202:n takaluukku lukossa .
202:n takaluukku lukossa .
Takakontti meni lukkoon, eikä aukea millään .
Edes avain ei mene sisään, mikähän neuvoksi?
Sivuovet kaikki aukeaa. .
Malli C180 vm. -95.
Edes avain ei mene sisään, mikähän neuvoksi?
Sivuovet kaikki aukeaa. .
Malli C180 vm. -95.
Onkohan lukkoa, (sitä mekaanista) käytetty milloin viimeksi. Pitemmän aikaa käyttämättä ollut ei oikein tahdo aueta, eli jos avainta ei saa menemään pohjaan eikä kääntymään niin siihen saattaa auttaa lukon runsas voitelu vaikkapa wd-40:llä. Ja ainahan sen öljyn voi antaa vaikuttaa vaikka yön yli. Minulla oli joskus koupessa (w208) vastaavia ongelmia.
Tjaa, mietin tarkemmin, niin alkoikin kuulostamaan siltä että lukko on totaalisesti sökö.
Tjaa, mietin tarkemmin, niin alkoikin kuulostamaan siltä että lukko on totaalisesti sökö.
BMW 318d -09
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minäkin sain tuon oman ceen takapaksin jotenkin kummasti jumiin tuossa männäviikolla. Eli oli olevinaan kiire avata luukku, joten painoin avaimen ovienavaus nappia ja nostin samaan aikaan takaluukun kahvaa. Sillä seurauksella että luukku ei auennut enää. Kuului vaan surrr-surrr, kun kahvasta nosti. Myöskään kuskin oven sähkönapista luukku ei auennut, samalla surrittavalla seurauksella.
No sitten tuli sorkittua sitä mekaanista lukkoa (joka 203:ssa on siinä rekisterikilven syvennyksen ylälaidassa). Lopulta selvisin säikähdyksellä kun käänsin lukkoa vastapäivään ja vedin avaus kahvasta.
Tosin 202:ssa taitaa olla suht erilainen lukkosysteemi, joten tuosta ei taida olla apua.
No sitten tuli sorkittua sitä mekaanista lukkoa (joka 203:ssa on siinä rekisterikilven syvennyksen ylälaidassa). Lopulta selvisin säikähdyksellä kun käänsin lukkoa vastapäivään ja vedin avaus kahvasta.
Tosin 202:ssa taitaa olla suht erilainen lukkosysteemi, joten tuosta ei taida olla apua.
BMW 318d -09
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
onko noihin avaimenreikiin semmosia kumisia tulpppia?
jossain muistan nähneeni semmosia paikallaan vai oliko joku vaan pistäny lukkoon purkkaa?
Omassa Ceessä ei toimi ykskään lukko, avain taitaa parhaimmillaan upota joku 3mm sisään kaukkarilla vaan pääsee sisälle..eipähän varkaat vie
jossain muistan nähneeni semmosia paikallaan vai oliko joku vaan pistäny lukkoon purkkaa?
Omassa Ceessä ei toimi ykskään lukko, avain taitaa parhaimmillaan upota joku 3mm sisään kaukkarilla vaan pääsee sisälle..eipähän varkaat vie
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Pitäs varmaan tehdä jotain, kun omassa -99 c-mallissa on kanssa takaluukku ollut pysyvästi kiinni kohta pari kuukautta. Kaukosäädin ja nappi eivät avaa ja lukko on juntturassa käyttämättömyyden takia. Rasvaus ei auta.
Muuten ei olisi hätää, mutta alkaa takapenkille kasaantuun tuota rojua ja osa työkaluista on takaluukussa. Lisäksi verkkarit ja pyyhe ovat muovikassissa varmaan hyvässä hapessa tuolla hudlarissa.
Joutuukohan tässä tekeen "huoltoluukun" takapenkin taakse
Muuten ei olisi hätää, mutta alkaa takapenkille kasaantuun tuota rojua ja osa työkaluista on takaluukussa. Lisäksi verkkarit ja pyyhe ovat muovikassissa varmaan hyvässä hapessa tuolla hudlarissa.
Joutuukohan tässä tekeen "huoltoluukun" takapenkin taakse
Jumissa lukko myös, mulla tosin farkku, niin pääseehän sinne kontinpuolelle. Koitin vähänaikaa sitten kumminkin saada pelittään sen, avain ei mene sinne perille ollenkaan. Pistin raakat aineet peliin, kun aattelin ettei se pilallekkaan enempää voi mennä. Suolahappo peliin vaan, semmonen teollisuuden raakaversio aineesta, joka ruosteiselle pellille laitettuna alkaa kihisemään ja utu nousee, ja hetkenpäästä pellistä on ruoste poissa. Mut tosin sitten heti pintaruoste iskee , jos ei suojaa vesipesun jälkeen. Tujua tavaraa siis ( mitähän ko aine tekee keuhkoissa jos vahingossa hengittelee )
Otin verhoilun pois , paperia lukon ympärille sisäpuolelle sinne, luukku pystyyn ja semmosella injektio ruiskulla, ilman neulaa sinne ainetta. Utu nousi, ja muutamankin kerran, alussa avain ei mennyt kuin kärjestään, lopussa reilusti yli puolivälin- mutta siis ei alkanut mennä kokonaan ja ei pelaa vieläkään. Peseskelin sitten pois tuolla ruiskuhommalla, ja paperilla moneenkertaan ja wd 40 aineet sinne muhimaan - ties vaikka joskus alkaisi pelaamaan . Sillä wd 40 purkin muovisella pillillä kans rassailin niitä haittoja siellä lukossa että alkasivat liikkumaan, sen pilin saa pohjaan, mut avainta ei, eli ne haitat on jumissa osittain . Kaippa uusi käsittely taas annettava joskus ehkä . Kovin on sitkeitä nuo lukot kun sillepäälle alkavat, pitäs joskus käytellä niitä kyllä eikä aina kaukosäädintä vaan .
Harkitsin siinä myös lukkopesän irrottamista ja putsaamista irrallaan, edellisissä autoissa joskus, toyota ja audi ainakin, korjasin joskus irrottamalla saman vian, mutta Mese on tehnyt aika erikoisen - näköisen lukon sinne, niin varmaan parempi kun ei mee irrottelemaan, voisi olla ettei pelaa enää keskuslukkokaan senjälkeen . Tai- onko se noin hankala miltä näytti tuos farmarissa ? Pitääkö ottaa kokonaan se kahvaajuttu irti, ne 4 ruuvia sisältäkö yms, vai lähteekö lukkopesä erikseen jotenkin sieltä - silloin tuo ei oisi mikään ongelma enää .
Otin verhoilun pois , paperia lukon ympärille sisäpuolelle sinne, luukku pystyyn ja semmosella injektio ruiskulla, ilman neulaa sinne ainetta. Utu nousi, ja muutamankin kerran, alussa avain ei mennyt kuin kärjestään, lopussa reilusti yli puolivälin- mutta siis ei alkanut mennä kokonaan ja ei pelaa vieläkään. Peseskelin sitten pois tuolla ruiskuhommalla, ja paperilla moneenkertaan ja wd 40 aineet sinne muhimaan - ties vaikka joskus alkaisi pelaamaan . Sillä wd 40 purkin muovisella pillillä kans rassailin niitä haittoja siellä lukossa että alkasivat liikkumaan, sen pilin saa pohjaan, mut avainta ei, eli ne haitat on jumissa osittain . Kaippa uusi käsittely taas annettava joskus ehkä . Kovin on sitkeitä nuo lukot kun sillepäälle alkavat, pitäs joskus käytellä niitä kyllä eikä aina kaukosäädintä vaan .
Harkitsin siinä myös lukkopesän irrottamista ja putsaamista irrallaan, edellisissä autoissa joskus, toyota ja audi ainakin, korjasin joskus irrottamalla saman vian, mutta Mese on tehnyt aika erikoisen - näköisen lukon sinne, niin varmaan parempi kun ei mee irrottelemaan, voisi olla ettei pelaa enää keskuslukkokaan senjälkeen . Tai- onko se noin hankala miltä näytti tuos farmarissa ? Pitääkö ottaa kokonaan se kahvaajuttu irti, ne 4 ruuvia sisältäkö yms, vai lähteekö lukkopesä erikseen jotenkin sieltä - silloin tuo ei oisi mikään ongelma enää .
Minulla on 98 C mallin mese, jonka takaluukku jäi juntturaan, ei auennut kauko-ohjaimesta eikä luukun napista. Lukko tietysti likaa täynnä, eikä auennut avaimella. Eipäs auttanut kuin irroittaa takapenkki ja sen kautta sisään luukkun sisään ja lukon irroitus. Vian tutkimuksen lopputulos on hämmästyttävä.JP74 kirjoitti:Pitäs varmaan tehdä jotain, kun omassa -99 c-mallissa on kanssa takaluukku ollut pysyvästi kiinni kohta pari kuukautta. Kaukosäädin ja nappi eivät avaa ja lukko on juntturassa käyttämättömyyden takia. Rasvaus ei auta.
Muuten ei olisi hätää, mutta alkaa takapenkille kasaantuun tuota rojua ja osa työkaluista on takaluukussa. Lisäksi verkkarit ja pyyhe ovat muovikassissa varmaan hyvässä hapessa tuolla hudlarissa.
Joutuukohan tässä tekeen "huoltoluukun" takapenkin taakse
Vika johtuukin luukkuun sijoitetusta katkaisijasta, joka sytyttää mm. takakontin valon. Se oli jumiintunut siten, ettei mm. takakontin valo syty. Se ilmaisee järjestelmälle (alipaine), että luukku on jo auki eikä anna avata sitä uudellee. Putsasin releen, sama toistui vuoden kuluttua. Nyt tapanani on nykäistä releen tappi aina ulos (takakontin valo sammuu) kun avaan takakontin luukun, eikä vaikeuksia ole enää ollut.
mersun takaluukku jumissa
tervehdys kaikki 202 mallin takaluukun kanssa tappelevat kaverit. Itse koin männä viikolla saman. Takaluukku ei mennyt lukkoon niin kuin pitäisi auton muut ovet kyllä.farmarissa pieni haitta. Tutkittuani asiaa huomasin että jossain sihisee ja lukitus kieleke ei jaksa kiinni asti. Takaluukun lukitus moottori irti ja purkuun,kalvo rikki joten paine ei riitä lukitukseen.Kalvo paikattu kaikki vaikutti ok kunnes illalla kaikki ovet kiinni eikä kaukkarilla auki. Mekaaninen avain ei käänny kun lukossa niin paljon paskaa eikä koskaan käytetty. Painamalla kaukoohjaimen auki nappia tarpeeksi pitkään saadaan ikkunat auki ja sitä kautta käsi sisään jolloin saadaan ovi auki. Sitten kömmitään takakonttiin ja otetaan esim leveä temmi ja aukaistaan (väli on ahdas) verhoilun painonapit jonka jälkeen päästään kiinni takaluukun lukitusmekanismiin. Tässä lyhkäisyydessään mutta ainakin toimii eikä maksa uutta lukkoa veholta, ainoastaan mahdollisesti 4 verhoilunappia jotka tuskin ihan 200€.
Itellä kävi tänään vastaava, laitoin takaluukun kiinni ja takakynnyksen suojamuovi ei ollut paikallaan joten valo ei sammunut ja näinollen konttiin ei päässyt millään.
Hokasin sitten irrottaa rekkarikilven valon ja kiskoa sitä kautta piuhasarjan niin pitkälle reiästä ulos että sain katkastua toisen peräkontin valon piuhoista.
Nätisti aukes sitten sisältä napista ja tulevaisuutta varten on nyt liitin toisessa johossa niin ei tarvi katkasta sitä enää jos samat käy
Hokasin sitten irrottaa rekkarikilven valon ja kiskoa sitä kautta piuhasarjan niin pitkälle reiästä ulos että sain katkastua toisen peräkontin valon piuhoista.
Nätisti aukes sitten sisältä napista ja tulevaisuutta varten on nyt liitin toisessa johossa niin ei tarvi katkasta sitä enää jos samat käy
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84