mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 25.5.2018 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Varmaan yleisemmin nuo EGR:n poistot tehdään suoraan softaan (samalla kun vaihdetaan se hevosen pään kokoinen ahdin vakiomallisen tilalle) Smile

Eilen ja tänään huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja laitoin uudet nesteet.



Tuollaista tuli pihalle, ei mitenkään huolestuttavaa (musta öljytöhnä ei ole tästä, se oli ämpärissä valmiina!):



Motonetista sai joskus tuollaista ostettua:



6 litraa pakkasnestettä ja kolmisen litraa vettä upposi järjestelmään. Nimellistilavuus on ehkä 10,5 litraa, eli nähtävästi en täysin tyhjäksi tuota saanut. Lohkon tyhjennyspropun olin näkevinäni jossakin imusarjan alla - sinne ei näyttänyt olevan mitään toivoa päästä käsiksi joten päästin nesteet pihalle vain syylärin ropusta.

Ilmaaminen onnistui muuten helpohkosti, mutta sisäkenno alkoi lämpenemään vasta pikku ajolenkin jälkeen. Ajamalla olen kyllä ennenkin ilmaillut autojani, ainakin nuo Volvot tuntuvat aina vaativan pikku ajolenkin että alkaa puhaltaa sisälle lämmintä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 1:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väykky oli pari viikkoa tauolla, vesipumppu hajosi. Just äsken sain takaisin ajoon.

Vanhassa mersun osanumero:



Uusi on SKF VKPC 88843:



Mukana tuli jostakin syystä kaksi tiivistettä (ja 0 uutta pulttia...):



Vanhan pumpun vika ilmeni vikinänä ja valtavana välyksenä hihnapyörässä. Onhan tuo alkanut syödä itseään:



Uusi meni paikoilleen peltitiivisteen kanssa, sellainen oli vanhassakin:









Mersun hightech-putkenpitimet korvautuivat Bilteman hightech-nippusiteellä:



Vastoin odotuksiani polttoainevuotoja ei ilmestynyt huolimatta siitä, että murjoin melko liberaalisti noita polttoaineputkia suuntaan jos toiseenkin - alempi mokoma on suoraan tuon yhden vesipumpun pultin tiellä.

Ilmausta, ajoa, ilmausta => Kaikki toimii, lämmöt nousee ja sisälle puhaltaa lämmintä => Rock'n Roll!

Sivuhuomautus 1: Hylomar M on melkoista mönjää... Asennuksen jälkeen yhden pultinkannan alta jäi tihkuttelemaan pakkasnestettä => Ruuvasin pultin irti, laitoin siihen Hylomaria ja parin minuutin päästä ruuvasin sen takaisin. Vuoto hävisi, huolimatta liian lyhyestä kuivumisajasta ja kosteasta asennuskohteesta. Tuubi oli kaiken lisäksi ollut parisen vuotta vajaana kylmässä autotallissa, ihan omalla korkillaan suljettuna => Voi vain ihmetellä tuon tavaran toimivuutta Shocked

Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26013

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taas kerran mainiot kuvat dneproshinilta. Mukava viestiketju lukea.
Jännititn lukiessa tuleeko polttoaineputket kiinnitettyä, ja tulihan ne Cool hyvä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cool Hand Saku
Rasvanäppi



Liittynyt: 19 Maa 2006
Viestejä: 525
Paikkakunta: Kausala

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oli ihan sama jännityksen aihe.


Olisi toisaalta saatu jatkoa remontin korjuuseen, kuinka vaihdan pa-putken/t. Very Happy
_________________
Guns don't kill people - Chuck Norris did - RIP
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No jännitys säilyi sitten viimeiseen kuvaan asti Very Happy Toinen noista alkuperäisistä kiinnikkeistä on ollut rikki niin kauan kuin auto on suvussa ollut, vesipumppua vaihtaessa rapsahti se toinenkin sitten päreiksi. Tarkoitus olisi laittaa uudet ihan oikeat kiinnikkeet (ja paljon muutakin uutta osaa...) tuossa kesäloman eli heinäkuun aikana. Nuo putket kyllä menevät kerta kaikkiaan niin "mainiosti" aivan moniurahihnan vierestä, että matkan jatkuminen on tosiaan yhden nippusiteen varassa - en tosin ole pettäneeseen nippusiteeseen vielä törmännyt autoilu-urani aikana, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 28.6.2018 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuunasin ratin tällä kertaa tuon näköiseksi:



Motonetin ratin suojat eivät tuohon jättiläisruoriin sovi, joten ostinpa ko. liikkeestä sitten kaksi tuollaista nyöritettävää vinyylisuojaa ja kiedoin ne spiraaliksi - juuri ja juuri riittivät.



Alkuperäinen nahka on viittä vaille täysin puhki, joten jonkinlaisen uuden pinnan tuohon halusin. Onpahan nyt eri tavalla ruma, jos ei muuta Razz
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 02.7.2018 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Loma alkoi ja sehän tarkoittaa sitä, että kohta on taas piha täynnä puoliksi purettuja autoja Cool



Lasketaankohan tämä mersuasteikolla vielä hyväksi:







Ja etusisälokarien takaa paljastunutta:






_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 04.7.2018 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pesaisin pyöräkoteloita ja helmoja kertaalleen.





Jarrukilvet saivat teräsharjalaikkaa...





...happokylpyä...



...ja maalia päälle:



Vakaajan helat laitoin uusiksi:









Koiranluun irroitus onnistui kuvan mukaisesti raidetangonpään ulosvetäjän avustuksella. Uuden paikoilleenlaitto silikonirasvalla liukastettuna ja napakalla kuminuijan iskulla. Pointsit mersulle vakaajan helposta irroitettavuudesta ja siitä, että runkopuslat on mahdollista vaihtaa, vieläpä kohtuullisella vaivallla.

Sääennusteen perusteella taitaa tulla muutaman päivän tauko pihalla puuhasteluun. Saavatpa jarrukilvet kuivua rauhassa, ja on miulla tekemistä sadepäiviksikin Volvon parissa...

Alatukivarren puslista kysymys: Kuuluuko etummaisen runkopuslan olla sellainen pehmeä? Antaa aika paljon periksi ihan paljain käsin kokeillessa...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 07.7.2018 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sateet on vissiin peruttu, nyt näyttää taas hienoa säätä ensi viikoksi. Eilen ja tänään sain askarreltua väykyn parissa, kohta sais auton takaisin pyörilleen jos siltä tuntuis.









Mersun etupyörän laakerin vaihdosta löytyy aika eeppisiä keskusteluja... Itse menin korjausoppaan arvoilla, eli 0.01-0.02 mm välystä. Sainpahan tekosyyn ostaa uusia leluja: heittokellon magneettijalalla sekä tuon pikkuprässin Smile Paikoilleen meni SKF Brasil -tuotteet kera SKF Swedenin laakerirasvan. Vanhat laakerit olivat NTN Japan, ei niissäkään mitään vikaa kai ollut... Uudet maksoivat vain n. 22 e/kpl niin ajattelin vaihtaa nuo ennakoivasti ja kaikessa rauhassa sekä varsinkin (kirjaimellisesti) hyvän sään aikana.

Uudet rasvakupit olivat sen verran tiukat, etten kerta kaikkiaan saanut niitä lipsahtamaan paikoilleen. En jaksanut tapella niitten kanssa sen enempää, joten laitoin sitten vanhat, ruosteiset ja lommoiset kupit. Noissa SKF:n sarjoissa (VKBA 1498) näyttää olevan itse laakereiden lisäksi mukana rasvakuppi, takastefa ja säätömutterin lukitusruuvi.

Mainitsemani välys ei minun sormiini tunnu pelkkää pyörännapaa heiluttelemalla. Jarrulevyn kun pulttaa kiinni ja kokeilee siitä, niin juuri ja juuri pystyn havaitsemaan hiuksenhienon välyksen paljain käsin.



Niin, tuossa on videokin aiheesta. Näköjään Kari Ketonen on alkanut tekemään Autodocille ohjevideoita Very Happy


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 10.7.2018 0:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jarrujen herkistelyä, palikat nippuun. Vähän kotelosuoja-ainetta sinne tänne, sisälokarit paikoilleen, auto pyörilleen ja siirto sivummalle pesosen katsastusremontin tieltä.









