä oo kunnolla tohtinu antaa labambaa...nyt kun sä sitä vähä rankaasit niin kone antautui...
Joo, edellinen omistaja tyyty ajamaan 1.1barin vakiopaineilla, me kokeiltiin miltä 2.04 baria tuntu :idiot: :ää: :arsespank: . Eli parkissa koskin dikitaaliseen paineensäätimeen ja ... :idiot: :idiot: :idiot:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”