Katkennut pyöränpultti
Katkennut pyöränpultti
Kun kesäkumeista pari oli oudosti kulunut lähes räjähtämispisteeseen niin vaihdoin eilen talvikumit alle. No samalla paljastui mukava yllätys eli ensinnäkin eturenkaissa oli kummassakin yksi vääränlaisilla kierteillä oleva pultti ja vasemmalta takaa oli joku joskus katkaissut yhden pultin napaan... Se on katkennut jonkun millin syvyyteen. Eli miten se kannattaisi pienimmällä vaivalla ja helpoiten koittaa poistaa? Itse ajattelin jos siihen löytäisi sopivalla halkaisijalla olevan putkenpätkän joka olisi juuri niin pitkä että suojaisi kierteitä. Hitsaisi sitten sen pulttiin ja siihen sitten mutterin. Parempia ideoita?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kovin pitkä pätkä ei siellä reiän täytteenä ole, lämmöllä ja iskulla saat irti.AM kirjoitti:Poraa reikä keskelle ja lyöt siihen sopivan torxin. Pultin jämä tosin pyörii luultavasti läpi kun poraa.. Siellähän se sitten rummun sisässä ja joutuu purkamaan levyn pois
Poraa ensin pieni reikä keskelle (ohjuriksi isompaa poraa varten), sitten kerralla joku 8-9mm. Iso pora kun tökkää kiinni saattaa jo irrota kierteeltä jolloin saat levyn takaa ongittua pois. Jos ei tökkää niin lämpenee sen verran että Torxilla saat täräytettyä ulos.
Pillillä tai migillä en minä enää lähtisi lämmittämään ellei kohta halua ruveta laakerinvaihtoon.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Itteäni linkaten, tällä on pärjätty. Joskus meinaa pyöriä viilatessa sisäänpäin, terän myötäpyörimisestä johtuen. Hyvä toisaalta niin, jenka siis pyörii. Vähän sillä meisselillä kinnaa ettei pyöri, tekee uran ja ruuvaa ulos.Easy Rider kirjoitti:Teräväkärkisellä vingulla ura päähän ja meisselillä pätkä pois.
Toki jos pätkä on saatavissa helposti navan takaa pois, voi ajaa keinolla tai konstilla sen myös läpi yhtä hyvin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.