211 omistajat HUOM !!!
211 omistajat HUOM !!!
Tarkista autosi takajarruputkien kunto takajarruletkun vierestä.
Putki on muovin takana piilossa ja sillä on taipumus ruostua pahoin kyseisestä kohdasta noin viiden sentin matkalta.
Kuten kuvassa näkyy muovi on pehmeää ja sen voi kääntää edestä pois.
Jarrujen katoamisia putken puhkeamisen takia on alkanut olla liikaa, kannattaa katsoa kyseinen paikka molemmilta puolilta autoa viimeistään talvirenkaita vaihtaessa tai pyytää tarkistamaan seuraavassa huollossa.
Putki on yhtenäinen SBC pumpulta saakka ja sen vaihtamiseen tarvitaan testeri jolla jarrut ilmataan.
Kuvan auto on vuosimallia -05 ja ajettu alle 300tkm.
Putki on muovin takana piilossa ja sillä on taipumus ruostua pahoin kyseisestä kohdasta noin viiden sentin matkalta.
Kuten kuvassa näkyy muovi on pehmeää ja sen voi kääntää edestä pois.
Jarrujen katoamisia putken puhkeamisen takia on alkanut olla liikaa, kannattaa katsoa kyseinen paikka molemmilta puolilta autoa viimeistään talvirenkaita vaihtaessa tai pyytää tarkistamaan seuraavassa huollossa.
Putki on yhtenäinen SBC pumpulta saakka ja sen vaihtamiseen tarvitaan testeri jolla jarrut ilmataan.
Kuvan auto on vuosimallia -05 ja ajettu alle 300tkm.
ite vetelen oikestaan aina kun auto ylhäällä niin sitä rasvaa mitä ensimmäisenä käteen osuu liittimiin sprayvaseliinia tms ja paras tulos varmaan tulisi kun kotelosuojaspraytä siihen päälle sillon kun muistaa.MHe kirjoitti: voiskos tohon putken päälle vetää jotain suojamössöö?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vähän ot mutta kuitenkin:
Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.
Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.
Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä
Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.
Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.
Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ennen katsatusta kun rasvaa rännit, niin saa ehjäkki vaihtaa.Terho P kirjoitti:ite vetelen oikestaan aina kun auto ylhäällä niin sitä rasvaa mitä ensimmäisenä käteen osuu liittimiin sprayvaseliinia tms ja paras tulos varmaan tulisi kun kotelosuojaspraytä siihen päälle sillon kun muistaa.MHe kirjoitti: voiskos tohon putken päälle vetää jotain suojamössöö?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ajankohtainen aihe kun renkaanvaihdot ovat menossa. Omasta 2005-mallista tarkastin ensimmäisen kerran ja ei vaatinut välittömiä toimenpiteitä. Tämä auto on jonkun edellisen omistajan toimesta ruostesuojattu, ja jarruputkienkin pinnalla on jonkinlainen vaha tai kotelonsuojamassa ja se näyttää suojaavan. Kuvassa näkyvä putken korkein kohta on semmoinen että se muovi ottaa siihen kohti kiinni putkeen ja hieroo jollakin aikavälillä tästäkin suojavahan puhki.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
taitaa olla ihan takaisinkutsu tolla hommelilla ku xux63selle oli soitettu ja siskollekki oli killautettu että tuoda vaihattamaan korkeuvensäätövipu...ja iliman kustannuksia oli ainaki tosa -08 tiiä sitten että mihin asti ne niitä vaihtelee ilimatteeksi.Aki P kirjoitti:Vähän ot mutta kuitenkin:
Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.
Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.
Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo, on takaisinkutsukampanja ja on edelleen voimassa. Vuosimallit 2006-2009. Trafin ilmoitus löytyy tuosta --> http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailP ... spx?id=826InsaneMe kirjoitti:taitaa olla ihan takaisinkutsu tolla hommelilla ku xux63selle oli soitettu ja siskollekki oli killautettu että tuoda vaihattamaan korkeuvensäätövipu...ja iliman kustannuksia oli ainaki tosa -08 tiiä sitten että mihin asti ne niitä vaihtelee ilimatteeksi.Aki P kirjoitti:Vähän ot mutta kuitenkin:
Toinen paikka, ei ehkä niin vaarallinen mutta alustassa kuitenkin.
Joissain malleissa takapäässä on xenonin ja alustan korkeudensäätövipu muovia jossa metallinivel keskellä. Muovi haurastuu ja nivel ruostuu jumiin. Jos ei tiellä hajoa niin viimeistään pajalla kun auto nostetaan nosturilla ylös.
Korvaava tuote on metallia. Jos autossa muoviosa niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaan huollon yhteydessä
T.Sankari
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki