B-sarjalainen kaasuversio?
B-sarjalainen kaasuversio?
Oli aika luopua vanhasta W202:sta ja nyt on seuraajan metsästys päällä. Vaihtoehtoina ovat lähinnä W203 STW vuosilta 2006-07 ja B-sarjalaiset noin 2008-2010. Uudempiin ei pätäkkä piisaa. Ruotsista Bytbilistä ja Blocketista näitä olen katsellut lähinnä siksi, että vähemmän ajettuja ja hyvin huollettuja autoja runsailla varusteilla on heillä enemmän tarjolla. Haen noin 120 000 - 180 000 km ajettua autoa.
B-sarjalaisissa näkyy ruotsalaisilla olevan myynnissä paljon NGT- eli bensa/kaasuversioita, joita saisi aika edullisesti. Mutta kun ei ole tietoa näistä, kysytään täältä vertaistukea.
Miten suuri on esim 2008-2010 NGT-mallien bensatankki ja miten pitkälle tankillinen riittää. Entä kuinka kauas se maa- ja biokaasuille tarkoitettu säiliö kuljettaa? Luin jostakin, että kaikkein uusimmissa B-sarjan kaasuvehkeissä bensiiniä ei mahtuisi kuin nimeksi eli johonkin 100-200 km:n ajoon. Ajelen enimmäkseen Etelä-Suomessa kaasuntankausverkon piirissä, joten tämä saattaisi olla vaihtoehto jos edes 300-400 km bensoilla pääse. Konehan vaihtaa automaattisesti bensalle kun kaasu loppuu.
Toinen iso kysymys on kaasutekniikan luotettavuus. Onko tämä yhtä varma systemi kuin bensa- ja dieselkoneet? Entä millaisia ovat kokemukset E-sarjalaisten vastaavista bifuel-moottoreista? Haluaisin myös tietää, miten laajalti korjaamot osaavat huoltaa/korjata näitä? Tuleeko sitä kautta isompaa rahanmenoa, vaikka itse ajaminen ja verotus olisivat edullisempia?
Vai pitäisikö suosiolla keskittyä hakemaan perinteisillä polttoaineilla käyvä B tai C?
Muutkin kommentit B-sarjalaisista ovat tervetulleita.
B-sarjalaisissa näkyy ruotsalaisilla olevan myynnissä paljon NGT- eli bensa/kaasuversioita, joita saisi aika edullisesti. Mutta kun ei ole tietoa näistä, kysytään täältä vertaistukea.
Miten suuri on esim 2008-2010 NGT-mallien bensatankki ja miten pitkälle tankillinen riittää. Entä kuinka kauas se maa- ja biokaasuille tarkoitettu säiliö kuljettaa? Luin jostakin, että kaikkein uusimmissa B-sarjan kaasuvehkeissä bensiiniä ei mahtuisi kuin nimeksi eli johonkin 100-200 km:n ajoon. Ajelen enimmäkseen Etelä-Suomessa kaasuntankausverkon piirissä, joten tämä saattaisi olla vaihtoehto jos edes 300-400 km bensoilla pääse. Konehan vaihtaa automaattisesti bensalle kun kaasu loppuu.
Toinen iso kysymys on kaasutekniikan luotettavuus. Onko tämä yhtä varma systemi kuin bensa- ja dieselkoneet? Entä millaisia ovat kokemukset E-sarjalaisten vastaavista bifuel-moottoreista? Haluaisin myös tietää, miten laajalti korjaamot osaavat huoltaa/korjata näitä? Tuleeko sitä kautta isompaa rahanmenoa, vaikka itse ajaminen ja verotus olisivat edullisempia?
Vai pitäisikö suosiolla keskittyä hakemaan perinteisillä polttoaineilla käyvä B tai C?
Muutkin kommentit B-sarjalaisista ovat tervetulleita.
ota buranaa ja
googleta vaikka seuraavaa niin ei tarvi ainakaan sanoa että ei olisi varoitettu
"m271 jakopää"
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 569&page=3
koskee bentsiini malleja
googleta vaikka seuraavaa niin ei tarvi ainakaan sanoa että ei olisi varoitettu
"m271 jakopää"
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 569&page=3
koskee bentsiini malleja
Ei tietoa ketjuista mutta monessa kaasuautossa on normaali bensatankki ja kaasut on kontissa erikseen. Auto käynnistyy aina bensalla ja vaihtuu kaasun käyttöön hetken päästä. Ei noissa pitäisi mitään ihmeellistä tekniikan puolesta olla. Mutta B-mersun toteuksesta en tiedä. Soita jollekin myyjälle, kyllä ne kertoo mielellään...
Ei sitten tullut B-sarjalaista
Pitäisiköhän tehdä paljastus. Entistä vähemmän taitaa olla asiaa tälle foorumille. Menin näet luopio ostamaan Ruotsista Volvo V70 2.4D:n vuosimallia 2007. Kinetic-varusteltu manuaalivaihteilla. Täyden huoltokirjan ja Carfaxin raporttien mukaan nähnyt Ruotsinmaan teitä kahdella omistajalla 155 500 km. Katsastettu 15.11. Tällä ajan jonkin aikaa kunnes on varaa ostaa W204 dieselfarmari. Nyt ei vielä ollut.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla