Kilanderin Tesla
Re: Kilanderin Tesla
Osaa se range modella mennä yhdellä moottorilla..
mutta voihan se vikatilanteessa loppua meno juu…
mutta voihan se vikatilanteessa loppua meno juu…
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Rippunee kuinka älykäs systeemi on
Jos osaa irottaa vain oikoseen meneen moottorin syötöstä
eikä laitta varotoimen kaikkia sähköjä pois,
toivotavasti ei tule tarvetta kokeilla
Jos osaa irottaa vain oikoseen meneen moottorin syötöstä
eikä laitta varotoimen kaikkia sähköjä pois,
toivotavasti ei tule tarvetta kokeilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
viimein saapui paketti tärkeä
hypin ilmaan kuin vailla järkeä
pian talliin töytään, siellä on Model S
No ei sentään, nyt ei ole aikaa puuhastella.
Mutta hyvä että tulivat, pitänee lähitulevaisuudessa laittaa paikoilleen.
hypin ilmaan kuin vailla järkeä
pian talliin töytään, siellä on Model S
No ei sentään, nyt ei ole aikaa puuhastella.
Mutta hyvä että tulivat, pitänee lähitulevaisuudessa laittaa paikoilleen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Joulun aikoihin tuli näyttöön tuommoinen ilmoitus:
Jotain semmoista että varaa huoltoaika,pienjänniteakku pitää vaihtaa.
Ajattelin silloin että kevväämmällä kun muutakin puuhaa oli.
No nyt kun alkoi talviloma ja vaihdoin pysäköintijarrujen moottorit ja kokeilemaan piti lähteä..niin tuli mieleen näinköhän toimii
mikään kun seissyt kolmisen viikkoa ja talven kylmimmät kelit olleet.
No ei siinä ollut mitään erikoista,kahvat tuli esiin kun avaimen toi lähelle,sitten vaan valittiin suunta ja menoksi.
Vaikka patteriautolla talviautoilu kovin hankalaa,lähteminen sentään helppoa.
Ajelin lähikaupunkiin akkukauppaan,uusi Hankook tilalle 269 euroa maksoi.
Mutta ei lähtenytkään ilmoitus mittaristosta,eikä akkuliikkeessäkään osattu sitä poistaa vaikka läppärillä jotain koitti tehdä.
Luin sitten USAn Tesla sivuilta että vastaavaa ollut.Rattinapeista voi buutata mittariston ja keskinäytön,mutta ei samaan aikaan.
Joku oli muuttanut rengaskokoa ,se on isompi buutti,menee molemmat näytöt pimeäksi ja auto on äly pois pari minuuttia.
Seuraavana päivänä kokeilin että muutin kooksi 21" ja sitten takaisin 19" ja se toimikin,häipyi se ilmoitus.
Eilen kun kävin kaupungissa syömässä siihen matkaan mahtui kylätietä,maantietä,pikatietä ja kaupunkiajoa,matkaa tuli nelisenkymmentä
kilometriä.Pakkasta oli -20,akusta hävisi 18 % varausta (kesällä n.11% vastaava kierros).
Jos lataisi kotona kustannuksia tulisi 2,15 euroa.
Laskeskelin joutessani Amarokilla vastaava kierros kustantaisi 7,9 euroa.Tälläkin hieman range laskee pakkasilla.
Olikohan viikko 2 melko kylmä ja tuli matka-ajoa runsaasti,kelit usein aamulla -20..-26 lukemissa,matkakulutus tankista mitaten 10,7.
Kesällä päässyt pari litraa vähemmällä.
Jotain semmoista että varaa huoltoaika,pienjänniteakku pitää vaihtaa.
Ajattelin silloin että kevväämmällä kun muutakin puuhaa oli.
No nyt kun alkoi talviloma ja vaihdoin pysäköintijarrujen moottorit ja kokeilemaan piti lähteä..niin tuli mieleen näinköhän toimii
mikään kun seissyt kolmisen viikkoa ja talven kylmimmät kelit olleet.
No ei siinä ollut mitään erikoista,kahvat tuli esiin kun avaimen toi lähelle,sitten vaan valittiin suunta ja menoksi.
Vaikka patteriautolla talviautoilu kovin hankalaa,lähteminen sentään helppoa.
Ajelin lähikaupunkiin akkukauppaan,uusi Hankook tilalle 269 euroa maksoi.
Mutta ei lähtenytkään ilmoitus mittaristosta,eikä akkuliikkeessäkään osattu sitä poistaa vaikka läppärillä jotain koitti tehdä.
Luin sitten USAn Tesla sivuilta että vastaavaa ollut.Rattinapeista voi buutata mittariston ja keskinäytön,mutta ei samaan aikaan.
Joku oli muuttanut rengaskokoa ,se on isompi buutti,menee molemmat näytöt pimeäksi ja auto on äly pois pari minuuttia.
Seuraavana päivänä kokeilin että muutin kooksi 21" ja sitten takaisin 19" ja se toimikin,häipyi se ilmoitus.
Eilen kun kävin kaupungissa syömässä siihen matkaan mahtui kylätietä,maantietä,pikatietä ja kaupunkiajoa,matkaa tuli nelisenkymmentä
kilometriä.Pakkasta oli -20,akusta hävisi 18 % varausta (kesällä n.11% vastaava kierros).
Jos lataisi kotona kustannuksia tulisi 2,15 euroa.
Laskeskelin joutessani Amarokilla vastaava kierros kustantaisi 7,9 euroa.Tälläkin hieman range laskee pakkasilla.
Olikohan viikko 2 melko kylmä ja tuli matka-ajoa runsaasti,kelit usein aamulla -20..-26 lukemissa,matkakulutus tankista mitaten 10,7.
Kesällä päässyt pari litraa vähemmällä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Parhaimpia talviautoja, nämä Kalafornian vehkeet. Ainoa harmitus kantaman pieneneminen pakkasilla, mutta riippuu niin päivän ajoista ja virtaa saa tien päältäkin. Kun näinkin lyhyessä ajassa kehitys on loikkinut tätä vauhtia niin suurella mielenkiinnolla odotan, millaisia ovat 30-luvun vehkeet.
Re: Kilanderin Tesla
Jep, nelivetoautoja ollut monta, mutta kyllä on tämän 4wd omassa sarjassaan. Nyt kun ollut peilijää kelejä, omassa pihassa kohtia missä ei jalkamies pärjää, siitä Tesla menee kitkarenkailla ongelmitta.Mariini kirjoitti: ↑09.2.2024 18:51 Parhaimpia talviautoja, nämä Kalafornian vehkeet. Ainoa harmitus kantaman pieneneminen pakkasilla, mutta riippuu niin päivän ajoista ja virtaa saa tien päältäkin. Kun näinkin lyhyessä ajassa kehitys on loikkinut tätä vauhtia niin suurella mielenkiinnolla odotan, millaisia ovat 30-luvun vehkeet.
Tänä talvena oli välillä napakkaa pakkastakin, kyllähän se toimintasädettä söi. Itsellä vähän tarvetta silloin matkailla muuta kuin töihin. 230 km edestakaisin matka, sen pärjää kyllä vaikka olisi pakkastakin.
Tänään vähän huoltohommia. Ilmastointi hiipui syksyä kohti. Kesäkuussa kun täyttöhuolto tehty ja järjestelmässä ei vuotoa, niin ajattelin lyhyellä matikalla vian olevan kompressorissa.
Amerikan foorumilla juttua ollut että Tesla vaihtaa niitä noin kolmella tonnilla.
Ajattelin kokeilla jotain muuta, tilasin Ovokolta 39 000 km. ajetusta kompuran. 229 € kotiin toimitettuna.
Siellä se jäähdytinnestesäiliön alla sijaitsee.
Ammattimies vaihtanee vartissa, ei siinä itseltäkään kauaa mennyt kaikkine fiilistelyineen. Sulakerasian pultit piti irroittaa että sai käpälän väliin. Ecu aika syvällä tuolla ja kompuran liittimen irroituksessa pieni käsi eduksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Eilen vaihtui kesärenkaat alle mittarilukemassa 251 803 km.
Alle meni viime keväänä ostetut 19" renkaat, ja ajetaan niin kauan kuin pintaa riittää.
Talvella kun myin auton mukana tulleet 21" vanteet pois niin jäi renkaille, vanteille, paineantureille, rahdeille, töille, sovitusholkeille ja muttereille hintaa 650 €.
Alle meni viime keväänä ostetut 19" renkaat, ja ajetaan niin kauan kuin pintaa riittää.
Talvella kun myin auton mukana tulleet 21" vanteet pois niin jäi renkaille, vanteille, paineantureille, rahdeille, töille, sovitusholkeille ja muttereille hintaa 650 €.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Ilmastointi aiheuttaa nyt pientä jumppaa, vuotaakin kuskin puoleinen lauhdutin.
Kompressorin vaihto turha homma-ei haittaa kun ylimääräinen tuli myytyä.
Puskurin kun ottaa pois löytyy lauhduttimet etupyörien etupuolilta.
Kuvat ei kiinnosta ketään, ja hyvä niin kun ei taas pysty lisäämään.
Niin joo hyvä homma että tuli ostettua/vaihdettua molemmat, pelkääjänpuoleisessakin pieni vuoto.
Tiistaina aineet taas sisälle, saa nähdä kauanko nyt pysyy .
Kompressorin vaihto turha homma-ei haittaa kun ylimääräinen tuli myytyä.
Puskurin kun ottaa pois löytyy lauhduttimet etupyörien etupuolilta.
Kuvat ei kiinnosta ketään, ja hyvä niin kun ei taas pysty lisäämään.
Niin joo hyvä homma että tuli ostettua/vaihdettua molemmat, pelkääjänpuoleisessakin pieni vuoto.
Tiistaina aineet taas sisälle, saa nähdä kauanko nyt pysyy .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Olikos näissä jotku läppäsysteemit kennojen edessä? Jotka rikkoontuessaan hankaa kennot puhki?
Aivan kuin olisin pajamiehen juutuupi vilmeistä joskus tuollasen kattonu.
Aivan kuin olisin pajamiehen juutuupi vilmeistä joskus tuollasen kattonu.
Re: Kilanderin Tesla
Näky siinä olevan jotkut läpät.
Ei vaikuttanut olevan niitten aiheuttamaa-tosin mistä sitä tietää.
Sisemmät alakulmat kummastakin vuotaneet, oli jo aika hauraan
näköisiä jotta käyttötunnit olivat täyttymässä.
Jänniä nuo AutoDockin osat, toisessa lauhduttimessa oli uudet
o-renkaat ja toisessa uudet pinnapultit, mutta kaikkia tarvittavia
osia ei ole sattunut samaan pakettiin.
Ei vaikuttanut olevan niitten aiheuttamaa-tosin mistä sitä tietää.
Sisemmät alakulmat kummastakin vuotaneet, oli jo aika hauraan
näköisiä jotta käyttötunnit olivat täyttymässä.
Jänniä nuo AutoDockin osat, toisessa lauhduttimessa oli uudet
o-renkaat ja toisessa uudet pinnapultit, mutta kaikkia tarvittavia
osia ei ole sattunut samaan pakettiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Tänään onnistuikin laittaa kuvia, laitetaan nuo vähän jälkijunassa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Ihmisten tekemä auto tämäkin. Tänään kahtelin sukulaisen model y:tä. Onhan se omalla tavallaan tyylikäs kulkupeli.
Re: Kilanderin Tesla
Näkyy olevan 37 kpl vetokoukullista neliveto Y;tä nettiautossa.
Alkais olla jo semmoinen että pärjäisi vaikka yhdellä autolla…
… ja sitten pitempää jousta ja isompaa pyörää Kokkolan Autohuollon malliin. Alkaa tilanne menemään "normaalimpaan" suuntaan näitten patteriautojen kanssa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Neljänkympin autoja näyttävät olevan kun katselin samaa.
Tätäkin topiccia on mukava lukea kun näihin sähköautoihin liittyy todella paljon kysymyksiä.
Voisit joskus kirjoitaa huoltokustannukset mitä tähän on sinun aikana tullut? Onko ajotyylissä muutoksia tämän myötä? Työmatkalla näkee kun tehoa käytetään välillä aika reilusti. Ohitukset näyttää olevan melko helppoja, mikäli sellaiseen tulee tarvetta.
Tätäkin topiccia on mukava lukea kun näihin sähköautoihin liittyy todella paljon kysymyksiä.
Voisit joskus kirjoitaa huoltokustannukset mitä tähän on sinun aikana tullut? Onko ajotyylissä muutoksia tämän myötä? Työmatkalla näkee kun tehoa käytetään välillä aika reilusti. Ohitukset näyttää olevan melko helppoja, mikäli sellaiseen tulee tarvetta.
Re: Kilanderin Tesla
Ei sentään ole taustapeili lähtenyt irti auringossa. Kaverin ässässä nyt tässä helteiden aikaan tipahti taustapeili lasista roikkumaan johtojen varaan. Tesla sanoi että 1600€ ja lasin vaihto niin laittavat takaisin. Ilmeisesti siis normaalia että taustapeilit tippuu auringossa. Ei tuossa muuta ongelmaa olisi, mutta kun sisältää kamerat niin auto tekee melkoisia jarrutteluja jos tuo ei ole kunnolla paikoillaan.
Re: Kilanderin Tesla
Huoltokuluja voisi joskus listata kun jaksaa.
Omaan ajotyyliin ei isompaa vaikutusta, alkuun tuli joskus innostuttua kun kiihtyvyys eriluokkaa kuin aiemmin. Ohitukset sujuu rivakasti kyllä.
Taustapeilin kanssa ei ongelmia ole vielä ollut.
Emännän amerikkalaisvalmisteisessa ei meinannut pysyä, kerran liimautettu liikkeessä 20 € maksoi ja pysyi jonkin aikaa.
Itse laittanut pari kertaa, nyt on sikaflexillä pysynyt muutaman vuoden.
Teslan hinnoittelu on… no on mitä on.
Kun käytin autoa monimerkkikorjaamolla paikannuttamassa väriaineella ilmastoinnin vuotoa, sanoivat ettei lauhduttimia saa kuin Teslalta, 600 € kuskinpuoleinen.
Auto Dockilta 240 € kotiin toimitettuna molemmille puolelle.
Tuntunut hyvin löytyvän Model S:n osia muualtakin, miten sitten lie uudempiin malleihin.
Omaan ajotyyliin ei isompaa vaikutusta, alkuun tuli joskus innostuttua kun kiihtyvyys eriluokkaa kuin aiemmin. Ohitukset sujuu rivakasti kyllä.
Taustapeilin kanssa ei ongelmia ole vielä ollut.
Emännän amerikkalaisvalmisteisessa ei meinannut pysyä, kerran liimautettu liikkeessä 20 € maksoi ja pysyi jonkin aikaa.
Itse laittanut pari kertaa, nyt on sikaflexillä pysynyt muutaman vuoden.
Teslan hinnoittelu on… no on mitä on.
Kun käytin autoa monimerkkikorjaamolla paikannuttamassa väriaineella ilmastoinnin vuotoa, sanoivat ettei lauhduttimia saa kuin Teslalta, 600 € kuskinpuoleinen.
Auto Dockilta 240 € kotiin toimitettuna molemmille puolelle.
Tuntunut hyvin löytyvän Model S:n osia muualtakin, miten sitten lie uudempiin malleihin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Näitä on niln paljon liikenteessä että osia löytyy varmasti koko ajan helpommin.
Hyvä niin että kehitys menee eteenpäin.
Hyvä niin että kehitys menee eteenpäin.
Re: Kilanderin Tesla
Itselläni tulee nyt 60tkm täyteen viime vuonna ostetulla MYPillä ja on se sinällään vekkulia kun ensimmäinen auto jolla on ajanut näin väärin eikä mitään... Siis vain ajanut. Ei mitään huoltotoimenpiteitä kun normaalisti tähän määrään olis polttiksella pitänyt jo kolmet huollot suunnilleen käydä läpi.
Suunnitelmana on loppuvuodesta ennen takuun loppua käydä katsurilla kuntotarkistuksessa jos löytyy jotain ja buukata jarruhuolto siihen sitten jos jotain pitää alustasta laitella esimerkiksi ja vaihtaa raitisilmasuotimet. Jarruissa sinällään ei ole niissäkään vikaa, automaatin ajotyylillä, satunnaisesti risteykseen pysäyttäessä runnon polkimen pohjaan, että takamännätkin liikkuu ja joskus reilusta ylinopeudesta kunnon jarrutus.
En voi suuremmin moittia kuin kovaa alustaa, rengasmelua ja järjetöntä rengaskokoa. Muuten ihan 3/5.
Suunnitelmana on loppuvuodesta ennen takuun loppua käydä katsurilla kuntotarkistuksessa jos löytyy jotain ja buukata jarruhuolto siihen sitten jos jotain pitää alustasta laitella esimerkiksi ja vaihtaa raitisilmasuotimet. Jarruissa sinällään ei ole niissäkään vikaa, automaatin ajotyylillä, satunnaisesti risteykseen pysäyttäessä runnon polkimen pohjaan, että takamännätkin liikkuu ja joskus reilusta ylinopeudesta kunnon jarrutus.
En voi suuremmin moittia kuin kovaa alustaa, rengasmelua ja järjetöntä rengaskokoa. Muuten ihan 3/5.
Re: Kilanderin Tesla
Tuossa laskeskelin että tuolla W218 CLS 350 cdillä joka oli ennen Teslaa meni 60 000 km matkalla pelkkiin huoltoihin n.1700 €Mariini kirjoitti: ↑09.6.2024 17:32 Itselläni tulee nyt 60tkm täyteen viime vuonna ostetulla MYPillä ja on se sinällään vekkulia kun ensimmäinen auto jolla on ajanut näin väärin eikä mitään... Siis vain ajanut. Ei mitään huoltotoimenpiteitä kun normaalisti tähän määrään olis polttiksella pitänyt jo kolmet huollot suunnilleen käydä läpi.
Vaikka ei ihan kalleimman kautta tullut mentyä, ensimmäinen pienempi huolto Silberautossa, toinen MB osassa ja kolmas ja kallein Lintosella.
(Ja 22-24 vuosien hinnoilla dieseliin n.8400 €)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Kaksi vuotta ja 65 500 km takana.
Korjauksia enemmän ei niinkään huoltoja tälle vuotta.
Syksyllä yläpallonivelet vajaa 50 €
Vuodenvaihteessa pysäköintijarrujen moottorit + oikealle puolelle satulan tilasin Lierruasta 291,60 €
Keväällä ilmastointiin kompuran vaihto, vuodon etsintää, lauhduttimien vaihto, tyhjennystä ja täyttöä- ei oo halpaa tuo r1234 yf 921,72 €
Pikkuakku meni talvella 269 €
Kerran piti talvella ladata kotona 4 kWh, muuten menty Teslan sähköllä.
Kilometrejä kertyi 34 450
Verot 201,11
Vakuutukset 1099,74
Huolto & korjaus 1531,82
Rengas & vannekulut (koko ajalta) 650 €
Sähkö 0,68 €
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Kiitoksia, samoin, ja hyvin menikin Tampereella pari yötä.
Hotelli Tammerissa oltiin, siihen oli tullut hiljattain laturit parkkipaikalle. 6 kpl.
Ei tarvitse mitään sovellusta, vain hotellin asiakkaille.
Nyt olisi ollut ilmaista sähköä tarjolla, premium-jäsenille ei maksa lataus mitään.
No ei tuo muillekkaan maksa kuin 5€/ kerta.
Mutta pahus kun oli type2 johto jäänyt kotiin autotalliin.
No tänään sitten piti lähteä väärään suuntaan, Ylöjärven Superchargeria testaamaan.
Ladattiin siinä 79 % asti ja ajettiin 320 km itärajalle, 12 % jäi varausta jäljelle.
Aika optimiolosuhteet, +24 lämmintä, Juhannusruuhkassa ajeltiin usein alinopeutta, ilmastointi vie vähemmän sähköä kuin lämmitys.
Pitänee lähteä Tampereelle latausjohdon kanssa joku kerta uudelleen, hyvät oli maisemat hotellihuoneen ikkunasta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Tuli tehtyä huoltotoimenpiteitä.
Alatukivarret vaihtelin kun ajattelin että näillä kilsoilla niin kuuluu tehdä.
Teslan logot oli vanhoissa ja aika hyvät olivat.
Joku vissiin jo vaihdellut nuo.
Mutta on kyllä mukavaa puuhaa pieni alustajumppa, kaikki lähtee hyvin irti, ei ole ruostetta, isot harvakierteiset pultit.
Ja osat tosiaan "putoaa käteen" kuin Wheeler Dealerissa konsanaan.
Kuskin puolessa meni tunti kun irroittelin vähän muoveja, pelkääjän puoli 45 min.
Samalla vaihtelin peräöljyt etuperään, väristä päätellen ei ihan hetkeen noita ollut vaihdeltu.
Alatukivarret vaihtelin kun ajattelin että näillä kilsoilla niin kuuluu tehdä.
Teslan logot oli vanhoissa ja aika hyvät olivat.
Joku vissiin jo vaihdellut nuo.
Mutta on kyllä mukavaa puuhaa pieni alustajumppa, kaikki lähtee hyvin irti, ei ole ruostetta, isot harvakierteiset pultit.
Ja osat tosiaan "putoaa käteen" kuin Wheeler Dealerissa konsanaan.
Kuskin puolessa meni tunti kun irroittelin vähän muoveja, pelkääjän puoli 45 min.
Samalla vaihtelin peräöljyt etuperään, väristä päätellen ei ihan hetkeen noita ollut vaihdeltu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Lauantaina kun lähti Vuosaaresta M/S Finnladyllä niin sunnuntai iltana sitä olikin jo Travemundessa.
Nyt olikin poikkeuksellisesti valoisaa kun tultiin, mukava katsella välillä täältä, pari vuotta sitten katseltiin tuolta terassilta ohi lipuvia laivoja.
Käytiin vielä Sari Bernerillä ja sitten päästiin matkaan.
Pari tuntia ajettiin, yllättävän vilkasta näin yölläkin, sitten pieni tauko Bispingen nimisessä paikassa.
Tuossa Hampuri-Hannover välillä pelotti että kallistuksenvakaajat erkanee muusta matkaseurueesta betonipohjaisella tiellä.
Otin siinä kolmisen vuotta sitten videota miten voi tie olla huonoa-ei ole parantunut niistä ajoista..
Joo matka jatkui. Joskus lähellä kahta yöllä Kasselin pohjoispuolella oli vähän rauhallisempaa liikennettä sekä hyvä tie.
Kasselissa ihan keskustassa lataustauko klo. 2.30-3.00.
Siinä meinattiin jos menisi johonkin hotelliin vähän nukkumaan.
Emäntä soitti johonkin, täynnä oli. Sitten ajettiin lähellä olevalle City hotellille. Se oli ihan ennallaan, mutta majoitti Ukrainan pakolaisia.
Kysyttiin vielä yhtä-täynnä sekin.
No ei muuta kuin baanalle takaisin ja kohti etelää.
Jossain kohtaa koukkasin P-alueelle ja lepuutettiin n.tunti silmiä.
Alkoi aamu sarastaa ja matka jatkui.
Erlangenissa näytti olevan sopiva taukopaikka.
Siinä hotelli ja Teslan laturi pihassa.
Klo 8.00-8.50 aamupalalla siinä ja auto letkussa pihalla.
Sitten kohti Munchenia. Navi neuvoi menemään kaupungin kautta ja näyttikin kehäteiden rampit olevan ihan tukossa. Tässä reitissä oli kolmet liikennevalot joissa hieman kesti, mutta aika hyvin päästiin kasitielle kohti Salzburgia. Hetken aikaa meni melko mukavasti kunnes huomasin että navi neuvoo ennen Rosenheimia pikkuteille. Ja samoin neuvoi Googlekin eli sinne sitten.
Ja kyllä oli pieniä teitä kylien läpi + siellä oli kaikki muutkin.
Siinä alkoi tuntua ettei päästä koskaan "alarajalle".
Mutta kiertotie lopulta loppui Chiemseessä ja siellä Teslan laturi niin stopattiin vähän siinä.
Kun jatkettiin Salzburgin suuntaan niin vastaantuleva jono seisoi noin 15 km matkan, huonompi tuuri niillä.
Nelisenkymmentä kilometriä Itävallan rajalle pääsi ajamaan jouhevasti 110-130 km/h, sitten ostettiin 10 päivän tarra ja jatkettiin kohti Berchtesgadenia, josta oli etukäteen varattu ma-ti yöpyminen.
Mutta ensin ajoin keskusasemalle josta etsin postin.
Olin ennen reissua aikonut vaihtaa vakaajien koiranluut, autodokista tuli vääränlaiset. Saa palauttaa omalla kustannuksella. Suomessa ihan liian kallista huvia, täällä vielä pinkka kärsii srn tehdä.
Sitten mentiin majapaikkaan joka pari sataa metriä asemalta poispäin keskustasta. Kello oli nyt 15 eli Travemundesta tultu n.16 tuntia ja 1061 km.
Vähän jo väsytti mutta vielä piti lähteä kävelemään kylälle mäelle syömään.
Siinä ruokaa odotellessa mietin vain voispa mennä pöydän alle nukkunaan.
No ruokaa saatiin ja takaisinpäin alamäkeen sujui kävelykin.
Kämpille ajoissa nukkumaan ja tulikin vedettyä toistakymmentä tuntia unta kuulaan.
Aamupalan jälkeen käytiin paikallisella laturilla hyvissä maisemissa, virtaa tarvitaan kun nousuvoittoinen päivä tulossa.
Siitä sitten kohti Zell am Seetä, ja se ohitettiin tunnelia pitkin kun kohteena Grossglockner.
Noin 2500 metrissä käytiin, alhaalla +24 lämmintä, täällä vähän päälle +10.
Harmi kun huiput pilvien verhoamia niin ei saa hyviä fotoja.
Mutta on kyllä hienoin Alppitie mitä tullut ajettua!!
Täällä onnistui semmoinen temppu mikä ei monessa muussa paikassa ole mahdollinen.
Huipulla akun varausta oli 45 %, ja 33 km myöhemmin Zell am Seessa 53 %.
Ja täältä oli varattu seuraava yöpyminen. Edelleen tuntuu mukavalta alppikylältä tämä. Porukkaa on paljon, autoa ei saatu hotellin suosittelemaan parkkihalliin kun ei vaan tilaa ole. Piti jättää noin kilometrin päähän hotellista kadun varteen.
Mutta hyvä että johonkin sopi jotta pääsi kylille syömään & juomaan ..
Nyt olikin poikkeuksellisesti valoisaa kun tultiin, mukava katsella välillä täältä, pari vuotta sitten katseltiin tuolta terassilta ohi lipuvia laivoja.
Käytiin vielä Sari Bernerillä ja sitten päästiin matkaan.
Pari tuntia ajettiin, yllättävän vilkasta näin yölläkin, sitten pieni tauko Bispingen nimisessä paikassa.
Tuossa Hampuri-Hannover välillä pelotti että kallistuksenvakaajat erkanee muusta matkaseurueesta betonipohjaisella tiellä.
Otin siinä kolmisen vuotta sitten videota miten voi tie olla huonoa-ei ole parantunut niistä ajoista..
Joo matka jatkui. Joskus lähellä kahta yöllä Kasselin pohjoispuolella oli vähän rauhallisempaa liikennettä sekä hyvä tie.
Kasselissa ihan keskustassa lataustauko klo. 2.30-3.00.
Siinä meinattiin jos menisi johonkin hotelliin vähän nukkumaan.
Emäntä soitti johonkin, täynnä oli. Sitten ajettiin lähellä olevalle City hotellille. Se oli ihan ennallaan, mutta majoitti Ukrainan pakolaisia.
Kysyttiin vielä yhtä-täynnä sekin.
No ei muuta kuin baanalle takaisin ja kohti etelää.
Jossain kohtaa koukkasin P-alueelle ja lepuutettiin n.tunti silmiä.
Alkoi aamu sarastaa ja matka jatkui.
Erlangenissa näytti olevan sopiva taukopaikka.
Siinä hotelli ja Teslan laturi pihassa.
Klo 8.00-8.50 aamupalalla siinä ja auto letkussa pihalla.
Sitten kohti Munchenia. Navi neuvoi menemään kaupungin kautta ja näyttikin kehäteiden rampit olevan ihan tukossa. Tässä reitissä oli kolmet liikennevalot joissa hieman kesti, mutta aika hyvin päästiin kasitielle kohti Salzburgia. Hetken aikaa meni melko mukavasti kunnes huomasin että navi neuvoo ennen Rosenheimia pikkuteille. Ja samoin neuvoi Googlekin eli sinne sitten.
Ja kyllä oli pieniä teitä kylien läpi + siellä oli kaikki muutkin.
Siinä alkoi tuntua ettei päästä koskaan "alarajalle".
Mutta kiertotie lopulta loppui Chiemseessä ja siellä Teslan laturi niin stopattiin vähän siinä.
Kun jatkettiin Salzburgin suuntaan niin vastaantuleva jono seisoi noin 15 km matkan, huonompi tuuri niillä.
Nelisenkymmentä kilometriä Itävallan rajalle pääsi ajamaan jouhevasti 110-130 km/h, sitten ostettiin 10 päivän tarra ja jatkettiin kohti Berchtesgadenia, josta oli etukäteen varattu ma-ti yöpyminen.
Mutta ensin ajoin keskusasemalle josta etsin postin.
Olin ennen reissua aikonut vaihtaa vakaajien koiranluut, autodokista tuli vääränlaiset. Saa palauttaa omalla kustannuksella. Suomessa ihan liian kallista huvia, täällä vielä pinkka kärsii srn tehdä.
Sitten mentiin majapaikkaan joka pari sataa metriä asemalta poispäin keskustasta. Kello oli nyt 15 eli Travemundesta tultu n.16 tuntia ja 1061 km.
Vähän jo väsytti mutta vielä piti lähteä kävelemään kylälle mäelle syömään.
Siinä ruokaa odotellessa mietin vain voispa mennä pöydän alle nukkunaan.
No ruokaa saatiin ja takaisinpäin alamäkeen sujui kävelykin.
Kämpille ajoissa nukkumaan ja tulikin vedettyä toistakymmentä tuntia unta kuulaan.
Aamupalan jälkeen käytiin paikallisella laturilla hyvissä maisemissa, virtaa tarvitaan kun nousuvoittoinen päivä tulossa.
Siitä sitten kohti Zell am Seetä, ja se ohitettiin tunnelia pitkin kun kohteena Grossglockner.
Noin 2500 metrissä käytiin, alhaalla +24 lämmintä, täällä vähän päälle +10.
Harmi kun huiput pilvien verhoamia niin ei saa hyviä fotoja.
Mutta on kyllä hienoin Alppitie mitä tullut ajettua!!
Täällä onnistui semmoinen temppu mikä ei monessa muussa paikassa ole mahdollinen.
Huipulla akun varausta oli 45 %, ja 33 km myöhemmin Zell am Seessa 53 %.
Ja täältä oli varattu seuraava yöpyminen. Edelleen tuntuu mukavalta alppikylältä tämä. Porukkaa on paljon, autoa ei saatu hotellin suosittelemaan parkkihalliin kun ei vaan tilaa ole. Piti jättää noin kilometrin päähän hotellista kadun varteen.
Mutta hyvä että johonkin sopi jotta pääsi kylille syömään & juomaan ..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Zell am Seestä päästiin lähtemään vasta 11 jälkeen ja alkumatka alppikylien läpi oli hidasta.
Mutta tulipahan tehtyä kulutusennätys, 7,9 kWh/100km lukema on aika maltillinen.
Päästiin pikkuhiljaa isommille teille ja alkoi matka joutumaan.
Brenneron solassa pidettiin tauko, siinä 24 kpl. Teslan latureita.
Tosi vilkas pysähdyspaikka Italian puolella. Muitakin latureita kuin Teslan löytyy, sitä en huomannut katsoa myydäänkö polttoaineita.
Uudenkarhea kahvila/ravintola löytyi kyllä.
Tässä muuttui lämpötilat, +33 näytti.
Melko jylhiä maisemia tässä laaksossa, saa vähän mittakaavaa miten suuri vuoristo kyseessä kun poikkisuunnassakin niitä vaan riittää.
Puolen tunnin tauko ja matka jatkui etelän suuntaan.
Jännästi tuntui että alamäkeen mennään koko ajan.
Gardajärvelle saavuttiin kello 16 ja ihme kyllä just sen ajan emäntä oli hotellille ilmoittanut.
Nyt oltiin järven pohjoispäässä Riva del Gardassa.
Hotellilla oli yksi paikka jossain yksityisessä parkkihallissa ja se saatiin.
Kympin vuorokausi ja tässä parin yön pysähdys.
Seuraava kohde olikin ihan tässä lähellä Malcesine. Täällä piti huone luovuttaa jo klo. 10 niin oli joutoaikaa ennen kuin saa seuraavan hotellin.
Käytiin pikatien varressa Rovereton superchargerilla lataamassa.
Tässä nähtiin reissun ensimmäinen FIN-kilpinen auto, 1860 km tultu.
Autoliiton lehdessä sanotaan että automatkailu lisääntynyt, missä lie Suomalaiset matkailee.. Mutta Tanskalaisia näkee joka paikassa.
Siirryttiin Malcesineen, ahtaan oloinen kaupunki järven itälaidalla.
Jätin emännän etsimään hotellia ja koitin päästä parkkiin, muuta ei löytynyt kuin kuorma-auton lastauspaikka ja siihen jäin odottelemaan.
Kohta tulikin viesti & kuva että aja P-halliin, ja semmoinen löytyikin siitä läheltä ja ajoin sisään.
Mutta piti vielä ottaa uusi kierros kun muija oli saanut jonkun pysäköintikortin parkkihalliin, tosin sillä ei tapahtunut mitään, piti painaa vihreää ja ottaa pahvilappu niin puomi aukesi.
No auto oli parkissa, kamat kantoon ja hotellille. Olipa kuuma, +34.
Hotellilla tuli mainittua tuosta pysäköinnistä, respa katseli saatua pahvilappua ja totesikin että ollaan väärässä parkkihallissa.
No ei kun ravaa takaisin, toiselle hallille lähti tie tämän luiskan vierestä ylämäkeen. Sinne siis ja siellähän oli iso halli ja 6 vapaata paikkaa.
No nyt pääsi vapaalle, tässä ja parin yön pysähdys.
Niin kuuma ettei muuta ihmeempää tekemistä kuin etsiä varjopaikkoja & kylmää juomista.
Seuraavana päivänä vesille teki mieli ja mentiin Garda expressin risteilylle järven toiselle puolelle Limoneen.
Mukavasti meni täälläkin, nyt on pohjoisosa otettu haltuun.
Seuraavaksi yöksi ei ollut ennakkoon varattu mitään. Ennen lähtöä varasin Innsbruckista huoneen.
Sinne mentiin suunnilleen samoja jälkiä.
Hotellihuoneen saantia odotellessa käytiin hyppyrimäkeä katselemassa.
Suomi mainittu !
Hyvin ovat kaupungin suunnitelleet kun hyppyri näkyy pääkadulle.
Täällä kun mentiin kaupungille syömään ja sain paistettuja perunoita ja lihaa niin kyllä tuli iloiseksi. Italiassa on kovin kehnoa tuo ruokatarjonta ja yleensä pitää katella semmoinen ravintola mistä saa lasagnea.
Täällä ei ollut huoneessa ilmastointia, mutta pärjäsi kyllä kun nukkui ikkuna auki. Innsbruck sen verran korkeammalla ja vuorten ympäröimänä joka suunnasta ettei ainakaan yöllä ollut mitenkään häiritsevän kuumaa.
Mutta tulipahan tehtyä kulutusennätys, 7,9 kWh/100km lukema on aika maltillinen.
Päästiin pikkuhiljaa isommille teille ja alkoi matka joutumaan.
Brenneron solassa pidettiin tauko, siinä 24 kpl. Teslan latureita.
Tosi vilkas pysähdyspaikka Italian puolella. Muitakin latureita kuin Teslan löytyy, sitä en huomannut katsoa myydäänkö polttoaineita.
Uudenkarhea kahvila/ravintola löytyi kyllä.
Tässä muuttui lämpötilat, +33 näytti.
Melko jylhiä maisemia tässä laaksossa, saa vähän mittakaavaa miten suuri vuoristo kyseessä kun poikkisuunnassakin niitä vaan riittää.
Puolen tunnin tauko ja matka jatkui etelän suuntaan.
Jännästi tuntui että alamäkeen mennään koko ajan.
Gardajärvelle saavuttiin kello 16 ja ihme kyllä just sen ajan emäntä oli hotellille ilmoittanut.
Nyt oltiin järven pohjoispäässä Riva del Gardassa.
Hotellilla oli yksi paikka jossain yksityisessä parkkihallissa ja se saatiin.
Kympin vuorokausi ja tässä parin yön pysähdys.
Seuraava kohde olikin ihan tässä lähellä Malcesine. Täällä piti huone luovuttaa jo klo. 10 niin oli joutoaikaa ennen kuin saa seuraavan hotellin.
Käytiin pikatien varressa Rovereton superchargerilla lataamassa.
Tässä nähtiin reissun ensimmäinen FIN-kilpinen auto, 1860 km tultu.
Autoliiton lehdessä sanotaan että automatkailu lisääntynyt, missä lie Suomalaiset matkailee.. Mutta Tanskalaisia näkee joka paikassa.
Siirryttiin Malcesineen, ahtaan oloinen kaupunki järven itälaidalla.
Jätin emännän etsimään hotellia ja koitin päästä parkkiin, muuta ei löytynyt kuin kuorma-auton lastauspaikka ja siihen jäin odottelemaan.
Kohta tulikin viesti & kuva että aja P-halliin, ja semmoinen löytyikin siitä läheltä ja ajoin sisään.
Mutta piti vielä ottaa uusi kierros kun muija oli saanut jonkun pysäköintikortin parkkihalliin, tosin sillä ei tapahtunut mitään, piti painaa vihreää ja ottaa pahvilappu niin puomi aukesi.
No auto oli parkissa, kamat kantoon ja hotellille. Olipa kuuma, +34.
Hotellilla tuli mainittua tuosta pysäköinnistä, respa katseli saatua pahvilappua ja totesikin että ollaan väärässä parkkihallissa.
No ei kun ravaa takaisin, toiselle hallille lähti tie tämän luiskan vierestä ylämäkeen. Sinne siis ja siellähän oli iso halli ja 6 vapaata paikkaa.
No nyt pääsi vapaalle, tässä ja parin yön pysähdys.
Niin kuuma ettei muuta ihmeempää tekemistä kuin etsiä varjopaikkoja & kylmää juomista.
Seuraavana päivänä vesille teki mieli ja mentiin Garda expressin risteilylle järven toiselle puolelle Limoneen.
Mukavasti meni täälläkin, nyt on pohjoisosa otettu haltuun.
Seuraavaksi yöksi ei ollut ennakkoon varattu mitään. Ennen lähtöä varasin Innsbruckista huoneen.
Sinne mentiin suunnilleen samoja jälkiä.
Hotellihuoneen saantia odotellessa käytiin hyppyrimäkeä katselemassa.
Suomi mainittu !
Hyvin ovat kaupungin suunnitelleet kun hyppyri näkyy pääkadulle.
Täällä kun mentiin kaupungille syömään ja sain paistettuja perunoita ja lihaa niin kyllä tuli iloiseksi. Italiassa on kovin kehnoa tuo ruokatarjonta ja yleensä pitää katella semmoinen ravintola mistä saa lasagnea.
Täällä ei ollut huoneessa ilmastointia, mutta pärjäsi kyllä kun nukkui ikkuna auki. Innsbruck sen verran korkeammalla ja vuorten ympäröimänä joka suunnasta ettei ainakaan yöllä ollut mitenkään häiritsevän kuumaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Hienoa jälleen! Tosin matkakuumettahan tästä saa nousuun hyvästikin, mutta eipä auta kuin ootella ensi vuoteen...lisää tarinaa ja kuvia vaan
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Kilanderin Tesla
Innsbruckista lähettiin puolen päivän aikoihin, ajaminen oli sujuvaa ja ruuhkatonta.
Saksan puolelle ja kasitielle siirryttiin, kaiteenkorjaushommia oli menossa siinä kohtaa missä oli suuronnettomuus alkumatkasta.
Tai silleen harvinaisempaa että menee koko tie poikki.
Ajattelin taas poiketa Chiemseessä lataamaan, ja niin tehtiinkin.
Tämä olikin eri lataamo kuin viimeksi, näinkin pienessä paikassa pari superchargeria, peräkkäisissä liittymissä vielä.
Salzburgiin tultiin ennen kolmea, auto saatiin hotellin parkkihalliin, huonetta ei vielä.
Tässä hotellissa oltiin myös kolmisen vuotta sitten. Sijaitsee vanhankaupungin länsipuolella, vuoren toisella puolella.
Käveltiin tunnelia pitkin altstadiin lounaalle.
Ja sitten takaisin siirtämään kassit autosta huoneeseen ja taas tunnelia pitkin altstadiin, sillan yli neustadiin ja ilta meni siellä.
Taas meni lähelle puolenpäivän että päästiin liikkeelle. Aamiaista ei nyt hotellissa otettu, niinpä ajettiin jonkun matkaa ja kateltiin laturi huoltoaseman vierestä jossain keskellä ei mitään.
No laturi oli, huoltoasemaa purkivat just parasta-aikaa.
Tien toisella puolella oli erittäin USA henkinen paikka, siinä Texas-burgerit ja colajuomat.
Wieniin tultiin neljän ruuhkan aikoihin, oli aika tahmeaa loppumatka.
Radisson red hotellissa yö ja heidän parkkihallissa auto 35 €/ vrk, reissun kallein pysäköinti.
Jonkun joen varressa oltiin.
Wienistä ei jäänyt (taaskaan) selvää kuvaa, jotenkin vaikeasti hahmoitettava ja täyteen rakennettu keskusta, tai en minä tiedä jos oltiin jossain lähiössä.
Sen filharmonikkojen talon ympäri kuitenkin käveltiin ja lähistöllä käytiin syömässä.
Mutta samanlainen vaikutelma jäi kun joskus 2000 luvulla täällä oltiin.
Aamulla meni vähän turhan myöhään lähtö, kun alkaa taas ajomatkat pitenemään.
Wienin laitakaupungilla ostoskeskuksessa ladattiin vielä ja kohti Tsekkiä.
Ei ollut tähän aikaan pahoja ruuhkia idän suuntaan.
Olomouc tms.oli paikan nimi jossa kahvi & lataustauko.
Iltapäivä neljän aikoihin tultiin Puolaan ja hyvä niin kun taisi unohtua ostaa vinjetti Tsekin rajalla.
Sujuva autoilu ja hyvä tie vaan jatkui.
Katowicessa käytiin vielä lataamassa vaikka olisi tuo riittänyt Krakowaan, mutta pääsee sitten sieltä lähtemään suoraan liikkeelle.
Pari tietullia oli vielä välissä, noin 3 euroa kappale.
Krakowassa kuuden jälkeen, auto vanhan kaupungin laidalle parkkihalliin.
Vanhassa kaupungissa mukava vinttihuoneisto ihan siinä aukion laidalla.
Parin yön pysähdys täällä.
Nuo heppa-ajelut jaksaa olla suosittuja, mitä täällä käyty niin ei nuo vähenemään päin ole. Jos hepalta kysyttäisi se varmaan tekisi jotain muuta mielummin kuin kiertäisi keskustassa rundia.