Josko nuo helmat saisi vielä pelastettua vähäksi aikaa... Etulokarit myös... Tai jos nuo nyt edes jotenkuten kyydissä pysyisivät niin hyvä olisi Very Happy
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 10.7.2018 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Välillä takapää ilmaan... Pyörät, sisälokarit ja takapuskuri pois, painepesuria hieman ja eikun tutkimaan...











Puoli kiloa sikamassaa varmistaa vähän jo laajenemaan päässeen läpiviennin tiiveyden:



Vänkärin puolella hieman paremman näköistä:



Bosalin pönttökin on jo antautunut:


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 12.7.2018 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On hapoteltu, hitsailtu ja siivoiltu...









Maalia vielä päälle ja mitälie muita myrkkyjä sitä keksisikään.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 14.7.2018 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vielä viimeinen happo+hionta+pesu ja saa kelvata:





Maalit sain heitettyä päälle:





CRC Galvacolor sävyssä RAL 9005 on ihan tarpeeksi lähellä, ihan huomaamaton pikku paikkamaalaus tuli tuohonkin takakulmaan:



Takapönttö ja koukun runko lähtivät ulkoilemaan, joten happohoito on meneillään tuollakin:



Pari pientä reikää vaan, pikku paikkaukset ja kyllä tuolla mennään vielä yksi katsastus Twisted Evil



Etupään stance on aika hyvä nyt kun takapää on pukeilla, tuo on ehkä lähellä sitä minkä haluaisin ajoasennoksikin:


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 17.7.2018 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Melkein joka päivä tässä tullut jotakin tehtyä, kelit ovat ainakin nyt suosineet pihalla puuhastelua.



Tänään sain viimeisen Annitrol-kylvetyksen jäljet harjattua pois ja sitämyöten taas lisää tuoretta maalia väykkyyn:









Josko sitä ennen sateita saisi kasattua ajokuntoiseksi. Eipä tuolle käyttöä ole kuin loppukuusta, eli vielä ei ole kauhea kiire onneksi.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 21.7.2018 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kotelosuojamyrkkyä ruiskuttelin vähän joka paikkaan:









Varapyörä kävi tiskauksessa ja muutti takaisin yksiöönsä:





Laiskuuttani jätin vedenpoistoreiäksi koko kotelon etuosan:



Pulttasin eteen peltisen roiskeläpän:



Ja ulkopuollehan sisälokarin takaosa ylettyy myös tuon reiän päälle, toivottavasti pysyy kurat enimmäkseen ulkopuolella...

Puskurikin tuli kiinniteltyä ja takajarrut kasattua uusilla levyillä ja paloilla, ilmausnipatkin meni uusiksi:





Käsijarrukenkia romuineen en nyt tullut vaihtaneeksi, vanhat osat näyttivät ihan kelvollisilta. Uutta nestettä meni litran verran, takaa sekä edestä pumppailin ulos:



Loppukevennyksenä takapuskurin korvakot:



Vänkärin puoleinen vielä kiinni korissa, kuskin puoleinen on hanskassa Surprised Kestää se ilmankin, vähän vaan heiluu enemmän...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 23.7.2018 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väyrysen käsijarrun - vai lieneekö (erityisesti tässä tapauksessa) termi "seisontajarru" parempi - purkaminen ja kokoaminen kuvien kera:

https://www.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-Benz/29-BRAKES-Parking_Brake_Replacement/29-BRAKES-Parking_Brake_Replacement.htm

Yo. linkin ohjeistuksilla sain kasattua toimivan seisontajarrun. Tai ei se kyllä hirmutehokkaalta tuntunut mitä tuossa pihassa kokeilin, jäämme jännittämään millaiset arvot katsastuksessa löytyy.

Mekanismi takapenkin alla:



Nuo taakse lähtevät vaijerin päät irtosivat ihan itsestään mekanismista, kun purin pyörän päästä romut pois.

