mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 25.5.2018 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Varmaan yleisemmin nuo EGR:n poistot tehdään suoraan softaan (samalla kun vaihdetaan se hevosen pään kokoinen ahdin vakiomallisen tilalle) Smile

Eilen ja tänään huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja laitoin uudet nesteet.



Tuollaista tuli pihalle, ei mitenkään huolestuttavaa (musta öljytöhnä ei ole tästä, se oli ämpärissä valmiina!):



Motonetista sai joskus tuollaista ostettua:



6 litraa pakkasnestettä ja kolmisen litraa vettä upposi järjestelmään. Nimellistilavuus on ehkä 10,5 litraa, eli nähtävästi en täysin tyhjäksi tuota saanut. Lohkon tyhjennyspropun olin näkevinäni jossakin imusarjan alla - sinne ei näyttänyt olevan mitään toivoa päästä käsiksi joten päästin nesteet pihalle vain syylärin ropusta.

Ilmaaminen onnistui muuten helpohkosti, mutta sisäkenno alkoi lämpenemään vasta pikku ajolenkin jälkeen. Ajamalla olen kyllä ennenkin ilmaillut autojani, ainakin nuo Volvot tuntuvat aina vaativan pikku ajolenkin että alkaa puhaltaa sisälle lämmintä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 1:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väykky oli pari viikkoa tauolla, vesipumppu hajosi. Just äsken sain takaisin ajoon.

Vanhassa mersun osanumero:



Uusi on SKF VKPC 88843:



Mukana tuli jostakin syystä kaksi tiivistettä (ja 0 uutta pulttia...):



Vanhan pumpun vika ilmeni vikinänä ja valtavana välyksenä hihnapyörässä. Onhan tuo alkanut syödä itseään:



Uusi meni paikoilleen peltitiivisteen kanssa, sellainen oli vanhassakin:









Mersun hightech-putkenpitimet korvautuivat Bilteman hightech-nippusiteellä:



Vastoin odotuksiani polttoainevuotoja ei ilmestynyt huolimatta siitä, että murjoin melko liberaalisti noita polttoaineputkia suuntaan jos toiseenkin - alempi mokoma on suoraan tuon yhden vesipumpun pultin tiellä.

Ilmausta, ajoa, ilmausta => Kaikki toimii, lämmöt nousee ja sisälle puhaltaa lämmintä => Rock'n Roll!

Sivuhuomautus 1: Hylomar M on melkoista mönjää... Asennuksen jälkeen yhden pultinkannan alta jäi tihkuttelemaan pakkasnestettä => Ruuvasin pultin irti, laitoin siihen Hylomaria ja parin minuutin päästä ruuvasin sen takaisin. Vuoto hävisi, huolimatta liian lyhyestä kuivumisajasta ja kosteasta asennuskohteesta. Tuubi oli kaiken lisäksi ollut parisen vuotta vajaana kylmässä autotallissa, ihan omalla korkillaan suljettuna => Voi vain ihmetellä tuon tavaran toimivuutta Shocked

Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25670

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taas kerran mainiot kuvat dneproshinilta. Mukava viestiketju lukea.
Jännititn lukiessa tuleeko polttoaineputket kiinnitettyä, ja tulihan ne Cool hyvä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Cool Hand Saku
Rasvanäppi



Liittynyt: 19 Maa 2006
Viestejä: 518
Paikkakunta: Kausala

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oli ihan sama jännityksen aihe.


Olisi toisaalta saatu jatkoa remontin korjuuseen, kuinka vaihdan pa-putken/t. Very Happy
_________________
Guns don't kill people - Chuck Norris did - RIP
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.6.2018 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No jännitys säilyi sitten viimeiseen kuvaan asti Very Happy Toinen noista alkuperäisistä kiinnikkeistä on ollut rikki niin kauan kuin auto on suvussa ollut, vesipumppua vaihtaessa rapsahti se toinenkin sitten päreiksi. Tarkoitus olisi laittaa uudet ihan oikeat kiinnikkeet (ja paljon muutakin uutta osaa...) tuossa kesäloman eli heinäkuun aikana. Nuo putket kyllä menevät kerta kaikkiaan niin "mainiosti" aivan moniurahihnan vierestä, että matkan jatkuminen on tosiaan yhden nippusiteen varassa - en tosin ole pettäneeseen nippusiteeseen vielä törmännyt autoilu-urani aikana, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 28.6.2018 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuunasin ratin tällä kertaa tuon näköiseksi:



Motonetin ratin suojat eivät tuohon jättiläisruoriin sovi, joten ostinpa ko. liikkeestä sitten kaksi tuollaista nyöritettävää vinyylisuojaa ja kiedoin ne spiraaliksi - juuri ja juuri riittivät.



Alkuperäinen nahka on viittä vaille täysin puhki, joten jonkinlaisen uuden pinnan tuohon halusin. Onpahan nyt eri tavalla ruma, jos ei muuta Razz
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 02.7.2018 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Loma alkoi ja sehän tarkoittaa sitä, että kohta on taas piha täynnä puoliksi purettuja autoja Cool



Lasketaankohan tämä mersuasteikolla vielä hyväksi:







Ja etusisälokarien takaa paljastunutta:






_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 04.7.2018 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pesaisin pyöräkoteloita ja helmoja kertaalleen.





Jarrukilvet saivat teräsharjalaikkaa...





...happokylpyä...



...ja maalia päälle:



Vakaajan helat laitoin uusiksi:









Koiranluun irroitus onnistui kuvan mukaisesti raidetangonpään ulosvetäjän avustuksella. Uuden paikoilleenlaitto silikonirasvalla liukastettuna ja napakalla kuminuijan iskulla. Pointsit mersulle vakaajan helposta irroitettavuudesta ja siitä, että runkopuslat on mahdollista vaihtaa, vieläpä kohtuullisella vaivallla.

Sääennusteen perusteella taitaa tulla muutaman päivän tauko pihalla puuhasteluun. Saavatpa jarrukilvet kuivua rauhassa, ja on miulla tekemistä sadepäiviksikin Volvon parissa...

Alatukivarren puslista kysymys: Kuuluuko etummaisen runkopuslan olla sellainen pehmeä? Antaa aika paljon periksi ihan paljain käsin kokeillessa...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 07.7.2018 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sateet on vissiin peruttu, nyt näyttää taas hienoa säätä ensi viikoksi. Eilen ja tänään sain askarreltua väykyn parissa, kohta sais auton takaisin pyörilleen jos siltä tuntuis.









Mersun etupyörän laakerin vaihdosta löytyy aika eeppisiä keskusteluja... Itse menin korjausoppaan arvoilla, eli 0.01-0.02 mm välystä. Sainpahan tekosyyn ostaa uusia leluja: heittokellon magneettijalalla sekä tuon pikkuprässin Smile Paikoilleen meni SKF Brasil -tuotteet kera SKF Swedenin laakerirasvan. Vanhat laakerit olivat NTN Japan, ei niissäkään mitään vikaa kai ollut... Uudet maksoivat vain n. 22 e/kpl niin ajattelin vaihtaa nuo ennakoivasti ja kaikessa rauhassa sekä varsinkin (kirjaimellisesti) hyvän sään aikana.

Uudet rasvakupit olivat sen verran tiukat, etten kerta kaikkiaan saanut niitä lipsahtamaan paikoilleen. En jaksanut tapella niitten kanssa sen enempää, joten laitoin sitten vanhat, ruosteiset ja lommoiset kupit. Noissa SKF:n sarjoissa (VKBA 1498) näyttää olevan itse laakereiden lisäksi mukana rasvakuppi, takastefa ja säätömutterin lukitusruuvi.

Mainitsemani välys ei minun sormiini tunnu pelkkää pyörännapaa heiluttelemalla. Jarrulevyn kun pulttaa kiinni ja kokeilee siitä, niin juuri ja juuri pystyn havaitsemaan hiuksenhienon välyksen paljain käsin.



Niin, tuossa on videokin aiheesta. Näköjään Kari Ketonen on alkanut tekemään Autodocille ohjevideoita Very Happy


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 10.7.2018 0:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jarrujen herkistelyä, palikat nippuun. Vähän kotelosuoja-ainetta sinne tänne, sisälokarit paikoilleen, auto pyörilleen ja siirto sivummalle pesosen katsastusremontin tieltä.









Josko nuo helmat saisi vielä pelastettua vähäksi aikaa... Etulokarit myös... Tai jos nuo nyt edes jotenkuten kyydissä pysyisivät niin hyvä olisi Very Happy
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 10.7.2018 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Välillä takapää ilmaan... Pyörät, sisälokarit ja takapuskuri pois, painepesuria hieman ja eikun tutkimaan...











Puoli kiloa sikamassaa varmistaa vähän jo laajenemaan päässeen läpiviennin tiiveyden:



Vänkärin puolella hieman paremman näköistä:



Bosalin pönttökin on jo antautunut:


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 12.7.2018 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On hapoteltu, hitsailtu ja siivoiltu...









Maalia vielä päälle ja mitälie muita myrkkyjä sitä keksisikään.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 14.7.2018 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vielä viimeinen happo+hionta+pesu ja saa kelvata:





Maalit sain heitettyä päälle:





CRC Galvacolor sävyssä RAL 9005 on ihan tarpeeksi lähellä, ihan huomaamaton pikku paikkamaalaus tuli tuohonkin takakulmaan:



Takapönttö ja koukun runko lähtivät ulkoilemaan, joten happohoito on meneillään tuollakin:



Pari pientä reikää vaan, pikku paikkaukset ja kyllä tuolla mennään vielä yksi katsastus Twisted Evil



Etupään stance on aika hyvä nyt kun takapää on pukeilla, tuo on ehkä lähellä sitä minkä haluaisin ajoasennoksikin:


_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 17.7.2018 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Melkein joka päivä tässä tullut jotakin tehtyä, kelit ovat ainakin nyt suosineet pihalla puuhastelua.



Tänään sain viimeisen Annitrol-kylvetyksen jäljet harjattua pois ja sitämyöten taas lisää tuoretta maalia väykkyyn:









Josko sitä ennen sateita saisi kasattua ajokuntoiseksi. Eipä tuolle käyttöä ole kuin loppukuusta, eli vielä ei ole kauhea kiire onneksi.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 181
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 21.7.2018 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kotelosuojamyrkkyä ruiskuttelin vähän joka paikkaan:









Varapyörä kävi tiskauksessa ja muutti takaisin yksiöönsä:





Laiskuuttani jätin vedenpoistoreiäksi koko kotelon etuosan:



Pulttasin eteen peltisen roiskeläpän:



Ja ulkopuollehan sisälokarin takaosa ylettyy myös tuon reiän päälle, toivottavasti pysyy kurat enimmäkseen ulkopuolella...

Puskurikin tuli kiinniteltyä ja takajarrut kasattua uusilla levyillä ja paloilla, ilmausnipatkin meni uusiksi:





Käsijarrukenkia romuineen en nyt tullut vaihtaneeksi, vanhat osat näyttivät ihan kelvollisilta. Uutta nestettä meni litran verran, takaa sekä edestä pumppailin ulos:



Loppukevennyksenä takapuskurin korvakot:



Vänkärin puoleinen vielä kiinni korissa, kuskin puoleinen on hanskassa Surprised Kestää se ilmankin, vähän vaan heiluu enemmän...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Sivu 6 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit