S124 300TD -92
Mulla pitäis olla purkuautossa tuo rele, ei tosin oo varmaa pääsenkö siihen käsiks...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tilailin eräältä foorumilaiselta 123 listoja ja samaan pakettin sain myös tähän kattoluukun releen - ja sillähän tuo lähti toimimaan.
Nyt olisi myös takaluukun lukko josta tosin ei ole varmuutta toimiiko "imumoottori"-systeemi.
Nykyisessä on itse moottori palanut ja muuten ei tietoa onko mikrokytkimet ym. ehjät, joka tapauksessa ajattelin että kahdesta saanee yhden toimivan ellei "uusi" sellaisenaan pelaa.
Madallusjouset pitäisi tulla ehkä perjantaina, lauantaina jostain vihtiä että ruuvaisi alle.
Nyt olisi myös takaluukun lukko josta tosin ei ole varmuutta toimiiko "imumoottori"-systeemi.
Nykyisessä on itse moottori palanut ja muuten ei tietoa onko mikrokytkimet ym. ehjät, joka tapauksessa ajattelin että kahdesta saanee yhden toimivan ellei "uusi" sellaisenaan pelaa.
Madallusjouset pitäisi tulla ehkä perjantaina, lauantaina jostain vihtiä että ruuvaisi alle.
Hei millaset nuo mikrokytkimet on ?dealer kirjoitti:Nyt olisi myös takaluukun lukko josta tosin ei ole varmuutta toimiiko "imumoottori"-systeemi.
Nykyisessä on itse moottori palanut ja muuten ei tietoa onko mikrokytkimet ym. ehjät
Sinisesä farkusa ei oo meiän aikana pelannu imumoottori, no nyt verhoilua purkaesa huomasin että oli liitin irti, laitoin kiinni eikä mitään ongelmaa, moottori pelasi oikein. No kävin pari minsaa pois auton luota niin autolle palatessa imumoottori huuti kuin viimeistä päivää.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Terve,
t.
Risto
Tämmöiset. Itsellä oli rikki se sisävalon sytyttävä kytkin.JiiTee_ kirjoitti:Hei millaset nuo mikrokytkimet on ?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Takaäänenvaimennin oli siinä kunnossa että sitä ei enää kannattanut korjailla, joten jätettiin se kokonaan pois ja suora putki tilalle.
Kiihdytyksessä ääni on kovempi, tasaisessa ajossa ei huomaa eroa.
Tänään oli ensimmäinen mahdollinen päivä katsastaa, joten eikun konttorille.
Kaikki oli kunnossa, ja se oli tiedossakin. Nyt on ajoaikaa 16 kuukautta...
Käyttöjarrut erittäin tasaiset, seisontajarrussa jotain 25% heittoa mutta sitäpä ei ole käytettykään vaan automaatin P:hen luotettu - todennäköisesti tasoittuisi vielä paremmaksi jos ajan kanssa vähän "laahauttaisi" ajossa. Eipä sillä merkitystä.
Iskarien lukemat edessä ja takana kaikki 3% sisällä.
Samalla muutoskatsastettiin alustasarja, edessä 33,5 cm ja takana sentin enemmän. Otteessa on myös 225/40/18" renkaat.
Kiihdytyksessä ääni on kovempi, tasaisessa ajossa ei huomaa eroa.
Tänään oli ensimmäinen mahdollinen päivä katsastaa, joten eikun konttorille.
Kaikki oli kunnossa, ja se oli tiedossakin. Nyt on ajoaikaa 16 kuukautta...
Käyttöjarrut erittäin tasaiset, seisontajarrussa jotain 25% heittoa mutta sitäpä ei ole käytettykään vaan automaatin P:hen luotettu - todennäköisesti tasoittuisi vielä paremmaksi jos ajan kanssa vähän "laahauttaisi" ajossa. Eipä sillä merkitystä.
Iskarien lukemat edessä ja takana kaikki 3% sisällä.