Pyöritin säätölevyn löysälle ja lukitsin nippusiteellä:



Pyörän päästä tavaroiden putsailua, rasvailua ja kasaamista:







Levyt jarrukliinerikylvyn kautta paikoilleen:



Vaijerin päät ja jousi paikoilleen, nippari poikki:



Meisselillä pyöränpultin reiästä kengät "tuntumalle", seisontajarrupolkimen painelua => säätömekanismi kiristyi jonkin verran (vrt. aikaisempi kuva):



Käyttöjarrun kasaaminen, vanhat liemet säiliöstä pois ja tuoretta tilalle, ilmausnipoista otin jonkin verran nestettä pihalle. Pyörät laitoin paikalleen ja pikku koeajo tuli suoritettua.





Seisontajarrun teho ei tosiaan ollut mikään maatajärisyttävä kokemus - ei se sitä ole kyllä koskaan ollutkaan. Vähän jäin pohtimaan, että tuliko säätö- yms. toimenpiteet tehtyä oikein ja oikeassa järjestyksessä...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 591
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 4:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:

Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.


Ei oo ensimmäinen tapaus, usiamman kerran kuullut neuvon että heti tilauksen jälkeen pitäisi tarkistaa se tilausvahvistus, ettei nuin ole käynyt. Jos on käynyt nii vihaista viestiä perään niin vaihtavat kuulemma heti Laughing
Jossakin oli puhetta, että tuo stark olisi joku heidän oma halppis merkki. tiedä sitten.
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 24.7.2018 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Wiqqo kirjoitti:
dneproshin kirjoitti:

Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.


Ei oo ensimmäinen tapaus, usiamman kerran kuullut neuvon että heti tilauksen jälkeen pitäisi tarkistaa se tilausvahvistus, ettei nuin ole käynyt. Jos on käynyt nii vihaista viestiä perään niin vaihtavat kuulemma heti Laughing
Jossakin oli puhetta, että tuo stark olisi joku heidän oma halppis merkki. tiedä sitten.


Joo, onhan tuosta Autodocista ollut keskustelua vaikka missä... Ite tosiaan aion jatkossa välttää mokomaa huijaripuljua, pitäköön Stark-roskansa kun kerta eivät osaa pakata mitä tilataan.

Takapään kokoamisen jälkeen olen puuhastellut oikean puoleisen helman kimpussa. Muovit saivat jo aikaisemmin häädön, nyt sain inspiraation rapsutella irtoruosteita pois. Pesua perään, myös sisäpuolelta:







Kotelosuojaa joka paikkaan, ulkopintaan sen päälle alustansuojamassaa:







Karun näköinen, mutta niin nuo minun käyttöautot ovat aina olleet Cool Muoveja en virittele takaisin tuon enempää, ensi kesänä sitten tarkastellaan miten suojaustoimeni selvisivät talvesta.

Helmakotelon sisäpuolen lähtötilanteesta ei tainnut tulla kuvaa - toinen puoli on vielä käsittelemättä, siellä on nyt tuon näköistä:



Ja se koteloiden sisäpesu onnistui aika mukavasti tuollaisella värkillä:



Kyseessä on Bilteman (=Nilfiisk-yhteensopiva) painepesuriin sopivaksi modattu Lidlin Parkside-viemärinavausletku, joka ampuu vedet taaksepäin...



...ja vetää itsensä sujuvasti esim. väykyn helmakoteloon:



Kuskin puolen helma on paremmassa kunnossa, mutta tarkoitus on ennen syksyä sekin käsitellä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 27.7.2018 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käsittelin kuskin puolen helman ja otin liikennekäyttöön. 80 km lenkin jälkeen vielä tuntuu kaikki toimivan.

Kun irroittelin muovisuojan takapyörän edestä, löytyi sieltä kumma kyllä joku jäähdytin:



Googlettelun perusteella kyseessä on polttoaineen jäähdytin, kaikkea ne saksalaiset keksiikin...



Ilman takapönttöä pystyy ajelemaan ihan hyvin, vähän murisee tavallista enemmän mutta ei tuossa vielä korvat särkyneet... Hitsaan sen kasaan kun jaksan ja käytän sitten katsastuksessa, saa nähdä mitä lisähommia sen jälkeen vielä tulee Confused

Jonkinlaista kustannusarviota tein heinäkuun remonteista:



Yhteensä noin 330 e. Työkaluhankintoja tuli myös tehtyä ja hitsauskaasuakin piti hakea lisää, mutta niitä en tuohon laskenut. Mainittakoon kuitenkin, että 6 kg hiilidioksidia maksoi 53 euroa Lappeenrannan Sammutinhuollossa.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suhteellisen karmean näköinen takapönttö nousi paikalleen:



Sattuipa hyllystä löytymään juuri sopiva 64 mm kiristinkin:



Virittelin taas pohjamuovit paikoilleen. Laatikon muovia paikkasin alumiinipellin kappaleilla ja pop-niiteillä. Pari puuttuvaa ruuvin vastakappaletta korvasin Bilteman koriruuvilajitelman tuotteilla.









Noiden kanssa joutui taas näkemään turhan paljon vaivaa, mutta ehkä sen ansiosta seuraavalla kerralla sitten pohjamuovisulkeiset sujuvat vähän helpommin.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 25.8.2018 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Kestotestiin Bilteman akku, josta sai pulittaa 149 euroa. Sujahti paikoilleen tänään, kilometrejä auton mittarissa 331743.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 27.8.2018 9:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Taas tuli lupa jatkaa vikojen esiin ajamista tieliikenteen seassa. Lapulle hintaa kertyi 55 euroa.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 19.11.2018 0:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huh, onpas minulla paljon kuvia, kestää sivun lataaminen pitkään... Enisveis, ei miulla mitään varsinaista asiaa nyt ollut, tuli vaan inspiraatio jotain kirjoitella. Väykky on ollut välillä ajossa ja välillä seisonnassa, eli ihan en varauksettomasti ole tällä(kään) kertaa mersun rattiin sopeutunut.

Kuljettajan paikka on se ongelma, Volvolla ja tällä kun vuorotellen ajelen, niin joka kerta tuo penkki vaan ärsyttää enemmän ja enemmän. Ei vaan pärjää 850:n mahtavalle kuskin sohvalle, ei sitten millään. Ja kun etäisyyden polkimiin säätää sopivaksi, jää väykyn ratti todella kauas - säätö olisi ollut joku maksullinen lisäominaisuus Evil or Very Mad

Myyntiin tekisi mieli laittaa, tosin rahallista arvoahan tällaisella ei oikein enää ole. Vaihto voisikin tulla kyseeseen... Takatuupparivolvot ovat aina olleet sydäntä lähellä, vieläköhän pitäisi sellainen laittaa, ennenkuin kieltävät ne kokonaan... Nettiauto on kyllä niin synkkä paikka, että itseltä on mennyt maku autojen myynti/ostopuuhiin ihan täysin.

Tällaista pohdintaa taas, saa nähdä tuleeko sitä joskus vielä jotain yritettyä. Eipä tämä tuossa pihassa seisoessa leipää huuda, toki ei se siinä paremmaksikaan muutu... Autothan eivät seisottamalla parane... Eivätpä tosin ajamallakaan, ainoastaan korjaamalla ja huoltamalla...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 08.12.2018 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:
Nettiauto on kyllä niin synkkä paikka, että itseltä on mennyt maku autojen myynti/ostopuuhiin ihan täysin.


Tuo se vaan on edelleen päällimmäisenä ajatuksena aina nettiautoa selaillessa... Ajellaan nykyiset romut loppuun ensin ja sitten kun on ihan pakko niin laitetaan vasta ne ostoasusteet päälle Smile

Kävin ajelemassa CrossClimate plussilla ensimmäistä kertaa talvisessa säässä, hämmästyttävän hyvinhän noilla pääsee.



Kyllä noilla keltaisen kolmion saa vilkkumaan reilummin polkaisemalla ja yhtään kovemmin jarruttaessa absit hakkaa, mutta auto vastoin odotuksia kiihtyy ja pysähtyy, jopa myötä- ja vastamäissä. "Siististi" ajelemalla tuskin huomaisin mitään eroa oikeisiin talvirenkaisiin.



Näppituntumana sanoisin, että jos kitka riittää miun Sieviläisille turvakengille, niin riittää se myös noille CrossClimate-donitseille (vetistä jäätä en ole vielä kummillakaan kokeillut). Mikään salaisuus ei ole se, että tykkään tosi kovasti väykyn ajoa avustavista järjestelmistä (ESP, ASR, BAS, ABS ja mitä näitä onkaan). Tietokone on paljon parempi kuski kuin minä, enkä koe suurena syntinä sitä, että ajelen järjestelmiä "vastaan"... Kiihdyttelen reilunpuoleisesti osoittaen ratilla halutun kulkusuunnan ja annan varsin huolettomasti elektroniikan hoitaa ajolinjassa pysymisen. ESP offilla tämä on mielestäni rasittava ohjastettava, perä muuttuu reilummalla kaasunkäytöllä todella levottomaksi ja ohjaus ei ole sellainen "itsekorjaava" kuten vaikkapa 740:ssäni, joka ilman mitään elektroniikkaa lähes taianomaisesti tuntuu oikovan omat luistonsa Shocked
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26013

 LähetäLähetetty: 08.12.2018 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämän topikin parissa viihtyy aina, kun kuvia on paljon. Hitaalla nettiyhteydellä tosin ensialkuun tuntuu että viihtyy liiankin pitkään Laughing

Jos etuapurungosta sattuu pohjapelti ruostumaan niin että joudut sitä korjaamaan niin minulla on uusi alkuperäisvaraosa joutilaana (sikäli kun varastosta löytyy Embarassed)

Lainaus:

_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 09.12.2018 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tää foorumi näyttää vähän turhan paljon viestejä per sivu, jos on kuvia runsaasti... Ja mainitun apurungon ja muutenkin etupään ruostetilannetta varmaankin tutkin kesemmällä, kiitos tarjouksesta ja palataan sitten asiaan jos tarvetta on. (Se on se ikiaikainen ongelma: talvella ei tarkene ja kesällä ei kerkee...)

Huoltomerkintä tälle päivämäärälle, mittaristossa 333180. Öljyn ja suodattimen vaihto, samalla uusittu myöskin PA-suodatin ja moottorin ilmansuodatin.



Olin jo keväällä hommannut Motonetista OE-laatuiset sudit, nyt sain sitten aikaiseksi tehdä huoltotoimenpiteitä. Kuvanottohetkellä uudet olivat jo kiinni autossa, vanhat Bossilaiset vaihtuivat uusiin samanmoisiin ja tuon Wixin tilalle meni Hengstin tuote. Öljynä Motox FullSynth 5W-40, kuten viime kerrallakin. Koko lystin hinta noin 65 euroa + pari taukojumppatuokiota itselleni. Koneen öljytilavuus on nimellisesti kai 6.5 litraa, mutta näköjään viiden litran kannulla saa öljytason puoleen väliin (kyllä, koekäytön jälkeen!). Edellisestä öljynvaihdosta vierähti puolitoista vuotta ja 6000 kilometriä... Mitähän nasevaa noista luvuista voisi lausua... Ehkä tällä kertaa jätän kommentoimatta...

Maskisuojan laitoin myöskin paikoilleen, vähentämään syylärin läpi kulkevaa ilmavirtaa (ja suolakuraa). Työlistalle laitettakoon Webaston toimintaan perehtyminen, on mokoma alkanut temppuilemaan... Kaikennäköisiä ääniä antaa mutta ei lämpöä, paitsi moottorin kun päräyttää käyntiin niin tuntuisi pelittävän? Ainakin päätellen siitä että Weban pakoputkesta työntää jatkuvasti ja runsaasti jotakin lämmintä pihalle, jos antaa auton raksutella tyhjäkäynnillä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 15.12.2018 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Twisted Evil Ja luntakin se yrittää sataa, alkaa kohta huumorintaju loppumaan tuon puskurin kanssa...

Seuraavaksi ajattelin kokeilla työkaluksi tuota:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/782601/Rautakanki-70kg-15m
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 15.12.2018 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löytyihän tuohon ohjeetkin:
https://www.youtube.com/watch?v=gvP3nVOflJA



Eli puskuri on kiinni 10 kohdasta ihan ruuvi/mutteriliitoksilla. Ja jatkossa minun väykyn puskuri tulee mitä ilmeisimmin olemaan kiinni 5 kohdasta, loput ruuvit olivat jo poikki / menivät hetki sitten päreiksi Rolling Eyes

Webastossa ei näköjään ole omaa vesipumppua tässä autossa... Joissakin väyrysissä on kaksi sähköistä lisäpumppua jäähdytysnesteelle, kuten vaikkapa tuolta voi lukea:
Mersuforum.net: W210 vm.00 Webasto

210-korisen webastosta löytyy runsaasti muitakin ketjuja:
Mersuforum.net: webasto pohisee hetken ja sammuu
Mersuforum.net: W210 Webaston kiertovesipumppu
Mersuforum.net: w210 webasto asennus
Mersuforum.net: W210 Webaston toiminta
mese.fi: webasto
mese.fi: Webaston Kytkentä 210 (kuvia)

Nyt pitäis vielä keksiä miten saan tuon oman weban pöhisemään, ehkä noita ketjuja selailemalla löytyy joku ratkaisu...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26013

 LähetäLähetetty: 15.12.2018 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ellei webasto toimi kellolaitteesta kuin hetken mutta ajon aikana pelaa ongelmitta on melko todennäköistä että kiertovesipumppu ei toimi.

Omaan väyryseen pitäisi jaksaa kaivella jostain ohjetta miten saisi kytkettyä webaston esilämmittimeksi, kun se on vain ajonaikainen lisälämmitin.
Onhan tuossa kyllä lohkolämmitin ja sisätilapistoke-lämmitin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 16.12.2018 9:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laitoin eilen illalla vielä Webaston pöhisemään ja kuuntelin tuota auton omaa kiertovesipumppua samalla... Pumpun ääni tuntui välillä muuttuvan enemmänkin naksutukseksi kuin surinaksi - piristyi kun antoi vähän "imatralaista rakkautta" (paikallinen sananlasku). Siinä sitä aikani koputtelin ja kuuntelin, pöhinä sen kuin jatkui vaan ja vesiletkutkin alkoivat lämpenemään. Jätin pöhisemään ja täyden syklin se jaksoi olla päällä eli n. tunnin verran.

Tänään heräilin tuossa n. kuuden aikaan jostakin syystä, eikä uni tullut uudestaan. Kävinpä sitten painamassa weban päälle ja kuuntelin vesipumppua taas - surisi iloisesti, joten läksin sänkyyn makoilemaan. Siinä iloista pöhinää kuunnellessa (auto on ihan tuossa makuuhuoneen seinän takana) ei uni vieläkään meinannut tulla, joten eikun nettiä selailemaan... Löysinpä sitten tuon:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/309891/579175?ajoneuvo=297

Hintakin on jopa halvempi kuin ulkomaisissa verkkoputiikeissa, jotan tilaukseenhan tuo lähti. Pöhinä jatkui taas täyden tunnin ajan eli kyllä se nyt täytyy tuosta koputtelemalla elvytetystä pumpusta tuon temppuilu johtua.

Muita havaintoja: Noita webasto-keskusteluja selatessa löytyy mm. sellainen tieto, että sisäpuhallin ohjataan päälle vasta sitten, kun ohjainlaitteen mielestä nesteen lämpötila olisi 40 astetta... Kyllä tässä sisäpuhallin alkaa pyöriä tasan samalla hetkellä, kun painan lämmittimen napista päälle... Keskivertoa tyhmempi ohjain siis. Jotain vuosimallikohtaisia eroja lienee, kuten näissä näyttää aika paljon olevan... Sitten tuo tuhkakupin vieressä oleva "off"-katkaisija on näköjään lakannut toimimasta, tai ainakaan valoa siihen ei enää syty. Olen pitänyt sitä off-asennossa, eli kieltänyt ajonaikaisen webaston automaattikäytön. Eipä sillä liene sinänsä merkitystä toimiiko tuo vai ei, koska laitan joka tapauksessa lämmittimen liekkinapista päälle viimeistään ajoon lähtiessä. Alle 10 minuutin lenkkejä tulee heiteltyä aika harvoin, eli webastolle käsittääkseni haitallisia lyhyitä syklejä ei käytännössä tule.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 6 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit