Katkennut pyöränpultti

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Katkennut pyöränpultti

Viesti Kirjoittaja Wike »

Kun kesäkumeista pari oli oudosti kulunut lähes räjähtämispisteeseen niin vaihdoin eilen talvikumit alle. No samalla paljastui mukava yllätys eli ensinnäkin eturenkaissa oli kummassakin yksi vääränlaisilla kierteillä oleva pultti ja vasemmalta takaa oli joku joskus katkaissut yhden pultin napaan... Se on katkennut jonkun millin syvyyteen. Eli miten se kannattaisi pienimmällä vaivalla ja helpoiten koittaa poistaa? Itse ajattelin jos siihen löytäisi sopivalla halkaisijalla olevan putkenpätkän joka olisi juuri niin pitkä että suojaisi kierteitä. Hitsaisi sitten sen pulttiin ja siihen sitten mutterin. Parempia ideoita?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Poraa reikä keskelle ja lyöt siihen sopivan torxin. Pultin jämä tosin pyörii luultavasti läpi kun poraa.. Siellähän se sitten rummun sisässä ja joutuu purkamaan levyn pois :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Teräväkärkisellä vingulla ura päähän ja meisselillä pätkä pois.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Se on sen verran syvällä kuitenkin ettei siihen oikein taida uraa saada, pitää tutkailla kunhan saan sen kotiin tuulilasinvaihdosta.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

AM kirjoitti:Poraa reikä keskelle ja lyöt siihen sopivan torxin. Pultin jämä tosin pyörii luultavasti läpi kun poraa.. Siellähän se sitten rummun sisässä ja joutuu purkamaan levyn pois :lol:
Kovin pitkä pätkä ei siellä reiän täytteenä ole, lämmöllä ja iskulla saat irti. :arrow:

Poraa ensin pieni reikä keskelle (ohjuriksi isompaa poraa varten), sitten kerralla joku 8-9mm. Iso pora kun tökkää kiinni saattaa jo irrota kierteeltä jolloin saat levyn takaa ongittua pois. Jos ei tökkää niin lämpenee sen verran että Torxilla saat täräytettyä ulos.

Pillillä tai migillä en minä enää lähtisi lämmittämään ellei kohta halua ruveta laakerinvaihtoon. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuskin se edes on kovassa kun mikään ei pidä kiinni. Kerran ongin katkenneita pultteja keskellä yötä parkkipaikalla :lol: Levy irti ja pihdeillä sattui just kiinni nysästä laipan takana.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Easy Rider kirjoitti:Teräväkärkisellä vingulla ura päähän ja meisselillä pätkä pois.
Itteäni linkaten, tällä on pärjätty. Joskus meinaa pyöriä viilatessa sisäänpäin, terän myötäpyörimisestä johtuen. Hyvä toisaalta niin, jenka siis pyörii. Vähän sillä meisselillä kinnaa ettei pyöri, tekee uran ja ruuvaa ulos.

Toki jos pätkä on saatavissa helposti navan takaa pois, voi ajaa keinolla tai konstilla sen myös läpi yhtä hyvin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

En ole vielä ehtiny katella tota mutta luulis ettei kauheen herkästi pyöri kun on sinne jätetty. Raportoin sitten kun ehdin sen kanssa tappelemaan.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”