mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Korean Letukka kestotestissä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 19.4.2017 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No eikö niille oo siis syytä nauraa edelleen? Very Happy Ennemmin kuin purra hammasta, kiroilla kuin turkkilainen, kävellä viimassa bussipysäkille ja syyä naama väärinpäin makaroonia, kun koijaamo vei tilin. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 20.7.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään oli letukan konepelti pystyssä. Kyseessä oli määräaikaishuolto eli öljyn vaihto. Nyt mittariin on saatu lukemaksi reilut 107 tkm, joten viime syyskuun alusta on tullut 10 tkm lisää.

Öljyä ostin viiden litran kannun ja suodattimen hintaan 31 €. Öljystäkin jäi seuraavaan kertaan melkein kaksi litraa. Kertaakaan meillä olo aikana ei Letukkaan ole tarvinnut öljyä lisätä.

Ihmeen hyvin on auto toiminut ja ilmastointikin toimii niin hyvin, että teepaitasillaan alkaa viluttaa. Vikavaloja ei ole syttynyt ja kaikki toimii, joten kestotesti jatkuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 31.8.2017 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viime viikolla oli Letukassa oikein remonttia ja konepelti oli pitkästä aikaa pystyssä.

Osa jo iloitsee, että nyt se sitten hajosi ja loppuu tämä jonnin joutava kirjoittelu onnettomasta kotterosta.

No, ei ollut iso murhe - oikealta puolelta oli palanut H4:n lähivalon lanka. Aikaa vaihtoon taisi mennä useampi minuutti ja taas matka jatkuu.

Ensimmäinen vuosi Letukalla alkaa syyskuun alussa täyttyä ja mittariin on kelattu 13 000 km lisää. Ei ole vikavaloista ollut murhetta (kyllä niitä sentään löytyy), joten kestotesti jatkuu. Öljyä ei kone kuluta ja muutkin nesteet ovat pysyneet siellä missä pitääkin. Bensaa on toki mennyt, mutta sitäkin kohtuudella.

Lisäys:

Tänään tankattu ja yhden tankkauksen kulutus hieman vajaa 6,5 l sadalla. Shocked


Viimeinen muokkaaja, ltm pvm 01.9.2017 17:43, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8642

 LähetäLähetetty: 01.9.2017 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huolettomat 150tkm tarjosi velipojalle "korean letukka". Muisteltiin Priuksen koeajolla että eipä ole varsinaisia vikoja ollut. Varsinkaan semmosia, että autoa olisi tarvinnut kuskata hinurilla.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 25.10.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt täytyy Letukkaa taas rassata tuon edellisen H4 lampun vaihdon jälkeen. Eilen laitoin alle Hankookin nastat ja siinä tuli ravisteltua renkaita. Vasemman raidetangon uloin nivel oli välyksellinen eli pientä klappia jo tuntui! Tilasin osan (22 €), joten eiköhän tuon verran voi autoon panostaa ja heti vaihtaa. Katsastus on tulossa helmikuussa. Silloin on suurella todennäköisyydellä ulkotallissa vähän vilakampaa osaa vaihtaa.

Muuten Letukan matka on vain jatkunut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 0:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ota kärkiharpilla nivelkupin keskikohta uudessa ja vanhassa osassa merkille ja mittaa vaikka samalla harpilla siitä joku merkitty kohta raidetangosta. Uutta asentaessa samaan mittaan, niin ei jää ratti vintturaan ja välttyy aurauskulmien säädöltä, ellei muutoin ole tarve. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos! Näin tehdään.

Lisäys:

Tänään oli tyyntä ulkotallissa, joten työkalut esiin ja vaihtohommiin. Lemförderin laatikosta löytyi alkuperäinen raidetangon pää (laatikossa valmistusmaana Korea). Mauserilla piirsin raidetankoon merkkiviivan. Taisi tuo vanha olla alkuperäinen, kun olivat mutterit jo niin ruosteessa? Makitan akkukoneella hyvin lähti pallonivelen mutteri auki. Uusi pää paikalleen ja mauserilla tarkistus. Niin nätisti piirsi kärki samaa viivaa kuin vanhalla. Pieni askare ja klappi hävisi!


Viimeinen muokkaaja, ltm pvm 01.11.2017 13:09, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9686
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Me käytiin tuommosella kökköpallolla koeajolla mutta se ajelu jäi siihen.... Oli pikkusen kolho mutta varmaan ois ollut paljon varmempi kuin Pökötti? Ei siinäkään oo vielä kummempaa ollut mutta nyt leimalle vas käkkäri ja toinen takavalo prkl!
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8642

 LähetäLähetetty: 04.11.2017 9:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Veljmiehen entinen bongattu eilen uudella omistajalla. Vanhempi herrasmies näytti tyytyväisenä pakkaavan viikonlopun ruokaostoksia kyytiin. Perusvarma auto, jolla kelpaa käydä maitokaupassa kylillä Smile
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 04.11.2017 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pieneen ajoon soiva peli (ainakin toistaiseksi). Helsingissäkin toki käyty.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 06.1.2018 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitkästä aikaa on Letukkaa taas rassattu. Reilu vuosi sitten CRC:n tuotteilla paikattu pakoputken haitarielementti alkoi taas tsupsuttaa. Toissapäivänä sattui olemaan ulkotallissa kohtuullinen keli, joten haalarit päälle ja auton alle askartelemaan. Eipä tsupsuta enää.

Ajoin tuossa viime viikolla Letukalla tankillisen ja kulutus oli n 6,3 eli ei huono.

Suikkalakki kutsuu helmikuun loppuun mennessä, joten saapa nähdä jatkuuko matka?

Dealer vuosi sitten ihmetteli, kun näin pieneen kotteroon tulee noin isot levyt eteen. Kyllä Letukka edelleen tehokkaasti pysähtyy, kun vähän reilummin pedaalia polkaisee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 05.3.2018 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Letukan matka jatkuu!

Käytiin jälkitarkastuksessa näyttämässä, että aavistuksen välyksellinen etupään alapallonivel on vaihdettu, joten vuoden verran saa taas huristella menemään. Alapallo maksoi 21 € ja vaihtoon meni tuossa pihassa kirpeässä pakkasessa vajaat 45 min. Oli kerrankin helppo homma eivätkä pultitkaan olleet jumissa.

Letukalla on vuoden aikana ajettu 18200 km. Huolto- ja korjauskustannuksiin on mennyt vaatimattomat 84 € (öljynvaihto, H4 polttimo, raidetangon pää, CRC pakoputkinauha ja alapallonivel). Halpoja ovat olleet Letukan kilometrit, eivätkä vikavalot ole vilkkuneet! Bensaa on toki palanut, mutta sitäkin mielestäni kohtuudella.

Seuraava huoltotoimenpide on kesärenkaiden vaihdon yhteydessä ns "iso huolto" eli öljyt ja tulpat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit