mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Korean Letukka kestotestissä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 19.4.2017 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No eikö niille oo siis syytä nauraa edelleen? Very Happy Ennemmin kuin purra hammasta, kiroilla kuin turkkilainen, kävellä viimassa bussipysäkille ja syyä naama väärinpäin makaroonia, kun koijaamo vei tilin. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 20.7.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään oli letukan konepelti pystyssä. Kyseessä oli määräaikaishuolto eli öljyn vaihto. Nyt mittariin on saatu lukemaksi reilut 107 tkm, joten viime syyskuun alusta on tullut 10 tkm lisää.

Öljyä ostin viiden litran kannun ja suodattimen hintaan 31 €. Öljystäkin jäi seuraavaan kertaan melkein kaksi litraa. Kertaakaan meillä olo aikana ei Letukkaan ole tarvinnut öljyä lisätä.

Ihmeen hyvin on auto toiminut ja ilmastointikin toimii niin hyvin, että teepaitasillaan alkaa viluttaa. Vikavaloja ei ole syttynyt ja kaikki toimii, joten kestotesti jatkuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 31.8.2017 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viime viikolla oli Letukassa oikein remonttia ja konepelti oli pitkästä aikaa pystyssä.

Osa jo iloitsee, että nyt se sitten hajosi ja loppuu tämä jonnin joutava kirjoittelu onnettomasta kotterosta.

No, ei ollut iso murhe - oikealta puolelta oli palanut H4:n lähivalon lanka. Aikaa vaihtoon taisi mennä useampi minuutti ja taas matka jatkuu.

Ensimmäinen vuosi Letukalla alkaa syyskuun alussa täyttyä ja mittariin on kelattu 13 000 km lisää. Ei ole vikavaloista ollut murhetta (kyllä niitä sentään löytyy), joten kestotesti jatkuu. Öljyä ei kone kuluta ja muutkin nesteet ovat pysyneet siellä missä pitääkin. Bensaa on toki mennyt, mutta sitäkin kohtuudella.

Lisäys:

Tänään tankattu ja yhden tankkauksen kulutus hieman vajaa 6,5 l sadalla. Shocked


Viimeinen muokkaaja, ltm pvm 01.9.2017 17:43, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 01.9.2017 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huolettomat 150tkm tarjosi velipojalle "korean letukka". Muisteltiin Priuksen koeajolla että eipä ole varsinaisia vikoja ollut. Varsinkaan semmosia, että autoa olisi tarvinnut kuskata hinurilla.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 25.10.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt täytyy Letukkaa taas rassata tuon edellisen H4 lampun vaihdon jälkeen. Eilen laitoin alle Hankookin nastat ja siinä tuli ravisteltua renkaita. Vasemman raidetangon uloin nivel oli välyksellinen eli pientä klappia jo tuntui! Tilasin osan (22 €), joten eiköhän tuon verran voi autoon panostaa ja heti vaihtaa. Katsastus on tulossa helmikuussa. Silloin on suurella todennäköisyydellä ulkotallissa vähän vilakampaa osaa vaihtaa.

Muuten Letukan matka on vain jatkunut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 0:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ota kärkiharpilla nivelkupin keskikohta uudessa ja vanhassa osassa merkille ja mittaa vaikka samalla harpilla siitä joku merkitty kohta raidetangosta. Uutta asentaessa samaan mittaan, niin ei jää ratti vintturaan ja välttyy aurauskulmien säädöltä, ellei muutoin ole tarve. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos! Näin tehdään.

Lisäys:

Tänään oli tyyntä ulkotallissa, joten työkalut esiin ja vaihtohommiin. Lemförderin laatikosta löytyi alkuperäinen raidetangon pää (laatikossa valmistusmaana Korea). Mauserilla piirsin raidetankoon merkkiviivan. Taisi tuo vanha olla alkuperäinen, kun olivat mutterit jo niin ruosteessa? Makitan akkukoneella hyvin lähti pallonivelen mutteri auki. Uusi pää paikalleen ja mauserilla tarkistus. Niin nätisti piirsi kärki samaa viivaa kuin vanhalla. Pieni askare ja klappi hävisi!


Viimeinen muokkaaja, ltm pvm 01.11.2017 13:09, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Me käytiin tuommosella kökköpallolla koeajolla mutta se ajelu jäi siihen.... Oli pikkusen kolho mutta varmaan ois ollut paljon varmempi kuin Pökötti? Ei siinäkään oo vielä kummempaa ollut mutta nyt leimalle vas käkkäri ja toinen takavalo prkl!
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 04.11.2017 9:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Veljmiehen entinen bongattu eilen uudella omistajalla. Vanhempi herrasmies näytti tyytyväisenä pakkaavan viikonlopun ruokaostoksia kyytiin. Perusvarma auto, jolla kelpaa käydä maitokaupassa kylillä Smile
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 04.11.2017 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pieneen ajoon soiva peli (ainakin toistaiseksi). Helsingissäkin toki käyty.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 06.1.2018 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitkästä aikaa on Letukkaa taas rassattu. Reilu vuosi sitten CRC:n tuotteilla paikattu pakoputken haitarielementti alkoi taas tsupsuttaa. Toissapäivänä sattui olemaan ulkotallissa kohtuullinen keli, joten haalarit päälle ja auton alle askartelemaan. Eipä tsupsuta enää.

Ajoin tuossa viime viikolla Letukalla tankillisen ja kulutus oli n 6,3 eli ei huono.

Suikkalakki kutsuu helmikuun loppuun mennessä, joten saapa nähdä jatkuuko matka?

Dealer vuosi sitten ihmetteli, kun näin pieneen kotteroon tulee noin isot levyt eteen. Kyllä Letukka edelleen tehokkaasti pysähtyy, kun vähän reilummin pedaalia polkaisee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 05.3.2018 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Letukan matka jatkuu!

Käytiin jälkitarkastuksessa näyttämässä, että aavistuksen välyksellinen etupään alapallonivel on vaihdettu, joten vuoden verran saa taas huristella menemään. Alapallo maksoi 21 € ja vaihtoon meni tuossa pihassa kirpeässä pakkasessa vajaat 45 min. Oli kerrankin helppo homma eivätkä pultitkaan olleet jumissa.

Letukalla on vuoden aikana ajettu 18200 km. Huolto- ja korjauskustannuksiin on mennyt vaatimattomat 84 € (öljynvaihto, H4 polttimo, raidetangon pää, CRC pakoputkinauha ja alapallonivel). Halpoja ovat olleet Letukan kilometrit, eivätkä vikavalot ole vilkkuneet! Bensaa on toki palanut, mutta sitäkin mielestäni kohtuudella.

Seuraava huoltotoimenpide on kesärenkaiden vaihdon yhteydessä ns "iso huolto" eli öljyt ja tulpat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 16.8.2018 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä ole Letukasta ollut mitään informoitavaa. Pelkkää ajoa ja tankkausta. Ei ole vilkkuneet vikavalot eikä murheita ole ollut. Tällä viikolla pyörähti mittariin 127 tkm eli meillä on tullut kahdessa vuodessa 30 tkm lisää ongelmattomia kilometrejä. Syyskuu vielä Letukalla ajetaan ja lokakuun alusta laitetaan auto talvilevolle. Tallin takaa herätellään Laguna talveksi ajoon (jos vielä herää).
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 05.10.2018 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei päässyt Letukka talvilevolle, koska Rellu lähti romikseen ja myöhemmin peltikatoiksi ja rautanauloiksi yms. Päivällä näin romiksen miehiä. Rellu on jo matkalla Kuusakoskelle kuorkin kyydissä.

Tänään Letukkaa käytettiin Helsingissä oikein korjaamolla! Alusta asti on moottorin alta kuulunut pakoputkesta tsupsutusta, jonka olen kaksi kertaa paikannut pakoputkinauhalla. Malmilla R Tiittasen pakoputkikorjaamolla hitsattiin öljypohjan alle uusi haitarielementti ja koekeiltiin tiiveys; tiiviiksi tuli! Kassan kautta ja 80 € köyhempänä jatkuu taas matka. Samaan aikaan viereisellä nosturilla oli valkoinen V12 Mese. Hyvät murinat lähti, kun välillä kokeilivat tiiveyttä.

Halpaa on Letukalla ollut kyyti. Mittariin on kelattu reilussa kahdessa vuodessa 34 tkm lisää todella vähäisin murhein. Keväällä pitää ostaa uudet kesärenkaat, jos ei lähde sitä ennen samaan suuntaan kuin Rellu. Meneeköhän 200 € koko sarjaan?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
shrteam



Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 468

 LähetäLähetetty: 06.10.2018 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.mersuforum.net/foru.....p;t=193158

Tää ollu siellä!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 07.10.2018 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niinpä näyttää olleen. Nuorempi asentaja sovitteli niihin katteihin tulevia putkia, kun meidän letukkaa laitettiin. Kovin oli pienen näköinen nysä se katti. Murinat olivat kyllä hyvät.

Kun kysyin Ristolta (?) miten on töitä riittänyt, niin valitteli, että putket ovat nykyisin liian kestäviä! Ennen meni putki n kolmessa vuodessa, mutta nyt menee autot paaliin ennen kuin on tarvetta putkia uusia. Osassa on vielä putket rosteria, niin ei tule korjattavaa. Muutenkin oli hyvät jutut ja sanoisin, että samanhenkiset kuin minulla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 27.2.2019 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Letukan matka se vain jatkuu; ei vilku vikavalot eikä veny nokkaketju!

Tänään saatiin taas vuosi lisää ajoaikaa. Syyskuussa 2016 Letukka tuotiin lavetilla meidän pihaan 97 tkm ajettuna ja tänään pyörähti mittariin jo 137 tkm. Vähin korjauksin on vuosi taas mennyt. Syksyllä korjautettiin pakoputki 80 €:lla. Katsastukseen vaihdoin vasemmalle alapallon ja yhden koiranluun 40 €, joten ei voi väittää Letukan korjauksien tulleen kalliiksi. Keväthuoltoon meni 8 € öljynsuodattimeen. Öljyt löytyivätkin jo tallista.

Ei siis ole pahaa sanottavaa Letukan kestävyydestä. Pakokaasuarvotkin olivat oikein hyvät, joten ei liene rouva vedättänyt pienillä kierroksilla, vaan on antanut 1,2 l "pikkulohkon" kiertää.

Seuraavaksi olisikin isompaa kulunkia, kun pitäisi laittaa 200 € uusiin kesärenkaisiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 14.4.2019 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään Letukka sai alleen uudet Kumho Ecowing kesärenkaat kokoa 185/60/14. Ei aivan mennyt 200 €, kun sai 5 € vielä takaisin. Ihmeen miellyttäviltä nuo Kumhot tuntuvat; hyvä ajotuntuma ja meluttomuus (?), jos sitä nyt voi kehua kevätkarheilla teillä. Tasapainoon Kumhot menivät hyvin. Syksy näyttää miten renkaat kestävät kulutusta vai tuleeko Letukalle noutaja sitä ennen?

Kolme talvea alla pyörineet Hankook Winter I*Pike RS nastarenkaat ovat edelleen hyvässä kunnossa ja vaikuttaisi, että lähes kaikki nastat ovat edelleen tallella.

Mittarissa on nyt 139560 km ja matka vain jatkuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
aaltojarvi
pingviinitrokari



Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 2229
Paikkakunta: Pori

 LähetäLähetetty: 14.4.2019 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uskallan väittää että Kumho yllättää positiivisesti.
_________________
Hyundai Sonata 2.0iA -97
VW T4 2.5iA -95
Fordson Major Power -52
Kymco Super9 2T -09
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 11.6.2019 8:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on Letukka rikki, koska kulutus on pudonnut 6 litran pintaan eli vajaan litran normikulutuksesta. Rouva oikein ihmetteli, kun tankillisella pääsee pidemmälle. Tapahtuneelle muutokselle on toki syynsä.

Toukokuun alussa rouvalla oli vähän hoppu, kun piti Helsingissä käydä, joten Letukkaa oli piiskattu moottoritiellä normi köröttelyä enemmän. Tuli soitto, että nyt on jotain hajonnut, kun meni ohjaus jäykäksi!!?? Toimiiko muuten, palaako latauksen valo, onko konepellin alla mitään irtonaista ja valuuko auton alle jotain??? Kaikki oli kuulemma kunnossa, mutta joku hihnan pätkä oli pellin alla irrallaan. Matka sai jatkua, mutta ohjeena oli vähän rauhallisempi tahti paluumatkalla.

Letukassa oli siis napsahtanut poikki ilmastoinnin kompuran ja ohjaustehostajan hihna. Laturi toimi edelleen normaalisti omalla hihnallaan. Ilmastointi on toteutettu etelän malliin eli pakko-ohjautuu päälle myös kylmällä ilmalla, jos kääntää puhalluksen tuulilasille. Mikä on toki ymmärrettävää Etelä-Koreassa, mutta ei Suomen pakkasilla. Niinhän siinä sitten kävi, että kompressorin pyörintä ajan saatossa loppui totaalisesti ja hihna poikki.

Lyhyempi hihna paikoilleen kompressori ohittaen ja taas matka jatkuu. Kustannus tällä kertaa oli 7,90 €. Tein samalla vähän ennakoivaa huoltoa ja vaihdoin myös laturin hihnan eli toinen 7,90 € meni siihen. Eipä enää toimi ilmastointi, mutta ikkunaa vain raolleen, jos kuuma tulee. Aika selvä muutos tuossa kulutuksessa, kun kompura jää pois menoa vastustamasta.

Kumhon kesärenkaat ovat olleet positiivinen yllätys.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 31.8.2019 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Letukkaa on piiskattu säästelemättä koko kesä ja nyt on mittariin saatu lukemaksi 147 tkm. Kolmessa vuodessa on tullut 50 tkm lisää mittariin todella vähin ongelmin. Kestotesti jatkuu; ei pala vikavalot, ei veny nokkaketju, ei vie öljyä eikä muitakaan nesteitä ja mikä parasta, niin kulutus on asettunut n 6 litran tuntumaan rouvan raskaalla kaasujalalla ajettuna.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 28.10.2019 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään oli Letukan konepelti pystyssä ja tunkki alla, kun sattui öljynvaihto ja talvirenkaiden vaihto samalle päivälle. Kustannus suodattimesta 7,90. Lisäksi tuli tuhlattua uusiin kapseleihin 12,50, kun oli enää kolme vanhaa tallella. Kulutus on kesärenkailla pysynyt 6 litran tuntumassa. Keväällä käyttöön otetuilla Kumhon kesärenkailla tuli mittariin 10 tkm. Ovat yllättävän hyvät renkaat edullisessa hintaluokassa.

Mittarissa on nyt 149435 km ja matka vain jatkuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 21.2.2020 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään käytin Letukkaa katsastuksessa ja läpihän se meni. Vuodessa on tullut 18 tkm lisää mittariin todella vähäisin korjauksin. Kesällä piti ostaa kaksi moniurahihnaa 15,80 € hintaan, joista toinen oli ns ennakoivaa huoltoa. Nuukapihillä olisi mennyt vain 7,90 €.

Muita kuluja olivat vuoden aikana:

- uudet kesärenkaat 195 €
- öljynsuodatin 7,90 €
- pientä "tuunausta" eli uudet pölykapselit 12,50 €

Eikä ole vieläkään vilkkuneet vikavalot eli halvalla on siis päästy.

Kulutus on pysynyt rouvan raskaalla kaasujalalla ihmeen alhaisena. Kahdella tankkauksella sain lukemaksi 6,2 l sadalla.

Keväämmällä olisi sitten pidettävä konepeltiä taas pystyssä, koska alkaa olla edellisestä jakohihnan vaihdosta 60 tkm. Täytyy katsoa missä kunnossa kiristäjä ja vesipumppu ovat? Jos vaikutavat lähes uutta vastaavilta, niin taidan tyytyä nuukapihiin vaihtoehtoon eli pelkkään hihnan vaihtoon (n 20 €).

Nyt mittarissa on 154935 km ja matka tuntuu vain jatkuvan. Vielä ei siis ole tarvinnut kääntyä tutun romiksen pihaan, vaikka useasti siitä ohi on ajettu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 07.4.2020 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään oli kevään lämpimin päivä, joten Letukan konepelti pystyyn ja oikea eturengas pois eli jakohihnaa pääsin vaihtamaan. Aikaa meni n 2½ tuntia. Vanha hihna oli hyvässä kunnossa. Yhtään halkeamaa tai murtumaa ei hihnassa näkynyt. Kiristäjän rulla ja vesipumpun laakeri tuntuivat olevan hyvässä kunnossa. Uusi hihna vain paikoilleen ja parin kierroksen jälkeen merkit olivat edelleen kohdallaan. Kaikki purettu takaisin nippuun ja koeajolle; ehjäksi tuntui jäävän.



Kustannuksia tästä remontista tuli Gatesin hihnasta 26 €. Ihmeen jämäkän tuntuinen hihna (leveys 25 mm) näin pieneen koneeseen ja näin lyhyelle vaihtovälille.

Etukäteen epäilytti miten kampiakselin hihnapyörän pultti aukeaa? Makitan 450Nm akkupulttipyssyllä lyhyt "päräytys" ja irti lähti.

Kilometrejä on Letukan mittarissa nyt 157400. Jos Letukka on vielä 30 tkm jälkeen meillä ajossa, niin tarkistetaan silloin hihnan kunto. Siihen asti vain kovaa ajoa ja tarkkaillaan mahdollista jäähdytysnesteen hävikkiä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 581
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 12.9.2020 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Letukalla tuli viime viikolla neljä vuotta täyteen meidän ajossa. Mittarissa on nyt 165700 km eli neljässä vuodessa on tullut vajaat 69 tkm lisää todella vähäisin korjauksin.

Viimeisen vuoden aikana on mennyt määräaikaishuoltoihin 40 € ja jakohihnaan 26 € eli hyvin kohtuullista.

Kulutus on edelleen pysynyt noin 6 litran paikkeilla; välillä alle ja välillä vähän yli.

Uusi vuosi alkoi tänään heti remontilla eli konepelti pystyyn ja askartelemaan. Nyt oli palanut vasemmalta H4:n lähivalon lanka. Aika tarkalleen kolme vuotta sitten vaihdoin H4:n oikealle puolelle, joten eivät ne nyt kovin usein pala.

Matka siis vain jatkuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27605

 LähetäLähetetty: 12.9.2020 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kohtuullisista korjauskuluista luettuani siirryin katsomaan ensimmäistä viestiä, että josko pääsisi viisastelemaan auton arvon alenemisesta, mutta annetaanpa tällä kertaa olla happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit