Juhanimin 200cdi
Mitenkäs sitten kun eikös sport- ja classic- varustelutasojen välilläkin ole jo tuon 30mm eroa, miten se on toteutettu? Samoissa säädöissä kumpikin?dealer kirjoitti:Camberia pystyy ihan pikkuisen muuttamaan kun asentaa alatukivarteen säätöpultin.
Madallusta ei voi sen kummemmin ottaa huomioon.
Tämähän on juurikin classic, ja varmaan sen säätöjen mukaan laitettu..
Asia selvä, eipä tarvitse siis murehtia turhaan enää. Ainoa mikä häiritsee on että ratti on (vieläkin!) vinossa.dealer kirjoitti:Saattaa niissä jonkin verran eroa olla, mutta kun säätömahdollisuuksia tosiaankaan ei ole kuin asentamalla säätöpultit joilla muutos on hyvin pieni, niillä lähinnä poistetaan puoltamistaipumusta jos jotain
Camber ja caster eroaa Classic ja Esprit alustaisen välillä. Kummallekaan ei tosin ole kunnon säätöjä niin niistä ei kannata stressata.
Siinä kohtaa kun etupään camber alkaa olla ongelma ajettavuuden tai renkaiden kulumisen puolesta niin autoa on madallettu aika reilulla kädellä.
Onkos sulla sitä suuntauslappua heittää tänne esille niin nähtäis että mitä arvoja sinne on laitettu ja mitä ollut ennen suuntausta.
Jos vanhat renkaat olivat kuluneet sisäreunasta piloille niin aurausta liian vähän tai jossain väljää niin pyöräkulmat pääsee ajossa harituksen puolelle.
Siinä kohtaa kun etupään camber alkaa olla ongelma ajettavuuden tai renkaiden kulumisen puolesta niin autoa on madallettu aika reilulla kädellä.
Onkos sulla sitä suuntauslappua heittää tänne esille niin nähtäis että mitä arvoja sinne on laitettu ja mitä ollut ennen suuntausta.
Jos vanhat renkaat olivat kuluneet sisäreunasta piloille niin aurausta liian vähän tai jossain väljää niin pyöräkulmat pääsee ajossa harituksen puolelle.
Viimeksi muokannut jolle, 15.12.2013 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En saanut mitään lappua tuolta mistä olisi nähnyt mihin se säädettiin. Vaikka onkin olevinaan oikein "mersu" paja...jolle kirjoitti:Camber ja caster eroaa Classic ja Esprit alustaisen välillä. Kummallekaan ei tosin ole kunnon säätöjä niin niistä ei kannata stressata.
Siinä kohtaa kun etupään alkaa olla ongelma ajettavuuden tai renkaiden kulumisen puolesta niin autoa on madallettu aika reilulla kädellä.
Onkos sulla sitä suuntauslappua heittää tänne esille niin nähtäis että mitä arvoja sinne on laitettu ja mitä ollut ennen suuntausta.
Jos vanhat renkaat olivat kuluneet sisäreunasta piloille niin aurausta liian vähän tai jossain väljää niin pyöräkulmat pääsee ajossa harituksen puolelle.
Ja renkaiden kuluminen oli ongelma vain ennen suuntausta/pientä alustaremppaa, joten täytyy nyt tarkkailla miten nuo kuluvat..
Tjoo-o. tuossa nyt kun ollut -5 tai enemmän pakkasta niin mersu ei ole tykännyt lähteä käymään. 2kk sitten motonetistä ostettu Sznajer-AGM 95AH ollut kiinni. 3 kertaa jättänyt jo starttaamatta. Ekan kerran jälkeen vein motonettiin testattavaksi, sanoivat että akku kunnossa. Eipä siltä kyllä tunnu.
Nyt viikon ollut kokonaan irti autosta tuo akku ja jännite laskenut itsestään 13.14v-->11.45v. Vanhalla akulla mersu on joka päivä lähtenyt kyllä hienosti käyntiin.
