Ensimmäinen pidempi reissu pimeällä W212 ILS valoin on nyt takana. En olisi uskonut, että Ceetä tulee ikävä matka-ajossa, mutta niin siinä vain kävi. Tai ainakin pre-facelift Ceen quad-xenoneja kaipaan:
viewtopic.php?t=39794
Eivät nuo W212 valot huonot ole, ja jos ajaa enimmäkseen valaistulla alueilla eikä paremmasta tiedä, ei niiden vuoksi kannata jättää muuten mukavaa autoa ostamatta. Mutta eri suuntiin kääntyvillä xenoneilla leikkiessään Mersu muiden mukana unohti, että myös auton edessä olisi hyvä olla valoa, että voi ajaa pimeässäkin.
Elegantein ratkaisu olisi ollut lisätä varustelistalle ILSin rinnalle toinen valinta, joka korvaisi pienemmän salmiakin sisällön vaikkapa Hella Luminator xenoneilla. Ne olisivat mahtuneet paikalleen ilman muotoiluvaatimuksia ja lopputuloksena olisi ollut paras eikä yhtä huono kuin kaikilla muillakin.
Valmista kytkentää en löytänyt Ruotsin puoleltakaan, vaikka pelkkien bi-xenonien varassa hapuilu on sielläkin merkkifoorumien puheenaiheena. Nimimerkki D-MB kysyi jo asiasta tosikomman kotimaisen foorumin puolella, mutta ratkaisua ei käsittääkseni ole vielä löytynyt:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=113777
Koska tämän auton sähköopin taluttamiseen ei omat taidot riitä, pyydän asiantuntija-apua.
Lisävalojen ei tarvitse toimia ILSin kanssa ja jos tarpeen, ILS toiminnot saa disabloida. Pienet lisäkaukovalot saa asentaa joko keskimmäisten salmiakkien tilalle tai esim. Bosch Touring tai X-Vision xenon lisävalot perinteisesti puskurin päälle asennettuna kelpaavat myös. Olisi hyvä jos rakennelma olisi mahdollista myös katsastaa sellaisenaan, mutta järkeviä puhumalla katsastettavia ideoitakin harkitaan, ellei muita löydy.
Autoni ilmoittaa haluavansa 2900 km kuluttua B3 huoltoon, joten myös sen tekemisestä samalla kerralla voidaan keskustella, kunhan DSB-huoltoloki pysyy ajan tasalla.