Ja tähän päädyttiintästä lähdettiin kirjoitti:Tuli perinteisestä hieman poikkeava jussi, lähdetään hakemaan edellisen porsaan tilalle uudempaa ja vähän nopeampaa. Tarkoitus olis huomenna lentää Standsted:iin, tällätä myyjä, pällistellä ja koe-ajaa auto ja jos kaikki on niinkuin luvattu, vaihtaa oravan nahat avaimiin. Seuraava etappi ois kotimatkalle selkeesti osuva nyrre jossa ois tarkoitus käydä ajelemassa turistikierroksia maisemia ihaillen. Viinilastin autoon noston jälkeen pitäisi olla sunnuntai illan lautassa kohti turkua.
Auto tutkittiin ja todettiin ilmastointia lukuun ottamatta luvatunlaiseksi. Virallisen osuuden jälkeen nenä kohti Nürburgringiä. Autoon totutellessa peri Brittiläisessä kaatosateessa sai ahtojen kanssa olla varuiillaan, muulinpotku sai aikaan levottomuutta persuksissa. Aika Dr. Jecyll and mr. Hyde laite, alta 3000rpm oli kuin ois ajellu NA:lla ja sen jälkeen pellin alla heräs, suihkumoottorin suhinan/ujelluksen saattelemana alkoi maisema vaihtumaan. Päästiin melkein lauttarantaan kun meno hyytyi, ei kulkenu eikä ottanu kierroksia, tien sivuun ihmettelemään pää pellin alla. Mitään hälyyttävää ei löytyny joten jatkettiiin matkaa varovasti. Aamulla sain Suomesta (iso kiitos kaikesta avusta, tuli enempi kuin tarpeeseen!) vinkin tarkistaa kaikki paineletkut. Syyllinen löytyi MAFin ja ahtimen välistä, löysä klemmari. Takas baanalle, lähti ku hauki rannasta ja boff. tiensivuun, pelti auki ja kas, turbon ja välijäähdyttimen letku oli irti, pari heittovuoroa, toiseen kertaan läpikotainen kaikkien letkujen tarkistus, osasta pienempiä letkuja puuttui nippusiteet mikä pisti silmään. Kolmas kerta toden sanoo, joko nyt, taas kakkosta tupaan ja piff. Auto toimi ja ajettiin seuraavalle huoltikselle, takapihalla oli käynnissä bussin akuutti huolto josta saatiin nippusiteitä ja hukkaportin letku pysymään paikallaan.
Tällä kertaa toimi, kulki niin maan... ja Saksan baanalle koittamaan. Ei tarvinnut kauankaa ajaa niin saatiin BMW Z4 ajokaveriks jonka kanssa kakkoskuski piti reipasta +200km/h matkavauhtia, Saksalaisine stop&go kiihdyttelyineen. Oma mieli paloi ratin taa koittamaan miltä se matkan teko isoa kovaa tuntui. Tien vieri parkkiin vaihtamaan kuskia ja naama naurussa liikenteen sekaan. Reipas kiihdytys ykkösellä, sopiva rako liikenteessä, kakkosta ja sekaan, BOFF. Konepellin alta puski valkosta savua/hoyryä ja taustapeilistä ei näkyny maisemia. Auto heti veks käynnistä, rullaten tienlaitaa seuraavalle Rastplatzille toteamaan tiedetty.
Kansipahvi oli toiminut sulakkeena. Jälkikäteen todettin säädettävän ahtopaineen ollen säädettynä turhan isolle ahdolle. Viisaampien neuvojen mukaan ADAC paikalle, auto hinurin kyytiin ja ihmettelemään. Auto jäi hinuriliikkeen pihaan odottamaan noutoa, kuskaus lauttarantaan olis ollu 2k€ joten pääteltiin lentää kotia ja käydä tulevana vkl hakemassa kärryn kanssa pois.
Nürburgring jäi 100km päähän, jos sitten ens kerralla...