Tuommoinen patteri siis kyseessä.
Kai se täytyy huomenissa mennä oikeaan akkuliikkeeseen ja viedä tuo testiin sinne. Ja testilapun kanssa sitten motonettiin hakemaan uutta tilalle. Saisivat kyllä motonetissä hommata kunnon testivehkeet, turhan vaikeaksi menee...
Nyt viikon ollut kokonaan irti autosta tuo akku ja jännite laskenut itsestään 13.14v-->11.45v. Vanhalla akulla mersu on joka päivä lähtenyt kyllä hienosti käyntiin.
Tuommoinen patteri siis kyseessä.
Kai se täytyy huomenissa mennä oikeaan akkuliikkeeseen ja viedä tuo testiin sinne. Ja testilapun kanssa sitten motonettiin hakemaan uutta tilalle. Saisivat kyllä motonetissä hommata kunnon testivehkeet, turhan vaikeaksi menee...
Voin uskoa...dealer kirjoitti:Meillä oli noita szxzczgzganaidereita myynnissä toissa talvena, mutta alkoi olla ongelmia niin ei ole enää otettu.
Mutta, eilen tuli sitten haettua uusi tilalle motonetistä, vihdoinkin. Tuntuisi pyörittävän oikein iloisesti vielä näillä keleillä ainakin, vaikka pakkasellahan sen vasta näkee onko tuo sitten hyvä...olisihan siellä ollut bosch:iakin tarjolla tilalle, mutta jotenkin ei napannut maksaa 75€ lisää...kokeillaan vielä snaideria, jos ei tällä kertaa olisi maanantaikappale.
Tuntuisi tuo toimivan ihan ongelmitta nyt.juhanimi kirjoitti: kokeillaan vielä snaideria, jos ei tällä kertaa olisi maanantaikappale.
Tulipa maanantaina haettua tuore leimakin vehkeeseen, ainoat huomauttamisen aiheet olivat takavilkkujen väri, polttimoista lähtenyt maalit poies ja oikean etuvalon suuntaus oli kuulemma pielessä. Alustasarjasta katsuri myös kommentoi, että olisi pitänyt joskus käydä muutoskatsastamassa...ja meinasi että se hankaloittaisi tuota valojen suuntaustakin, kun pelkästään keulaa on madallettu.
Mutta mutta, tulipa sitten kun nyt on tuota lomaakin ollut niin hieman harrasteltua....
Elikkäs tuli nuo etuovet laiteltua vaimennusmattoa täyteen, ja tehtyä hieman paremmat erkkasarjan kiinnitykset vanhojen muovirimpuloiden tilalle.
Ja takakonttiinkin löysi tiensä tämmöinen paketti:
Eli vahvari etupään erkkasarjalle ja tuommonen 12" aktiivisubi...
Vielä kun osaisi säätää nuo vehkeet soimaan hyvin...
Nyt on mersun käyntihäiriöt lisääntyneet loppuun asti. Auto ei käynnisty enää ollenkaan, startti pyörittää kyllä komeasti mutta kun auto lähtee käyntiin, käy vain muutaman sekunnin ja sammuu heti. Kokeiltu pitää lohkolämppärin päässä n. 3 tuntia, ei auta. Webasto ei toimi joten siitäkään ei ole apua.
Asiaahan mutkistaa vielä se, että olen tällä hetkellä Loimaalla äitini luona käymässä, ja maanantaina (huomenna) pitäisi olla taas Lahdessa töissä. Nähtävästi täytyy pitää pekkanen/pekkasia.
Aikaisemmin nyt muutaman viikon sisällä tehnyt sellaista oiretta että kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti "humppaa" jopa niinkin reilusti että kone ei pysynyt enää käynnissä, vaan joutu pumppailemaan kaasua vähän aikaa jotta sai pysymään käynnissä. Olisi pitänyt tajuta jo ajoissa viedä auto pajalle tutkittavaksi, nyt on aikas vaikeaa täältäkäsin kun ei tunne ketään/tiedä paikallisia pajoja.
Onkos täällä Loimaan seudulla ketään meseläisiä/olisiko vinkkiä hyvään pajaan lähistöllä
Kun saisi edes ajettua tuan romun kotiin niin saisin siellä kyllä tutkittua enempi/vietyä tutulle pajalle. Ja laina-auton käyttöön.
Löytyisikö vinkkiä mitä tehdä/apuja?
ps: hieman pohjustusta viewtopic.php?t=44388
Asiaahan mutkistaa vielä se, että olen tällä hetkellä Loimaalla äitini luona käymässä, ja maanantaina (huomenna) pitäisi olla taas Lahdessa töissä. Nähtävästi täytyy pitää pekkanen/pekkasia.
Aikaisemmin nyt muutaman viikon sisällä tehnyt sellaista oiretta että kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti "humppaa" jopa niinkin reilusti että kone ei pysynyt enää käynnissä, vaan joutu pumppailemaan kaasua vähän aikaa jotta sai pysymään käynnissä. Olisi pitänyt tajuta jo ajoissa viedä auto pajalle tutkittavaksi, nyt on aikas vaikeaa täältäkäsin kun ei tunne ketään/tiedä paikallisia pajoja.
Onkos täällä Loimaan seudulla ketään meseläisiä/olisiko vinkkiä hyvään pajaan lähistöllä
Kun saisi edes ajettua tuan romun kotiin niin saisin siellä kyllä tutkittua enempi/vietyä tutulle pajalle. Ja laina-auton käyttöön.
Löytyisikö vinkkiä mitä tehdä/apuja?
ps: hieman pohjustusta viewtopic.php?t=44388
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tarkistele näkyykö putkissa ilmakuplia jos näkyy eikä uusia orinkuloita saajuhanimi kirjoitti:Nyt on mersun käyntihäiriöt lisääntyneet loppuun asti. Auto ei käynnisty enää ollenkaan, startti pyörittää kyllä komeasti mutta kun auto lähtee käyntiin, käy vain muutaman sekunnin ja sammuu heti. Kokeiltu pitää lohkolämppärin päässä n. 3 tuntia, ei auta. Webasto ei toimi joten siitäkään ei ole apua.
Asiaahan mutkistaa vielä se, että olen tällä hetkellä Loimaalla äitini luona käymässä, ja maanantaina (huomenna) pitäisi olla taas Lahdessa töissä. Nähtävästi täytyy pitää pekkanen/pekkasia.
Aikaisemmin nyt muutaman viikon sisällä tehnyt sellaista oiretta että kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti "humppaa" jopa niinkin reilusti että kone ei pysynyt enää käynnissä, vaan joutu pumppailemaan kaasua vähän aikaa jotta sai pysymään käynnissä. Olisi pitänyt tajuta jo ajoissa viedä auto pajalle tutkittavaksi, nyt on aikas vaikeaa täältäkäsin kun ei tunne ketään/tiedä paikallisia pajoja.
Onkos täällä Loimaan seudulla ketään meseläisiä/olisiko vinkkiä hyvään pajaan lähistöllä
Kun saisi edes ajettua tuan romun kotiin niin saisin siellä kyllä tutkittua enempi/vietyä tutulle pajalle. Ja laina-auton käyttöön.
Löytyisikö vinkkiä mitä tehdä/apuja?
ps: hieman pohjustusta viewtopic.php?t=44388
niin halpa naksupumppu linjaan,
Muuta tarkisteltavaa suutimien paluu puolen vuoto,
Ja se uusi railipainen säädin tarkistella jos on asentaessa orinkula leikaantunut,
Paine anturin johto koitaa irrottaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Päivitystä tilanteeseen.CDI203 kirjoitti: tarkistele näkyykö putkissa ilmakuplia jos näkyy eikä uusia orinkuloita saa
niin halpa naksupumppu linjaan,
Muuta tarkisteltavaa suutimien paluu puolen vuoto,
Ja se uusi railipainen säädin tarkistella jos on asentaessa orinkula leikaantunut,
Paine anturin johto koitaa irrottaa
Tänään aamulla 8 aikaan käytiin Loimaan Fixus korjaamolla, sieltä kaverit lähtivät matkaan mukaan auton luokse. Auto oli seissyt parkkipaikalla yön yli. Korjaamon kaveri starttaili autoa n.5 kertaa ja vähitellen auto alkoi käymään aina pitemmän aikaa ja lopulta myös jäi käyntiin. Kumma kyllä, eilen kun käynnisteltiin n 20 kertaa kylmänä ja 3 tunnin lämmityksen jälkeenkin suunnilleen saman verran, auto ei kuitenkaan jäänyt käymään.
Tässä vaiheessa kiitin korjaamon kavereita ja sanoin että lähden ajamaan lahden suuntaan nyt kun auto on saatu kerran käymään. Nyt olen taas kotona, ja auto kun on lämmin niin käynnistyy taas aivan normaalisti ekalla avaimesta.
Varasin ajan paikalliseen mersuhuoltoon, saavat tutkia mikä siellä mättää. Torstaina lupasivat että on aikaa. Täytyy tänään vielä ajaa tuo lämpimään talliin sisälle ja toivoa että se sieltä vielä sen kerran lähtee käymään sitten. Ei tuolla töihin viitsi ajaa ennen kuin on selvillä oikeasti mikä on vialla. Laina-auton varassa on mentävä.
Kiitokset kaikille kuitenkin neuvoista, mutta tästä eteenpäin saa AD Autokorjaamo MBA Lahdessa hoitaa vehkeen kuntoon. Itsellä kun nuo työkalut ovat rajalliset.
Itsellä oli tuota vikaa, käynnistys pidentyi kylmänä pikkuhiljaa ja sitten alkoin pyöriä vain sekunnin pari ja sammuksiin, eikä enää millään käymään.
Pa-suotimen kannen tiiviste oli jäänyt huonosti.
Tosin paljon mahdollista myös että pa-linjat valskaa ilmaa sisään.
Pa-suotimen kannen tiiviste oli jäänyt huonosti.
Tosin paljon mahdollista myös että pa-linjat valskaa ilmaa sisään.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
hyvä että lähtijuhanimi kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen.CDI203 kirjoitti: tarkistele näkyykö putkissa ilmakuplia jos näkyy eikä uusia orinkuloita saa
niin halpa naksupumppu linjaan,
Muuta tarkisteltavaa suutimien paluu puolen vuoto,
Ja se uusi railipainen säädin tarkistella jos on asentaessa orinkula leikaantunut,
Paine anturin johto koitaa irrottaa
Tänään aamulla 8 aikaan käytiin Loimaan Fixus korjaamolla, sieltä kaverit lähtivät matkaan mukaan auton luokse. Auto oli seissyt parkkipaikalla yön yli. Korjaamon kaveri starttaili autoa n.5 kertaa ja vähitellen auto alkoi käymään aina pitemmän aikaa ja lopulta myös jäi käyntiin. Kumma kyllä, eilen kun käynnisteltiin n 20 kertaa kylmänä ja 3 tunnin lämmityksen jälkeenkin suunnilleen saman verran, auto ei kuitenkaan jäänyt käymään.
Tässä vaiheessa kiitin korjaamon kavereita ja sanoin että lähden ajamaan lahden suuntaan nyt kun auto on saatu kerran käymään. Nyt olen taas kotona, ja auto kun on lämmin niin käynnistyy taas aivan normaalisti ekalla avaimesta.
Varasin ajan paikalliseen mersuhuoltoon, saavat tutkia mikä siellä mättää. Torstaina lupasivat että on aikaa. Täytyy tänään vielä ajaa tuo lämpimään talliin sisälle ja toivoa että se sieltä vielä sen kerran lähtee käymään sitten. Ei tuolla töihin viitsi ajaa ennen kuin on selvillä oikeasti mikä on vialla. Laina-auton varassa on mentävä.
Kiitokset kaikille kuitenkin neuvoista, mutta tästä eteenpäin saa AD Autokorjaamo MBA Lahdessa hoitaa vehkeen kuntoon. Itsellä kun nuo työkalut ovat rajalliset.
tuon jos olisi tiennyt että on lahdessa niin samalla olis voinnut sen tutkaila
silleä ollesa muita mersuja tutkailessa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Itsehän olen jo 2 kertaa vaihtanut tuon polttoainesuodattimen, viimeisimpänä mann-filter, ja koitin katsoa että tiiviste varmasti on hyvin.Rassi kirjoitti:Itsellä oli tuota vikaa, käynnistys pidentyi kylmänä pikkuhiljaa ja sitten alkoin pyöriä vain sekunnin pari ja sammuksiin, eikä enää millään käymään.
Pa-suotimen kannen tiiviste oli jäänyt huonosti.
Tosin paljon mahdollista myös että pa-linjat valskaa ilmaa sisään.
muoviset polttoaineputket ovat kaikki uusia, ja o-renkaat myös.
CDI203 kirjoitti:
hyvä että lähti
tuon jos olisi tiennyt että on lahdessa niin samalla olis voinnut sen tutkaila
silleä ollesa muita mersuja tutkailessa
Ai sitä on oltu lahdessa. Olisihan tuo mukava ollut jos olisit päässyt tutkailemaan. Maanantaina tosiaan puolen päivän aikoihin olin jo täällä lahden seudulla.
Tänään vietiin auto korjaamon pihaan odottamaan huomista tutkailua. Lämpimästä tallista lähti käyntiin ekalla, aivan kuin palmun alta. Toista voi olla huomenna kun pajan kaverit pakkasyön jälkeen koittavat saada meseä käyntiin.
Välipäivitystä.
Tänään korjaamon kaverit olivat tutkineet autoa, suuttimissa ei kuulemma ollut vikaa. Polttoainesuodattimen tiivisteen olivat vaihtaneet ja yhden hapertuneen polttoaineletkun olivat jostain(?) löytäneet. Jätin auton vielä sinne niin saa olla yön yli jäätymässä....ja sitten starttitestiä.
Sitä ihmettelivät että olivat joutuneet kaatamaan tankkiin 20l dieseliä lisää ennen kuin oli lähtenyt käymään suodattimen tiivisteen vaihdon jälkeen. vaikka tankissa oli kyllä mittarin mukaan yli puolet jäljellä, ja hyvinhän tuo mittari on tuntunut paikkansa pitävän.
Saapa nähdä...huomiseen...toivotaan että se oli vaan tuo hapertunut letku.
Tänään korjaamon kaverit olivat tutkineet autoa, suuttimissa ei kuulemma ollut vikaa. Polttoainesuodattimen tiivisteen olivat vaihtaneet ja yhden hapertuneen polttoaineletkun olivat jostain(?) löytäneet. Jätin auton vielä sinne niin saa olla yön yli jäätymässä....ja sitten starttitestiä.
Sitä ihmettelivät että olivat joutuneet kaatamaan tankkiin 20l dieseliä lisää ennen kuin oli lähtenyt käymään suodattimen tiivisteen vaihdon jälkeen. vaikka tankissa oli kyllä mittarin mukaan yli puolet jäljellä, ja hyvinhän tuo mittari on tuntunut paikkansa pitävän.
Saapa nähdä...huomiseen...toivotaan että se oli vaan tuo hapertunut letku.