Nyt näkkyy olevan uutta asiakaskuntaa lähi-idän hellepakolaiset, niillä kun ei rahat mene juomiseen niin ajelevat hevoskyydillä.
Pari päivää meni joutuisasti, lähtöpäivänä jo kasilta tienpäälle.
On vielä joku parisenkymmentä km kaksikaistaista, sitten alkaa motari Varsovan suuntaan.
Radomissa pysähdyttiin kahville & lataamaan, siinä 4 paikkainen supercharger ja kummasti tehot putosi jos neljä autoa latauksessa.
Tässä oltiin vähän turhan kauan, olis pitänyt jatkaa Varsovaan heti kun virta riittää.
No sinne kuitenkin jatkettiin, ohitustiellä joku kolari vähän hidasti menoa.
Varsovan Tesla on kaupungin meidän puoleisella reunalla, olisko jotain parikymmentä laturia siinä.
Siitä jatkettiin kohti Bialystokia hyvää moottoritietä pitkin.
Vakkari 125 km/h ja ihmeellistä, vaikka oli iltapäivä pääsi pitkät tovit ajamaan vasenta kaistaa kaikessa rauhassa.
Bialystokissa lounastauko ostoskeskuksessa jossa supercharger.
Täällä kun oltiin ruuat tilattu tarjoilijalta tuli hetken perästä tarjoilurobotti tuomaan ruokailuvälineet, oli vähän hämmentävä kohtaaminen.
Jotain se Puolaksi posmotti, tajuttiin että pitää painaa naamasta niin älyää ajella takaisin sinne mistä tulikin.
Bialystok-Augustow väli vielä vanhaa kaksikaistatietä, mutta siellä tietöitä jo aloiteltu.
Suwalkista Liettuan rajalle on nyt moottoritie valmis.
Olivat just purkamassa raja-alueelta tullirakennuksia, nelikaistatie tästäkin menee kun seuraavan kerran täällä ajelee.
Kaunasiin tultiin aika tarkkaan 12 h ajon jälkeen, ja tasan 800 km.
Ihan ok määrä kun Puola kyseessä.
Ja täällä taas Radisson Blu hotelli parin minuutin kävelymatkan päässä kävelykadulta.
Saksan puolelle ja kasitielle siirryttiin, kaiteenkorjaushommia oli menossa siinä kohtaa missä oli suuronnettomuus alkumatkasta.
Tai silleen harvinaisempaa että menee koko tie poikki.
Ajattelin taas poiketa Chiemseessä lataamaan, ja niin tehtiinkin.
Tämä olikin eri lataamo kuin viimeksi, näinkin pienessä paikassa pari superchargeria, peräkkäisissä liittymissä vielä.
Salzburgiin tultiin ennen kolmea, auto saatiin hotellin parkkihalliin, huonetta ei vielä.
Tässä hotellissa oltiin myös kolmisen vuotta sitten. Sijaitsee vanhankaupungin länsipuolella, vuoren toisella puolella.
Käveltiin tunnelia pitkin altstadiin lounaalle.
Ja sitten takaisin siirtämään kassit autosta huoneeseen ja taas tunnelia pitkin altstadiin, sillan yli neustadiin ja ilta meni siellä.
Taas meni lähelle puolenpäivän että päästiin liikkeelle. Aamiaista ei nyt hotellissa otettu, niinpä ajettiin jonkun matkaa ja kateltiin laturi huoltoaseman vierestä jossain keskellä ei mitään.
No laturi oli, huoltoasemaa purkivat just parasta-aikaa.
Tien toisella puolella oli erittäin USA henkinen paikka, siinä Texas-burgerit ja colajuomat.
Wieniin tultiin neljän ruuhkan aikoihin, oli aika tahmeaa loppumatka.
Radisson red hotellissa yö ja heidän parkkihallissa auto 35 €/ vrk, reissun kallein pysäköinti.
Jonkun joen varressa oltiin.
Wienistä ei jäänyt (taaskaan) selvää kuvaa, jotenkin vaikeasti hahmoitettava ja täyteen rakennettu keskusta, tai en minä tiedä jos oltiin jossain lähiössä.
Sen filharmonikkojen talon ympäri kuitenkin käveltiin ja lähistöllä käytiin syömässä.
Mutta samanlainen vaikutelma jäi kun joskus 2000 luvulla täällä oltiin.
Aamulla meni vähän turhan myöhään lähtö, kun alkaa taas ajomatkat pitenemään.
Wienin laitakaupungilla ostoskeskuksessa ladattiin vielä ja kohti Tsekkiä.
Ei ollut tähän aikaan pahoja ruuhkia idän suuntaan.
Olomouc tms.oli paikan nimi jossa kahvi & lataustauko.
Iltapäivä neljän aikoihin tultiin Puolaan ja hyvä niin kun taisi unohtua ostaa vinjetti Tsekin rajalla.
Sujuva autoilu ja hyvä tie vaan jatkui.
Katowicessa käytiin vielä lataamassa vaikka olisi tuo riittänyt Krakowaan, mutta pääsee sitten sieltä lähtemään suoraan liikkeelle.
Pari tietullia oli vielä välissä, noin 3 euroa kappale.
Krakowassa kuuden jälkeen, auto vanhan kaupungin laidalle parkkihalliin.
Vanhassa kaupungissa mukava vinttihuoneisto ihan siinä aukion laidalla.
Parin yön pysähdys täällä.
Nuo heppa-ajelut jaksaa olla suosittuja, mitä täällä käyty niin ei nuo vähenemään päin ole. Jos hepalta kysyttäisi se varmaan tekisi jotain muuta mielummin kuin kiertäisi keskustassa rundia.
Nyt näkkyy olevan uutta asiakaskuntaa lähi-idän hellepakolaiset, niillä kun ei rahat mene juomiseen niin ajelevat hevoskyydillä.
Pari päivää meni joutuisasti, lähtöpäivänä jo kasilta tienpäälle.
On vielä joku parisenkymmentä km kaksikaistaista, sitten alkaa motari Varsovan suuntaan.
Radomissa pysähdyttiin kahville & lataamaan, siinä 4 paikkainen supercharger ja kummasti tehot putosi jos neljä autoa latauksessa.
Tässä oltiin vähän turhan kauan, olis pitänyt jatkaa Varsovaan heti kun virta riittää.
No sinne kuitenkin jatkettiin, ohitustiellä joku kolari vähän hidasti menoa.
Varsovan Tesla on kaupungin meidän puoleisella reunalla, olisko jotain parikymmentä laturia siinä.
Siitä jatkettiin kohti Bialystokia hyvää moottoritietä pitkin.
Vakkari 125 km/h ja ihmeellistä, vaikka oli iltapäivä pääsi pitkät tovit ajamaan vasenta kaistaa kaikessa rauhassa.
Bialystokissa lounastauko ostoskeskuksessa jossa supercharger.
Täällä kun oltiin ruuat tilattu tarjoilijalta tuli hetken perästä tarjoilurobotti tuomaan ruokailuvälineet, oli vähän hämmentävä kohtaaminen.
Jotain se Puolaksi posmotti, tajuttiin että pitää painaa naamasta niin älyää ajella takaisin sinne mistä tulikin.
Bialystok-Augustow väli vielä vanhaa kaksikaistatietä, mutta siellä tietöitä jo aloiteltu.
Suwalkista Liettuan rajalle on nyt moottoritie valmis.
Olivat just purkamassa raja-alueelta tullirakennuksia, nelikaistatie tästäkin menee kun seuraavan kerran täällä ajelee.
Kaunasiin tultiin aika tarkkaan 12 h ajon jälkeen, ja tasan 800 km.
Ihan ok määrä kun Puola kyseessä.
Ja täällä taas Radisson Blu hotelli parin minuutin kävelymatkan päässä kävelykadulta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Kun en nyt muista, enkä muuta vilkaissut kuin parhaan viimeisen sisällön, eli mahtavan kuvakavalkadin, niin oliko tuo 85? Menikö reissulataukset pelkästään SC:n varassa? Sulla vissiin maksuttomat lataukset tuossa? Millaista lataustaktiikkaa noin pitkässä reissussa? Jos siis 85, niin siinähän kyykkää latausteho aika lailla aikaisessa vaiheessa, käsittääkseni?
Re: Kilanderin Tesla
Joo 85 kyseessä, tällä kannattaa tulla laturille melko tyhjällä akulla, puolivälissä tuo latausnopeus hidastuu huomattavasti.
Keskieuroopassa kun latureita tiheässä helpompi optimoita tyhjemmällä akulla laturille saapuminen, itäpuolella pitää ladata missä sattuu olemaan.
Ilmaiset lataukset on, ja tänne asti niillä menty mutta tämä Kaunas taitaa olla reissun viimeinen supercharger.
Ja siihen ehdittiin vähän ennen puoltapäivää, 8 paikkainen lataamo ja sopivasti yksi vapaana.
Lähellä ei muita palveluita kuin Lidl, käytiin siinä ja sitten vain odoteltiin että prosentit 80, sitten olikin jo 5 Teslaa jonossa.
Lähdettiin länteen päin ajelemaan ja Klaipedaan tultiin seuraavaksi.
Päätin satamassa testata miltä tuntuu ladata muulla kuin Teslan laturilla.
QR-koodilla sähköntarjoan sivuille, pankkikorttitiedot ja sähköpostiosoite sinne ja lataamaan, onpas helppoa kun sähköä lähti tulemaan.
No sitten vaan lautalle ja ylitys Neringan puolelle.
Vielä 47 km kynnästä pitkin ja oltiin Nidassa.
Täällä 5 yötä ja majoitus melko pelkistetyssä majatalossa.
Täällä oleilu perustuu muuhun kuin hotellissa möllöttämiseen ja hyvä että taas kelit suosi, juoksua, pyöräilyä, minigolfia, rantaelämää, parilla keikallakin käytiin.
Lähtöpäivä kun koitti koitettiin lähteä ajoissa kun alkumatka on niin hidasta, lauttaakin piti odotella vartti.
Kun päästiin mantereelle mentiin samalle Kempowerin pöntölle ja sitten huoltamolle kahville
Puolisen tuntia kesti pysähdys ja 80% lukemilla jatkettiin kohti Latviaa.
Nyt olikin tarjolla pääasiassa 2-kaistatietä liki 300 km.
Riikassa oltiin Radisson Blu Ridzenessä kahden aikoihin, auto saatiin parkkihalliin mutta huonetta ei vielä.
Kolmen jälkeen sai huoneen ja nyt voi sanoa että keskittäminen kannattaa, ollaan nyt jonkun verran käytetty Radisson hotelleja ja jo Premium tasolla saatiin parempi huone, pysäköinti ja lataus sisältyivät 58 euron hintaan.
Aamulla sitten täydellä akulla kohti Viroa. Pysähdys Ainazissa pieniä hankintoja tekemässä ja sitten Pärnuun, Terviksessä vielä yksi yö.
Mukavaa kun ei ollut kiire lähtö, aamulla kävin 12 km lenkin juoksemassa. Latasin hieman autoa vielä ja lähettiin sitten kohti Tallinnaa.
16.30 Megastarilla ylitys, vähän tuulinen keli ja tuntui että laiva ajaa hiljaa mutta melko aikataulussa oltiin, tosin lähti jo vartin etuajassa.
Ei ollut Helsingissä ruuhkaa, Pyhtäällä vartin tauko haettiin evästä kaupasta.
Itärajalla oltiin klo. 22.10 ja ensimmäisiä puuhia oli saunan lämmitys.
Keskieuroopassa kun latureita tiheässä helpompi optimoita tyhjemmällä akulla laturille saapuminen, itäpuolella pitää ladata missä sattuu olemaan.
Ilmaiset lataukset on, ja tänne asti niillä menty mutta tämä Kaunas taitaa olla reissun viimeinen supercharger.
Ja siihen ehdittiin vähän ennen puoltapäivää, 8 paikkainen lataamo ja sopivasti yksi vapaana.
Lähellä ei muita palveluita kuin Lidl, käytiin siinä ja sitten vain odoteltiin että prosentit 80, sitten olikin jo 5 Teslaa jonossa.
Lähdettiin länteen päin ajelemaan ja Klaipedaan tultiin seuraavaksi.
Päätin satamassa testata miltä tuntuu ladata muulla kuin Teslan laturilla.
QR-koodilla sähköntarjoan sivuille, pankkikorttitiedot ja sähköpostiosoite sinne ja lataamaan, onpas helppoa kun sähköä lähti tulemaan.
No sitten vaan lautalle ja ylitys Neringan puolelle.
Vielä 47 km kynnästä pitkin ja oltiin Nidassa.
Täällä 5 yötä ja majoitus melko pelkistetyssä majatalossa.
Täällä oleilu perustuu muuhun kuin hotellissa möllöttämiseen ja hyvä että taas kelit suosi, juoksua, pyöräilyä, minigolfia, rantaelämää, parilla keikallakin käytiin.
Lähtöpäivä kun koitti koitettiin lähteä ajoissa kun alkumatka on niin hidasta, lauttaakin piti odotella vartti.
Kun päästiin mantereelle mentiin samalle Kempowerin pöntölle ja sitten huoltamolle kahville
Puolisen tuntia kesti pysähdys ja 80% lukemilla jatkettiin kohti Latviaa.
Nyt olikin tarjolla pääasiassa 2-kaistatietä liki 300 km.
Riikassa oltiin Radisson Blu Ridzenessä kahden aikoihin, auto saatiin parkkihalliin mutta huonetta ei vielä.
Kolmen jälkeen sai huoneen ja nyt voi sanoa että keskittäminen kannattaa, ollaan nyt jonkun verran käytetty Radisson hotelleja ja jo Premium tasolla saatiin parempi huone, pysäköinti ja lataus sisältyivät 58 euron hintaan.
Aamulla sitten täydellä akulla kohti Viroa. Pysähdys Ainazissa pieniä hankintoja tekemässä ja sitten Pärnuun, Terviksessä vielä yksi yö.
Mukavaa kun ei ollut kiire lähtö, aamulla kävin 12 km lenkin juoksemassa. Latasin hieman autoa vielä ja lähettiin sitten kohti Tallinnaa.
16.30 Megastarilla ylitys, vähän tuulinen keli ja tuntui että laiva ajaa hiljaa mutta melko aikataulussa oltiin, tosin lähti jo vartin etuajassa.
Ei ollut Helsingissä ruuhkaa, Pyhtäällä vartin tauko haettiin evästä kaupasta.
Itärajalla oltiin klo. 22.10 ja ensimmäisiä puuhia oli saunan lämmitys.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----