ja jatketaas nyt tarinaa että miten kummassa Kokkijaska saa lisää intoa kulkea maantiellä

Eli koko ajan mitä auto on mulla ollut on sitä vaivannut armoton laiskuus kiihtyä hulppeaan 80km/h matkavauhtiin

mielessä oli pyörinnyt kauan että muutan tuon automaatin tilalle manuaaliaskin kunhan vaan löydän jostain sellaisen edullisesti

ja lopputuloksena sitten pihalle ilmestyi tämmöinen josta saan manuaaliromppeet tälläiseen pieneen piha hommaan

hommathan alkoi sitten rullaamaan omalla painollaan ja kaikki osat mitä tuosta purettiin niin sai ensimmäiseksi kunnon pesukuurin ettei tarttee likaisilla osilla kasata niitä toisen alle

no sitten kun osat saatiin purkuraadosta irti niin sittenhän sitä pitäis alkaa Kokkijaskan alta pudottamaan automaattiaskia alas

Ja sehän homma lähtee käyntiin tottakai sillä että auto saadaan tarpeeksi ylös että ukko mahtuu pyörimään sen alla

Ja nyt kun auto on saatu tarpeeksi ylös niin sehän tarkoitaa sitä että nyt päästään itse asiaan eli ekaksi kardaani ja vaihteistoon tulevat johdot,alipaineletku ja nopeusmittarin vaijeri ja maadoituskaapeli irti että päästään kirjaimellisesti tappelemaan vaihteiston pulttien kanssa

Oli laatikkoremppaaja sitten löytännyt pulttipyssystään "oikean" momentin noille pulteille,auton alla sai olla kaks puolikuntoista satakiloista ukkoa niitä aukomassa(tarkennetaan vielä sen verta että tämä homma tehtiin helteessä pihamaalla kipeänä)

Senpä jälkeen ennenkuin askia voi alkaa tipputtamaan alas pitäis varmaan tutkia miten siitä irtoaa vaihdekeppi ja ylhäältä nähtynä kepin muovikuoren alla näytti tältä joten loppupäätelmä oli että alhaalta vaan suosiolla vipu irti että pääsee askin pudotukseen

No sittenpä sen jälkeen alkoi päivästä loppua tunnit kesken ja auto jäi yön yli odottamaan tälläiseen tilanteeseen

sittenpä seuraavana aamuna olikin jo aski pudotusta vaille valmis ja hommat aloitin silloin jo aamu kahdeksalta ja yhdeksän aikaan oli jo aski alhaalla

No sittenpä se olikin vaan loppujen automaattiosien pois ottoa,vetolevy pois edestä että saa silmälaakerin paikoilleen

no sinnehän se tottakai uusi silmälaakeri meni kera pölysuojuksensa jonka jälkeen saikin alkaa pulttaamaan vauhtipyörää paikoilleen

ja toki sen jälkeen heti perään kytkinpaketti

senpä jälkeen se sitten huutaisi enää peräänsä vaihdelaatikkoa

No nyt sitten varmaan pitäisi alkaa miettimään kytkimen pääsylinteriä ja poljinta paikoilleen mutta automaattimallissahan meneekin yksi johtosarja suoraan pääsylinterin edessä

no hätähän ei ole tämän näköinen valkoiselle miehelle

otetaan ja siirretään johtosarja sivuun tuosta,kas näin

no nythän tuohon mahtuu pääsylinteri kiinnikin

kytkinletkuahan näihin ei sitten enää saa uutena muutenkuin kipasemalla volvon raskaskone puolelta kaksi kappaletta FL6 volvon takajarruletkuja joista saa tehtyä tuon kytkinletkun tähän ja senpä jälkeen sitä pitäis alkaa varmaankin sovittelemaan yhtä poljinta lisää tuonne kabiinin puolelle

no tuohonhan se kävi kuin nenä päähän

ja sitten ei muutakuin kytkimen ilmaukseen ja menoksi

Aikaahan tähän hommaan kului yhteensä 18tuntia ja mehua meni 15litraa

Mutta nyt tämä laitos sentääs pärjää jo kiihdytyksessä kuorma-auton kanssa paikoiltaan
lähtiessä

Jännä homma muuten sinällään kun kaikki osat kävivät yks yhteen automaatti=manuaali muutoksessa ja nopeusmittarikin muuttui tarkemmaksi kun se ennen näytti 4km liian vähän niin nyt se näyttää enää 1km verran liian vähän

Ja nyt pystyy tosiaan
matkavauhdinkin pitämään helposti 90km/h ja kulutus näyttäisi laskevan vähäsen

Seuraavana vuorossa olisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihto sekä moottoriöljyn vaihto sekä pitäisi taas alkaa tutkimaan mikä alkoi tänään riivaamaan puhaltimenmoottoria,tämän kanssa ei näytä aika tulevan pitkäksi
