
Eli tuli ajeltua mersulla saksan autobahnaa etelä saksasta tänne ouluun.

Mersu kesti hyvin ja mitään uusia vikoja ei matkalla ilmaantunut.
Tiesin ostohetkellä vikojen olevan seuraavat:
-Keskuslukko ei toimi kuin avaussuuntaan, mutta kiinni joutuu ovet laittamaan keskikonsulista napilla. Vaihdan patterit säätimiin ja katsotaan auttaako.

-Ilmastoinnista aineet lopussa
-Puhallin toimii muuten, mutta ilmaa ei tahdo kunnolla kabinettiin tulla. Ilmeisesti raitisilmasuodatin ihan tukossa.
-Mittaristo hetken miettii, ennenkuin sähähtää normaaliin asentoon (n.5sek.), eli kierroslukumittari, polttoainemittari, lämpötilamittari jne.. Syytä en tiedä.
Tarkastin vikalukulaitteella saksassa ennen ostoa vikakoodit, sekä suuttimien arvot. Siellä kaikki näytti olevan ok ja arvot olivat sallituissa.
Nyt suomessa auton oltua sen kaksi vuorokautta, niin ilmeni yksi "vika" lisää. Eli tänä aamuna käynnistyi todella heikosti ja tuoksahti joko dieselille tai öljylle... Joten epäilen jonkin suuttimen olevan kuitenkin viallinen tai ainakin vaihdon tarpeessa.
Koska lämpimänä mersu toimii täysin ongelmitta, mutta kylmänä yön jälkeen tuntui olevan tuo käynnistymisongelma.
Nyt ajan kuitenkin mersun talliin ja alan käymään suodattimet ja nesteet läpi talvea varten ja samalla ajattelin katsoa onko muuta kunnostettavaa.
ML oli katsastettu saksassa kesäkuun alussa ja siihen oli huoltoa tehty.
Mutta palailen aiheeseen, kuhan pääsen työnalle..

Ja samalla laittelen kuvia.
Ja kuvia tulee kuhan joudan ottamaan.

W210 silti vielä talossa...