mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Karvanaama ja sec
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 08.3.2018 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minäpoika se ostin toisenkin.. Laughing

edit: Siis rarion, ei sentään toista secciä.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 13.3.2018 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin joo.. Bosch Servicestä sain kyllä ohjeen miten soittimen saa kysymään koodia. Jos vaikka joku tätä tietoa tarvitsee:

Device is switched off
Insert new keycard
Press and hold down button 1 and 4 simultaneously
Switch on the device, then switch's to CODEinput mode
Now enter code via numeric keypad
Confirm with the "ok" key.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 17.4.2018 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Halu päästä secin rattiin kävi niin kovaksi että hain auton eilen kotiin.

Neljä päivää dieselissä liottettu tyhjäkäyntiventtiili ei juurikaan paremmaksi muuttunut. Lasipurkin pohjalle jäi pienenpieniä mustia hitusia, mutta toivottua tulosta ei saavutettu. Tyhjäkäynti lämpimänä 1000 rpm.
Seuraavaksi sitten se kuristusholkki letkuun. Tahi vetämään tilaus kiinaan.



Muuta pientä kevätkrapailua pitää myöskin vielä tehdä, muttakun tänään oli niin muka kylymäkin tuusata ulkona.
Kilvet kiinni, etupyörien vaihto keskenään pyörimissuunnan takia, radio paikalleen, rasvailua, siistimistä..ymym.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 631
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 17.4.2018 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On kyllä siistit nuo vanteet ja muukin auto Exclamation Kunnon pesu&vahaus ja kovaa ajoa Very Happy Ootko kurkannu kromikaarien alle?
_________________
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samuli H
Turbopöljä



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1278
Paikkakunta: Jyväskylä

 LähetäLähetetty: 18.4.2018 9:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Korkeaan tyhjäkäyntiin voi olla muitakin aiheuttajia kun tyhjäkäyntiventtiili.
En tiedä onko M103 kuinka erilainen systeemi mutta pitkään tutkittua ja testattua löytyi omasta lopulta vian syyksi huono tarvikemallin ylijänniterele.

Tekeekö tyhjäkäyntiventtiili mitään jos sille syöttää nopeasti 12v jännitettä? Pitäisi sillä napsahtaa toiseen asentoon.
_________________
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 18.4.2018 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jotain sain tuusailtuakin, mutta pitihän sitä ajamaankin päästä.
Lämpimänä toisinaan tyhjäkäynti kävi siedettävällä tasolla.
Tai sitten viimevuoden pensat kävi vaan huonosti.

Tankkasin myöskin, kulutukseksi muodostui 19l sadalla. Juhuu!
Toki tämä tankillinen sisältää PALJON tyhjäkäyntitestailua ja pääasiassa kyläpyöritystä. Lukemat oli odotetun isot.

Kromikaaria en ole irrottanut, sormin on kyllä tunnettavissa orkosia kromikaarien sisäpuolella. Siksihän niitä kait laitetaankin.

Syksyllä testailin TDT:n ylijännitereleellä, tosin tuon ASR - asian vuoksi.
Silloin en muutoksia tyhjäkäynnissä huomannut.
Toki vielä pieni ilmavuotokin on mahdollinen, nuo tyhjäkäyntiventtiilin letkut ei ihan tuoreilta enää tunnu. Venttiiili kyllä naksuu apujännitteellä.

Radiota pitää vielä opiskella, siitä kuuluu ainoastaan Pooki.
No eipä antennikaan noussut, joten se tässä suurin syy taitaa olla.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 20.4.2018 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisää tyhjänpäiväistä päivittelyä..

Vasen etujarru laahasi talviseisonnan jälkeen, joten sitä piti herkistellä.
Samalla vaihdoin eturenkaat keskenään, koska pyörimissuunnat oli väärinpäin. Tilapäisrattaana kokeilin porpettia, kävisihän se tuokin ellei lorttoja olisi. Taakse tietysti tarvisi leveämmän.



Mitä enemmän tulee kilometrejä, sitä paremmaksi tyhjäkäynti lämpimänä muuttuu. Testilenkiltä tullessa ehkä jotain 800.
Lisää ajoa vaan.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 05.5.2018 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiihdytyksessä tuntuva jytyyttely tuntuu senverran ikävältä, että jotain tarttee tehdä. Tilasin autonvaraosat/autodocilta kartaanin tukikumin ja laakerin (Meyle), sekä rättinivelet 2 kpl (Febi).
Saas nähdä auttaako.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 05.5.2018 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kato samalla kartaanin molemman pään keskiholkit, että ovatko ehjät Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 05.5.2018 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
kato samalla kartaanin molemman pään keskiholkit, että ovatko ehjät Rolling Eyes

laita tukikumi sitten oikein päin Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 07.5.2018 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
kato samalla kartaanin molemman pään keskiholkit, että ovatko ehjät Rolling Eyes

laita tukikumi sitten oikein päin Wink


Tämän(kin) työn joudun ulkoistamaan korjaamolle, ei ole paikkaa missä itse tuota temmeltäisin. Oletettavasti siellä tuo osattaisiin, mutta kiitos jälleen!

Päivystysviikon aikana ei tullut edes ajettua tällä, nyt kelinkin ollessa kohdallaan tekisi mieli. Ehkä kuitenkin pitää malttaa ettei se tukikumi repeä ennen vaihtoa.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 27.5.2018 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Diagnoosi osui oikeaan. Kardaanin tukikumi oli riekaleina. Kumilimpuissa oli nähtävissä pieniä halkeamia ja ne on vaihdettu myös. Jytistelyt loppui.

Kävästiin lauantaina Kalajoen kiihdyttelyissä, olisi kiva koittaa Secillä joskus.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 31.5.2018 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilen kaverin nosturilla vaihdeltiin laatikkoon öljyt + suodatin + tiiviste.
Öljyksi Mobil ATF 220.
Vanha öljy vaikutti kovin lirulta ja väriltään ruskehtavaa.
Öljypohjassa ei mitään ihmeellistä, ihan vähän liejua pohjalla.

Perään myöskin uudet öljyt, Valvoline heavy duty 80w90.
Tarkoitus oli Mobilin HD-A:ta laittaa, mutta en viitsinyt sitä 20 litran pönttöä ostaa. Olkoon nuo nyt ellei tuosta perälle vaaraa ole.
Oltiin löytävinään perästä merkinnän 2.24, lienee välitys.
Huohotin oli tukossa, mutta saatiin ilma kulkemaan aikamma ronkittua.

Pakoputkistoon uudet kannatinkumet, samalla poistin putkissa olleet entiset kromipäät. Jonkun on ollut pakko leikata Lorinserin takahuuleen kolo saadakseen nuo kromipäät näkyviin. Ja jyrsimäjäljet piiloon peltipalalla, johon pop-niitit. toks

Niin joo, kesän toinen tankkaus tuotti kulutukseksi 16,2 litraa sadalla.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 31.5.2018 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

sulla on siinä aavikko perä, mullakin olis hyllyssä sellanen, ässässä on 2.47 se perän ilmaputki ei oiken huljakkaasti läpäsekkään ilimaa koska siellä on huopa suodatin Wink
oliko kartaanin ja vetareitten stefat kuivat Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 01.6.2018 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaa suodattimestapa en tiennytkään, no ainakin jonkunlainen ilmanliike saatiin aikaseksi.
Oikean puolen vetarilla oli kosteutta, jota arveltiin huohottimen tukoksen ainakin lisänneen.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 30.6.2018 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päivän ohjelmassa oli polttoainemittarin anturin irroitus & putsaus.

Vasen takaistuin irti, selkänoja irti ja näkyviin paljastuu muovitulppa, jonka takana on anturi. 46 mm. hylsyllä lähtee ja malliltaan samantyyppinen kuin on muissakin tämän aikakauden mersuissa.
Syy mittarin takertumiseen puoleen tankkiin on ihan selvä. Ruostetta liukutangossa.

Tankissa on todennäköisesti myös ruostetta sisällä, 14v. seisotus tekee tehtävänsä.











Ainakin käsin anturia käännellessä mittari näytti kuten pitää.
Kohta nähdään miten bensan kanssa, kunhan tankkaan seuraavan kerran.

muokkaus: kuvamateriaalia muutettu.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 30.6.2018 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

meinasin kysyä että onko molemmat langat ehjät, mutta onhan ne kun katoin tarkemmin Embarassed
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 08.7.2018 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo mitätön remontinkorjuu on täten tuomittu onnistuneeksi.
Viisari pompsahti näyttämään täyttä tankkia.

Edellisen tankillisen kulutus 14,9l/100km. Samaa tahtia jos kulutus vähenee, parin vuoden kuluttua ollaan jo alle kympin kulutuksessa..
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 01.9.2018 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pesin koivun alla lojuneen auton, jonkunlaisen vahauksenkin koitin tehdä.
Sitten iltahämärissä jotain kuvamateriaaliakin. Tässä huomaa oman taitamattomuutensa valokuvauksessa. Kakarana kävin oikein kamerakerhossakin, mutta sen syynä oli kerhossa käyvä tyttö.






_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 01.9.2018 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kommee vaunu kuski
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 631
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 03.9.2018 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvässä maalissa näyttäs olevan ja vanteet istuu ku isi äiteen sisään Exclamation

Kromikaaretkaan ei näytä ihan niin tökeröiltä mitä usein esim mustassa autossa Smile

Onkos tässä laikatut jouset vai joku madallussarja?
_________________
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 04.9.2018 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa tuo siunattu pimeys jota keinovalolla lievennetään, yhdistettynä kehnoihin kuviin, parantaa maalipintaa.. Smile
No ihan kohtuullinen on maali, puskimissa on naarmuja edessä ja takana. Etuspoikka on monesta kohtaa näkyvästi halki, mutta kasassa kuitenkin.

Katsuri löysi vietereistä Lorinserin peltilätkät, iskareista en kylläkään tiedä.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 29.9.2018 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämäpä on sitten katsastettukin, korjauskehotuksena pieni pensavuoto pumppujen luona takana. Vähän kosteutta ja hajua myös. Asiallinen kehotus.

Käsittääkseni päästöarvot olisi kohdallaan. Tyhjäkäynti sattui mittauksen aikana olemaan taas ylhäällä n.1000rpm. Yleensä on vähemmän.



Auton vieressä pihalla on parikin koivua ja arvata saattaa millainen määrä niitä norkkoja oli auton päällä, sisällä ja varsinkin tuuletusaukoissa tuulilasilla. Puhaltelin niitä paineilmalla ja pistin auton käyntiin. Hetkenpäästä alkoi käry haisemaan ja ihan näkyikin savua. On se lämppärin etuvastus sitten vekkuli laite keräämään palavaa materiaalia.

Kohtapuoliin joutaisi kait viemään auton talvehtimaan.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 648
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 14.10.2018 17:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo mainittu pensatihuutus on korjattu. Vaati ainoastaan pumpun banjoliitoksen kiristämisen. Vuoti kupariprikan välistä, liitos oli selkeästi löysällä. Kaverin nosturilla käväisin ja kaveri vielä kiristikin sen ettei omat kätöset edes sotkeentuneet.

Suhuuttelin alustaan pari purkillista tervasprayta kun ei oikeaa öljyterva suihkuttelua saanut aikaiseksi. Suunnitelmista huolimatta, ehkäpä ensi kesänä sitten.

Pesu ja taas peräkärryllisen koivunlehtiä puhaltelin kaikenmaailman koloista paineilmalla. Vein värkin jo talvisäilöönkin, pensan säilöntäainetta tankkiin ja ajo kunnolla lämpimäksi.

Tällä olen ajanut 1888 km hankinnasta lähtien, tänä kesänä n.1500.
Kivahan tällä on ollut ajella, melko vähäisiksi jäi ajelut kuitenkin. No eipä tarvi tuntea syyllisyyttä ilmastoasioista (niin paljoa) Twisted Evil

Talven aikana voisi ehkä koittaa laakeroida laturin, on pieni epäilys että laakeri ei ole ihan kosher. Remmi alkaa vinkumaan kun antaa koneelle kunnolla happea. Vaikka tuota on tullut kiristettyä useinkin.
Tai voipi olla remmipyöräkin jo kulahtanut.
Myöskin tyhjäkäyntiventtiilin letkut voisi koittaa tilata jostain, ne tuntuvat kovin löysiltä.
Saas nähdä miten käy.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 14.10.2018 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ne letkut on aika edulliset, itte ostin ne KL-varaosista, ostin kaikki isot alipaine letkut myös ilmamittarin kummi pohjan Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit