ML 270cdi W163 saksasta. Huoltoa, kuvia ja kertomuksia.

meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

ML 270cdi W163 saksasta. Huoltoa, kuvia ja kertomuksia.

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Dodii.... Nyt olis saksan reissu tehtynä ja kotia tuliaisina tuli ML 270 cdi vuosimallia 2000. Ajettu on 266500km josta "testikilometrejä" n.1600km. :)
Eli tuli ajeltua mersulla saksan autobahnaa etelä saksasta tänne ouluun. ;)

Mersu kesti hyvin ja mitään uusia vikoja ei matkalla ilmaantunut.
Tiesin ostohetkellä vikojen olevan seuraavat:
-Keskuslukko ei toimi kuin avaussuuntaan, mutta kiinni joutuu ovet laittamaan keskikonsulista napilla. Vaihdan patterit säätimiin ja katsotaan auttaako. :)
-Ilmastoinnista aineet lopussa
-Puhallin toimii muuten, mutta ilmaa ei tahdo kunnolla kabinettiin tulla. Ilmeisesti raitisilmasuodatin ihan tukossa.
-Mittaristo hetken miettii, ennenkuin sähähtää normaaliin asentoon (n.5sek.), eli kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpötilamittari jne.. Syytä en tiedä.

Tarkastin vikalukulaitteella saksassa ennen ostoa vikakoodit, sekä suuttimien arvot. Siellä kaikki näytti olevan ok ja arvot olivat sallituissa.

Nyt suomessa auton oltua sen kaksi vuorokautta, niin ilmeni yksi "vika" lisää. Eli tänä aamuna käynnistyi todella heikosti ja tuoksahti joko dieselille tai öljylle... Joten epäilen jonkin suuttimen olevan kuitenkin viallinen tai ainakin vaihdon tarpeessa.
Koska lämpimänä mersu toimii täysin ongelmitta, mutta kylmänä yön jälkeen tuntui olevan tuo käynnistymisongelma.

Nyt ajan kuitenkin mersun talliin ja alan käymään suodattimet ja nesteet läpi talvea varten ja samalla ajattelin katsoa onko muuta kunnostettavaa.
ML oli katsastettu saksassa kesäkuun alussa ja siihen oli huoltoa tehty.

Mutta palailen aiheeseen, kuhan pääsen työnalle.. :)
Ja samalla laittelen kuvia.

Ja kuvia tulee kuhan joudan ottamaan. :)

W210 silti vielä talossa...
Viimeksi muokannut meze1, 07.9.2011 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Nyt olis alustavasti ostettuna termostaatti, raitisilmasuodatin ja ilmansuodatin. Niillä lähdetään eteenpäin.
Polttoainesuodatinta ja öljynsuodatinta ei osannu vielä ostaa, koska niissä oli kahta erimallia.

Vaihtoon lähtee ainakin öljyt, suodattimet (polttoaine, raitisilma, ilma, öljy), sekä termostaatti.
Sitten pitää syynätä tuo dieselin tuoksu kylmänä ja katsoa muuten paikat.

Sekä tietenkin pestä sisältä ja ulkoa. :)

Siinähän tuo menee tämän viikon illat tallissa puuhatessa. :)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onnea uudelle autolle! Kuvia odotellessa :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Pientä kysymystä...
Eli tuo kone 270cdi on ihan outo kampe näin alustavasti.

Toki jo purin tuosta kaiken maailman letkuja pois tieltä, mutta:

-Mistä saa jäähdytinnesteet kätevästi ulos? Ei löydy tyhjennysroppua ja jos ottaa jonkin putkista irti, niin roiskuaa pitkin poikin.
-Mitä ihmettä ne muutamat jutut konehuoneessa oikein on? Kuskinpuolella hopeanvärinen suorakaiteen muotoinen ja siihen tulee termostaatilta kovaletku??
-Mikä on koneen ihan päässä ja ylimpänä, sekä sen vieressä apukuskinpuolella?
-Ja mikä on viskon kyljessä kiinni ja kaartaa viskon eteen sisäpuolelle?
-Ja onko muualla sulakkeita kuin apukuskin jalkotilassa ja konehuoneessa kuskin puolella?

Kun tuntuu meikäläisen kohdalla olevan juurikin niin, että ensin kun tutustuu bensa koneeseen, niin sitten tulee normaali turbo diesel eteen ja nyt tämä cdi kone.. :O

Joten joku tietävä voisi asiaa valaista....

Ja sitten olisi vielä yksi noin cdi koneista ja juuri tästä 270cdi:stä tietävä.
Eli lämpöisenä käy nätisti ja lähtee aina käyntiin, eikä pudota dieseliä eikä öljyä minnekään. Aamulla lähti eka normaalisti ja sammui 2sek päästä. Sitten sai sahata käyntiin ja tuntui, että kävi hiukan huonosti. Noin 10km ajon jälkeen pysähdyksissä huomasin lammikkoa alla ja kone oli etuosasta kastunut.
Eli tekee sen ilmeisesti kylmänä.

Katsoin kyllä vikakoodit ja suuttimien arvot, jotka oli ylärajan selkeästi alapuolella, mutta koneen ollessa lämpöisenä.
Olisiko suuttimessa vai O-renkaat? Vai onko jokin muu mahdollinen paikka, joka tuon asian saapi aikaiseksi...?

Noilla siis eteenpäin toistaiseksi ja ML siis talvihuollossa tallissa... Olisi passeli tehdä nyt mahdolliset korjauksetkin.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pistähän kovasti kokemuksia ja kuvia. Itseäkin kiinnostais kovasti tämmönen 270 ml.

Ettei siellä vuoda se korkeapainepumppu koneen etupäässä.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mika.T kirjoitti:Pistähän kovasti kokemuksia ja kuvia. Itseäkin kiinnostais kovasti tämmönen 270 ml.

Ettei siellä vuoda se korkeapainepumppu koneen etupäässä.
Joo, kokemuksia pitänee laitella ja alkaa huomenna ottamaan kuvia huollosta ja itse ML:stä.

Vaikuttaako tuo korkeapainepumppu nimeenomaan sitten kylmäkäynnistykseen? Koska lämpöisenä ei oikeastaan sanottavaa vuotoa ja eikä myöskään käynnistymisongelmaa...?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jos se pumppu vuotaa ja päästelee ilmoja niin voihan se olla :roll:

Onneksi olkoon hankinnasta. Tuutko näyttään ens viikon paikallismiittiin, sullahan ei ois sinne ku k*llinluikaus :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mulla olis ylimääräsenä vm06 ML:n 17" vanteet.. Talvirenkaita joudut kumminkin hommaamaan? Numerot vanteen takana: 2514011002 :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuliko paljon säästöä Suomen hintoihin? Polttoaineen kulutuskin kiinnostaisi? Uteliaana kun vähän tuollainen voisi itseäkin kiinnostaa :D
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ville500 kirjoitti:Mulla olis ylimääräsenä vm06 ML:n 17" vanteet.. Talvirenkaita joudut kumminkin hommaamaan? Numerot vanteen takana: 2514011002 :roll:
Laitappa yv:nä tai sähköpostilla (aapo.lepisto@gmail.com) hintaa ja vaikka sitä kuvaa. Voitas päästä pian kauppoihin. ;)
AM kirjoitti:Tuliko paljon säästöä Suomen hintoihin? Polttoaineen kulutuskin kiinnostaisi? Uteliaana kun vähän tuollainen voisi itseäkin kiinnostaa Very Happy
Säästöä suomen hintoihin samanlaiseen vastaavaan tulee kyllä verojenkin jälkeen ihan mukavasti. Voi varmasti ajella suomessa sen 2-3 vuotta ja myydä pois samaan hintaan, mitä siihen meni rahaa. Ja kulutuksesta senverran, että monet sanovat 8l matka-ajoon olevan se pienin, mutta itse tankkasin helsingissä 40€ ja oli juuri polttoaineen valo syttynyt. Ja polttoaineen valo syttyi täällä oulun seudulla Rantsila kohdalla seuraavan kerran. Ajelin sitten vielä tuonne tupoksen abc:lle.. joten ei se kauheasti suomen nopeuksilla kyllä vie. Alle 8 pääsee helposti, vaikka ajelisi hiukan reilumminkin.

Ja muuten kuluista sen ostohinnan ja verojen jälkeen kannattaa laskea n.1200€-1600€ (lennot, laivat, virastojen maksut, ruuat, polttoaineet, yöpymiset, tuliaiset jnejne..) ja sitten itse laskeskelin, että itse tekemällä huollot (jos ei isoja vikoja ole) olisi n.200€ - 500€ riippuen miten paljon haluaa osia vaihtaa. Talvirenkaat mahdollisesti päälle. Siitäpä se lopullinen hinta muodostuu.

Kuvia tosiaankin huollosta tulossa luultavasti tänään... Autosta kokonaisuudessaan vasta kun on huollot tehty ja auto putsattu. ;)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Laitettu yveetä :D
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Korkeapainepumppu osaa vuotaa pelkästään kylmänä. Sitten kun se lämpiää niin se vuoto loppuu. :)
Tiivisteet ei ole kummoinen homma vaihtaa. Toki osaahan siellä joku muukin vuotaa ulospäin ja joku suutin olla huonona yms. Korjausarvot ei ole koko tarina. Ohivuoto merkkaa vielä sen lisäksi.
Tuskin kannattaa ajella kauhiasti kauemmaksi kotipihasta, voi lopsahtaa joku tiiviste lopullisesti ja sitten sitä hinaillaan kotio.

Jos joskus se hyytyykin ja osia ei ole saatavissa niin multa löytyy cdin kulutusosat aina autosta.

JA onnea uudelle autolle! :wink:
Tähdellisen parantola
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

tapio89 kirjoitti:Korkeapainepumppu osaa vuotaa pelkästään kylmänä. Sitten kun se lämpiää niin se vuoto loppuu. :)
Tiivisteet ei ole kummoinen homma vaihtaa. Toki osaahan siellä joku muukin vuotaa ulospäin ja joku suutin olla huonona yms. Korjausarvot ei ole koko tarina. Ohivuoto merkkaa vielä sen lisäksi.
Tuskin kannattaa ajella kauhiasti kauemmaksi kotipihasta, voi lopsahtaa joku tiiviste lopullisesti ja sitten sitä hinaillaan kotio.
Joo, ei se ML tallista mihinkään olekaan lähdössä... :) Kuhan saa nuo huollot ensin tehtyä. Kyselin jo tiivistesarjaa ja taidan sen ainakin noin varmuuden vuoksi vaihtaa... :) (24€ se koko sarja)

Pitänee katella vielä putkien alle, ettei mikään vuoda jostakin juuresta. Suuttimet näytti olevan hyvässä kunnossa ja en usko vuotoa sieltä tapahtuvan... Ja tänään oli tarkoitus laittaa konehuoneesta ja huolloista muutenkin kuvaa...

Pitääkö jotakin erikoista tehdä uusiakseen sen pumpun tiivisteet? Ja kuinka paljon sieltä tulee tavaraa pihalle? Ja myös se, että mistä ihmeestä tosiaankin saan jäähdytysnesteet SIEVÄSTI pihalle? Kun jokaisesta kohdasta haluaa alkaa ruikkimaan ja sitten sitä nestettä on jokapuolella...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eli tässä olisi nyt näitä kuvia.

Löytyi vuotopaikkakin ja laitetaas siitä heti kuva kehiin, jotta joku osaisi sanoa, että mikä se musta pieni mötikkä siinä on. Vuotaa sen letkun juuresta, oikein pulppuamalla... :)

Kuva

Mikä on tuo jonka olen merkannut vihreällä ? merkillä..?
Ja vuotokohta olisi tuossa, jonka olen merkannut punaisella ympyrällä. Mikähän se on ja tuleeko sieltä miten polttoainetta naamalle..?

Ja sitten hiukan suuttimista ja sen ympäristöstä kuvaa, eli puhdasta on kuin silkkitehtaassa.. ;)

Kuva

Ja vielä hiukan raitisilmasuodattimen "puhtautta"... :shock:

Kuva
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vihreä on siirtopumppu ja ympyröity on yhden polttoaineputken pää.
Vaihtaa kaikki putket kerralla niin on ne vaivat ohi joksikin aikaa.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ilmeisesti se tiiviste tai kaula siitä kovettuu ja löystyy, joten alkaa vuotamaan..? Oli meinaan aika runsas pulppuaminen.. :jook:

Ja tuoko se vaikuttaa nimeenomaan tuohon kylmäkäynnistykseenkin..? Kun lämpöisenä ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä hörähtää aluksi ja sammuu, jonka jälkeen saa sahata käyntiin.... Ja lammikko on runsas alla...

Ja pitääkö vaihtaa siis koko putki/letku alusta loppuun?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaikuttaa kylmäkäynnistykseen kun imeskelee ilmat tuosta.
O-renkaita saa erikseen mutta itse vaihtaisin koko putken jos olisi oma auto ettei tarvitse olla kenties taas kohta ihmettelemässä käynnistysongelmia.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Vaihda kaikki putket samalla. Jotain 100e luokkaa kaikki putket veholta.
Tähdellisen parantola
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eikai siinä auta kun lähteä katselemaan miten homma onnistuu... Ja huomenna jos hakis osat vaikka veholta....

Kaippa nuo tutkimalla hutkimalla selviää... ;)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jäähdytysnesteet sain sitten apukuskin puolelta suhteellisen alhaalta pois. Piti putki irrottaa, kun ei erillistä poistohanaa löytynyt...

Semmoinen huomionarvoinen seikka, että kuinka puhtaana putkistojen ja säiliön pitää olla, kun nuo jäähdytysnesteet vaihtaa..?
Koska jos siellä olisi ollut sinistä tai vihreää nestettä, niin olisi ok kun laittaisin vain uudet, mutta kun siellä on punaiset (tai oli punaiset) nesteet sisällä.... Eli alkaako vaahtoamaan tai vaikuttaako, jos sinne jonkun verran sitä punaista jää?

Ja kerta nyt olen tähän leikkiin lähtenyt (eli haluaa käydä auton läpi) niin mites noiden polttoainesuodattimen kanssa. Onko oleellista vaihtaa? Kun könysin ML:n alla, niin en kyllä löytänyt koko suodatinta ainakaan sieltä...

Uutta osaa on ainakin ML:n laitettu, kun oli uutta putkistoa ja laturikin näytti aika uudelta... Onhan tuossa tuo huoltokirja, mutta kaikista saksankielen koukeroista ei oikein tiedä.. :)

Sitten olisi vielä yksi ihmetyksen aihe.. Eli kaukosäädin. Keskuslukko avaa kaikki ovet avaimella, mutta ei lukitse. Ja kaukosäätimeen vaihdoin patteritkin ja sen jälkeen avain virta-asentoon ja pidin lukitusnappia sen 15sek pohjassa ja virrat kiinni. Kaukosäädin on avain sivusta mallia, mutta kolmella napilla. Eli yksi aukaisee, yksi lukitsee ja yksi avaa peräkontin. Sulakkeet katsoin, mutta ei vaikutusta.....

Ja onkohan jarrunesteiden vaihto tarpeellinen? Kun siihen on juuri uusittu jarrupalat ja levyt, sekä näytti olevan uusittu myös nesteet...

Päivitystä hiukan mitä tuleman pitää:

-Suodattimet (raitis, ilma, öljy, polttoaine)
-Uudet jäähdytinnesteet
-Uusi termostaatti
-Öljyjen vaihto
-Putsaus sisältä ja ulkoa

-Keskuslukon korjaus (tai säätimen)
-Polttoaineletkujen uusinta

Mutta tuommoinen päivitys tähän väliin.
Tämä päivä meni oikeastaan tutkiessa ja availlessa alustaa ja sen suojamuoveja, sekä jäähdytinnesteiden tyhjentämisessä. Myös tuli selville tuon vuodon aiheuttaja (polttoaineletku).

Huomenna jatkuu ja pitänee käydä hommaamassa ohjekirja, sekä mahdollisesti ML:n korjausopas. Saisi uudesta pelistä jotain käsitystä. :)

Ja jotta tänne saataisiin tietoa ML:stä enemmän, niin kaikki apu kelpaa.. ;)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihda polttoaineletkut samalla kertaa termostaatin ja polttoainesuodattimen kanssa.
Polttoainesuodatin on imusarjan päällä.

Vaihteistoöljyt huuhtelemalla koska turbiinissa ei ole proppua.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mutta mites tuo jäähdytysneste puoli?
Meinaan pitääkö se saada ihan puhtaaksi vai voiko sinne jäädä erinäisiä desejä vanhaa punaista jäähdytysnestettä? Nyt vaihtumassa kuitenkin vihreään...

Ja dealerille tiedoksi, että vaihdan ne kaikki... ;) Ei jää surettamaan, jo vuotaa jostakin.. vaikka helppo paikallistaa tietenkin.... 8)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
joskami
Viestit: 260
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

meze1 kirjoitti:Mutta mites tuo jäähdytysneste puoli?
Meinaan pitääkö se saada ihan puhtaaksi vai voiko sinne jäädä erinäisiä desejä vanhaa punaista jäähdytysnestettä? Nyt vaihtumassa kuitenkin vihreään...

Ja dealerille tiedoksi, että vaihdan ne kaikki... ;) Ei jää surettamaan, jo vuotaa jostakin.. vaikka helppo paikallistaa tietenkin.... 8)
Huhtele järjestelmä vaikka puhtaalla vedellä ennen uusia jäähdytysnesteitä..
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

joskami kirjoitti:
meze1 kirjoitti:Mutta mites tuo jäähdytysneste puoli?
Meinaan pitääkö se saada ihan puhtaaksi vai voiko sinne jäädä erinäisiä desejä vanhaa punaista jäähdytysnestettä? Nyt vaihtumassa kuitenkin vihreään...

Ja dealerille tiedoksi, että vaihdan ne kaikki... ;) Ei jää surettamaan, jo vuotaa jostakin.. vaikka helppo paikallistaa tietenkin.... 8)
Huhtele järjestelmä vaikka puhtaalla vedellä ennen uusia jäähdytysnesteitä..
Joo, tuossa kerran jo laskin vesiä läpi, mutta kuinka puhdas tuon järjestelmän pitää olla? Eli saako sinne jäädä pari desiä vanhaa nestettä? Se tuossa kiinnostaa, että miten tarkka vaahtoamisesta?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eipä sinne paljoa jää jos laskee vettä täyteen ja käyttää käynnissä että huuhtoutuu lämppärin kenno jne.

Se punasen ja muiden seos ei vaahtoa vaan paakkuuntuu.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mika.T kirjoitti:eipä sinne paljoa jää jos laskee vettä täyteen ja käyttää käynnissä että huuhtoutuu lämppärin kenno jne.

Se punasen ja muiden seos ei vaahtoa vaan paakkuuntuu.
Nojoo.. eipä viitsi laittaa putkia kiinni ja vaihdella polttoaineletkuja ja taas purkaa... joten täyttelen sen ihan kokonaan vedellä ja lasken pois pari kertaa.. eiköhän se siitä.. laimenee ainakin 1%:iin.. :)

Kun samalla kertaa tulee hyvin tilaa noiden polttoaineletkujen vaihtoon, sekä termarin vaihtoon... ja yksi polttoaineletku vuotaa ja on jo irti (hajottamalla.. :lol: )

Ja tosiaankin... sehän paakkuuntu, eikä vaahtoontunu... :!:

Nyt jälleen talliin hääräilemään.... Jos se olis ajossa viikon päästä viikonloppuna.... :D
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tämän illan saldo.... :twisted:

Ensin laskettelin jäähdytysjärjestelmää vedellä läpi ja sainkin suhteellisen puhtaaksi, mutta tuonnempana pitää vielä käyttää järjestelmää läpi ja vaihdella sitten uuteen.... Tässä kohin vielä ihan ok mielillä.

Ajattelin, että noh.. vaihdetaas nuo polttoaineputket illan päätteeksi, jotta huomenna saisi kaikki kasaan.... Eka putki, kähti kohtuudella.. toinen putki lähti vielä helpommin, kolmas putki helpoiten, neljäs putki.. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Ompas tiukassa.. hiukan voimaa käsistä lisää ja *NAPS* (no lähtipä.. ajattelin) ja nostin putken päätä... PRKL STNA :twisted: :twisted: :twisted: KATKI!!!!
Eli katkesi sen polttoaineputken kanta sinne pitkän tangon (nimeä en nyt hoksaa) sisälle ja kaikenlisäksi taaimmaiseen, jonne et kädellä pääse!!!

Nyt sitten piti alkaa purkamaan suuttimelta tangolle meneviä kovia putkia pois... polttoainesuodattimen ja sen tangon välissä on jokin alumiininen mötikkä, johon tulee jäähdytinletkuja kiinni, sekin pitää purkaa, että saa tangon otettua pois ja kaivettua sen pätkän sisältä.....

Että osas aaaaahistaa... :twisted: Mutta tuleepahan cdi kone kerralla tutuksi.... eli positiivista... Ja samalla tulee tarkastettua letkujen päät ja vaihdettua sieltä klemmareita, jotka tuntuivat hajoilevan niitä avattaessa..

Onneksi tässä aikaa, eli ei ole niin kiire saada ML:ää ajoon... Joten antaa hiukan hengähdysaikaa...

Kuvia otan huomenna, kun on osat käsissä. En enää jäänyt purkamaan, enkä onkimaan katkennutta päätä pois tangon sisältä...

Tarina jatkuu huomenna kuvien kera... ;)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

meze1 kirjoitti:Jäähdytysnesteet sain sitten apukuskin puolelta suhteellisen alhaalta pois. Piti putki irrottaa, kun ei erillistä poistohanaa löytynyt...

Semmoinen huomionarvoinen seikka, että kuinka puhtaana putkistojen ja säiliön pitää olla, kun nuo jäähdytysnesteet vaihtaa..?
Koska jos siellä olisi ollut sinistä tai vihreää nestettä, niin olisi ok kun laittaisin vain uudet, mutta kun siellä on punaiset (tai oli punaiset) nesteet sisällä....
Suosittelen laittamaan sinistä nestettä jäähdyttimeen, koska se on ainoa, jolla on mersun hyväksyntä :wink:
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mahdan käydä sittenkin hakemassa tuosta Kempeleen autohuollosta punaista nestettä, niin ei jää arvailujen varaan tuo paakkuuntuminen... Ja aina olen tähän mennessä mahtanut ajella vihreillä nesteillä, joten samahan se tuolle mersulle, kuhan seokset on sopivat....

Mutta kaippa sitä pitäisi illan päälle käydä tuonne tangon kimppuun ja katsoa moniko osa hajoaa.... :twisted:
Njaa... jos sitä kuitenkin rauhallisesti asian ottaisi...

Ensi viikonloppuun mennessä on tämä aikataulu, joten aikaa ainakin on.. ;)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Dodii.. eipä sitä tänään jaksanu autotallissa olla... joten käväsin kuvat ottamassa ja huomenna jos sais nuo "pahimmat" hommat tehtyä....

Tuossa muutama kuva... ja ihan ekaks kuva, jonne palanen polttoaineletkun kantaa katkes....

Kuva

Ja sitten itse syyllinen....

Kuva

Ja tuossa on nyt sitten punaisella ympyröity ne palaset, jotka joutuu pienen palan takia purkamaan.... :twisted: Mukaanluettuna kaikki letkut ja klemmarit, sekä tietenkin kuvasta jo pois olevat polttoaineletkut...

Kuva

Ja sitten suuttimista kuvaa, jotka ovat kyllä ihanan puhtaat... tuo polttoaine, jota kuvassa hiukan näkyy on peräisin jo pois otetuista polttoaineletkuista....

Kuva
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”