mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

B-sarjalainen kaasuversio?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
pekkave



Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 52
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 10.10.2015 1:26    Viestin aihe: B-sarjalainen kaasuversio? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oli aika luopua vanhasta W202:sta ja nyt on seuraajan metsästys päällä. Vaihtoehtoina ovat lähinnä W203 STW vuosilta 2006-07 ja B-sarjalaiset noin 2008-2010. Uudempiin ei pätäkkä piisaa. Ruotsista Bytbilistä ja Blocketista näitä olen katsellut lähinnä siksi, että vähemmän ajettuja ja hyvin huollettuja autoja runsailla varusteilla on heillä enemmän tarjolla. Haen noin 120 000 - 180 000 km ajettua autoa.

B-sarjalaisissa näkyy ruotsalaisilla olevan myynnissä paljon NGT- eli bensa/kaasuversioita, joita saisi aika edullisesti. Mutta kun ei ole tietoa näistä, kysytään täältä vertaistukea.

Miten suuri on esim 2008-2010 NGT-mallien bensatankki ja miten pitkälle tankillinen riittää. Entä kuinka kauas se maa- ja biokaasuille tarkoitettu säiliö kuljettaa? Luin jostakin, että kaikkein uusimmissa B-sarjan kaasuvehkeissä bensiiniä ei mahtuisi kuin nimeksi eli johonkin 100-200 km:n ajoon. Ajelen enimmäkseen Etelä-Suomessa kaasuntankausverkon piirissä, joten tämä saattaisi olla vaihtoehto jos edes 300-400 km bensoilla pääse. Konehan vaihtaa automaattisesti bensalle kun kaasu loppuu.

Toinen iso kysymys on kaasutekniikan luotettavuus. Onko tämä yhtä varma systemi kuin bensa- ja dieselkoneet? Entä millaisia ovat kokemukset E-sarjalaisten vastaavista bifuel-moottoreista? Haluaisin myös tietää, miten laajalti korjaamot osaavat huoltaa/korjata näitä? Tuleeko sitä kautta isompaa rahanmenoa, vaikka itse ajaminen ja verotus olisivat edullisempia?

Vai pitäisikö suosiolla keskittyä hakemaan perinteisillä polttoaineilla käyvä B tai C?

Muutkin kommentit B-sarjalaisista ovat tervetulleita.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xr
ohjelmoija

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 04 Jou 2005
Viestejä: 1791
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

 LähetäLähetetty: 10.10.2015 7:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ota buranaa ja
googleta vaikka seuraavaa niin ei tarvi ainakaan sanoa että ei olisi varoitettu

"m271 jakopää"

http://forums.mercedesclub.org.....amp;page=3

koskee bentsiini malleja
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3871
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 10.10.2015 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43026

tääläkin on 271 jakopää stooria
_________________
W903.663 laulupiili
S210.226 digi lintta
W906.633 wanha rouvva
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkave



Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 52
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 10.10.2015 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No prkl, nyt on varoitettu... Kiitos vaan.

Mutta ovatko nämä NGT-koneetkin m271:lla? Eli onko vain niin, että minun kannattaa unohtaa kyseiset vetoketjumoottorit ja etsiä tuplakettingillä varustettu diesel tai bensaversioista esim m111?

Ja B-korisista vm 2008 alkaen saa yhä infota.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kone



Liittynyt: 14 Mar 2010
Viestejä: 844

 LähetäLähetetty: 11.10.2015 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tietoa ketjuista mutta monessa kaasuautossa on normaali bensatankki ja kaasut on kontissa erikseen. Auto käynnistyy aina bensalla ja vaihtuu kaasun käyttöön hetken päästä. Ei noissa pitäisi mitään ihmeellistä tekniikan puolesta olla. Mutta B-mersun toteuksesta en tiedä. Soita jollekin myyjälle, kyllä ne kertoo mielellään...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2529
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 12.10.2015 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikö B-sarjalaisissa ole bensakoneena ennemminkin m266? Onko siinäkin jakoketjuongelmia?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkave



Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 52
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 03.12.2015 23:36    Viestin aihe: Ei sitten tullut B-sarjalaista Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitäisiköhän tehdä paljastus. Entistä vähemmän taitaa olla asiaa tälle foorumille. Menin näet luopio ostamaan Ruotsista Volvo V70 2.4D:n vuosimallia 2007. Kinetic-varusteltu manuaalivaihteilla. Täyden huoltokirjan ja Carfaxin raporttien mukaan nähnyt Ruotsinmaan teitä kahdella omistajalla 155 500 km. Katsastettu 15.11. Tällä ajan jonkin aikaa kunnes on varaa ostaa W204 dieselfarmari. Nyt ei vielä ollut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5974

 LähetäLähetetty: 03.12.2015 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jos jotakin kiinnostaa, niin multa löytyy 124:seen sopivat kaasulaitteet Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 04.12.2015 0:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mullakin löytyy kaasulaitteet omasta takaa. Idea Diiselillä mennään sittenkin, vaikka maatiaiskaasun tuoksu välillä nokkaan tuleekin ikkunat kiinni.. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit