190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä
190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä
Ruisku 190E:n tyhjäkäynti on seilannut jo vuosikausia kylmällä kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Nyt taas syksyn tullen alkanut risomaan. Selasin 10 vuoden viestit läpi mutta en löytänyt ratkaisua seilaavaan ruoskumoottoriin. Vuosien varrella on puolta, johdot ja pyörivät vaihdettu. Kylmänä kierrokset seilaa siinä 300-1000 välissä ja usein lopulta sammahtanut. About minuutin lämmittely riittää ettei enää sammu. Käytin kerran tunnetulla tähtipajallakin korjauttamassa mutta eivät löytäneet vikaa.
Mikähän tämä riivaaja oikein on?
Mikähän tämä riivaaja oikein on?
Näistä mitään tiedä tai osaa neuvoa mutta oli itsellä saman ikäluokan kutoskoneessa tuo ongelma tosin säällä kuin säällä.
Jos nyt oikein muistan niin yksi puolan johdoista ei ollut kovin hyvässä kunnossa ja pudotteli kaksi pyttyä välillä pelistä pois sekä harrasti tuota sammuilua ja kierrosten heijaamista. Siihenkin oli koko johtosarja jo kertaalleen vaihdettu vaikka oli vähän päälle 200tkm vasta ajettu. Tosin kutoskoneessa johtojen/piuhojen palaminen on yleinen vika
Homma ratkesi kun löysi huonon liitoksen. Kolvilla johdot uudestaan kiinni ja johan alkoi toimia. Eli tarkista vielä kaikki johdot läpi vaikka olisikin vaihdettu.
E:Äh väärinhän mä muistin, ei se nyt ihan sama vika tainnut olla, tässä nyt kuitenkin topikki jossa silloin asiaa puitiin, jos siitä jotain apua sattuisi olemaan.
viewtopic.php?t=53401
Jos nyt oikein muistan niin yksi puolan johdoista ei ollut kovin hyvässä kunnossa ja pudotteli kaksi pyttyä välillä pelistä pois sekä harrasti tuota sammuilua ja kierrosten heijaamista. Siihenkin oli koko johtosarja jo kertaalleen vaihdettu vaikka oli vähän päälle 200tkm vasta ajettu. Tosin kutoskoneessa johtojen/piuhojen palaminen on yleinen vika
Homma ratkesi kun löysi huonon liitoksen. Kolvilla johdot uudestaan kiinni ja johan alkoi toimia. Eli tarkista vielä kaikki johdot läpi vaikka olisikin vaihdettu.
E:Äh väärinhän mä muistin, ei se nyt ihan sama vika tainnut olla, tässä nyt kuitenkin topikki jossa silloin asiaa puitiin, jos siitä jotain apua sattuisi olemaan.
viewtopic.php?t=53401
- Teddy
- Viestit: 756
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Linkkivinkki
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... /30006.pdf
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... ocId=11832
Pulssisuhdetta mittaavalla yleismittarilla, tai oskilloskoopilla vikakoodien lukuun
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... /30006.pdf
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... ocId=11832
Pulssisuhdetta mittaavalla yleismittarilla, tai oskilloskoopilla vikakoodien lukuun
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Re: 190E 2.0 KAT seilaava tyhjäkäynti kylmänä
Jaahah, kai itse kattelisin seuraavat ensimmäisenä:NRW kirjoitti:Ruisku 190E:n tyhjäkäynti on seilannut jo vuosikausia kylmällä kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Nyt taas syksyn tullen alkanut risomaan. Selasin 10 vuoden viestit läpi mutta en löytänyt ratkaisua seilaavaan ruoskumoottoriin. Vuosien varrella on puolta, johdot ja pyörivät vaihdettu. Kylmänä kierrokset seilaa siinä 300-1000 välissä ja usein lopulta sammahtanut. About minuutin lämmittely riittää ettei enää sammu. Käytin kerran tunnetulla tähtipajallakin korjauttamassa mutta eivät löytäneet vikaa.
Mikähän tämä riivaaja oikein on?
- lisäilmaluisti ja lisärikastus-suutin
- imusarjan lämmitysvastus
- bi-metallisen kylmäkäyrnnistystä ohjaavan kytkimen toiminta
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kiitos vinkeistä. Ihan maalissa ei olla vielä. Vika on siis vain kylmällä moottorilla ja kylmällä säällä. Tosin tyhjäkäynti on muutenkin vähän alhainen. PUola, tulpanjohdot , virranjakajan kansi ja pyörijä on kaikki vaihdettu ilman tulosta.
Nuo Teddyn linkit ei näytä toimivan.
Eli mitäs tuolle läpällä pitäs tehdä ? Kyseessä on siis ruiskukone.
Nuo Teddyn linkit ei näytä toimivan.
Eli mitäs tuolle läpällä pitäs tehdä ? Kyseessä on siis ruiskukone.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kylmänä kone menee ymmärtääkseni "mekaanismoodissa", eli lambdakorjaus tai ilmamääräläpän potikka ei ole tykönä. Ainoastaan sähköohjattu lisäsuutin ja tyhjäkäynnin säätö pelaa silloin.? Onko perusseos metässä tai lämpöanturi rikki, jolloin pitää rikastuksen päällä liian pitkään turhanpäiten? Tyhjäkäyntisäädin kovin, kovin sontainen?
Sähkömekaanisessa ruiskussa mekaaniset osat ovat kuluvia. Suuttimet ruikkii tai ovat tukossa, määränjakaja kulunut, tyhjäkäyntisäädin jumissa, potikat ja mikrokatkaisijat död, kumiosat haprastuneet ja ilmavuotoa, etc.
Vika voi olla iso summa pikkujuttujakin.
Sähkömekaanisessa ruiskussa mekaaniset osat ovat kuluvia. Suuttimet ruikkii tai ovat tukossa, määränjakaja kulunut, tyhjäkäyntisäädin jumissa, potikat ja mikrokatkaisijat död, kumiosat haprastuneet ja ilmavuotoa, etc.
Vika voi olla iso summa pikkujuttujakin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Teddy
- Viestit: 756
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Ameriikan Mersulla taitaa olla joku remontti menossa tuolla. Mutta eipä sillä niin väliä, kun tosiaan kylmänä temppuaa. Mutta tosiaan näissäkin osaa jo tuo ruiskun sähköpuoli kertoa jotain vaivoistaan. X11 pistokkeen kolmospinniin tulee sähköaivoilta 100 Hz kanttiaaltosignaali, jonka pulssisuhteen perusteella voi päätellä jotain asiain tilasta, mutta niin kauan kuin lambda on kylmä, on pulssisuhde 50%. Jos on skoopilla varustettuja tuttavia, niin voihan sinne vilkaista kuitenkin. Omaakin saa tietysti käyttää, jos sellanen on ja jotkut yleismittaritkin hoitaa homman.NRW kirjoitti:Nuo Teddyn linkit ei näytä toimivan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71