Kokkijaskan ylläpito topic,eli 309D westfalia james cook

Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Kokkijaskan ylläpito topic,eli 309D westfalia james cook

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Sainpas aikaiseksi pistää tännekin topicin pystyyn tuosta mun nykyisestä ajo-/harrasteautosta :lol: Eli aloitetaanpa ihan aluksi sillä että auto on samanikäinen kuin omistajansakin eli vuodelta -85 ja mittarissa oli ostohetkellä reilu vuosi sitten 450tkm ja tällä hetkellä taulussa koristaa lukema 470tkm. Autollehan olen tehnyt normi huollot aina säännöllisesti,moottoriöljyt&suodatin vaihtuu 5000 km välein ja siinä samalla saa kaikki rasvanipalliset paikat rasvauksenkin :D Viime kesänä Kokkijaska sai myöskin uudet takajarruhilppeet ja nyt lähiaikoina pitäisi alkaa eteen tekemään sama homma :roll: Talvella käytin auton katsastuksessa ja meni kerrasta leimasta läpi,tosin otteeseen tuli merkintä että koneen etupäässä öljyvuoto joka sitten tarkemmin syynätessä paljastuikin vesipumpun vuodoksi :lol: No sehän tuli sitten myös vaihdettua ja se ei ollutkaan mikään piis of cake homma tähän,sen takia sai purkaa koko keulan auki että sai tarpeeksi tilaa tuohon hommaan ja siinä samalla tuli löydettyä edellisen omistajan mokaus öljynlauhduttajasta :evil: Joku edellistä omistajista oli katkonnut alemman kiinnityspultin tuosta niin joutui aukaisemaan lauhduttajan putket josta seurasi sitten se että lauhduttajasta lähti kierteet :evil: No jäsen dealerilta hain sitten tähän ehjän lauhduttajan ja kasasin auton takas nippuun toki ennen sitä piti tehdä vähän ruostehommiakin tähän :roll:
Kuva
tuollaisia pikku kupruja oli ilmestynnyt talven aikana pintaan
Kuva
ja joka kupru sai hiekkapuhalluksen niskaansa ja yhteenkään kohtaan ei vielä tarvinnut alkaa mig liimaa näyttämään :D
Kuva
hetken aikaa auto oli täynnä noita pieniä punaisia täpliä jotka ovat pohjamaalia mutta heti kun vesipumppu oli vaihdettu auto sai oman sävynsä takaisin
Kuva
no nyt ei enää näy täpliä :lol:
Mutta eiköhän tällä aloituksella nyt hetken aikaa pärjätä,seuraavaan stoorin on luvassa kuinka tälläinen automaattivaihteinen 3500kg painava mörkö saa vähän kulkuhaluja lisää... :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oolrait, asiaa, ei tarvihe olla yksinään Kaappituunaustopikin kanssa :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja jatketaas nyt tarinaa että miten kummassa Kokkijaska saa lisää intoa kulkea maantiellä :lol: Eli koko ajan mitä auto on mulla ollut on sitä vaivannut armoton laiskuus kiihtyä hulppeaan 80km/h matkavauhtiin :rollin: mielessä oli pyörinnyt kauan että muutan tuon automaatin tilalle manuaaliaskin kunhan vaan löydän jostain sellaisen edullisesti :lol: ja lopputuloksena sitten pihalle ilmestyi tämmöinen josta saan manuaaliromppeet tälläiseen pieneen piha hommaan :roll:
Kuva
hommathan alkoi sitten rullaamaan omalla painollaan ja kaikki osat mitä tuosta purettiin niin sai ensimmäiseksi kunnon pesukuurin ettei tarttee likaisilla osilla kasata niitä toisen alle :ope:
Kuva
no sitten kun osat saatiin purkuraadosta irti niin sittenhän sitä pitäis alkaa Kokkijaskan alta pudottamaan automaattiaskia alas :huh: Ja sehän homma lähtee käyntiin tottakai sillä että auto saadaan tarpeeksi ylös että ukko mahtuu pyörimään sen alla
Kuva
Ja nyt kun auto on saatu tarpeeksi ylös niin sehän tarkoitaa sitä että nyt päästään itse asiaan eli ekaksi kardaani ja vaihteistoon tulevat johdot,alipaineletku ja nopeusmittarin vaijeri ja maadoituskaapeli irti että päästään kirjaimellisesti tappelemaan vaihteiston pulttien kanssa :quarrel: Oli laatikkoremppaaja sitten löytännyt pulttipyssystään "oikean" momentin noille pulteille,auton alla sai olla kaks puolikuntoista satakiloista ukkoa niitä aukomassa(tarkennetaan vielä sen verta että tämä homma tehtiin helteessä pihamaalla kipeänä) :eec: Senpä jälkeen ennenkuin askia voi alkaa tipputtamaan alas pitäis varmaan tutkia miten siitä irtoaa vaihdekeppi ja ylhäältä nähtynä kepin muovikuoren alla näytti tältä joten loppupäätelmä oli että alhaalta vaan suosiolla vipu irti että pääsee askin pudotukseen
Kuva
No sittenpä sen jälkeen alkoi päivästä loppua tunnit kesken ja auto jäi yön yli odottamaan tälläiseen tilanteeseen
Kuva
sittenpä seuraavana aamuna olikin jo aski pudotusta vaille valmis ja hommat aloitin silloin jo aamu kahdeksalta ja yhdeksän aikaan oli jo aski alhaalla :roll: No sittenpä se olikin vaan loppujen automaattiosien pois ottoa,vetolevy pois edestä että saa silmälaakerin paikoilleen
Kuva
Kuva
no sinnehän se tottakai uusi silmälaakeri meni kera pölysuojuksensa jonka jälkeen saikin alkaa pulttaamaan vauhtipyörää paikoilleen
Kuva
ja toki sen jälkeen heti perään kytkinpaketti
Kuva
senpä jälkeen se sitten huutaisi enää peräänsä vaihdelaatikkoa :lol:
Kuva
No nyt sitten varmaan pitäisi alkaa miettimään kytkimen pääsylinteriä ja poljinta paikoilleen mutta automaattimallissahan meneekin yksi johtosarja suoraan pääsylinterin edessä
Kuva
Kuva
no hätähän ei ole tämän näköinen valkoiselle miehelle :rollin: otetaan ja siirretään johtosarja sivuun tuosta,kas näin :pusuposkelle:
Kuva
no nythän tuohon mahtuu pääsylinteri kiinnikin :D kytkinletkuahan näihin ei sitten enää saa uutena muutenkuin kipasemalla volvon raskaskone puolelta kaksi kappaletta FL6 volvon takajarruletkuja joista saa tehtyä tuon kytkinletkun tähän ja senpä jälkeen sitä pitäis alkaa varmaankin sovittelemaan yhtä poljinta lisää tuonne kabiinin puolelle :lol:
Kuva
no tuohonhan se kävi kuin nenä päähän 8) ja sitten ei muutakuin kytkimen ilmaukseen ja menoksi :kuski: Aikaahan tähän hommaan kului yhteensä 18tuntia ja mehua meni 15litraa :lol: Mutta nyt tämä laitos sentääs pärjää jo kiihdytyksessä kuorma-auton kanssa paikoiltaan
lähtiessä :rollin: Jännä homma muuten sinällään kun kaikki osat kävivät yks yhteen automaatti=manuaali muutoksessa ja nopeusmittarikin muuttui tarkemmaksi kun se ennen näytti 4km liian vähän niin nyt se näyttää enää 1km verran liian vähän :shock: Ja nyt pystyy tosiaan
matkavauhdinkin pitämään helposti 90km/h ja kulutus näyttäisi laskevan vähäsen :D Seuraavana vuorossa olisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihto sekä moottoriöljyn vaihto sekä pitäisi taas alkaa tutkimaan mikä alkoi tänään riivaamaan puhaltimenmoottoria,tämän kanssa ei näytä aika tulevan pitkäksi :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

no tänäänpä vaihtui sitten moottoriin uudet ölpät ja suodatin ja öljyiksi meni mobil delvac 15W40 kurat kesäksi :lol: Tulipa muuten mieleen että onkohan joku näitä kaappeja joskus turbottanut :shock: Vähän mieltä kaihertaisi nakata tohon öljyisen koneen kupeeseen pikku turbo mutta se pitäis jotenkin pystyä soveltamaan paikoilleen :? Pakosarjan tiivistekin pitäis käydä ostamassa tähän ja vaihdella sekin joskus kun näyttää vuotavan vähän välistä :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Miehevänkokoinen vauhtipyörä tässä vehkeessä. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

onhan sillä jonkun verran kokoa mutta ei se loppupelissä paljoa paina :lol: kyllä sitä tälläinen sadan kilon herhiläinen yhdellä kädellä jaksoi kantaa :lol: mutta eiköhän tuolla saada sitä vääntöä alakierroksille mukavasti kun kerta tämä jaksaa 2-vaihteella nytkähtää liikkeelle ihan täysin ilman kaasun painamista :shock: Ja ainiin,eka tankillinen on nyt ajettu ja kulutus näytti asettuvan seka-ajossa 13,5l/100km kun automaattina se ryysti sen 15l/100km samassa ajossa,eli kulutus näyttää lupaavalta kun kerta jo pätkäajossakin putosi jo sen 1,5l/100km 8)
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

mese300 kirjoitti:Tulipa muuten mieleen että onkohan joku näitä kaappeja joskus turbottanut :shock: Vähän mieltä kaihertaisi nakata tohon öljyisen koneen kupeeseen pikku turbo mutta se pitäis jotenkin pystyä soveltamaan paikoilleen :?
Ei muuta kun puhallinta kylkeen vaan. :wink: Eroaako tuon pakosarja kuinka paljon henkilömallin vastaavasta? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ongelmana on tilanpuute, siihen mihin pitäisi laittaa turpo onkin apukuskin puolen hytän lattia :( On tullut alla maattua ja fantasioitua, ainoa paikka laittaa tuohon puhallin järkevästi olisi jonnekin vaihdelaatikon kupeelle :P

Henkilöauton sarjat ei tuohon mahu, tuli tutkittua :cry:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

mä taas olen pähkäillyt tuota että tois sen puhaltimen sen apparin jalkatilan alle :lol: mutta se vaan pitäis saada toteutettua sillein ettei tarttee mitään hanoja alkaa väkertelmään öljyputkille :evil: Taanoin kävin kattomassa yhden mitsu canterin asuntoauton johon oli kanssa tällätty turbo niin öljylinjassa oli hana joka piti joka kerta käydä auton alla kääntämässä kiinni ettei turbo täyttyisi öljystä yön aikana :lol: Mutta tänään vielä suoritin iltapuhteena kolmannen kerran tähän autoon puhaltimen moottorin vaihdon,on se ihme kun tässä ei meinaa nuo kestää :evil: tosin ne kaks edellistä on ollut tarvike kuraa ja nyt paikoilleen eksyi uusi alkuperäinen MB-logoilla varustettu puhaltimen moottori 8) (onneks oli varaosaraatoon uusittu sekin vielä ennen seisontaan laittoa) :roll: Alkaa olla aika rutiinia tuon kojelaudan purku,ekoilla kerroilla meni aikaa 14 ja 4tuntia ja nyt meni jo 1,5tuntia kun auto oli jo takaisin kasassa :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tänäänpä sitten jatkui taas tämän nysvääminen :lol: Tällä erää meni vaihtoon lämmönsäätö vaijeri ja kaikki mittariston polttimot :D pitäis kai tuo puunata sisältäkin kun näyttää olevan hieman hiekkaa yms. moskaa lattioilla :evil:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja tänään näpärys jatkui ilmapuhdistimen vaihdolla ja kotelon kiinnittämiselle :lol:
Kuva
alkoi pännimään tuon kotelon "roikkuminen" neljästä kiinnikekumista vain yksi oli ehjä :evil:
Kuva
tuon allahan ne mutterit sijaitsee,no puukonkärjellä mattoa halki että saa mutterit esiin
Kuva
no nyt ei ole enää roikkuvaa koteloa edessä ja pellitkin näyttäis vielä olevan jotenkin järjissään :lol:
Kuva
ja purkuraadosta täysin ehjin kumein varustettu tötterö kera uuden maalin ja suodattimen :roll:
Kuva
tuollaisilla tuo ihmetys on kiinni :lol: No josko tuo nyt alkais pysymään paikoillaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kulutus näyttää asettuvan tällä tätä nykyään seka-ajossa 13,25l/100km joka on mun mielestä hyvinkin kohtuullista tän kokoisellle koslalle :lol: Mutta tänään sitten piti vaihteeksi kurkia vesijärjestelmän puolelle :roll:
Kuva
eli tuo hana alkoi temppuilun ja päätin tänään vähän tutkia sen sielunelämää :lol:
Kuva
toki lavuaari piti ensin siirtää edestä pois että sai tilaa tuonne :D
Kuva
tuolla se hana roikkui testin ajan,eli mittasin virrat mitä sinne tuli ja meni kun raikasvesisäiliön pumpun uusin muutama viikko takaperin ja sen jälkeen kun kokeilin veden tuloa niin tämän hana ei osannut enää katkaista pumpun virtoja :evil: No yleismittarilla mittasin virrat ja eikä hana katkaise ollenkaan virran kulkua eli huomenna pitää lähteä hanan metsästykseen :roll: Ja pitäisihän tähän löytää myöskin toimiva ja suht edukas kaasujääkaappikin jonka pitäis mahtua tuohon keskimmäisen kaapin tilalle :roll:
Kuva
Kaapin ulkomitat sais olla max: leveys 43,5cm,korkeus 61,5cm ja syvyys 53cm
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja tänään sitten löytyi jyväskyläisestä asuntoauto firmasta alkuperäinen hana tähän :o Hintaa sille tosin kertyi tinkauksien jälkeen vieläkin 40e :lol:
Kuva
oli kuulemma pyörinnyt varastossa viimeiset kymmenen vuotta :lol:
Kuva
no sinnehän se kävi ihan täysin
Kuva
ja nyt tulee jopa vettäkin ja osaa katkaista virran pumpulta kun vettä ei tarvitse,no nytpä se alkais olla enää siivousta vaille että voisi lähteä reissun päälle :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tänään sitten jatkoin ruostehommia :lol: vasemman puolen helman pintaruosteet hioin pois puhtaalle pellille asti ja happomaali pohjamaaliksi ja kun se kuivui niin kunnon massaa sen päälle. Kestäiskö tuo nyt taas muutaman vuoden eteenpäin ilman että tartteis alkaa uudestaan tekemään :lol: Ja sitten myös huomasin siinä samalla että vasemman etupyörän kotelosta oli massaus irronut ja ruostepeikko päässyt puraisemaan koteloon niin se sai myöskin saman käsittelyn kuin helmakin ja päälle vielä enemmän massaa ettei heti uudestaan irtoaisi :roll: Seuraavaksi pitäis varapyörä pudottaa alas ja sinne tehdä sama homma yhteen kohtaan ja massata koko alusta läpikotaisin uudestaan vaikka siellä entuudestaakin on massaa tuuman paksuudelta koko pohjan alalla 8)
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29433
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkos se varmaa että pohjamaali + massa riittää vai pitäisikö välissä olla pintamaalikin ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7239
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitäs.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kyllä tuo yhdistelmä toimi aikoinaan dodgen rungon kanssakin niin en uskois että tuostakaan ihan heti lähtee :lol: rotkella kun tuli myös otettua pari kertaa runkokosketuksiakin työmailla möyriessä :lol: ja tuo massa mitä käytin on ihan omaa cocktailia kaiken lisäksi,tiikerimassaa joka on lämmitetty miltei kiehuvaksi ja sekaan laitettu uutta moottoriöljyä ja vähän tervaa :rollin: tulee mukavat tuoksutkin tuosta mönjästä eikä ihan heti lähde irti kädestäkään jos sitä sattuu niihin menemään :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja nysväykset jatkuivat tänään tämän kanssa,ensin perusteellinen pesu niin ulkoa kuin sisältäkin ja sitten etsimään mikä aiheutti kylmällä koneella sellaisen ravistelu efektin :? No konekoppa auki ja auto käymään ja sormituntumalla kokeilemaan suutinputkista josko jossain niistä tuntuisi jotain epämääräistä :lol: Ja tuntuihan sieltä,3 ja 5 suuttimien putkissa tuntui tärinä ja suuttimet siis vaihtoon,kävin purkamassa purkuraadosta jo kertalleen uusitut suuttimet ja vaihdoin ne sitten tähän :twisted: No nyt loppui ravistelu kun äsken sain auton tulille :D Paljonkohan tämmöiseen mahtaakaan maksaa noiden suuttimien tarkastus/huolto :roll: Jos sitä jossain vaiheessa sais aikaiseksi viedä nuo vanhat entrattavaksi :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No ne suuttimien tarkistus/huolto/vaihto ni niitte hinnatha saat selville ku soittelet joko ppd:lle tai hotarille, kummatki osaa ne hommelit, ainakaan minun pikkumersuun ei suutinhuolto maksanu paljoakaan, ja autto heti nii tärinöihin ku liikkumiseenki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

täytyypä tässä jossain vaiheessa kun muistaa soittaa ja kysyä tuota hintapoltiikka tuollaiselle hommalla,jyväskylän seudulla hintataso on ihan järjetön tuollaiselle hommalla ja toisekseen ei täällä alueella tunnu enää olevan sellaista oikeaa dieselpajaa joka osaa tuollaisen homman tehdä kunnolla :evil: eikä tuo homma itellekään mahdoton olisi jos olisi vaan suutinpenkki jollain tutulla mutta kun ei vaan ole kellään sellaista :cry: (olen noita isompien koneiden suuttimia tarkistannut ja korjaillutkin jokusen yhdellä aiemmista työpaikoistani,se oli muuten hauskaa aikaa se kesä kun 17-vuotiaana pääsi huoltamaan isoja kaivureita ja pyöräkoneita ja huoltoukot vaan tuumas että poikahan osaa nää hommat ihan yhtä hyvin kuin hekin) :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

päätin vielä tänään tekaista vähän suojaa tähän :lol: Eli alkoi nyt kyrsiä tuo jokavuotinen puhallin jumppa tähän mikä johtuu siitä että tuolle puhaltimelle pääsee kaikki moska suoraan tuuletusritilöistä tulemaan :evil:
Kuva
tuollaisesta suojat tulee mutta näyttää tuo silmäkoko tuossa vielä aika isolta :roll:
Kuva
no sitten sen keksin että takapihan kodassahan on tuuletusritilöissä vielä hyttysverkkoa ja hain sitä vielä lisäksi tuonne :lol:
Kuva
tuollein ne tuohon käy,rumathan ne on mutta jos nuo säästää sen jokavuotisen puhallin rempan niin olen itse silloin ihan tyytyväinen noihin :lol: pistetään vielä yks pelottelukuva noista lähempää kuvattuna :lol:
Kuva
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Elä tuommosia, siihe käy sduoraan ne muoviset jotka kuuluu esmes ladan konepellille ja sellasten kulkinetten missä on ne ritilät siinä konepellissä, mulla oli ladaan tarkotetut tarvike jutut, talvisinki aukes akkunat nopiammin, nuista menee sade ja kosteus sateella kuitenki suoraan sinne kaukaloon ja ku sinne kerääntyy tarpeeks sitä hienoa "sontaa" ni alkaa sisäpuolelta rustumaan...kato vaikka siitä varaosa kamppeesta kummonen se on se kaukalo.

Vaikka tuossa eessä ois sellaset muoviset suojat ni alapuolelta pääsee kuitenki riittävästi ilmaa, mulla se tuntu jotta kuumalla ilmalla jopa ois tullu paremmin...ja pölyä vähempi.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

eipä käynyt suoraan lattaraudan suojat tähän,kokeiltu on jo ja ei mahdu konepelti aukeamaan niiden kanssa eikä pyyhkimet pyyhkimään :cry: tosin ne suojat on vuoden -87 ladan alkuperäiset :lol: jos jollain on nurkissa pyörimässä sellaiset mitkä passais tähän niin sitten vaan yv:tä tulemaan,voin jopa jotain maksaakin niistä :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

pikkisen reunoista pois ja jos niissä on sivuille eräänlainen "lippa" ni sen hinkkaa viilalla pois, keskeltä kiinni mersun omiin ritilöihin ni mahtuu pelti aukeemaan ja liikkuu pyyhkijät, mulla ne oli tosin tarvike malliset ja kiinnitys oli joka kulmasta alapuolelta, hylkäsin ne kiinnitykset ja tein pienet reijät joista ruuvi meni läpi ja vastakappale piti kiinni ne niissä pellin lirpakkeissa jotak on autossa itessään.
Alkuperäisiä mulla ei silloin ollu ja nytte ei oo varastoissa minkäänlasisia, mutta saatan löytää kesä aikana..jos vaan ehdin yhessä paikassa käymään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Miehekkäät ritelit :happy:

Kyllä ihtellä on jo kolme vuotta ollut sama puhallinmoottori, vaikka toki etenniin talavella tuonne uppoaa hienosti lunta :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

no mä tuon puhaltimen moottorin vaihdoin heti kun auto mulle tuli viime vuonna ja tänä kesänä meni taas uusiksi kun lehdet oli juminnut puhaltimen moottorin :evil: no eiköhän se taas hetken tuolla kestä :lol: talven ajaksihan nuo voi sitten ottaa vaikka kokonaan poiskin kuhan nyt tän kesän ja syksyn suojaa ettei mee lehtiä uudestaan tuonne väliin :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Tuleeko niitten muovisuojien kanssa ajoviimasta ilmaa yhtä hyvin hyttiin kun ilman suojia? Tohonhan tulee niin hyvin ilmaa ajoviiman mukana että puhallinta ei tartte ajossa ollenkaan. Itte tykkäsin siitä ominaisuudesta. :)
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

vanhemmista malleista en oo varma mutta -88...-90 malleissa ainaki tulee, sen voi koittaa halvalla ku laittaa maalarin teippiä ritilöitten eteen nii että jää noin sormen verran tilaa konepellin kohdille.

Mulla ainaki tuli tarpeeks, mutta se mun tarpeeks voi olla toisille liika vähän tai liikaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tämän päivän teemana oli sitten vaihdevivun suojakumin entraus :lol: eli manuualimallissahan tuon vaihdekepin reikänen on pyöreä kun taas automaattimallissa se on neliö jonka toinen pää on puoliympyrä :lol: eli sisälle kantautuu vielä tuollaisesta kolosesta turhaa ääntä joten eikun irti otetun automaattiaskin vaihdekeppiä tutkimaan ja kas siellähän on kuin onkin tuohon aukkoon käypänen suojakumi kiinnityspellillä,on sitä ollut sokea kun ei tuota huomannut silloin kun askiswappia suoritin :oops: No ei muutakun vaihdekeppi irti autosta kumitörtsä paikoilleen ja avot,johan hiljeni jo jonkin verran,no nyt tuolla on 3 suojakumia päällekkäin ja kaiken kruuna vielä että noiden päälle meni suikale äänieristettäkin :lol: Ennen tuota tosin könysin auton alla vaihtamassa uuden pakkivalojen katkaisijan tuonne joka on muuten sama kuin isommassakin mersussa(508 sama) :D vanhassa katkaisijassa johtojen liittimet heilui kuin mummon hammas joka on irtoamassa :lol: No nyt toimii pakkivalotkin tässä 8) Näiden pikkuhommien jälkeen innostuin myös perehtymään miksei töötti toimi tässä enää talven jälkeen,ekaksi vaihdoin sulakkeen,ei vaikutusta.. Sitten meni itse töötti vaihtoon,ei vaikutusta... vikakin selvisi sitten näiden jälkeen,on tuosta ratin alta mennyt se "sähköpohja" hajalle,no tänään en sitä enää kerkeä alkaa vaihtamaan mutta se on huomisen homma sitten :D Kuviakaan en kerennyt tässä tohinassa ottamaan mutta voinhan mä huomenna niitäkin yrittää muistaa napsia kun palaan auton pariin touhuamaan :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja paskat,eilenhän se piti vielä tuo töötti tuusata toimintaan :lol: ja nyt tänne tulee kuvareportaasi siitä kaikkien iloksi ja harmiksi
Eli hommahan lähtee tästä että pitää kammeta tuo tööttipainike irti ratista
Kuva
Kuva
jonka alta paljastuu mutteri joka on kooltaan 27mm :mrgreen: sitten kun se on irroitettu tuleekin itsetehdylle erikoistyökalulle käyttöä joka on tehty hyödyntäen sitikan takavakaajaa ja volkkarin jotain pulttia :twisted:
Kuva
Kuva
tuonpa jälkeen tuo pienen pieni ruori irtoaakin paikoiltaan pois ja sen alta paljastuu tälläinen näkymä :mrgreen:
Kuva
ja vikahan ei sitten kaiken lisäksi ollutkaan tuossa vaan niissä töötin hiilissä jotka ovat ratissa kiinni :rofl: mutta sehän ei ole enää mikään ongelma vaihtaa :mrgreen:
Kuva
vähän vertailu kuvaa uudesta ja vanhoista hiilistä,vanhat oli mennyt ihan loppuun joten varaosa raadosta uusitut hiilet paikoilleen :D
Kuva
toinen uusittu hiili jo paikoillaan :mrgreen: monessakohan autossa tuollaiset pystyy oikeasti vaihtamaan ilman ratin vaihtoa :lol: ja sitten vaan takaisin kosla nippuun ja baanalle
Kuva
Ja nyt sitten sain muuten tähän hommattua alkuperäisen jääkaapinkin järkevään hintaankin :applause: Kaappi saapuu ens viikon alussa joten senkin saa paikoilleen ennen reissuun lähtöä :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”