Tasonsäätö ja madallus.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Tasonsäätö ja madallus.

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mites tuon hydraulisen tasonsäädön saa vaateriin madallusjousien vaihdon jälkeen? Perähän pomppasi taivaisiin vaikka madallusta haettiin.Lasketaanko paineet pois? tä..
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Tasonsäädön venttiilissä on säätötanko (toinen pää on venttiilissä ja toinen pää on vakaajassa kiinni). Sitä säätämällä saat perän laskemaan

:D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

L.Samarialainen kirjoitti:Tasonsäädön venttiilissä on säätötanko (toinen pää on venttiilissä ja toinen pää on vakaajassa kiinni). Sitä säätämällä saat perän laskemaan

:D
Eli sieltä ei tartte laskee paineita pois?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse muuta kuin säätää tangon pituutta.
Jossain täällä on Roiston kirjoittama ohje.
wiimax.fi
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Tuossapa on kuva w124:n venttiilistä... On vain vähän hassusta kulmasta otettu mutta jospa siitä selvän saa :oops: Löytyy perän oikealta puolelta

Kuva
Viimeksi muokannut L.Samarialainen, 21.3.2008 7:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Noniin,pyhäpäivä rämpätty tason säätöä ja joku nyt mättää,perä laskeutuu 4cm ja siihen se jää,ei enempää..näyttää hassulta,terävästi se nousee sen 4cm ja laskee mutta ei enempää,jouset on matalemmat kuin edelliset joten ei se jousien varassa ole.. :supersad: Ideoita??

Edestä ok mutta perä on pystyssä..

Kuva
Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko pallot ehjät :?:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

touhottaja kirjoitti:onko pallot ehjät :?:
on ne.siis perähän oli ennen jousien vaihtoa matalammalla kuin nyt ja jouset on matalemmat joten joku tässä nyt ei vaan lähe ei..

tuossa kuva vanhoilla jousilla..

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko säätöventtiilissä tukos kun ei päästä painetta tarpeeksi pois :roll:
onko putkia ollu venttiilistä irti,että olis putket vika reissä :?:
päästä palloista paineet pois sittenhän näät putooko se alas vai ei :idea:
mutta ole varovainen ettei tuu vahinkoo ittelle :!:
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Onko yhdystankoa lyhennetty? Miten pajon?

Tangon pituushan määrää perän korkeuden.

Jos perä kerran toimii muuten normaalisti (eli nostaa kuormittaessa ja laskee myöhemmin takaisin), niin eipä taida muuta syytä olla, kun vääränpituinen tanko.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

v6sa kirjoitti:Onko yhdystankoa lyhennetty? Miten pajon?

Tangon pituushan määrää perän korkeuden.

Jos perä kerran toimii muuten normaalisti (eli nostaa kuormittaessa ja laskee myöhemmin takaisin), niin eipä taida muuta syytä olla, kun vääränpituinen tanko.
No rämppäsin jo iliman sitä tankoakin.. 8)
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Jassoo... Jos tanko on irti, niin silloin tangon pituus ei vaikuttaa toimintaan. Sitä säätintä joutuu joskus vääntämään aika reippaasti ennen, kun alkaa tapahtua. Kuitenkin vain lievää väkivaltaa käyttäen. Runko on kevytmetallia ja muutama on kuulemma haljennut tehokäsittelyssä.

Laskeeko perä minkä verran? Pitäisi laskeutua ihan jousien varaan, jos vivusta näin käskee.

Jos on putket ollut irti ja kasatu väärin voi tsydeemi käyttäytyä oudosti. Mutta eipä se kovin helposti taitaa onnistua - metalliputket eivät kovin paljon taivu katkeamatta (älkää kysyköö, mistä tiedän :oops:).

Onko paluulinja auki?

Tukos säätimessä on mahdollinen, mutta pitäisi poistua pumpun paineen vaikutuksesta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko jouset tarkoitettu autoon jossa on tasonsäätö ?

Ettei perä kuitenkin ole nyt jousien varassa. :shock:

Edit: siis vaikka jouset ovat matalammatkin, jos ne ovat vastaavasti niin paljon jäykemmät. :?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

dealer kirjoitti:Onko jouset tarkoitettu autoon jossa on tasonsäätö ?

Ettei perä kuitenkin ole nyt jousien varassa. :shock:

Edit: siis vaikka jouset ovat matalammatkin, jos ne ovat vastaavasti niin paljon jäykemmät. :?
Nyt taisi osua oikein.
Tasonsäätöperän jouset ovat veltommat kuin normaalimallisessa.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

romu kirjoitti:
dealer kirjoitti:Onko jouset tarkoitettu autoon jossa on tasonsäätö ?

Ettei perä kuitenkin ole nyt jousien varassa. :shock:

Edit: siis vaikka jouset ovat matalammatkin, jos ne ovat vastaavasti niin paljon jäykemmät. :?
Nyt taisi osua oikein.
Tasonsäätöperän jouset ovat veltommat kuin normaalimallisessa.
Uskaltaskos tuosta madallusjousesta silpasta laikalla kiekan pois? Miten käy? Vierekkäin siis alkuperäinen sportline-takajousi ja FK:n madallusjousi?

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tulee meleko jäykkä jousitus niiltä osin ... muutenhan tuosta voi kyllä leikellä huoleti kierroksen. :?
Ootko muuten mitannu jousilangan paksuutta, miten eroaa ?
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Tulee meleko jäykkä jousitus niiltä osin ... muutenhan tuosta voi kyllä leikellä huoleti kierroksen. :?
Ootko muuten mitannu jousilangan paksuutta, miten eroaa ?
No silimämääräsestikin eroa on huomattavasti.Harmittaa kun auto ei tipu nätisti vaateriin? Vai laikkaisiko tuosta originaalista kiekan.. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voisi toimia paremmin orkkisjousi leikattuna ... ettei nuo nyt ois peräti 124 takajouset ? :shock:
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Voisi toimia paremmin orkkisjousi leikattuna ... ettei nuo nyt ois peräti 124 takajouset ? :shock:
Heh,jouset ostin siten että ne myynyt virma räätälöi setin siten että etujouset ovat 1.8-2.0 W201 ja takajouset piti olla 2.3-16V;eli tasonsäädölliset.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mullahan oli/on sama ongelma, eli aluksi tilattiin sedanin jouset :arrow: keula laski 4cm ja perä ei yhtään :evil:

Taakse tilattiin sitte farkun jouset ja eilen rupesin jousia vaihtaan muuten kaikki oli ok, kuskinpulen jousen vaihoin ensimmäisenä ja farkun jousi oli noin 2mm lyhyempi mitä sedanin :D seuraavaksi vänkärin puolelle ja jousi syliin ja vertailu uuden jousen kanssa, saman mittaset mit v***ua sitte katoin jousen numeron 26 960 eli sedanin jousi voi ***sensuroitu*** :shout: :hang: :hurt: :escape: :biggun: :bondage: :firing: :protest: :kele: :ttu: :ää: joku kuulee kunniansa tiistaina :biggun: komiasti kallellaan nyt ku kuskin puolella on farkun jousi ja vänkärin puolella sedanin :kele:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... ja minä oisin myyny virheettömän Eibachin sarjan viiskymppiä uutta halavemmalla, ei ois tarttenu koko talavia teutaroia yksien jousten kans ... :roll: 8)

jospa sitä sitte kokeilis niitä nykysen mersun alle kesän mittaan, ihan aikasa kuluksi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:
jospa sitä sitte kokeilis niitä nykysen mersun alle kesän mittaan, ihan aikasa kuluksi
Siitä se sitte lähtee... 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, tässähän on madallussarja alla, otteeseen merkitty korkeus 34/36.
Hyvin tuntuu toimivankin.
Sikäli Eibachien kokeileminen olisi ihan vaan mielenkiinnosta kokeilua.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Päädyin sitten yönyli nukuttuani ottamaan kulmahiomakoneen käteen ja kiekka pois.Samalla hieman teräsharjaa ja aerosolia vanhoille jousille...nyt kahvit ja sitten koeajolle ja kuvaamaan.

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Reipas lenkki auraamattomilla teillä ohi ja mikäs,vaaterissa se on melekein.Ei pauka alusta ja yllättävänkin mukavasti perä joustaa.En tiiä minkälainen se pitäisi olla madallettuna ajaa koskapa en ole madalletuilla mersuilla ennen ajellut.No sitten niitä kesäkumeja metsästämään,ei meinaan taida mahtua 225/45/17 pyörimään..

Kuva
Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Daimler kirjoitti:No sitten niitä kesäkumeja metsästämään,ei meinaan taida mahtua 225/45/17 pyörimään..
Edessä voipi tehä tiukkaa. :roll: Suunnilleen tuossa korossa omakin seilaa ja takana 225/45 menee, edessä ei oikein hyvin. 215/45 menee ok. Ja vanteen tarkat speksit: 7,5 x 17" ET 35. Tosin 19":setkin on alla ollut eikä juurikaa raapinut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”