Samalla muutoskatsastettiin alustasarja, edessä 33,5 cm ja takana sentin enemmän. Otteessa on myös 225/40/18" renkaat.
Eilen korjailtiin noin satasen vauhdissa vaivannutta hienoista tärinää vaihtamalla kardaani, ja se auttoikin.
Valot on nyt käsittääkseni pilattu kaikki, eli takana tuplaparkit, rekkarivaloissa ledit, edessä led-parkit ja jenkkiparkit, ajovaloissa ja sumuvaloissa xenonit, kolme lisävaloa joissa laitimmaisissa xenonit ja keskimmäisessä 100w halogeeni + sivuvilkut maalattu tummiksi
Jenkkiparkit kytkettiin niin että ne palavat virta-avaimen ollessa 1- tai 2-asennossa ja kuskin tai vänkärin oven ollessa auki.
Em. valaistusvirityksiä lukuunottamatta yksi parhaista 124:sta.
Valot on nyt käsittääkseni pilattu kaikki, eli takana tuplaparkit, rekkarivaloissa ledit, edessä led-parkit ja jenkkiparkit, ajovaloissa ja sumuvaloissa xenonit, kolme lisävaloa joissa laitimmaisissa xenonit ja keskimmäisessä 100w halogeeni + sivuvilkut maalattu tummiksi
Jenkkiparkit kytkettiin niin että ne palavat virta-avaimen ollessa 1- tai 2-asennossa ja kuskin tai vänkärin oven ollessa auki.
Em. valaistusvirityksiä lukuunottamatta yksi parhaista 124:sta.
Kilometrejä on kertynyt ongelmitta. Mittarissa nyt 498000 ja moottoriöljyt+suodatin vaihtuivat.
Nordexx Stratus renkailla toisella parilla ajettu kaksi kesää ja toisella tämä kesä. Hyvät on kiinalaiset renkaat, ei kulu nopeasti, ei meteliä, ei tarvitse tasapainotella vähän väliä.
Veljesten autot meidän pihassa yhtä aikaa.
Nordexx Stratus renkailla toisella parilla ajettu kaksi kesää ja toisella tämä kesä. Hyvät on kiinalaiset renkaat, ei kulu nopeasti, ei meteliä, ei tarvitse tasapainotella vähän väliä.
Veljesten autot meidän pihassa yhtä aikaa.
Pari vuotta kohta takana, nykyään kaksipaikkaisena pakuna.
Nestettä on kadonnut pikkuhiljaa, tutkittiin viikko sitten eikä saatu paineellakaan mainittavaa vuotoa aikaan. Vähän tihkusi termarin tiivisteestä joten vaihdettiin se. Samalla meni uusi termari paikalleen vaikka entinenkin oli kyllä ehjä.
Nyt viikolla oli sitten kuitenkin tullut nesteet pihalle nopeasti, ja vesipumpun "juorureiästähän" se vuoto oli. Nyt siinä määrin että lorisemalla ulos kun kaataa uutta sisään.
Lieneekö aiemminkin vuotanut pikkuhiljaa sieltä, ei ainakaan silloin kun etsittiin vikaa sattunut vuotamaan; peililläkin kurkin niin ei näkynyt.
Vaihdettiin eilen illalla piharemonttina vesipumppu, helppohan se tuohonkin on laittaa.
Kevään myötä olisi aika katsastaa, ei ole jarruille ja nivelille mitään vielä "meillä" ollessa tehty - jokohan jotain ?
Nestettä on kadonnut pikkuhiljaa, tutkittiin viikko sitten eikä saatu paineellakaan mainittavaa vuotoa aikaan. Vähän tihkusi termarin tiivisteestä joten vaihdettiin se. Samalla meni uusi termari paikalleen vaikka entinenkin oli kyllä ehjä.
Nyt viikolla oli sitten kuitenkin tullut nesteet pihalle nopeasti, ja vesipumpun "juorureiästähän" se vuoto oli. Nyt siinä määrin että lorisemalla ulos kun kaataa uutta sisään.
Lieneekö aiemminkin vuotanut pikkuhiljaa sieltä, ei ainakaan silloin kun etsittiin vikaa sattunut vuotamaan; peililläkin kurkin niin ei näkynyt.
Vaihdettiin eilen illalla piharemonttina vesipumppu, helppohan se tuohonkin on laittaa.
Kevään myötä olisi aika katsastaa, ei ole jarruille ja nivelille mitään vielä "meillä" ollessa tehty - jokohan jotain ?
wiimax.fi
Vaihdettiin moottoriöljyt ja suodatin, mittarissa 512000.
Ilmastoinnin flektin puhaltimen vastus tuli myös uusi. Lisäksi puhaltimen releessä oli kosketushäiriötä joka poistui puhdistamalla ja CRC:llä, eli nyt flekti pelaa. Toimimattomuus havaittiin aiemmin liiallisesta lämmönnoususta kyläpyörityksessä.
Ilmastoinnin flektin puhaltimen vastus tuli myös uusi. Lisäksi puhaltimen releessä oli kosketushäiriötä joka poistui puhdistamalla ja CRC:llä, eli nyt flekti pelaa. Toimimattomuus havaittiin aiemmin liiallisesta lämmönnoususta kyläpyörityksessä.
wiimax.fi
Onpa nätti farkku
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Tämä farkku on talvisäilössä, juniori ajelee sedan 300D:llä jonka ostin syksyllä pienemmille pojille peltoautoksi ilmeni että eihän sitä nyt peltoautoksi kannata, oikein hyvää mersua vanhin poika koeajoi ja kyseli että jos hän ajaa talven OK ennen vuodenvaihdetta siirtyi hänen omistukseenkin.
Sillä tähän kirjoittelen kun tänään mielenkiinnosta soittelin mainitun sedanin entiselle omistajalle, auto oli ollut hänellä vuodesta 1996 / 170000 km ajetusta vuoteen 2015 / 715000 km:iin.
- Ei ole tehty moottorille mitään isompaa, eli ei kantta tai öljypohjaa avattu koskaan. Ei pumppuremonttia.
- Alkuperäinen vaihteisto, perä ja kytkin. Ei ylimääräisiä ääniä tai muuta virheitä.
- Alkuperäiset iskunvaimentimet.
Uudempia mersuja oli talossa, tämän oli rouvan painostuksesta vaihtanut vähän uudempaan mutta sentään pysynyt esikammiokonelinjalla.
Kuulemma pitää olla talossa yksi mersu jolla pääsee liikkumaan kun cdi-vehkeet lähtee lavetilla
Sillä tähän kirjoittelen kun tänään mielenkiinnosta soittelin mainitun sedanin entiselle omistajalle, auto oli ollut hänellä vuodesta 1996 / 170000 km ajetusta vuoteen 2015 / 715000 km:iin.
- Ei ole tehty moottorille mitään isompaa, eli ei kantta tai öljypohjaa avattu koskaan. Ei pumppuremonttia.
- Alkuperäinen vaihteisto, perä ja kytkin. Ei ylimääräisiä ääniä tai muuta virheitä.
- Alkuperäiset iskunvaimentimet.
Uudempia mersuja oli talossa, tämän oli rouvan painostuksesta vaihtanut vähän uudempaan mutta sentään pysynyt esikammiokonelinjalla.
Kuulemma pitää olla talossa yksi mersu jolla pääsee liikkumaan kun cdi-vehkeet lähtee lavetilla
Ja tänään taas, kaikki paikat OK. Neljäs katsastus meillä, nyt viime talven oli pois ajosta. Jarrut ja nivelet vielä nekin hyvässä kunnossa.dealer maaliskuussa 2015 kirjoitti:Tänään käytiin katsastuksella ja kaikki oli moitteettomassa kunnossa.Kevään myötä olisi aika katsastaa, ei ole jarruille ja nivelille mitään vielä "meillä" ollessa tehty - jokohan jotain ?
Myös tämä käytiin tänään katsastamassa. Mittarissa jotain 725000...juniori ajelee sedan 300D:llä jonka ostin syksyllä pienemmille pojille peltoautoksi ilmeni että eihän sitä nyt peltoautoksi kannata, oikein hyvää mersua vanhin poika koeajoi ja kyseli että jos hän ajaa talven ennen vuodenvaihdetta siirtyi hänen omistukseenkin.
Sillä tähän kirjoittelen kun tänään mielenkiinnosta soittelin mainitun sedanin entiselle omistajalle, auto oli ollut hänellä vuodesta 1996 / 170000 km ajetusta vuoteen 2015 / 715000 km:iin.
- Ei ole tehty moottorille mitään isompaa, eli ei kantta tai öljypohjaa avattu koskaan. Ei pumppuremonttia.
- Alkuperäinen vaihteisto, perä ja kytkin. Ei ylimääräisiä ääniä tai muuta virheitä.
- Alkuperäiset iskunvaimentimet.
Hyväksytty, maininta öljyvuodosta. Öljypohja tyypillisesti moottoriöljyssä ulkopuolelta, jos olisi pohjamuovit paikallaan olisi välttynyt huomautukselta.
Tähän tehtiin vähän remonttiakin ennen katsastusta; talvella pakkasilla takaiskari hajosi, laitettiin tilalle käytetty ehjä. Tai taisi ne molemmat tulla "uudet".
Kumpaankin takapyöräkoteloon hitsattiin noin 5cm x 5cm paikka. Pohjan hyvää kuntoa kilometreihin nähden ihmetteli katsastusmieskin tänään.
Takajousista oli katkennut palat joten käytettiin ne irti ja katkaistiin samanmittaisiksi. Perän korkeus ja jousitus edelleen hyvä.
124190 tänään pajalla, taakse camber-säätötangot, alustan tarkastus ja nelipyöräsuuntaus.
Nyt löytyi korjattavaakin; takajarrupaloista yksi oli lähes lopussa ja sen mäntä jumissa. Siispä uudet palat ja vaihtosatula.
Samalla palat myös eteen, vaikkeivät vielä lopussa olleetkaan.
Nivelistössä oikea narinanivel väljä, uusi tietysti tilalle.
Matalaa auton nosturilla nostaessa oli vähän haastetta, no sitten kun alettiin siirtämään sitä toiselle nosturille nelipyöräsuuntaukseen kuului auton liikkuessa sen alta sanoisinko varsin äänekäs "SKELÄPPÄ SKELÄPPÄ SKELÄPPÄ ..."
Pakoputki oli hieman painautunut pohjaa lähemmäs noston aikana ja sen klemmarin pää puhkaissut suojapellin josta lepare sitten otti kardaanin ristikkoon.
Nyt löytyi korjattavaakin; takajarrupaloista yksi oli lähes lopussa ja sen mäntä jumissa. Siispä uudet palat ja vaihtosatula.
Samalla palat myös eteen, vaikkeivät vielä lopussa olleetkaan.
Nivelistössä oikea narinanivel väljä, uusi tietysti tilalle.
Matalaa auton nosturilla nostaessa oli vähän haastetta, no sitten kun alettiin siirtämään sitä toiselle nosturille nelipyöräsuuntaukseen kuului auton liikkuessa sen alta sanoisinko varsin äänekäs "SKELÄPPÄ SKELÄPPÄ SKELÄPPÄ ..."
Pakoputki oli hieman painautunut pohjaa lähemmäs noston aikana ja sen klemmarin pää puhkaissut suojapellin josta lepare sitten otti kardaanin ristikkoon.
wiimax.fi
No olipa huonoa tuuria. Notta mutta erityisen hieno osaa olla tämäkin dealer:in väen auto. Hyviä yksilöitä vielä onneksi näemmä w124 farkuistakin löytyy, harvemmin näkee..
Viimeksi muokannut MercMan, 26.3.2017 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi