
Pitää katsoa torstaihin, viitsisikö hovimonttööri laittaa takajousien päälle ne 5 mm:n lisäkiekot, ja käydä tarkistuttamassa sen jälkeen. Eturenkaat ovat muutenkin menossa vaihtoon, joten pikku kuluminen ei haittaa.
t.
Risto
No,kävitkö säädöissä?Roisto kirjoitti:Saapi nähdä, saavatko nyt tuon oman auton kulmia kohdilleen, kun vaihdoin ne etupään alatukivarren puslat. Ei tuo hirveästi vedellyt (siis tavallista enempää), vaikka keila vielä omissa säädöissä onkin – merkkasin tukivarren paikat runkoon.
Pitää katsoa torstaihin, viitsisikö hovimonttööri laittaa takajousien päälle ne 5 mm:n lisäkiekot, ja käydä tarkistuttamassa sen jälkeen. Eturenkaat ovat muutenkin menossa vaihtoon, joten pikku kuluminen ei haittaa.
t.
Risto
Enhän minä sitten vielä sinne kerinnyt. Eilen patsastelin tunnin verran pajalla mutta pukeilla ollut Vito olikin arvioitua työläämpi tapaus. Oli tullut laturin vaihtoon mutta samalla oli todettu vesipumppu aikansa eläneeksi. Lisäksi uusi laturi oli vanhaa isompi, joten moottorin korvakko piti irrottaa, että se meni paikoilleen. Sitten oli vielä jotain ongelmaa hihnan kanssa, joka ei meinannut uuden laturin kanssa suostua menemään hollilleen. Tässä vaiheessa lähdin takaisin työmaalle.EzKo kirjoitti:No,kävitkö säädöissä?
Ootappas hetkinen,yritän saaha siitä kuvan.Se on Akin lappu jonka laitan.Vehossa ei säädetty,tarkistettiin vaan.Ois maksanu liikaa jos ois ruvennu säätelemään.dealer kirjoitti:Laitappa tähän näkösälle mitä ne pyöränkulmat on.Katottiin vielä vähän pyöränkulmia jotka olivat ihan passelit![]()
Kumpi rengas on edempänä pyöräkotelossa ?
Aki sääti sen suht keskelle,mutta hivenen tai olla oikea edempänä.dealer kirjoitti:Joo, siitä oli juttua jo aiemmin.Oikea rengas on ulompana kun vasen.
Kumpi on edempänä ?
Nii joo...katos pitääpä laittaa lisää merkkejä tohonJani kirjoitti:Tuosta suuntauslapusta ei oikeen saa irti, mitä mikäkin kulma on![]()
Ei sen toisen rattaan mielestäni pitäisi olla ulompana, jos säädöt on paikallaan.
Ja onko ne iskarit+ yläpään tukikumit varmasti kunnossa?
Kyll se on ihan ton kokonendry kirjoitti:psst, mie voisin kattoo saako sitä kuvvaa paranneltua...
Löytyisikö sitä isoa alkuperäistä jostain?
Tuli tuossa mieleen, että eikös se Caster periaatteessa muutu myös sen mukaan onko perä liian ylhäällä tai alhaalla. Eli jos perä on lintassa etupäähän tulee "liikaa" Casteria. Vai olenko väärillä jäljillä?dealer kirjoitti:Camber eroa on liikaa eri puolten välillä ja caster lukema on oudon suuri, mitä vaikuttanee sitten ajettavuuteen.
Viime talvena liukkailla tuntui että perä muljahteli sinne tänne, jopa moottoritienopeuksissaRoisto kirjoitti:...Jos ajatte esim. jollakin tietyöpätkällä epätasaiseen mutkaan samalla vähän kiihdyttäen, tuntuuko, että perän alla joku muljuu?
t.
Risto
Ei käyny sitten mitenkään...etupyörän laakerit mukamas väljätEzKo kirjoitti:Ens keskiviikkona Klaukkalan dieseliin suuntaukseen,katotaan sitte miten kävi
- Mersun (takaveto) etupyöränlaakeria voi kiristääJospa kiristetetään vähäsen sanoin,muttei kuulemma kiristäminen auta joten vaihtoon ne menee
Olen dealerin kanssa samaa mieltädealer kirjoitti:- Mersun (takaveto) etupyöränlaakeria voi kiristääJospa kiristetetään vähäsen sanoin,muttei kuulemma kiristäminen auta joten vaihtoon ne menee
- Miksei auta ?![]()
- Välystä PITÄÄ olla pikkuisen
- Laakerivälys ei juuri vaikuta suuntaukseen koska suuntaus tehdään jarrut päällä.
Kai ne etupyöränlaakerit pari - kolmesataatuhatta kilometriä kestää.