Karvanaama ja sec
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Niin joo.. Bosch Servicestä sain kyllä ohjeen miten soittimen saa kysymään koodia. Jos vaikka joku tätä tietoa tarvitsee:
Device is switched off
Insert new keycard
Press and hold down button 1 and 4 simultaneously
Switch on the device, then switch's to CODEinput mode
Now enter code via numeric keypad
Confirm with the "ok" key.
Device is switched off
Insert new keycard
Press and hold down button 1 and 4 simultaneously
Switch on the device, then switch's to CODEinput mode
Now enter code via numeric keypad
Confirm with the "ok" key.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Halu päästä secin rattiin kävi niin kovaksi että hain auton eilen kotiin.
Neljä päivää dieselissä liottettu tyhjäkäyntiventtiili ei juurikaan paremmaksi muuttunut. Lasipurkin pohjalle jäi pienenpieniä mustia hitusia, mutta toivottua tulosta ei saavutettu. Tyhjäkäynti lämpimänä 1000 rpm.
Seuraavaksi sitten se kuristusholkki letkuun. Tahi vetämään tilaus kiinaan.
Muuta pientä kevätkrapailua pitää myöskin vielä tehdä, muttakun tänään oli niin muka kylymäkin tuusata ulkona.
Kilvet kiinni, etupyörien vaihto keskenään pyörimissuunnan takia, radio paikalleen, rasvailua, siistimistä..ymym.
Neljä päivää dieselissä liottettu tyhjäkäyntiventtiili ei juurikaan paremmaksi muuttunut. Lasipurkin pohjalle jäi pienenpieniä mustia hitusia, mutta toivottua tulosta ei saavutettu. Tyhjäkäynti lämpimänä 1000 rpm.
Seuraavaksi sitten se kuristusholkki letkuun. Tahi vetämään tilaus kiinaan.
Muuta pientä kevätkrapailua pitää myöskin vielä tehdä, muttakun tänään oli niin muka kylymäkin tuusata ulkona.
Kilvet kiinni, etupyörien vaihto keskenään pyörimissuunnan takia, radio paikalleen, rasvailua, siistimistä..ymym.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Korkeaan tyhjäkäyntiin voi olla muitakin aiheuttajia kun tyhjäkäyntiventtiili.
En tiedä onko M103 kuinka erilainen systeemi mutta pitkään tutkittua ja testattua löytyi omasta lopulta vian syyksi huono tarvikemallin ylijänniterele.
Tekeekö tyhjäkäyntiventtiili mitään jos sille syöttää nopeasti 12v jännitettä? Pitäisi sillä napsahtaa toiseen asentoon.
En tiedä onko M103 kuinka erilainen systeemi mutta pitkään tutkittua ja testattua löytyi omasta lopulta vian syyksi huono tarvikemallin ylijänniterele.
Tekeekö tyhjäkäyntiventtiili mitään jos sille syöttää nopeasti 12v jännitettä? Pitäisi sillä napsahtaa toiseen asentoon.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jotain sain tuusailtuakin, mutta pitihän sitä ajamaankin päästä.
Lämpimänä toisinaan tyhjäkäynti kävi siedettävällä tasolla.
Tai sitten viimevuoden pensat kävi vaan huonosti.
Tankkasin myöskin, kulutukseksi muodostui 19l sadalla. Juhuu!
Toki tämä tankillinen sisältää PALJON tyhjäkäyntitestailua ja pääasiassa kyläpyöritystä. Lukemat oli odotetun isot.
Kromikaaria en ole irrottanut, sormin on kyllä tunnettavissa orkosia kromikaarien sisäpuolella. Siksihän niitä kait laitetaankin.
Syksyllä testailin TDT:n ylijännitereleellä, tosin tuon ASR - asian vuoksi.
Silloin en muutoksia tyhjäkäynnissä huomannut.
Toki vielä pieni ilmavuotokin on mahdollinen, nuo tyhjäkäyntiventtiilin letkut ei ihan tuoreilta enää tunnu. Venttiiili kyllä naksuu apujännitteellä.
Radiota pitää vielä opiskella, siitä kuuluu ainoastaan Pooki.
No eipä antennikaan noussut, joten se tässä suurin syy taitaa olla.
Lämpimänä toisinaan tyhjäkäynti kävi siedettävällä tasolla.
Tai sitten viimevuoden pensat kävi vaan huonosti.
Tankkasin myöskin, kulutukseksi muodostui 19l sadalla. Juhuu!
Toki tämä tankillinen sisältää PALJON tyhjäkäyntitestailua ja pääasiassa kyläpyöritystä. Lukemat oli odotetun isot.
Kromikaaria en ole irrottanut, sormin on kyllä tunnettavissa orkosia kromikaarien sisäpuolella. Siksihän niitä kait laitetaankin.
Syksyllä testailin TDT:n ylijännitereleellä, tosin tuon ASR - asian vuoksi.
Silloin en muutoksia tyhjäkäynnissä huomannut.
Toki vielä pieni ilmavuotokin on mahdollinen, nuo tyhjäkäyntiventtiilin letkut ei ihan tuoreilta enää tunnu. Venttiiili kyllä naksuu apujännitteellä.
Radiota pitää vielä opiskella, siitä kuuluu ainoastaan Pooki.
No eipä antennikaan noussut, joten se tässä suurin syy taitaa olla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Lisää tyhjänpäiväistä päivittelyä..
Vasen etujarru laahasi talviseisonnan jälkeen, joten sitä piti herkistellä.
Samalla vaihdoin eturenkaat keskenään, koska pyörimissuunnat oli väärinpäin. Tilapäisrattaana kokeilin porpettia, kävisihän se tuokin ellei lorttoja olisi. Taakse tietysti tarvisi leveämmän.
Mitä enemmän tulee kilometrejä, sitä paremmaksi tyhjäkäynti lämpimänä muuttuu. Testilenkiltä tullessa ehkä jotain 800.
Lisää ajoa vaan.
Vasen etujarru laahasi talviseisonnan jälkeen, joten sitä piti herkistellä.
Samalla vaihdoin eturenkaat keskenään, koska pyörimissuunnat oli väärinpäin. Tilapäisrattaana kokeilin porpettia, kävisihän se tuokin ellei lorttoja olisi. Taakse tietysti tarvisi leveämmän.
Mitä enemmän tulee kilometrejä, sitä paremmaksi tyhjäkäynti lämpimänä muuttuu. Testilenkiltä tullessa ehkä jotain 800.
Lisää ajoa vaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tämän(kin) työn joudun ulkoistamaan korjaamolle, ei ole paikkaa missä itse tuota temmeltäisin. Oletettavasti siellä tuo osattaisiin, mutta kiitos jälleen!touhottaja kirjoitti:laita tukikumi sitten oikein päintouhottaja kirjoitti:kato samalla kartaanin molemman pään keskiholkit, että ovatko ehjät
Päivystysviikon aikana ei tullut edes ajettua tällä, nyt kelinkin ollessa kohdallaan tekisi mieli. Ehkä kuitenkin pitää malttaa ettei se tukikumi repeä ennen vaihtoa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Diagnoosi osui oikeaan. Kardaanin tukikumi oli riekaleina. Kumilimpuissa oli nähtävissä pieniä halkeamia ja ne on vaihdettu myös. Jytistelyt loppui.
Kävästiin lauantaina Kalajoen kiihdyttelyissä, olisi kiva koittaa Secillä joskus.
Kävästiin lauantaina Kalajoen kiihdyttelyissä, olisi kiva koittaa Secillä joskus.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Eilen kaverin nosturilla vaihdeltiin laatikkoon öljyt + suodatin + tiiviste.
Öljyksi Mobil ATF 220.
Vanha öljy vaikutti kovin lirulta ja väriltään ruskehtavaa.
Öljypohjassa ei mitään ihmeellistä, ihan vähän liejua pohjalla.
Perään myöskin uudet öljyt, Valvoline heavy duty 80w90.
Tarkoitus oli Mobilin HD-A:ta laittaa, mutta en viitsinyt sitä 20 litran pönttöä ostaa. Olkoon nuo nyt ellei tuosta perälle vaaraa ole.
Oltiin löytävinään perästä merkinnän 2.24, lienee välitys.
Huohotin oli tukossa, mutta saatiin ilma kulkemaan aikamma ronkittua.
Pakoputkistoon uudet kannatinkumet, samalla poistin putkissa olleet entiset kromipäät. Jonkun on ollut pakko leikata Lorinserin takahuuleen kolo saadakseen nuo kromipäät näkyviin. Ja jyrsimäjäljet piiloon peltipalalla, johon pop-niitit.
Niin joo, kesän toinen tankkaus tuotti kulutukseksi 16,2 litraa sadalla.
Öljyksi Mobil ATF 220.
Vanha öljy vaikutti kovin lirulta ja väriltään ruskehtavaa.
Öljypohjassa ei mitään ihmeellistä, ihan vähän liejua pohjalla.
Perään myöskin uudet öljyt, Valvoline heavy duty 80w90.
Tarkoitus oli Mobilin HD-A:ta laittaa, mutta en viitsinyt sitä 20 litran pönttöä ostaa. Olkoon nuo nyt ellei tuosta perälle vaaraa ole.
Oltiin löytävinään perästä merkinnän 2.24, lienee välitys.
Huohotin oli tukossa, mutta saatiin ilma kulkemaan aikamma ronkittua.
Pakoputkistoon uudet kannatinkumet, samalla poistin putkissa olleet entiset kromipäät. Jonkun on ollut pakko leikata Lorinserin takahuuleen kolo saadakseen nuo kromipäät näkyviin. Ja jyrsimäjäljet piiloon peltipalalla, johon pop-niitit.
Niin joo, kesän toinen tankkaus tuotti kulutukseksi 16,2 litraa sadalla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Päivän ohjelmassa oli polttoainemittarin anturin irroitus & putsaus.
Vasen takaistuin irti, selkänoja irti ja näkyviin paljastuu muovitulppa, jonka takana on anturi. 46 mm. hylsyllä lähtee ja malliltaan samantyyppinen kuin on muissakin tämän aikakauden mersuissa.
Syy mittarin takertumiseen puoleen tankkiin on ihan selvä. Ruostetta liukutangossa.
Tankissa on todennäköisesti myös ruostetta sisällä, 14v. seisotus tekee tehtävänsä.
Ainakin käsin anturia käännellessä mittari näytti kuten pitää.
Kohta nähdään miten bensan kanssa, kunhan tankkaan seuraavan kerran.
muokkaus: kuvamateriaalia muutettu.
Vasen takaistuin irti, selkänoja irti ja näkyviin paljastuu muovitulppa, jonka takana on anturi. 46 mm. hylsyllä lähtee ja malliltaan samantyyppinen kuin on muissakin tämän aikakauden mersuissa.
Syy mittarin takertumiseen puoleen tankkiin on ihan selvä. Ruostetta liukutangossa.
Tankissa on todennäköisesti myös ruostetta sisällä, 14v. seisotus tekee tehtävänsä.
Ainakin käsin anturia käännellessä mittari näytti kuten pitää.
Kohta nähdään miten bensan kanssa, kunhan tankkaan seuraavan kerran.
muokkaus: kuvamateriaalia muutettu.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuo mitätön remontinkorjuu on täten tuomittu onnistuneeksi.
Viisari pompsahti näyttämään täyttä tankkia.
Edellisen tankillisen kulutus 14,9l/100km. Samaa tahtia jos kulutus vähenee, parin vuoden kuluttua ollaan jo alle kympin kulutuksessa..
Viisari pompsahti näyttämään täyttä tankkia.
Edellisen tankillisen kulutus 14,9l/100km. Samaa tahtia jos kulutus vähenee, parin vuoden kuluttua ollaan jo alle kympin kulutuksessa..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Pesin koivun alla lojuneen auton, jonkunlaisen vahauksenkin koitin tehdä.
Sitten iltahämärissä jotain kuvamateriaaliakin. Tässä huomaa oman taitamattomuutensa valokuvauksessa. Kakarana kävin oikein kamerakerhossakin, mutta sen syynä oli kerhossa käyvä tyttö.
Sitten iltahämärissä jotain kuvamateriaaliakin. Tässä huomaa oman taitamattomuutensa valokuvauksessa. Kakarana kävin oikein kamerakerhossakin, mutta sen syynä oli kerhossa käyvä tyttö.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Taitaa tuo siunattu pimeys jota keinovalolla lievennetään, yhdistettynä kehnoihin kuviin, parantaa maalipintaa..
No ihan kohtuullinen on maali, puskimissa on naarmuja edessä ja takana. Etuspoikka on monesta kohtaa näkyvästi halki, mutta kasassa kuitenkin.
Katsuri löysi vietereistä Lorinserin peltilätkät, iskareista en kylläkään tiedä.
No ihan kohtuullinen on maali, puskimissa on naarmuja edessä ja takana. Etuspoikka on monesta kohtaa näkyvästi halki, mutta kasassa kuitenkin.
Katsuri löysi vietereistä Lorinserin peltilätkät, iskareista en kylläkään tiedä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tämäpä on sitten katsastettukin, korjauskehotuksena pieni pensavuoto pumppujen luona takana. Vähän kosteutta ja hajua myös. Asiallinen kehotus.
Käsittääkseni päästöarvot olisi kohdallaan. Tyhjäkäynti sattui mittauksen aikana olemaan taas ylhäällä n.1000rpm. Yleensä on vähemmän.
Auton vieressä pihalla on parikin koivua ja arvata saattaa millainen määrä niitä norkkoja oli auton päällä, sisällä ja varsinkin tuuletusaukoissa tuulilasilla. Puhaltelin niitä paineilmalla ja pistin auton käyntiin. Hetkenpäästä alkoi käry haisemaan ja ihan näkyikin savua. On se lämppärin etuvastus sitten vekkuli laite keräämään palavaa materiaalia.
Kohtapuoliin joutaisi kait viemään auton talvehtimaan.
Käsittääkseni päästöarvot olisi kohdallaan. Tyhjäkäynti sattui mittauksen aikana olemaan taas ylhäällä n.1000rpm. Yleensä on vähemmän.
Auton vieressä pihalla on parikin koivua ja arvata saattaa millainen määrä niitä norkkoja oli auton päällä, sisällä ja varsinkin tuuletusaukoissa tuulilasilla. Puhaltelin niitä paineilmalla ja pistin auton käyntiin. Hetkenpäästä alkoi käry haisemaan ja ihan näkyikin savua. On se lämppärin etuvastus sitten vekkuli laite keräämään palavaa materiaalia.
Kohtapuoliin joutaisi kait viemään auton talvehtimaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuo mainittu pensatihuutus on korjattu. Vaati ainoastaan pumpun banjoliitoksen kiristämisen. Vuoti kupariprikan välistä, liitos oli selkeästi löysällä. Kaverin nosturilla käväisin ja kaveri vielä kiristikin sen ettei omat kätöset edes sotkeentuneet.
Suhuuttelin alustaan pari purkillista tervasprayta kun ei oikeaa öljyterva suihkuttelua saanut aikaiseksi. Suunnitelmista huolimatta, ehkäpä ensi kesänä sitten.
Pesu ja taas peräkärryllisen koivunlehtiä puhaltelin kaikenmaailman koloista paineilmalla. Vein värkin jo talvisäilöönkin, pensan säilöntäainetta tankkiin ja ajo kunnolla lämpimäksi.
Tällä olen ajanut 1888 km hankinnasta lähtien, tänä kesänä n.1500.
Kivahan tällä on ollut ajella, melko vähäisiksi jäi ajelut kuitenkin. No eipä tarvi tuntea syyllisyyttä ilmastoasioista (niin paljoa)
Talven aikana voisi ehkä koittaa laakeroida laturin, on pieni epäilys että laakeri ei ole ihan kosher. Remmi alkaa vinkumaan kun antaa koneelle kunnolla happea. Vaikka tuota on tullut kiristettyä useinkin.
Tai voipi olla remmipyöräkin jo kulahtanut.
Myöskin tyhjäkäyntiventtiilin letkut voisi koittaa tilata jostain, ne tuntuvat kovin löysiltä.
Saas nähdä miten käy.
Suhuuttelin alustaan pari purkillista tervasprayta kun ei oikeaa öljyterva suihkuttelua saanut aikaiseksi. Suunnitelmista huolimatta, ehkäpä ensi kesänä sitten.
Pesu ja taas peräkärryllisen koivunlehtiä puhaltelin kaikenmaailman koloista paineilmalla. Vein värkin jo talvisäilöönkin, pensan säilöntäainetta tankkiin ja ajo kunnolla lämpimäksi.
Tällä olen ajanut 1888 km hankinnasta lähtien, tänä kesänä n.1500.
Kivahan tällä on ollut ajella, melko vähäisiksi jäi ajelut kuitenkin. No eipä tarvi tuntea syyllisyyttä ilmastoasioista (niin paljoa)
Talven aikana voisi ehkä koittaa laakeroida laturin, on pieni epäilys että laakeri ei ole ihan kosher. Remmi alkaa vinkumaan kun antaa koneelle kunnolla happea. Vaikka tuota on tullut kiristettyä useinkin.
Tai voipi olla remmipyöräkin jo kulahtanut.
Myöskin tyhjäkäyntiventtiilin letkut voisi koittaa tilata jostain, ne tuntuvat kovin löysiltä.
Saas nähdä miten käy.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Menin säilytystallille tarkoituksena täräyttää auto tulille, no lähtihän se ja käytin lämpimäksi.
Siitähän se idea lähti, takaisin kotiin ja värkki liikennekäyttöön.
Kevään ensimmäinen ajolenkki sai alkaa.
On tällä sitten mukava ajaa, hiljainen hyrinä ja sivistynyttä herraskaista etenemistä. En halunnut edes radiota avata.
Tyhjäkäyntiventtiilin letkut tilasin talvella valmiiksi, ehkäpä pääsiäisen aikana voisi ne vaihtaa kunhan lämmin päivä tulee. Hihii!!
Siitähän se idea lähti, takaisin kotiin ja värkki liikennekäyttöön.
Kevään ensimmäinen ajolenkki sai alkaa.
On tällä sitten mukava ajaa, hiljainen hyrinä ja sivistynyttä herraskaista etenemistä. En halunnut edes radiota avata.
Tyhjäkäyntiventtiilin letkut tilasin talvella valmiiksi, ehkäpä pääsiäisen aikana voisi ne vaihtaa kunhan lämmin päivä tulee. Hihii!!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tulipa se lämmin päivä sitten. Tyhjäkäyntiventtiilin letku vaihdettu uuteen, vaan eipä se juuri vaikuttanut. Seuraavaksi saa sorvari etsiä sen kuristajan rautatangon sisältä.
Sähköantennin sain toimimaan talvella hankkimani käytetyn antennin avulla.
Otin siitä ohjausboksin alkuperäiseen, tarkoituksena tosin oli vaihtaa koko vekotin toiseen, mutta yläosa oli hieman erilainen joten päädyin tuohon helppoon ratkaisuun. Kiitos AK47!
Pärräävän takakailottimen vaihdoin hyllyssä lojuneeseen Pioneerin tuotteeseen. Toiselle puolen ehkä voisi vaihtaa myös, joskaan siinä ei kummempaa vikaa ole. Jospa nyt olutta tauluun, että tämä hyvä olo häviäisi.
Sähköantennin sain toimimaan talvella hankkimani käytetyn antennin avulla.
Otin siitä ohjausboksin alkuperäiseen, tarkoituksena tosin oli vaihtaa koko vekotin toiseen, mutta yläosa oli hieman erilainen joten päädyin tuohon helppoon ratkaisuun. Kiitos AK47!
Pärräävän takakailottimen vaihdoin hyllyssä lojuneeseen Pioneerin tuotteeseen. Toiselle puolen ehkä voisi vaihtaa myös, joskaan siinä ei kummempaa vikaa ole. Jospa nyt olutta tauluun, että tämä hyvä olo häviäisi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Muistelin saaneeni Elisalta (matkapuhelinoeraattori) lahjaksi Mp3 soittimen kaaauuuuan sitten, löysinkin melko vähällä tonkimisella.
Toisesta kätköpaikasta löytyi rca liittimillä varustettu johtopaketti, jonka toisessa päässä 3,5mm plugi.
Ja kappasvaan, löytyi CD vaihtajalle korvaava tuote! Hah!
Tämä mainittu soitin omaa vain kovin rajallisen muistin, mutta toistaiseksi kelpaa. Kätköistä löytyi muutama C-kasettikin, ettei tarvi cruisaillessa sortua kuuntelemaan maailmanpolitiikan arkipäivää - lähetystä.
Tikkuun oli ladattuna valmiiksi Rautiainen & Niskalaukaus.
Toisesta kätköpaikasta löytyi rca liittimillä varustettu johtopaketti, jonka toisessa päässä 3,5mm plugi.
Ja kappasvaan, löytyi CD vaihtajalle korvaava tuote! Hah!
Tämä mainittu soitin omaa vain kovin rajallisen muistin, mutta toistaiseksi kelpaa. Kätköistä löytyi muutama C-kasettikin, ettei tarvi cruisaillessa sortua kuuntelemaan maailmanpolitiikan arkipäivää - lähetystä.
Tikkuun oli ladattuna valmiiksi Rautiainen & Niskalaukaus.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Sorvausguru löysi rautatangon sisältä pimpulan (7mm.reikä), jonka laitoin tyhjäkäyntiventtiilin reikään. Nyt näyttäisi tyhjäkäynti pysyvän 750-800 kohdilla lämpimänä.
Kylmänä vaan useimmiten joutuu starttaamaan 2 kertaa, tästähän toki oli etukäteen varoitettukin.
Jo ennen tuon pimpulan laittoa huomasin puolilämpimänä pienen nypytyksen tasakaasulla ajaessa. Joka kyllä häviää koneen lämmettyä lähemmäs 80 astetta. Eli nypytys tule josain 60 asteen kohdilla.
Kylmänä vaan useimmiten joutuu starttaamaan 2 kertaa, tästähän toki oli etukäteen varoitettukin.
Jo ennen tuon pimpulan laittoa huomasin puolilämpimänä pienen nypytyksen tasakaasulla ajaessa. Joka kyllä häviää koneen lämmettyä lähemmäs 80 astetta. Eli nypytys tule josain 60 asteen kohdilla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Pöhkö vanha jäärä kun olen, tilasin ebaysta käytetyn cd-vaihtajan.
Levykasetti ei tietenkään tullut ulos, jurrasi vaan ja nyki hieman.
No raastoin kuoret auki, aikani tutkittuani huomasin pienen nivelosan olevan erilailla toisella puolella. Näpsäytin se paikalleen ja nythän se toimii Haha!
Kuljetuksessa oli varmaan saanut kolhun.
Vehkeessä on nyt toimiva radio, kasettisoitin, cd-vaihtaja, sekä sokerina pohjalla nykyaikainen GSM-puhelin. Ja kaikki samassa paketissa. Ostin oikein prepaid - liittymänkin testausta varten. Enhän minä sitä tarvitse, muttakun mää halusin..
Emäntä lähetti autoon tekstarinkin, mutta en vielä osannut sitä lukea.
Levykasetti ei tietenkään tullut ulos, jurrasi vaan ja nyki hieman.
No raastoin kuoret auki, aikani tutkittuani huomasin pienen nivelosan olevan erilailla toisella puolella. Näpsäytin se paikalleen ja nythän se toimii Haha!
Kuljetuksessa oli varmaan saanut kolhun.
Vehkeessä on nyt toimiva radio, kasettisoitin, cd-vaihtaja, sekä sokerina pohjalla nykyaikainen GSM-puhelin. Ja kaikki samassa paketissa. Ostin oikein prepaid - liittymänkin testausta varten. Enhän minä sitä tarvitse, muttakun mää halusin..
Emäntä lähetti autoon tekstarinkin, mutta en vielä osannut sitä lukea.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan