BMW:llä on SUPERTURBODIESELI 1-sarjassa. (123 d)
BMW:llä on SUPERTURBODIESELI 1-sarjassa. (123 d)
Onko tuo bemarin 123 d-malli nyt sitten markkinoiden ensimmäinen sarjavalmisteinen henkilöautosuperturbodiesel?
Ilmeisesti 535 d:n tavoin toteutettu (2 turboa)alle 2 litran moottori tuottaa mojovat lukemat 204 Hv/ 400 Nm. Nuo ilmeisesti täyttävät superturbon määritelmän?
Ilmeisesti 535 d:n tavoin toteutettu (2 turboa)alle 2 litran moottori tuottaa mojovat lukemat 204 Hv/ 400 Nm. Nuo ilmeisesti täyttävät superturbon määritelmän?
Re: BMW:llä on SUPERTURBODIESELI 1-sarjassa. (123 d)
Semmosen perus-superin jookardaani kirjoitti:Onko tuo bemarin 123 d-malli nyt sitten markkinoiden ensimmäinen sarjavalmisteinen henkilöautosuperturbodiesel?
Ilmeisesti 535 d:n tavoin toteutettu (2 turboa)alle 2 litran moottori tuottaa mojovat lukemat 204 Hv/ 400 Nm. Nuo ilmeisesti täyttävät superturbon määritelmän?

Sittemmin alettiin puhumaan kilowateista

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No onhan siinä litratehoa jo jonkun verran, tuskin tuota kovin viimosilleen on viilattu vieläkään mutta taitaa st:stä vielä vähän jäädä noine hyvineen, mitäs se litrateho pitäisi sarjaan päästäkseen olla, 150 horsepoweria?
Minkäsmoiset vääntökäppyrät penarissa muuten on?
Minkäsmoiset vääntökäppyrät penarissa muuten on?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tuntuis että semmonen 150hp+/250Nm+ vois olla aika passeli koneesta saatu tulos/litraBoss kirjoitti:mitäs se litrateho pitäisi sarjaan päästäkseen olla, 150 horsepoweria?

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mahtaakohan tuo kiuas löytää tiensä myös sen tulevan 100-sarjan coupen nokalle.
Voisi olla ihan näppärä yhdistelmä. 
Todella mukavia muuten luonteeltaan nuo pemarin tiisselit, ajoin taannoin E90:ntä korista 318d:tä ja siinä oli kyllä valmistajan mainoslausetta lainaten sitä "ajamisen iloa". Auton tehot eivät paperilla olleet juuri mitään, olikohan joku 120hevosta ja vääntöä jotain.. en muista, mopona minä sitä kuitenkin pidin.
Koeajolla jouduin muuttamaan arviotani autosta, kone veti todella kauniisti läpi koko kierrosalueen, vääntöä oli heti tyhjäkäynniltä lähtien, myöskin vaihteisto toimi erittäin mukavasti, lyhyt keppi toi hyvän tuntuman vaihtamiseen.
Kiihtyvyyskään tuossa pikkudiiselissä ei ollut paperilla juuri mitään, mutta oikein mukavasti se kolmosta jaksoi liikuttaa. Ajossa oli kokoajan läsnä sellainen "menemisen-tunne".


Todella mukavia muuten luonteeltaan nuo pemarin tiisselit, ajoin taannoin E90:ntä korista 318d:tä ja siinä oli kyllä valmistajan mainoslausetta lainaten sitä "ajamisen iloa". Auton tehot eivät paperilla olleet juuri mitään, olikohan joku 120hevosta ja vääntöä jotain.. en muista, mopona minä sitä kuitenkin pidin.

Kiihtyvyyskään tuossa pikkudiiselissä ei ollut paperilla juuri mitään, mutta oikein mukavasti se kolmosta jaksoi liikuttaa. Ajossa oli kokoajan läsnä sellainen "menemisen-tunne".

Viimeksi muokannut J.T.S, 11.10.2007 16:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW 318d -09
Jaah, eipäs se yleensä tuon teholuokan autoissa kovin pitkä huoltoväli ole. Olikos Testarossassa 60tkm välein kone palasiksi vai muistanko vväärinAM kirjoitti:Ohan tuo aika rohkeaa ajatellen sarjatuotantoa ja takuita. "huolto"väli kun noissa pitää olla hieman reilumpi


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
http://www.edbmw.com/blog/2007/09/13/fr ... pe-photos/J.T.S kirjoitti:Mahtaakohan tuo kiuas löytää tiensä myös sen tulevan 100-sarjan coupen nokalle.![]()
Kyllä tuolla sellaisesta kuvia on.
Tuollaista olen tässä ihastellut jo jonkin aikaa... mahtaisiko noita saada muutaman vuoden päästä kohtuuhintaisena?
Ja olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miltä 2 litran diesel kuulostaa, kun siitä revitään yli 200hv... turbo(t) tuskin on ihan hiljaa siinä vaiheessa!

Ja olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miltä 2 litran diesel kuulostaa, kun siitä revitään yli 200hv... turbo(t) tuskin on ihan hiljaa siinä vaiheessa!
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tuosta tulee jotenkin mieleen lähinnä 121 mazdaArzieX kirjoitti:http://www.edbmw.com/blog/2007/09/13/fr ... pe-photos/J.T.S kirjoitti:Mahtaakohan tuo kiuas löytää tiensä myös sen tulevan 100-sarjan coupen nokalle.![]()
Kyllä tuolla sellaisesta kuvia on.


Jos ei kulje niin kromaa se.
Hieno auto tai siis tekniikka. Ehkä jonain päivänä mullakin on bemari. Siihen asti täytyy ajella mersullakardaani kirjoitti:Voisko tuota 100 hv/ litra ja 200Nm/litra pitää kuitenkin superturbona sarjavalmisteisista autoista puhuttaessa. Kärryn pitäis kulkea n. 240km/h ja kiihtyä 7 sekuntiin sataseen ja maantiellä pitäis päästä 4 ja 5 litran väliin-aika hyviä arvoja kuitenkin.

6,9s 0-100km/h on kova aika tehdasdieselille. Eniten tuossa benarissa miellyttää huipputehon kierrosluku. Toyotan voimadieselissä 177hv teho tulee 3600 korvilla, kun taas bemarissa 4400rpm.
Datsuni on mun ratsuni.
No joo, eihän tuo kakslitranen 200 heppanen dieseli niin ihmeellinen peli ole. Jokunen kymmenen tuhatta tullut semmosella ajettua tuossa taannoin
Mersuun ois saanu tehtyä jo -84 tommosen, jos joku ois osannu...OM601 tuli silloin 190D:n keulalle napsuttamaan.
Totuuden nimissä aika kunnioitettava lukema tosiaan takuineen ja vähäpäästöisyyksineen. Tuossakin motissa on kuitenkin vielä lastutusvaraa jäljellä. Ja kestää luultavasti satoja tuhansia.
Missähän kolmen neljän vuoden päästä mennään? Oikeastaan suunta on oikea, isot moottorit käyvät turhiksi, kulutukset pienenevät suhteessa tehoihin.

Totuuden nimissä aika kunnioitettava lukema tosiaan takuineen ja vähäpäästöisyyksineen. Tuossakin motissa on kuitenkin vielä lastutusvaraa jäljellä. Ja kestää luultavasti satoja tuhansia.
Missähän kolmen neljän vuoden päästä mennään? Oikeastaan suunta on oikea, isot moottorit käyvät turhiksi, kulutukset pienenevät suhteessa tehoihin.
Mitäs siinä volkkarin 1,4TSI:ssä on, 150 hv ?isot moottorit käyvät turhiksi, kulutukset pienenevät suhteessa tehoihin
Kulkee kohtalaisen hyvin eikä kuluta paljon pa*kaakaan.
Taannoin hämmästeltiin että ohhoh kun tiiselit alkaa olla yhtä kulkevia kuin pensa-autot, on se mahotonta ...
Nyt ihimetellään ettäku 1,4 bensa-auto kulukee ku 2-litranen tiiseli eikä kuluta polttoainettakkaa...

wiimax.fi
Eihän esim. tuossa mersun veekasi diiselissä ole kuin 314 pollea kun kuitenki on kyseessä neljän litran mylly. Litratehoksi tulee alle 80 hv eli siis surkea esitys...? En ostakkaan
Meinaan vaan että taitaa MB olla jo jälkijunassa tuossa dieselkehityksessä esim. verrattuna BMW:hen.

Meinaan vaan että taitaa MB olla jo jälkijunassa tuossa dieselkehityksessä esim. verrattuna BMW:hen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eldorado kirjoitti:Eihän esim. tuossa mersun veekasi diiselissä ole kuin 314 pollea kun kuitenki on kyseessä neljän litran mylly. Litratehoksi tulee alle 80 hv eli siis surkea esitys...? En ostakkaan![]()
Meinaan vaan että taitaa MB olla jo jälkijunassa tuossa dieselkehityksessä esim. verrattuna BMW:hen.
Minua taas kiinostaisi kovasti V8cdi.
Vieläpä se vähän vanhempi versio, ~250hv.
Kyllähän bemari hienoja diiselimoottoreita tieten tekee. Ei siinä mitään.
Mutta on niillä erinlainen brändikin, kun mesellä.
Tuntuisi jotenkin kummalliselta, jos mersun pitäisi nyt yhtäkkiä ruveta tehoilla rynnimään.
Moottoreissa voi olla muutenkin eroja, joilla on sitten loppupelissä vaikutuksia hyvyyteen, tai huonouteen, kuin ainoastaan teho.
Kyllä mersun moottoreistakin saa tehoja ihan eturivin paikoille asti, jos näkee vähän vaivaa.
Siitä huolimatta kestävyys on aivan huippuluokkaa.
Kyllä minun mielestäni asia on niin, että maailmassa, tai oikeastaan saksassa on kolme moottorinvalmistajaa, joilla ammattitaito riittää valmistamaan juuri sellaisia moottoreita, joita he itse haluavat, tai tarvitsevat.
Ja ne ovat laatutuotteita, joka suhteessa.
Jotenkin tunnustaa, että se tehoilla vertailu kuuluu enempi sinne Audi/BMW - akselille.
Kyllä se tilanne vaan on sitten niin, että em. konsernien tuotteisiin sitten kaikkien muiden moottoreita verrataan, ja jos sattumoisin verrokki jotenkin "ylitetään", niin sitten mainostetaan ko. tuotteen olevan ylivertainen.
Näin varmaan, mutta bensapuolella tuntuu kuitenkin siltä että mersuhan siellä etunenässä on tehoilla pullistelemassa (esim. 65AMG:n 612 hv jne.) ja yhtenä syynä tosi tehokkaiden mallien julkistamiseen onkin juuri pidetty "tehokilpaa" BMW:n ja Audin kanssa. Eihän kukaan oikeasti tarvitse henkilöautossa tuollaisia tehoja.tuikku kirjoitti:...Kyllähän bemari hienoja diiselimoottoreita tieten tekee. Ei siinä mitään.
Mutta on niillä erinlainen brändikin, kun mesellä.
Tuntuisi jotenkin kummalliselta, jos mersun pitäisi nyt yhtäkkiä ruveta tehoilla rynnimään.
...
Jotenkin tunnustaa, että se tehoilla vertailu kuuluu enempi sinne Audi/BMW - akselille.
Ajelin tuossa taannoin E-sarjan 220cdi moottorisella mersulla (olikos siinä nyt 170 hv/400 Nm) ja olipa todella mukavan tuntuinen auto, eikä yhtään tarvitse lisää tehoa normaaleissa ajotilanteissa. Ja "vanha" 5-v. automaattikin toimi kuin unelma. Käytännön suorituskyky tuntui vähintäänkin yhtä hyvältä kuin omassa 300E-24:ssä vaikka siinä on (paperilla) tehoa 50 hv enemmän. Väännössä onkin sitten tuntuva ero dieselin hyväksi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Pärjää, pärjää... miten nyt pärjääkäännokileka kirjoitti:Mutta kymmenesosallakin pärjää


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Siirryt vaan rohkeasti vähän uudemman tekniikan pariin.XUX63 kirjoitti:Pärjää, pärjää... miten nyt pärjääkäännokileka kirjoitti:Mutta kymmenesosallakin pärjääUnettomia öitä, epätoivoisia rampilta laskeutumisia, pelkotiloja muun liikenteen seassa moottoritiellä, kulkuun nähden kohtuuttomat polttoainekustannukset, yms.yms.
Ihan näyttää siltä, että yli sadan kw,n litratehoihin pääsee näilläkin, käyttöominaisuuksien vielä kärsimättä.
Alakerta ja veivit näyttäisi olevan melko paljon tolkummasta tavarasta tehty, kun vanhemmissa.
Eikä näytä kansipahvikaan kovin paineherkkä olevan.
Periaatteessa, kun parin kilon ilmamäärän saa tehokkaasti käytettyä.
Niin siinä se alkaa olla.
Olispahan ainakin eri syyt unettomiin öihin.
Vaihtelu kun kuulemma sitten virkistää.
Oon minä tuotakin vaihtoehtoa miettinyt kuten mm. Rehtijii tietääkintuikku kirjoitti:Siirryt vaan rohkeasti vähän uudemman tekniikan pariin.
Ihan näyttää siltä, että yli sadan kw,n litratehoihin pääsee näilläkin, käyttöominaisuuksien vielä kärsimättä.
Alakerta ja veivit näyttäisi olevan melko paljon tolkummasta tavarasta tehty, kun vanhemmissa.
Eikä näytä kansipahvikaan kovin paineherkkä olevan.
Periaatteessa, kun parin kilon ilmamäärän saa tehokkaasti käytettyä.
Niin siinä se alkaa olla.
Olispahan ainakin eri syyt unettomiin öihin.
Vaihtelu kun kuulemma sitten virkistää.


Niin, ja tolla vanhalla lodjulla ajelee parhaimmillaan alle 7L ja päästöt on mittausten mukaan käytännössä 0

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.