190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
NRW
Viestit: 4
Liittynyt: 29.12.2012 21:38
Paikkakunta: Helsinki

190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä

Viesti Kirjoittaja NRW »

Ruisku 190E:n tyhjäkäynti on seilannut jo vuosikausia kylmällä kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Nyt taas syksyn tullen alkanut risomaan. Selasin 10 vuoden viestit läpi mutta en löytänyt ratkaisua seilaavaan ruoskumoottoriin. Vuosien varrella on puolta, johdot ja pyörivät vaihdettu. Kylmänä kierrokset seilaa siinä 300-1000 välissä ja usein lopulta sammahtanut. About minuutin lämmittely riittää ettei enää sammu. Käytin kerran tunnetulla tähtipajallakin korjauttamassa mutta eivät löytäneet vikaa.

Mikähän tämä riivaaja oikein on?
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Näistä mitään tiedä tai osaa neuvoa mutta oli itsellä saman ikäluokan kutoskoneessa tuo ongelma tosin säällä kuin säällä.

Jos nyt oikein muistan niin yksi puolan johdoista ei ollut kovin hyvässä kunnossa ja pudotteli kaksi pyttyä välillä pelistä pois sekä harrasti tuota sammuilua ja kierrosten heijaamista. Siihenkin oli koko johtosarja jo kertaalleen vaihdettu vaikka oli vähän päälle 200tkm vasta ajettu. Tosin kutoskoneessa johtojen/piuhojen palaminen on yleinen vika

Homma ratkesi kun löysi huonon liitoksen. Kolvilla johdot uudestaan kiinni ja johan alkoi toimia. Eli tarkista vielä kaikki johdot läpi vaikka olisikin vaihdettu.

E:Äh väärinhän mä muistin, ei se nyt ihan sama vika tainnut olla, tässä nyt kuitenkin topikki jossa silloin asiaa puitiin, jos siitä jotain apua sattuisi olemaan.

viewtopic.php?t=53401
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Kahdessa autossa sama vika, epäilen molemmissa ilmamassamittarin potikkaa. Kävisi järkeen jos on kuollut kohta liukuradassa, ruisku sekoilee sen yli mennessään....?
Avatar
Teddy
Viestit: 756
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Linkkivinkki :wink:

https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... /30006.pdf

https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... ocId=11832

Pulssisuhdetta mittaavalla yleismittarilla, tai oskilloskoopilla vikakoodien lukuun
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

NRW kirjoitti:Ruisku 190E:n tyhjäkäynti on seilannut jo vuosikausia kylmällä kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Nyt taas syksyn tullen alkanut risomaan. Selasin 10 vuoden viestit läpi mutta en löytänyt ratkaisua seilaavaan ruoskumoottoriin. Vuosien varrella on puolta, johdot ja pyörivät vaihdettu. Kylmänä kierrokset seilaa siinä 300-1000 välissä ja usein lopulta sammahtanut. About minuutin lämmittely riittää ettei enää sammu. Käytin kerran tunnetulla tähtipajallakin korjauttamassa mutta eivät löytäneet vikaa.

Mikähän tämä riivaaja oikein on?
Jaahah, kai itse kattelisin seuraavat ensimmäisenä:

- lisäilmaluisti ja lisärikastus-suutin
- imusarjan lämmitysvastus
- bi-metallisen kylmäkäyrnnistystä ohjaavan kytkimen toiminta
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
NRW
Viestit: 4
Liittynyt: 29.12.2012 21:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja NRW »

Kiitos vinkeistä. Ihan maalissa ei olla vielä. Vika on siis vain kylmällä moottorilla ja kylmällä säällä. Tosin tyhjäkäynti on muutenkin vähän alhainen. PUola, tulpanjohdot , virranjakajan kansi ja pyörijä on kaikki vaihdettu ilman tulosta.

Nuo Teddyn linkit ei näytä toimivan.

Eli mitäs tuolle läpällä pitäs tehdä ? Kyseessä on siis ruiskukone.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kylmänä kone menee ymmärtääkseni "mekaanismoodissa", eli lambdakorjaus tai ilmamääräläpän potikka ei ole tykönä. Ainoastaan sähköohjattu lisäsuutin ja tyhjäkäynnin säätö pelaa silloin.? Onko perusseos metässä tai lämpöanturi rikki, jolloin pitää rikastuksen päällä liian pitkään turhanpäiten? Tyhjäkäyntisäädin kovin, kovin sontainen?

Sähkömekaanisessa ruiskussa mekaaniset osat ovat kuluvia. Suuttimet ruikkii tai ovat tukossa, määränjakaja kulunut, tyhjäkäyntisäädin jumissa, potikat ja mikrokatkaisijat död, kumiosat haprastuneet ja ilmavuotoa, etc.

Vika voi olla iso summa pikkujuttujakin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Teddy
Viestit: 756
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

NRW kirjoitti:Nuo Teddyn linkit ei näytä toimivan.
Ameriikan Mersulla taitaa olla joku remontti menossa tuolla. Mutta eipä sillä niin väliä, kun tosiaan kylmänä temppuaa. Mutta tosiaan näissäkin osaa jo tuo ruiskun sähköpuoli kertoa jotain vaivoistaan. X11 pistokkeen kolmospinniin tulee sähköaivoilta 100 Hz kanttiaaltosignaali, jonka pulssisuhteen perusteella voi päätellä jotain asiain tilasta, mutta niin kauan kuin lambda on kylmä, on pulssisuhde 50%. Jos on skoopilla varustettuja tuttavia, niin voihan sinne vilkaista kuitenkin. Omaakin saa tietysti käyttää, jos sellanen on ja jotkut yleismittaritkin hoitaa homman.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”