mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 07.10.2020 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sharedoc kirjoitti:
Asennus vasta museotarkastuksen jälkeen jos saan vihreää valoa 2-piirijarrukonversiolle.


Näin näppituntumalta puskista huudellen pitäisi olla ihan läpihuutojuttu.
Turvallisuutta parantavat muutokset ovat käsittääkseni sallittuja.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 205
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 08.10.2020 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ongelmana 2-piirijarrukonversiossa on ettei keulassa ole oikein tilaa kaksiosaiselle jarrunestesäiliölle.

Olen miettinyt nykyisen säiliön jakamista väliseinällä kahteen osaan ja uutta pohjaa jossa on kaksi letkulähtöä. Mutta en ole vielä keksinyt miten tämän pystyisin toteuttamaan..

Laitan tähän kuvat jarrunestesäiliöistä. Ensimmäisessä kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 600-malliin. Pohjaliitin on erinäköinen kuin autossa olevassa alkuperäisessä.





Toinen mahdollisuus olisi käyttää Fiat 126-mallin jarrunestesäiliötä mutta sen kiinnittäminen pinta-alennuksena vaatisi muutoksia rakenteeseen. Kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 126-malliin. Pohjaliittimet ovat erinäköiset kuin autossa olevassa.



_________________
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61


Viimeinen muokkaaja, Sharedoc pvm 08.10.2020 10:58, muokattu 4 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 205
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 08.10.2020 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sitten on vielä Ricambin myymä 128-mallin uustuotanto-osa. Tässäkin pohjaliittimet ovat erilaiset kuin autossa olevassa. Tämän ehkä saisi asennettua alakautta nykyiseen aukkoon jonkinlaisen pantakauluksen avulla?


_________________
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 205
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.10.2020 6:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jouduin perumaan museotarkastuksen lokakuulta. En pysty tarjoamaan tarvittavaa rasvamontulla olevaa autotallitilaa tarkastukselle. C107 SLC kehitti polttoainevuodon ja änkesi sinne. En uskalla alkaa sitä siirtämään palovaaran vuoksi ennenkuin saan osia ja vuodon hallintaan.

Näyttää siltä että museotarkastus siirtyy ensi kevääseen koska autoon ei ole talvirenkaita. Harmi, kun nyt olisi ollut aikaa tehdä talvella.
_________________
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61


Viimeinen muokkaaja, Sharedoc pvm 17.10.2020 6:37, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 17.10.2020 6:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jokos pulma jarrunestesäiliön kanssa ratkesi?
Tuli vaan mieleen, että millaisessa raossa se pytty siellä asuu?
Onnistuisiko sellainen ratkaisu kuin muistaakseni Ladassa on, että säiliö on huomattavasti ylempänä pääsylinteriä ja on yhdistettyä kahdella letkulla paikalleen Idea
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 205
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.10.2020 6:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos vinkistä.

Rako on ahdas varapyöräkotelon, akkukotelon ja ohjausvaihteen rajoittama. Voin ottaa kuvan kunhan pääsen montulle auton alle.

En ole vielä löytänyt kuvaa nappisilmä-Ladan jarrunestesäiliöstä. Ladan osat ehkä käy museointimielessä koska se on Fiat 124 jälkeläinen. 124- mallin jarrunestesäiliöstä ei ole apua sillä se on yksipiirinen.
_________________
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 205
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.10.2020 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kusti polkenut ja toi tavaraa
- istuinsuojat
- helmalistojen kiinnikkeet, pakoputki, kaasuvaijeri, tuulilasinpyyhkijän sulat
- akkukotelon kansi






_________________
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit